Aistit korostuu migreenilääkkeen jälkeen.

Aller

Migreeni diagnosoitu keväällä 2014, käytössä lääkkeenä Sumatriptan Sandoz 50mg.
Yleensä migreenikohtaus iskee yöllä, aamulla sitten ottanut lääkkeen.
Auttaa kyllä päänsärkyyn mutta ensinnäkin tekee olon niin pöllöksi ja pahoinvoivaksi että ei hetkeen pysty edes vettä juomaan.
Eniten kuitenkin ihmetyttää aistien lisääntynyt korostuneisuus aina sen jälkeen kun olen lääkkeenoton jälkeen nukkunut sen pari tuntia lisää. Tätä ei ilmene jos otan tabletin päiväsaikaan enkä jatka nukkumista heti sen jälkeen.
Mutta siis aistit melkein kaikki jollain tavalla ovat yliherkät. Kuulen pieniä ääniä paremmin(naapuri vetää vessan kerrostalossa yms) ja muutenkin ei kykene kuuntelemaan esim. musiikkia yhtä kovasti koska tuntuu että sanat oikeen syöksyvät tajuntaan.
Syömään en pysty kuin jotain todella mietoja ruoka-aineita sillä kaikki maistuu jotenkin korostuneesti. Vesikin maistuu vieraassa kaupungissa heti erille vaikka normaalisti en juurikaan eroja havaitse.
Hajuaisti ehkä kaikista vaikein koska tuntuu että esim. hississä meinaa taju lähteä jos edellinen kulkija on sattunut sipaisemaan parfyymia tai käyttää voimakkaasti tuoksuvia pyykinpesuaineita(näitäkään en normaalisti edes haista ja käytän itsekkin hajusteita, en niin paljoa mutta en pysty käyttämään lainkaan lääkkeenoton jälkeen)
Jos jotain positiivista näistä korostuneista aisteista on niin se että myös tuntoaisti korostuu. Tietty jos satuttaisin itteeni niin ei varmaan olis mukava, kaksinkertainen kipu. Pari kertaa ollaan avopuolison kanssa satuttu harrastamaan seksiä juurikin kun minä olen "herkimmilläni" ja orgasmi tulee sanan varsinaisessa muodossaan.
Haluaisin kuitenkin tietää onko tää nyt ihan normaalia vai pitäisikö lähteä jo vaihtamaan merkkiä, onko mahdollisesti muita joilla samaa?
Ei ehkä pidemmän päälle ole mukava kun tulee hirvee maailmanpelko kun ei saa olla ns. rauhassa vaikka kuinka sitä juuri sillä hetkellä toivoisi.

0

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
        Ikävä
        88
        1507
      2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
        Hyrynsalmi
        10
        1370
      3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
        Ikävä
        75
        1146
      4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
        Ikävä
        115
        1109
      5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
        Ikävä
        66
        1068
      6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
        Ikävä
        74
        965
      7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
        Ikävä
        68
        895
      8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
        Maailman menoa
        255
        890
      9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
        Tunteet
        12
        831
      10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
        Ikävä
        33
        803
      Aihe