En ole ikinä harrastanut mitään kamppalulajia, mutta haluaisin nyt aloittaa. Alkuun pääseminen on ollut hieman hankalaa. Mitenköhän pääsisin alkuun? Kiitoksia neuvoista etukäteen...
Kung Fu
29
5712
Vastaukset
- Panda
Rohkeasti vain kiinnostavan lajin peruskurssille ilmoittautumaan. Seurat tiedottavat niiden alkamisesta yleensä aktiivisesti. Ohjaaja ei ole mistään kotoisin, jos ei täyttä ummikkoa suostu auttaman ja opastamaan.
- kung fu miäs
mieti mitä haluat. Haluatko haaskata ison osan elämästä taistelulajeja treenatessa? Oletko valmis nöyrtymään uudelleen ja uudelleen mahdottoman kovan treenin edessä? Oletko valmis tuntemaan fyysistä kipua ja kovaa henkistä rasitusta? kokemaan tuskallisia loukkaantumisia? Pakottaa itseäsi kerta kerran jälkeen menemään salille mielummin kun tehdä jotain mukavaa? Useat alottelijat lopettavat koska he eivät ole valmiita siihen kovaan työhön mitä tämä vaatii, he huomaavat että ei oikeen kehity sillä 2-3 kertaa viikossa treenaamisella ja kyllästyvät. Kun alotat niin ole jo valmiiksi asennoitunut siihen että tämä ei ole mikään "kiva harrastus" niikuin joku pienoismallien kokoaminen tai marjojen poimiminen, tämä on kovaa työtä.
Mutta lopuksi tulet kyllä huomamaan miksi me jotka olemme tehneet tätä vuosia teemme tätä, se hyvän olon tunne joka vaikuttaa koko elämään joka tulee juuri siitä että kuritat itseäsi jatkuvasti fyysisesti ja henkisesti.- flammee
"tämä ei ole mikään "kiva harrastus" "
Onpas. Tai makuasiahan tuo.
"ei oikeen kehity sillä 2-3 kertaa viikossa treenaamisella"
Kehittyy sillä, sitä voi kehittää itseään ja olla siihen tyytyväinen, vaikkei ikinä miksikään huppuluokan kamppailijaksi kehittyisikään.
"Pakottaa itseäsi kerta kerran jälkeen menemään salille mielummin kun tehdä jotain mukavaa?"
Tuota on vähän turha miettiä etukäteen; kun ei sitä kunnolla tiedä mitä se homma on. Sen näkee sitten että tuntuuko se vaivan arvoiselta. Yleensä salille ei tarvi pakottautua, vaan sinne pääsyä odottaa. - kung fu miäs
flammee kirjoitti:
"tämä ei ole mikään "kiva harrastus" "
Onpas. Tai makuasiahan tuo.
"ei oikeen kehity sillä 2-3 kertaa viikossa treenaamisella"
Kehittyy sillä, sitä voi kehittää itseään ja olla siihen tyytyväinen, vaikkei ikinä miksikään huppuluokan kamppailijaksi kehittyisikään.
"Pakottaa itseäsi kerta kerran jälkeen menemään salille mielummin kun tehdä jotain mukavaa?"
Tuota on vähän turha miettiä etukäteen; kun ei sitä kunnolla tiedä mitä se homma on. Sen näkee sitten että tuntuuko se vaivan arvoiselta. Yleensä salille ei tarvi pakottautua, vaan sinne pääsyä odottaa.no tuo nyt oli tuollaista jutun kaunistelua vaan.
"Onpas. Tai makuasiahan tuo."
""kiva harrastus""
"Kehittyy sillä, sitä voi kehittää itseään ja olla siihen tyytyväinen, vaikkei ikinä miksikään huppuluokan kamppailijaksi kehittyisikään."
Olen nähnyt kymmeniä ja kymmeniä tälläisiä tapauksia, he päätyvät AINA lopettamiseen ja 50% tapauksista siirtyy kokonaan punttisalille, koska sielä saa enemmän tuloksia vähemmällä työllä. Näin ainakin kiinalaissa lajeissa, toinen asiahan on jossakin han mo dossa tai paikallisessa WTF!?!? Taekwondossa jotka minä luokittelen "kivaksi harrastukseksi".
"Yleensä salille ei tarvi pakottautua, vaan sinne pääsyä odottaa."
