Piho mietiskeli hedelmistä tunnistamista

Jouko Piho sivustoillaan mietiskeli että tunnistaako hedelmistä välttämättä aina mistä hengestä lähde tulee. Löysi monia näkökulmia mutta kun Raamattu sanoo, että hedelmistä te sen tunnette. Luste tekee lustetta!
Jos joskus miettii jonkun Kari Mäkisen tai Billy Grahamin hedelmiä, niin Raamattu sanoo myös että tokihan käärmeetkin huolehtivat poikasistaan. Luste saattaa näyttää viljalta (hyvältä hedelmältä), kunnes sato tulee kypsäksi. Silloin luste näkyy ja se voidaan erottaa muusta viljasta.
On varmasti vaikea nähdä kaikkea sitä mitä vainio kasvaa, kun kaikki on oraalla. Kaikki saattaa näyttää tosi kauniilta mutta kun leikkuuaika lähestyy, silloin me näemme mistä kylväjästä kukin oli kylvetty.

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivomus

Oliskohan siistimpi otsikointi jos ihmisiä ei nimetä heti ensimmäiseksi.
      Jotenkin ihmisen nimi otsikossa ei tunnu sopivalta, vaan ikään kuin ihmisen tekemisiä alettaisiin 'juoruta.'
      Uskovat varoo ihmisten korottamista.
      Viestiin sitten varsinainen asia ja mielipide ja nimetkin halutessa.

• asdfgasfgsfg

Eivät kaikki ole tai halua olla samanlaisia multinikkeileviä copypastekeisareita kuin sinä.

• sekatyomies

ajatelmia. on turha arvostella ketään tietämättä totuutta (omin silmin nähtyä tai omin korvin kuultua) . jos olen ymmärtänyt oikein ,niin luste ei tule koskaan tunnustamaan jeesusta herrakseen ihmisten edessä. vain isä,poika ja pyhä henki tietävät ihmisen sydämmen

• Piti lukea kahdesti mitä tarkoitit mutta ymmärsin. Näinhän se menee. Rikka naapurilla, malka omassa... mutta kyse on nimenomaan lopputuloksesta, eikä siitä että arvostellaan, varsinkaan ennakkoon. Kenekään uskoa on paha lähteä arvostelemaan, ellei pääse todella lähelle ymmärtämään mitä siinä oikein tapahtuu.
        Aloituksella lähinnä tarkoitin nimenomaan sitä ettei hedelmistä välttämättä näekään ihan heti, vaan pitää odottaa ja katsoa hiljaa. Ei kannata tuomita ennen kun hedelmä on kasvanut täyteen kokoonsa. Sittenkin se voi olla päältä kaunis mutta sisältä kamala... muttei se poista edelleenkään Raamatun antamaa opetusta. Hedelmä kuin hedelmä, vasta kun se on esillä ja katsottu hyväksiu tai huonoksi. Siitä sen kylväjänkin tunnistaa, joka siemenen laittoi alulle.

• Muttajossittenkin
        JarmoEklund kirjoitti:

Piti lukea kahdesti mitä tarkoitit mutta ymmärsin. Näinhän se menee. Rikka naapurilla, malka omassa... mutta kyse on nimenomaan lopputuloksesta, eikä siitä että arvostellaan, varsinkaan ennakkoon. Kenekään uskoa on paha lähteä arvostelemaan, ellei pääse todella lähelle ymmärtämään mitä siinä oikein tapahtuu.
        Aloituksella lähinnä tarkoitin nimenomaan sitä ettei hedelmistä välttämättä näekään ihan heti, vaan pitää odottaa ja katsoa hiljaa. Ei kannata tuomita ennen kun hedelmä on kasvanut täyteen kokoonsa. Sittenkin se voi olla päältä kaunis mutta sisältä kamala... muttei se poista edelleenkään Raamatun antamaa opetusta. Hedelmä kuin hedelmä, vasta kun se on esillä ja katsottu hyväksiu tai huonoksi. Siitä sen kylväjänkin tunnistaa, joka siemenen laittoi alulle.

Asiaa kirjoitat, mutta katkaistaan ne ihmisten nimet otsikoista, sillä meillä on suurempi julkisuudenhenkilö palstaa valvomassa ja hänen nimensä voi näkyä suurillakin kirjaimilla. Se nimi on Jeesus Kristus ja hänellä todellisia profetioita kerrottavanaan.

