mitä vittua täälä tapahtuu ??!!

vittuuntunutkjhbhjklö

minkä heleveti takia kuartaneen nuorisolta kielletää kaikki? S-marketin 'nurkka' on kiällettyä aluetta, opistolle ei pääse, joka paikasta vaan valitetahan???!?!?!? mikä ristus teitä risoo?! antaa nuarison elää elämäänsä! nämä traktri rallit ei tuu ikinä loppumaha!

39

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veronmaksajat

      Onkos äidin pikku mussukat ryssiny itse asiansa? Pitääs vähä ajatella kuka minkäkin sotkun/särjetyn paikan maksaa. Nytkin näkee kommenttiajan 01:30 meinaakko mennä jonnekkin aiheuttamaan jotain pikku hämminkiä kun suurin osa normiporukasta nukkuu jos ei satu olla töissä.

    • Nimimerkki123456788

      Miksei opistolle pääse?

    • Kyläpoliisit

      Kuka on kieltänyt S-marketin pihassa kokoontumisen? Naapuri? Poliisi?

      • yxtiedonhaluinen

        Hei Kuortaneen nuoriso! Lyökää viisaat päänne yhteen ja mietitte missä olisi hyvä kokoontumis paikka ilman ulkopuolista häiriötä tehkää siitä oman näköinen juttu !
        Ja mitä komiampi traktori! olkoon se valtra,massikka, case,jontikka tai fendiitti se pienten ihmisten pelkoa herättää varsinkin ilta myöhään keskustan teillä.Menkää ajelemaan sinne tuotantotilojenne nurkille vai saako elukkoja öisin häiritä ja pelto hehtaareja on missä koneet hyvin jyllää


      • Aattelepaite

        En yhtään ihmettele jos S-marketin nurkka on kielletty. Aina kun kaupassa käy, nurkka on kuin hävityksen kauhistus; roskaa, tyhjiä pulloja, räkäklimppejä ja vetelää sakkia notkumassa ja kiroilemassa. Ihan itse olette aiheuttaneet "ongelmanne". Repikää siitä ja opetelkaa käyttäytymään niin taatusti saatte olla vaikka missä...!!


      • kuortanelainennuori

        kuinka vitun vaikeeta on tuoda siihen kohtaan roskis missä nuoriso on eikä viedä roskista vittu kilometrin päähän?


      • Vuosiasitten

        Kuinka vaikeeta on nostaa se Converse maasta ja kävellä se alle kilometri roskikselle? Aikoinaan nuoriso kaivoi lapiolla kilometrejä ojaa...


      • justihiseitte

        meitä ainakaa mikkää heleveti pellin palat siinä seinäs estele


    • vetelät

      Menkää töihin.

      • justihiseitte

        päivät ollahanki


    • rasittaa

      Eiköhän se kieltäminen johdu siitä, ettei osata olla kunnolla. Miksi syy on aina jonkun muun kuin itse nuorison?? Voisiko joku fiksu nuorison edustaja vastata tähän. Jos sotkee ja aiheuttaa häiriöitä, todennäköisesti siitä tulee jossain vaiheessa seuraamus. Toivottavasti vielä itsekin sen huomaat joskus. Ja mitä traktoriralliin (se ON yhdyssana...) tulee, käsittääkseni ajelu verovapaalla löpöllä kuuluu VAIN maatilan töihin, joita tuskin on kaahailu kylänraitilla klo. 01.30. Mietittekö ikinä, että kylällä asuu ihmisiä, joiden pitää esim. mennä aamulla klo. 06.00 töihin, sairaita, vanhuksia ja muuten vaan ihmisiä, joita ei kiinnosta kuunnella teidän rallianne? Pitäisi joku ehtoo oikein mennä ja ottaa rekkarit ylös ja sitten kun itse menette nukkumaan, tulla huudattamaan bassoja teidän klasin alla. Olisko reilua? Taitaisi äireet ja isät tulla huutamaan, että mitä hel** täällä touhataan?!?!? No, ihan sitä samaa mitä teidän kullanmurut tekevät kaiket illat. Rauhaa kylälle kiitos ja keksikää jotain järkevää tekemistä, niin ei tartte valittaa puolin ja toisin. Että sitä vit***...