Alussahan se on juuri tuollaista ruusilla tanssimista että vaan odottelee seuravaa treeniä, mutta sitten kun on vääntänyt samaa juttua 2-3 vuotta niin se on jo niin rutiinia että sinulla ei voi enää olla sellasta "alottelijan intoa" ja pakostakin tulee motivaatio ongelmia kun haluais mielummin mennä vaan ryyppämään kavereiden kanssa tai jotain muuta, sitten se menee siihen 2-3 kertaa viikossa joka lopulta johtaa lopettamiseen jos ei saa itseään niskasta kiinni. - long
Tää on aikas off-topic, mutta...
Paljonko kung fun harrastajat treenaatte viikossa ja miten? - kung fu miäs
long kirjoitti:
Tää on aikas off-topic, mutta...
Paljonko kung fun harrastajat treenaatte viikossa ja miten?-maanantaista-perjantaihin herään joka aamu klo 6 ja treenaan 1h Xingyitä (seisontaa ja paria elementtiä) ennen töitä.
- maanantai ilta ohjattua xingyitä 1h tai MMA 1,5h
- tiistai ilta kettebell ja bajia (seisontaa ja vartija munkki tekniikoita) noin 1h-1,5h jos en tarvitse lepoa.
- keskiviikko ilta MMA 1,5h
- torstai ilta kettlebell ja bajia jos en tarvitse lepoa
- perjantai ilta ohjattua bajia 1,5h
- lauantia aamu (jos en ole ollut ryyppämässä perjantaina) ennen aamupalaa 1h Xingyitä, aamupalan jälkeen hieman lepoa ja sitten 0,5h kettlebell. Bajia jossain vaiheessa jos jaksan ja ehdin
- sunnuntai sama kuin lauantai.
Ei se nyt todellisuudessa ihan tarkalleen aina noin mene mutta tältä se näyttää paperilla. - WC mies
kung fu miäs kirjoitti:
-maanantaista-perjantaihin herään joka aamu klo 6 ja treenaan 1h Xingyitä (seisontaa ja paria elementtiä) ennen töitä.
- tiistai ilta kettebell ja bajia (seisontaa ja vartija munkki tekniikoita) noin 1h-1,5h jos en tarvitse lepoa.
- lauantia aamu (jos en ole ollut ryyppämässä perjantaina) ennen aamupalaa 1h Xingyitä, aamupalan jälkeen hieman lepoa ja sitten 0,5h kettlebell. Bajia jossain vaiheessa jos jaksan ja ehdin
Ei se nyt todellisuudessa ihan tarkalleen aina noin mene mutta tältä se näyttää paperilla.No hmm ois varmaan parempi jos jättäsit nuo kommentit johonkin muuhun toikkiin.. Tai no tapahan tuokin on oman arvon tunnetta.. Nimittäin tuollasella treenamisella tuo on oikeastaan enemmän ammatti ku harrastus.. Ja huhhuuh ku toinen kehtaa sanoa että ei pari kolme kertaa viikossa riitä, ei ehkä jollekkin ammattitaistelialle,miksi sinäkin varmaan luulet itsesi..
- Nimetön
WC mies kirjoitti:
No hmm ois varmaan parempi jos jättäsit nuo kommentit johonkin muuhun toikkiin.. Tai no tapahan tuokin on oman arvon tunnetta.. Nimittäin tuollasella treenamisella tuo on oikeastaan enemmän ammatti ku harrastus.. Ja huhhuuh ku toinen kehtaa sanoa että ei pari kolme kertaa viikossa riitä, ei ehkä jollekkin ammattitaistelialle,miksi sinäkin varmaan luulet itsesi..
Jaa... Itsekin pyrin reenaamaan jokapäivä... Yleensä menen reeneihin aikaisemmin/lähen myöhemmin, että ehtii tehä enemmän... Kotireeniä en paljoa tee kun ei mahdu tekemään mitään formeja, mutta seisonta harjoitukset on asia erikseen... Eli siis kyseessä on reeniajat eikä lisä reenia ole laskettu mukaan...
Ma: 16.00-17.30
Ti: 17.30-19.00
Ke: Samako ti
To: Vapaat reenit 16:00-19.00
Pe: Samako to
La: 17.00-19.00
Su: 19.00-21.00
Niin ja laji siis tai shin mun...
Hyviä reenejä... - WC mies
Nimetön kirjoitti:
Jaa... Itsekin pyrin reenaamaan jokapäivä... Yleensä menen reeneihin aikaisemmin/lähen myöhemmin, että ehtii tehä enemmän... Kotireeniä en paljoa tee kun ei mahdu tekemään mitään formeja, mutta seisonta harjoitukset on asia erikseen... Eli siis kyseessä on reeniajat eikä lisä reenia ole laskettu mukaan...
Hyviä reenejä...nii paljonkohan tuollanen määrä treeniä maksaa?
- keskilinja
Nimetön kirjoitti:
Hyviä reenejä...viestin kirjoittaja olin siis minä alias keskilinja
- keskilinja
WC mies kirjoitti:
nii paljonkohan tuollanen määrä treeniä maksaa?
kk maksu on 20€ eli vuodessa 240€ plus muut kulut mitä sattuu menemään
- kung fu miäs
WC mies kirjoitti:
No hmm ois varmaan parempi jos jättäsit nuo kommentit johonkin muuhun toikkiin.. Tai no tapahan tuokin on oman arvon tunnetta.. Nimittäin tuollasella treenamisella tuo on oikeastaan enemmän ammatti ku harrastus.. Ja huhhuuh ku toinen kehtaa sanoa että ei pari kolme kertaa viikossa riitä, ei ehkä jollekkin ammattitaistelialle,miksi sinäkin varmaan luulet itsesi..
aina löytyy näitä ihmisiä jotka osaa arvostella, onko kyse kateudesta vai mistä? Ei tästä todellakaan tarvitse olla kateellinen, mieti nyt kuinka paljon elämää minä menetän treenamalla koko ajan.. tämä on minun henkilökohtainen valinta. Mutta ei tämä ole lähellekään mitä joku ammattilainen tekee. Nyt on kuitenkin kyse kiinalaisista lajeista ja minun tapauksessa yksi on sisäinen laji, jos haluaa kehittyä kunnolla niin TÄYTYY treenata joka päivä, ei siinä mitään tarvitse luulla olevansa ammattilainen tai mitään, pitää vaan treenata jokaa päivä. Hyvä vanha kiinalainen sanonta on että kung fun treenaaminen on niikuin soutais vastavirtaan, jos et souda pariin päivään niin vene menee takasinpäin, jos soudat joka päivä niin vene menee hitaasti eteenpäin. Se on yksinkertainen totuus kiinalaisissa lajeissa että et kehity kunnolla treenamalla 2-3 kertaa viikossa, siksi ihmiset lopettavat koska he eivät huomaa kehittyvänsä ja ei ole valmiita panostamaan enemmän. Sille on oikeasti joku syy miksi vanhan ajan mestarit vielä nykyäänkin jossain testaa oppilaitaan ennenkun alkaa opettamaan "aitoa tavaraa", se on yksinkertaisesti se että oppilaan pitää olla valmis panostamaan paljon aikaa siihen, jos tulee oppilas joka ei jaksa treenata paljon niin siinä menee hyvää kung futa hukkaan.
- *_*
kung fu miäs kirjoitti:
aina löytyy näitä ihmisiä jotka osaa arvostella, onko kyse kateudesta vai mistä? Ei tästä todellakaan tarvitse olla kateellinen, mieti nyt kuinka paljon elämää minä menetän treenamalla koko ajan.. tämä on minun henkilökohtainen valinta. Mutta ei tämä ole lähellekään mitä joku ammattilainen tekee. Nyt on kuitenkin kyse kiinalaisista lajeista ja minun tapauksessa yksi on sisäinen laji, jos haluaa kehittyä kunnolla niin TÄYTYY treenata joka päivä, ei siinä mitään tarvitse luulla olevansa ammattilainen tai mitään, pitää vaan treenata jokaa päivä. Hyvä vanha kiinalainen sanonta on että kung fun treenaaminen on niikuin soutais vastavirtaan, jos et souda pariin päivään niin vene menee takasinpäin, jos soudat joka päivä niin vene menee hitaasti eteenpäin. Se on yksinkertainen totuus kiinalaisissa lajeissa että et kehity kunnolla treenamalla 2-3 kertaa viikossa, siksi ihmiset lopettavat koska he eivät huomaa kehittyvänsä ja ei ole valmiita panostamaan enemmän. Sille on oikeasti joku syy miksi vanhan ajan mestarit vielä nykyäänkin jossain testaa oppilaitaan ennenkun alkaa opettamaan "aitoa tavaraa", se on yksinkertaisesti se että oppilaan pitää olla valmis panostamaan paljon aikaa siihen, jos tulee oppilas joka ei jaksa treenata paljon niin siinä menee hyvää kung futa hukkaan.
"Hyvä vanha kiinalainen sanonta on että kung fun treenaaminen on niikuin soutais vastavirtaan, jos et souda pariin päivään niin vene menee takasinpäin, jos soudat joka päivä niin vene menee hitaasti eteenpäin".
Tottahan tuo, mutta tässä on toinenkin puoli minkä minä pidän mielessä.
Jos soudan jokapäivä taukoamatta "rutiinin" omaisesti, jossain vaiheessa pakosti väsyy ja vene huomaamatta ei enään etene.
Eli on hyvä välillä vetää vene rantaan, muistella maisemia ja jatkaa seuraavana päivänä uusin voimin, uudella innolla ja kovemmalla vauhdilla.
Äskeisessä ehkä liikaa idän mystiikkaa, mutta eiköhän tuo kuvaa minun treeniasennetta. Mielestäni on siis tehokkaampaa treenata kuutena päivänä viikossa hyvällä mielellä, ennenkuin vängällä seitsemänä päivänä viikossa. - kung fu miäs
*_* kirjoitti:
"Hyvä vanha kiinalainen sanonta on että kung fun treenaaminen on niikuin soutais vastavirtaan, jos et souda pariin päivään niin vene menee takasinpäin, jos soudat joka päivä niin vene menee hitaasti eteenpäin".
Tottahan tuo, mutta tässä on toinenkin puoli minkä minä pidän mielessä.
Jos soudan jokapäivä taukoamatta "rutiinin" omaisesti, jossain vaiheessa pakosti väsyy ja vene huomaamatta ei enään etene.
Eli on hyvä välillä vetää vene rantaan, muistella maisemia ja jatkaa seuraavana päivänä uusin voimin, uudella innolla ja kovemmalla vauhdilla.
Äskeisessä ehkä liikaa idän mystiikkaa, mutta eiköhän tuo kuvaa minun treeniasennetta. Mielestäni on siis tehokkaampaa treenata kuutena päivänä viikossa hyvällä mielellä, ennenkuin vängällä seitsemänä päivänä viikossa.juu siis aika sama filosofia minullakin on. HYVÄLLÄ viikolla menee 7 päivää viikos, mutta se on vähä eri tunne jos sä treenaat heti aamulla niin loppu päivän voit pitää vapaata, kannattaa kokeilla jos jaksaa herätä aamulla.
- Hutkija
kung fu miäs kirjoitti:
-maanantaista-perjantaihin herään joka aamu klo 6 ja treenaan 1h Xingyitä (seisontaa ja paria elementtiä) ennen töitä.
Ei se nyt todellisuudessa ihan tarkalleen aina noin mene mutta tältä se näyttää paperilla.Kauanko olet treenannut XYQ:ta? Minkälaisissa asennoissa seisot ja kuinka kauan?
- WC mies
Hutkija kirjoitti:
Kauanko olet treenannut XYQ:ta? Minkälaisissa asennoissa seisot ja kuinka kauan?
luulin sua "kung fu miäs" älykkääksi ihmiseksi mutta oletkin jotain muuta..
- kung fu miäs
WC mies kirjoitti:
luulin sua "kung fu miäs" älykkääksi ihmiseksi mutta oletkin jotain muuta..
niinpä, luulit ihan väärin. Kylläpäs tuli iso haloo siitä kun tyyppi kysyy miten minä treenaan ja sitten vastaan. huhu
- kung fu miäs
Hutkija kirjoitti:
Kauanko olet treenannut XYQ:ta? Minkälaisissa asennoissa seisot ja kuinka kauan?
Xingyi taustani on aika monimutkainen. Ihan ensimmäistä kosketusta Xingyihin sain 3 vuotta sitten, yhden tuttavan tuttava oli ollut kiinassa treenamassa sitä ja hän opetti jotain perusjuttuja, rakastuin ensisilmäyksellä tähän tyyliin. Kirjoista ja netin kautta ihmisten kanssa jutellen lisäsin hieman tietoani näistä perusjutuista ja treenailin sitä shaolinin lisäksi. Armeija aikana ehdin käydä yhden tunnin oppimassa Lu Baochunilta hieman San Ti asentoa. 3 kk sitten pääsin vihdoinkin aloittamaan aktiivisen xingyi treenaamisen ja se toivottavasti jatkuu nyt läpi elämän.