• ON täysin selvää että korotamme Jeesusta Kristusta mutta jos emme voi keskustella, niin palstakin on turha ja jos emme profetoi, on Jumalan antama ilmoituskin turhaa ja jos emme koettele profetoimista, niin koko sanakin on turhaa.
        Kyllä Jumala on tarkoittanut meidät vuorovaikuttamaan toisteemme kanssa eikä pelkästään ylistämään häntä, koska ylistäminenkin on turhaa, jos yksin ylistämme.
        Paavalikin oli tunnettu kaveri Lähi-Idässä ja hänestä puhuttiin monilla foorumeilla puolesta ja vastaan. Sekin näkyy Raamatussa mm. apostolien teoissa. Jos silloin olisi ollut lehdistö, niin joka lööppi olisi kuumana hehkuttanut Paavali sitä ja Paavali tätä, hän oli aikansa julkisuuden henkilö. Tätä samaa meillä edustaa kaikki ne jotka ovat nimensä ja kasvonsa avoimesti antaneet ja saavuttaneet maineensa kukin tavallaan.

• Sopiikonäin

Eipäs mennä sivupoluille ja siitä umpimetsään.
        Eihän keskustelua kukaan haluakaan kieltää, vain ihmisen nimen korottamista keskustelun aiheeksi. Otsikossa aiheena Jouko, on mielestäni edelleenkin väärin.
        Sitä menettelyä kyseenalaistan.
        Ei muuta.

• Sopiikonäin kirjoitti:

Eipäs mennä sivupoluille ja siitä umpimetsään.
        Eihän keskustelua kukaan haluakaan kieltää, vain ihmisen nimen korottamista keskustelun aiheeksi. Otsikossa aiheena Jouko, on mielestäni edelleenkin väärin.
        Sitä menettelyä kyseenalaistan.
        Ei muuta.

OOPS! Etpä ollut huutelemassa tuota kun otsikkona oli Jarmo ja kymmeniä ilkeämileisiä aloituksia. Ehkäpä osan aloitit itse, koska noin kärkkäästi vastailet.

• Valitan.mutta
        JarmoEklund kirjoitti:

OOPS! Etpä ollut huutelemassa tuota kun otsikkona oli Jarmo ja kymmeniä ilkeämileisiä aloituksia. Ehkäpä osan aloitit itse, koska noin kärkkäästi vastailet.

Kyllä muuten olin huutelemassa. Olin, olin, olin, mutta...
        Itkua väänsin kun huomasin, että ketjun nostitkin aina esille itse ja atet vedättivät kysymyksillään.

• M42A

"Kyllä muuten olin huutelemassa. Olin, olin, olin, mutta..."

Et sinä muuta teekään.

• "Toivomus"
      Ensinnäkin Piho on julkisuuden henkilö, joten nimi on täysin normaalia tässä tapauksessa ja toiseksi, enhän minä missään nimessä arvostellut. Älkääkä laittako sanoja suuhuni, rikotte kahdeksatta käskyä. Aloitin keskutelun toivoen Pihon itsensä vastaavan ensin, vaan "kukkahattutäti" ehti.
      Allekirjoittaneesta muutenkin aloitellaan kuulkaas sen verran monta ketjua ja pääsääntöisesti eli 101% niistä on olleet pilkallisia, joten älkää viittikö pikkusielut. Jos ette itse uskalla esiintyä nimillänne, niin alkää arvostelko niitä jotka avoimesti esiintyvät omilla nimillään ja ottavat yleensä kaikkea lokaa mutta joskus jopa asiallistakin kritiikkiä vastaan.

• Näkemyksiä

Tässä Roseniuksen näkemys hengen hedelmistä.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13691209

• Tässä linkki Jarmo Eklundin mainitsemaan kirjoitukseeni "Riittävätkö hedelmät todistamaan, että julistaja on OK?" Artikkeli löytyy nettisivujeni osiosta Ajankohtaista 6 päivämäärän 9.7.2015 kohdalta.

Kirjoitukseni ei käsittele profetioita, joten en laittanut sitä tänne. Tämän takia en oikein ymmärrä Jarmonkaan aloitusta, että hän pani sen juuri tänne Profetiat-palstalle. Laitoin sen sijaan artikkelini Suomi24:n palstalle Yleistä kristinuskosta, jossa siitä ei kylläkään syntynyt keskustelua.

Ja tässä linkki:

http://www.jouko-piho.fi/211357856

• Buaaahhhaaaahh

Lapsellista touhua. Koko ketju täynnä elämästä vieraantuneita höpöttäjiä jotka eivät itse oikein ymmärrä mitä suustaan päästävät. Kun kymmenen vuotta on kulunut ja mitään juttuihinne viittaavaa ei ole taaskaan tapahtunut, kehittelette vain uutta soopaa. Piho ja Jarmo molemmat ovat aivan profeettojen kärkikastia sen suhteen, millaista roskaa tuottavat hyväuskoisten ihmeteltäväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5407
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3612
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2116
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1931
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      33
      1864
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1823
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1673
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19