    • melkeenalavutelaine

      kuolema korvaa univelat, aikuuset ja vanahukset. onse kumma kun nuorison ei anneta elää niinku he haluavat.. nuorille kuulu se aika! ette voi väittäää että ootte ite ollu nuorten aikaan fiksuja ja siistejä ja yhtää ei oo mopoja viritetty! paskoja valehtelioota te nykyään ootta( aikuuset) ite kävin ainaki eilen aamuyöstä s-marketin pihalla polttamas taas yhden renkaan kudoksille onneksi oli kilpi teipattu jos vaikka joku hurja kääkkä olis nähny,,, JA ne saa#anan muutama kouluvihoon kokoonen kyltti ei kesää tee että asiaton oleskelu on kielletty! nythän nää joutuu hyppäämään joka ilta kaatialan louhoksilla takaasi sinne kylälle vaan ei louhoksella oo mitää jännää siälä se suurempi vahinko tuloo jos tuloo joku ajaa taas louhokselta autolla kännis monttuhu ja jää sinne sitte taas niinku täs taannoin... kylälle vaan ja ottakaaha nuoriso uudet ja vanhat kamut mukaha ja rällääkkää oikee huolella siinä kylällä näitte kusipäitte kiusaksi! näytetää mistä meidät on tehty.. alavudeltaki saataas muutama kispiikki mukaa rälläää sinne!!

      • hanat.auki

        Totta! Sinne vaan poijjaat. Mua ei ainakaa haittaa yhtää.


      • Jeahhh

        Asiaaa!!!!


    • länsmanni
    • Tsemiä

      Nuorena ja teininä mulla ei ollut mopoa, en notkunut kaduilla ja nurkissa vaan harrastin urheilua ja opiskelua. Yliopiston kävin ja edelleen hyvässä kunnossa olen näin 49 vuotiaana. Ikään en rikkonut tai sotkenut mitään. Se on järjen köyhyyttä kun pitää sotkea ja riehua. Olen nytten jo isoisä ja oma firmakin on joka menestyy ihan hyvin. Viime viikollakin otettiin kahdeksan työntekijää lisää.

      Kannattaa keskittyä elämässä oman itsensä kehittämiseen, opiskeluun, työntekoon ja terveisiin elämäntapoihin! Eikö kannata itkeä että ei ole mitään tekemistä. Hitsi vieköön! Silloin kun itse olin nuori niin ei ollut somea, ei kännyköitä, ei internetiä, yms ja silti koskaan aika ei tullut pitkäksi. Se on omasta päästä kiinni!

      • kaveritonpaska

        Leikkiikkö käpylehmillä ja veistit sängyn ite puusta? Vai onko tähä aikaa ollu sänkyä?? :D ottaakahan ne vanhat kaverit mukaan!!


    • outoa

      Ymmärsinkö oikein, että Sinun mielestäsi kusipäitä ovat ihmiset, jotka vain haluavat asua ja elää rauhassa ja heille pitää nyt sitten kostaa? En aivan ymmärrä tuota logiikkaa. Ei kai nuoruus tarkoita sitä, että tehdään kiusaa toisille ihmisille ja mahdollisimman paljon vahinkoa? Itse ajattelisin, että nuorena jo opetellaan ottamaan vastuuta ja toiset huomioon. Mutta jokainen kehittyy ajallaan ja kun ikää kertyy, huomaa mitkä asiat ovat tärkeitä ja mitkä olivat hieman lapsellisia. Se kai kuuluu ikään. Mutta ei kai miehen mitta ole se, että rikkoo ja rällää?! Jos näin on, olen syvästi pettynyt pohjalaisnuoriin, joita olen pitänyt fiksuina. Toivon kaikille rauhaa ja hyvää mieltä.

    • MerjaO

      Ja nyt on sotkettu ja ilkeilty Hallisenlammen laavulla. Kyllä on tekemisen puutetta!!

      • Nimetjulki

        Eikös sieltä ole joitakin tekijöitä tiedossa, aina joku näkee...


      • Mikäneuvoksi

        Kyllä on tiedossa ja toimiin ryhdytty. Jos ei paikkoja siivota ja anteeksi pyydetä, niin pitääkö ottaa yhteys kotiin, kouluun vai poliisiin, niin alkaa tapahtua, vai?


      • Hyvähyvä

        Kotiin, ei kai ny koulun juttu oo kesä aikana tapahtuneet. Toki koulunkin kautta asiat etenee. Tietääkö tekijät itse että kiinni on jääty?


      • Kasvattaja70

        Yhteys kotiin!