San ti asentoa (joka näyttää suunnilleen tältä: http://www.chinafrominside.com/ma/xyxy/bubinquansts.jpg , käsissä on joitaki yksityiskohtia eri tavalla meidän tyylissä) siinä 20 minuuttia, puolia vaihdellen aina kun keho alkaa liika jännittymään rasituksen takia. - WC mies
kung fu miäs kirjoitti:
niinpä, luulit ihan väärin. Kylläpäs tuli iso haloo siitä kun tyyppi kysyy miten minä treenaan ja sitten vastaan. huhu
Niin, unohditkohan ettei tämä haloo syntyny siitä kun kerroit miten treenaat vaan ku sanoit tyyliin näin:
-Vain 5% ihmisistä on näin pitkäjänteisiä/yritteliäitä/elämsä taistelu lajeille uhraneita kuin minä.. Mieti siis oletko valmis uhraamaan joka ikisen vapaa hetkesi oppiaksesi kung futa.Jos tulit siihen johtopäätökseen että treenaat vain parikertaa viikkoon ni ÄLÄ EDES ALOITA..
Tämä näin kärjistettynä.. - jepa
kung fu miäs kirjoitti:
Xingyi taustani on aika monimutkainen. Ihan ensimmäistä kosketusta Xingyihin sain 3 vuotta sitten, yhden tuttavan tuttava oli ollut kiinassa treenamassa sitä ja hän opetti jotain perusjuttuja, rakastuin ensisilmäyksellä tähän tyyliin. Kirjoista ja netin kautta ihmisten kanssa jutellen lisäsin hieman tietoani näistä perusjutuista ja treenailin sitä shaolinin lisäksi. Armeija aikana ehdin käydä yhden tunnin oppimassa Lu Baochunilta hieman San Ti asentoa. 3 kk sitten pääsin vihdoinkin aloittamaan aktiivisen xingyi treenaamisen ja se toivottavasti jatkuu nyt läpi elämän.
San ti asentoa (joka näyttää suunnilleen tältä: http://www.chinafrominside.com/ma/xyxy/bubinquansts.jpg , käsissä on joitaki yksityiskohtia eri tavalla meidän tyylissä) siinä 20 minuuttia, puolia vaihdellen aina kun keho alkaa liika jännittymään rasituksen takia.Kauanko kung-fu miäs olet treenaillut näitä muita tyylisuuntiasi ohjatusti? Niinkuin tuota xingyitä 3kk.
- flamm'ee
kung fu miäs kirjoitti:
no tuo nyt oli tuollaista jutun kaunistelua vaan.
"Onpas. Tai makuasiahan tuo."
""kiva harrastus""
"Kehittyy sillä, sitä voi kehittää itseään ja olla siihen tyytyväinen, vaikkei ikinä miksikään huppuluokan kamppailijaksi kehittyisikään."
Olen nähnyt kymmeniä ja kymmeniä tälläisiä tapauksia, he päätyvät AINA lopettamiseen ja 50% tapauksista siirtyy kokonaan punttisalille, koska sielä saa enemmän tuloksia vähemmällä työllä. Näin ainakin kiinalaissa lajeissa, toinen asiahan on jossakin han mo dossa tai paikallisessa WTF!?!? Taekwondossa jotka minä luokittelen "kivaksi harrastukseksi".
"Yleensä salille ei tarvi pakottautua, vaan sinne pääsyä odottaa."
Alussahan se on juuri tuollaista ruusilla tanssimista että vaan odottelee seuravaa treeniä, mutta sitten kun on vääntänyt samaa juttua 2-3 vuotta niin se on jo niin rutiinia että sinulla ei voi enää olla sellasta "alottelijan intoa" ja pakostakin tulee motivaatio ongelmia kun haluais mielummin mennä vaan ryyppämään kavereiden kanssa tai jotain muuta, sitten se menee siihen 2-3 kertaa viikossa joka lopulta johtaa lopettamiseen jos ei saa itseään niskasta kiinni."Näin ainakin kiinalaissa lajeissa, toinen asiahan on jossakin han mo dossa tai paikallisessa WTF!?!? Taekwondossa jotka minä luokittelen "kivaksi harrastukseksi". "
Se että puhun "kivasta harrastuksesta" ei tarkoita etteikö laji olisi jotain enemmänkin, elämäntavasta joku voisi puhua itse vierastan tuollaisia termejä. Se enempi ei siis vaan sulje pois sitä että se on kiva harrastus. Ja eipä se lisätreeni mene TKD:ssakaan hukkaan, itse treenaan jotain 5-10 tuntia viikossa ja tuntuu että enemmänkin voisi treenata. Onhan noita pari kertaa viikossa treeanaaviakin ja kyllä heilläkin kehitystä tapahtuu.