    • artsipapa

      Periaatteessa julkisilla alueilla saa kuka tahansa suomalainen oleskella koska tahansa. Ei ole olemassa mitään ulkonaliikkumiskieltoa. Ei edes poliisi voi estää oleskelua, koska se on vapaudenriistoa. Poliisi ei voi riistää vapautta. On tietysti eri asia jos häiriköidään, mutta pelkkä oleskelu ei ole häiriköintiä. Antakaa nyt herranjumala nuorison oleilla rauhassa, älkääkä provosoiko, tai provosoituko. Tottakai nuorisolla on tapana hieman elämöidä. Mutta se vaihe on ollut kaikilla. Muistan 70-luvulla kuinka ajeltiin mopolla yömyöhään, ja kokoonnuttiin sinne sun tänne, ja kyllä silloinkin juteltiin kovaan ääneen ja roskat eivät aina osuneet roskiksiin. Siitä on jo aikaa, joku joskus urputti, ja urputettiin takaisin, sellaista se nuorten elämä on aina ennenkin ollut. Se nyt vain kuuluu nuoruuteen, tietynlainen uhmakkuus, kyllä ne siitä tasapäistyy. Mutta kieltämällä kaiken, saadaan vain entistä katkeroituneempia nuoria, ja kuilu keski-ikäisiin kasvaa turhaan.

      Minä ainakin annan nuorten elämöidä rauhassa. Sehän on kuin rahaa laittaisi pankkiin. Antaa nuorten juhlia ja pariutua, sitä kautta saamme jälkeläisiä. Ei kielletä kaikkea.

      Terveisin setämies vm -60

      • 1234321

        S-marketin piha ei ole julkinen paikka.


    • kirvehellätöitä

      Menkää helvetin pennut kotia kasvamaan ja tekemään siellä jotain kotitöitä koska niitähän aina on. Ei tarvitse kauppojen ja huoltoasemien kulmilla olla räkimässä, rälläämäs, ja häiritsemäs muita asiakkaita ja yrittäjiä. Kyllä vanhemmis on vikaa ku antaa kersojen kulukia kaiketpäivää kylällä tekemäs pahaa! Jos olisin kuullu jotta meirän kersa olis tehny tommosta mitä nämä nykyajan laiskat ni perse olis ollu melko kauan kipiä! Onneksi asutahan kauempana keskustasta ja kersa on pienestäpitäen ollu kiinnostunu työnteosta jotta ei oo ollu aikaa eikä halua kulukia kylällä hajottamas toisten omaisuutta. Eipä nykyajan maatiloillakaan kersojen tarvitte pistää tikkua ristihi ku olishan se väärin jotta jotaki pitääs oman nokkansa etehe teherä! Sitte vanhemmat valittaa ku on kiirusta eikä jaksaasi kaikkia teherä. Ja viälä ku suurinpiirteen aikuusekki kersat lorvii kotona kaikenmaailman naamaankirjojen ääres netis ja pelien kans kaiket yötä! Sitte maataha iltapäivähä ja sen jäläkehe sotkemaha veronmaksajien paikkoja! Onneksi on vielä joitaki fiksujakin nuoria jokka kesäaikaha on kesätöissä vieraalla tai kotitilalla. Koittakaa rällääjät joskus korjata paikkoja ja liikkeitten pihoja minkä ootta saanu aikaha sillä piruulemisella ni voitta joskus tulla toisihi ajatuksihi ku pitääs itte maksaa eikä vanhempien rahapussista korvauksia vaarita!

      • lapahakkuri

        No kyllä pitääs oikee mitalli sun kersalle antaa.


      • kirvehellätöitä

        Sinähän sen sanoit! Mitalli ja vielä isoo kuuluus kyllä meirän kersoolle! Ovat kyllä pärjänneet ja menestyneet nuoresta iästä huolimatta TOSI MAHTAVASTI. KAIKILLA on mahdollisuudet. Se kuule riippuu täysin vanhemmista opettaako oikeille tavoille ja pärjäämään vai vetelehtimään, ryyppäämään, tupakoimaan, yhteiskunnan varoilla elämään ja tuhoamaan toisten omaisuutta!


      • Ruokailuvälineethukassa

        Katsokaapa seuraavan kerran kun käytte s-marketissa keiden nuoret siinä oven edessä parveilee! Jos on lusikalla annettu, niin se ei kyllä ole nuorten oma vika! Ugh. Olen puhunut.