..ponnistelee jottei laittaisi tähän jotain epäasiallista vastaprovoa tuon WTF!?!?:än vuoksi.. - kepa
kung fu miäs kirjoitti:
San ti asentoa (joka näyttää suunnilleen tältä: http://www.chinafrominside.com/ma/xyxy/bubinquansts.jpg , käsissä on joitaki yksityiskohtia eri tavalla meidän tyylissä) siinä 20 minuuttia, puolia vaihdellen aina kun keho alkaa liika jännittymään rasituksen takia.Mikä tämän San Ti harjoituksen tar-
koitus ja päämäärä on?
Kauanko kokonaisuudessa olet San
Ti:ssä yhden treenisession aikana?
Ja oletko itse saavuttanut edistys-
tä/tuloksia näissä seisomisharjoi-
tuksissa? - kung fu miäs
kepa kirjoitti:
Mikä tämän San Ti harjoituksen tar-
koitus ja päämäärä on?
Kauanko kokonaisuudessa olet San
Ti:ssä yhden treenisession aikana?
Ja oletko itse saavuttanut edistys-
tä/tuloksia näissä seisomisharjoi-
tuksissa?San tin ja oikeastaan kaikkien seisonta harjoitusten päämäärä on yhdistää kehon osat kokonaisuudeksi, rentouttaa kehoa ja paljon paljon muita juttuja (tässä luettavaa: http://www.yiquan.org.uk/art-zz.html http://www.marnixwells.info/Standing/Intro.html
http://www.marnixwells.info/Standing/Stand_3.html http://www.martrix.org/downloads.html ->zhang zhuan standing pole). Tämä san ti jota me tehdään on aika alhainen, siinä ei voi seistä niin kauaa kunnes täytyy vaihtaa puolta, mutta se sit vahvistaa jalkoja hyvin. Seisonta harjoitukset rakentavat pohjan koko keholla iskemiselle, terveysvaikutukset ovat sellanen mukava plussa.
Ennenkun aloitin san titä niin olen harjoitellut paljon sellasta perus wuji, zhang zhuan (miksi sitä nyt haluaa kutsua) asentoa (eli: http://www.yiquan.org.uk/images/ChengBao.jpg )
Tässä asennossa seistään 20-40 min, kun taas san tissa seistään about 20 min puolia vaihdellen, elikkä se tuntuu hieman erilaiselta kun pitää liikuttaa kehoa 2-3 min välein. Tästä asennosta saa irti paljon samoja hyötyjä kun san tista.
Hyötyjä mitä olen huomannut niin rentoutuneempi keho (vaikka olisin nostellut painoja), tietoisempi kehon osista ja pystyy vaikuttamaan niihin paljon paremmin jos ne ovat esim. kipeenä tai jännittyneenä, yleisesti minulla ei ole selkä, niska tai hartiat koskaan kipeänä enää, olen myös huomannut jonkinlaista kehitystä siinä koko kehon liikuttamisessa ja iskemisessä (mutta tätä olen kyllä harjoitellut muillakin harjoituksilla). Tuossa nyt oli jotain mitä tuli mieleen, kyllä niitä muitakin juttuja on. Tämä harjoitus tavallaan uudelleen ohjelmoi kehon liikkumaan ja olemaan uudella tavalla ja se vaikuttaa ihan arkielämäänkin. - kung fu miäs
WC mies kirjoitti:
Niin, unohditkohan ettei tämä haloo syntyny siitä kun kerroit miten treenaat vaan ku sanoit tyyliin näin:
-Vain 5% ihmisistä on näin pitkäjänteisiä/yritteliäitä/elämsä taistelu lajeille uhraneita kuin minä.. Mieti siis oletko valmis uhraamaan joka ikisen vapaa hetkesi oppiaksesi kung futa.Jos tulit siihen johtopäätökseen että treenaat vain parikertaa viikkoon ni ÄLÄ EDES ALOITA..
Tämä näin kärjistettynä..no minä olen aina ollut tunnettu tällä palstalla hieman rajuista mielipiteistä, mutta tuo oli ihan hyvin kärjistetty. Onhan niitä muitakin lajeja joita voi aloittaa, Tae kwon do, han mo do, judo, NHB jne. Kiinalaiset lajit nyt ovat vähä kinkkisiä ku niitä pitää väntää niin paljon ja tulokset ovat ainakin alussa hyvin pienet jos katsotaan taistelutaitoa mittarina.
- kung fu miäs
jepa kirjoitti:
Kauanko kung-fu miäs olet treenaillut näitä muita tyylisuuntiasi ohjatusti? Niinkuin tuota xingyitä 3kk.
ihmset ovat kyllä kovin kiinnostuneita treenitaustastani. Olen treenannut nyt joku 5 vuotta, ihan ohjatusti koko ajan lajissa sun toisessa rakentanut hyvää pohjaa näille lajeille joita minulla on nyt ilo ja kunnia vihdoinkin treenata.
- jepa
kung fu miäs kirjoitti:
ihmset ovat kyllä kovin kiinnostuneita treenitaustastani. Olen treenannut nyt joku 5 vuotta, ihan ohjatusti koko ajan lajissa sun toisessa rakentanut hyvää pohjaa näille lajeille joita minulla on nyt ilo ja kunnia vihdoinkin treenata.
Näitä lajeja lähinnä utelinkin mitä sinulla on ilo ja kunnia vihdoinkin treenata, eli kauanko olet nykyisen sifusi kanssa treenaillut?
- keskilinja
WC mies kirjoitti:
nii paljonkohan tuollanen määrä treeniä maksaa?
paljon teillä reenataan viikossa ja paljon maksaa
- kung fu miäs
jepa kirjoitti:
Näitä lajeja lähinnä utelinkin mitä sinulla on ilo ja kunnia vihdoinkin treenata, eli kauanko olet nykyisen sifusi kanssa treenaillut?
Lun kanssa aloitin 2 vuotta sitten bajin ja taijin kanssa. vähän armeijaa siinä välissä ja nyt vaihdoin taijin xingyihin. Eli tällä hetkellä työskentelen bajin, xingyin ja MMAn kanssa... Painottaen tietenkin eniten Xingyitä. Tiedän, tossa on aika paljon lajeja mutta minä treenaan minun päälajiani yhtä paljon kun muutenkin treenaisin ilman näitä muita, MMA on minulle tällänen kiva sivu harrastus josta saan oppia mattotekniikoita ja leikkiä vähä tappelua. Bajia treenaan aivan liian vähän, mutta siitä en halua luopua koska se on niikun minun ensimmäinen lapsi, yritän vaan hitaasti parantaa nykyistä tasoa ja ehkä sitten jossain vaiheessa voin taas keskittyä siihen kunnolla.
- Zappah
kung fu miäs kirjoitti:
no minä olen aina ollut tunnettu tällä palstalla hieman rajuista mielipiteistä, mutta tuo oli ihan hyvin kärjistetty. Onhan niitä muitakin lajeja joita voi aloittaa, Tae kwon do, han mo do, judo, NHB jne. Kiinalaiset lajit nyt ovat vähä kinkkisiä ku niitä pitää väntää niin paljon ja tulokset ovat ainakin alussa hyvin pienet jos katsotaan taistelutaitoa mittarina.
No, oli tavoitteet sitten hakata kaikki nakkikiskan jonossa tai löytää terveellinen elämäntapa, niin eikö kaikessa mitä elämässään tekee ole lähtökohtana se että nauttii siitä mitä tekee. Jos jaksaa treenata hampaat irvessä ihan vain sen takia että oppisi ja kehittyisi, niin silloin varmaankin tulee kehittymisen tunteesta onnelliseksi.
Jos on vähän "leppoisampi" treenaaja ja käy sen 3 kertaa viikossa treeneissä ja on tyytyväinen tähän tahtiin, niin mikä on ongelma?
Jokatapauksessa aina treenatessa oppii jotakin uutta ja jos treenaaminen on mukavaa, niin sittenhän aika on hyvin käytetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi852287Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap182257Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen181700- 1041458
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663921416Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631248Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571042- 63943
- 78909
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174893