      • Kakspiippuinenasia

        Kyllä siinä pyörii kauhalla annettujakin, nuoret kokoontuu jossain, ainainen ongelma että missä. Miettikää muita kuntia missä abc tai muu paikka mihin nuoret kokoontuu, mitäs ne myyjät siitä sanoo. Asiakkaita joo, mutta ostokset pienet siihen ääneen ja sotkuun nähden.


      • Eihyvääpäivää

        Voi jessuksen täyrellisyyret verä naru kaulaha ja tapa ittes


      • Tuleva.työnvieroksuja
        kirvehellätöitä kirjoitti:

        Sinähän sen sanoit! Mitalli ja vielä isoo kuuluus kyllä meirän kersoolle! Ovat kyllä pärjänneet ja menestyneet nuoresta iästä huolimatta TOSI MAHTAVASTI. KAIKILLA on mahdollisuudet. Se kuule riippuu täysin vanhemmista opettaako oikeille tavoille ja pärjäämään vai vetelehtimään, ryyppäämään, tupakoimaan, yhteiskunnan varoilla elämään ja tuhoamaan toisten omaisuutta!

        Onneksi oot niin jämy äijjä että oot kasvattanu rehtejä veronmaksajia. Minä voin tulevaisuudessa vetää lonkkaa niiden verorahoilla. Kiitos. Tavoitteena päästä 18 vuotiaana eläkkeelle.


    • Äläpäti

      Kuortaneella näköjään vanhuuteensa ja omaan huonouteensa katkeroituneita ihmisiä. Pönkittävät omaatuntoaan haukkumalla kakaroja. Minkä takia yläkouluikäisten kakaroiden pitäis tehdä töitä? Ei mun mielestä minkään takia. Kyllä töitä ehtii tekemään sitten myöhemmin, kun on Kuortaneella lapsuutensa elänyt, ja opiskelun ja työn perässä muualle kauas pois muuttanut. Antakaa nuoret nauttii nuoruudestaan, niin kauan kun ovat nuoria.

      Se maailma missä te ikäloput elitte, eli saitte piiskaa joka toinen päivä, ja jouduitte tekemään lapsesta asti raskaita töitä, ei ole tätä päivää. Se aika oli törkeää ihmisarvon ryöstämistä, ettekä voi vaatia sitä samaa tänä päivänä. Syyttäkää vanhempianne, kasvattivat teidät piiskan avulla nöyriksi orjiksi, ja yritätte sitten kostaa ne piiskaukset nykypolville kaikenkieltämisenä. Te ette lapsuudessanne saaneet varmaan mitään, ja teiltä kiellettiin kaikki. No se on VOI VOI sitten, mitäs synnyitte siihen aikaan. Turha nykynuorille kostaa teidän huonoa tuuria.

      • köyhäweronmaksajaeläk

        Antakaa nuoret nauttii nuoruudestaan, niin kauan kun ovat nuoria
        Mitäs nuoruuresta nauttimista sotkeminen , särkeminen , häiriköönti ja muu häjyyly on.


      • Sepe4
        köyhäweronmaksajaeläk kirjoitti:

        Antakaa nuoret nauttii nuoruudestaan, niin kauan kun ovat nuoria
        Mitäs nuoruuresta nauttimista sotkeminen , särkeminen , häiriköönti ja muu häjyyly on.

        Mitä on muka särjetty? Tairat pipipää keksiä omias ja liioittelet.


      • Äläpätifani

        Ei voisi paremmin enää sanoa. Nostan hattua teikälääselle.


      • Kuoleentuusivatvaajo
        köyhäweronmaksajaeläk kirjoitti:

        Antakaa nuoret nauttii nuoruudestaan, niin kauan kun ovat nuoria
        Mitäs nuoruuresta nauttimista sotkeminen , särkeminen , häiriköönti ja muu häjyyly on.

        Onkos tuollaanen teinien kyttääminen sitte eläkkeestä nauttimista? Sairasta se on.


    • Ukkomettoo

      Ja vielä näille eläkeläisjäärille tiedoksi. Jos MUN lapselle uhkailette tai MUN lapsen omaisuuteen koskette. Niin saatte sen jälkeen vastata teoistanne MULLE. Siinä vaihees ei auta puheiden peruminen. En suosittele kokeilemaan onneanne, joten jättäkää lapset rauhaan, tai muuten käy huonosti.

      • köyhäweronmaksajaeläk

        Mitenkä s mopo nuon karkaa käsistä, vaikka on tulupanjohto irti?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe