Tänään oli Radio Suomessa taas Veera Salmen kirjoittama Pikkujuttu. Tässä tarinassa kerrottiin työpaikalla jatkuvasti uskoaan tuputtavasta sairaanhoitajasta, ja aivan erityisesti lapsille hän sitä tuputtaa - ja laulelee, hyräilee virsiä vähän väliä työpaikallaan, työssään, työtä tehdessään.
Ei ollut vielä Areenassa tämä uusin jakso.
Uskonnon tuputus työpaikalla
14
331
Vastaukset
- turhin_kanava
On olemassa syynsä siihen, miksi Radio Suomi on aina auki, vaikka kukaan ei koskaan kuuntele sitä. Veera Salmi on yksi niistä.
- keikei
Aina on ihmisiä, jotka tuputtavat toisille omia juttujaan. Yksi ystäväni laihduttaa aina, pysyy silti lihavana ja aina tuputtaa minulle laihdutusohjeitaan, vaikka en ole niiden tarpeessa. Inhottaa.
Nii juu, ei hän enää olekaan ystäväni. - Mikä.on.oikein
Jos lapset ovat itse luterilaisia ja potilaat / lapset, tai lapsipotilaiden vanhemmat sen sallivat, hoitaja ei toimi väärin.
Paljon riippuu siitä, mitä hän puhuu. Virsien laulelu luterilaisille ei liene kiellettyä, jos he itse sen sallivat. Uskonnon nimenomainen tyrkytys on väärin. Ateistin ei ole pakko sietää virsiä potilashuoneessaan ja hän voi valittaa asiasta sairaalan johdolle.
Onko ateismin tyrkytys kouluissa muuten väärin? Valtaosa lapsistahan on kristittyjä.
Entä homoseksuaalisuuden tyrkytys heterolapsille?
Yleensä on niin, että tietynlainen julkinen puhe hyvinkin hyväksytään, kuten esim. kiroilu. Kirosanat sisältävät paholaisen nimiä, sekä halventavia nimityksiä eritoten naisten alapäästä. Tämä on suurempi ongelma kuin hoitajan laulamat virret. Omalla kohdallani tämä rajaa mm. suomalaisten viihdeohjelmien katselua: niissä kirotaan ja riidellään jatkuvalla non-stopilla. Jos yleensä olen aloittanutkaan katselua, vaihdan esnimmäisen kerpeleen tullessa, tai satanistien käsimerkin nähdessäni välittömästi kanavaa.
Kuitenkin olen aina maksanut samat tv-luvat kuin perkeleenpalvojatkin. Voisivatko ateistit puuttua myös tähän suureen epäkohtaan?- jyuy
Se on oikein mitä sinä sanot ja raamatttu. Tässä järjestyksessä.
- fjsfg
Yks hoitsu sai potkut, mahtoiko olla Vantaalla, kun tuputti uskonnollisten tilaisuuksien mainoksia potilaille. Ansaitsikin saada fudut.
No odotellaan mikä vinkuminen siitä seuraa, kun ensimmäinen muslimi-sairaanhoitaja lauleskelee töissään - toivottavasti "suvaitsevat" veressäkylpijämme eivät ristiinnaulitse häntä.
"Onko ateismin tyrkytys kouluissa muuten väärin?"
Kerro miten tarkalleen ottaen sitä ateismiä tyrkytetään kouluissa?
"Valtaosa lapsistahan on kristittyjä."
Valtaosa on kirkkoon pakkoliitettyjä lapsia eikä oikeita uskovaisia.
"Entä homoseksuaalisuuden tyrkytys heterolapsille?"
Kuka ja missä tyrkyttää homoutta lapsille???
Mites sitten uskonnon tyrkyttäminen ateisteille omilla radiokanavilla ja muilla uskonnollisilla ohjelmilla telkkarissa ja radiossa???- Taikauskonnoton
Paholaisten nimien toisteluhan on oikeastaan kristinuskon tyrkyttämistä, sillä käytännössä kaikki kirosanapaholaiset suomen kielessä on Raamatusta, ihan jumalautaa myöten.
"Uskonto on vähän niinkuin penis. On aivan OK omistaa sellainen ja olla jopa ylpeä siitä, mutta älä kuitenkaan ota sitä esille julkisuudessa äläkä tunge sitä lapsiin."
- Opaste
Itse olen uskovainen, mutta en koskaan tuputa sitä kenellekään. Kuitenkin monta kertaa on käynyt niin että ihmiset huomaavat minussa jotain poikkeavaa, vaikka en edes kanna mitään uskonnollisia symboleja mistä minut tunnistaisi. Minussa toteutuu Jumalan sana jonka mukaan hän loi ihmisen omaksi kuvakseen. Aina kun ihmiset huomaavat uskoni, vaikka en siitä sanallakaan mainitse niin he näkevät minussa Jumalan kuvan. Se puhuttelee monia ihmisiä ja moni on kääntynyt Jumalan puoleen koettuaan sen. Se toimii myös päinvastoin, Jumalalta lähtöisin oleva valkeus läpivalaisee ihmisten mielen ja moni tarkoituksella silmänsä ja korvansa tukkinut ihminen tuntee pahat tekonsa juuri sillä hetkellä niin raskaasti että sen huomaa ihan selvästi hänen käytöksestään.
- Opaste
Jeesus on kaupassa valinnut käteiskassan viereisen kassan, jossa käyvät kaikki maksutavat. Kassahenkilö kauhistuu huomatessaan tilanteen, sillä Jessen tuntien hän osaa odottaa Herran luulevan voivansa käteisen tai kortin sijaan maksaa ostoksensa luonnossa, eli seksuaalisin palveluin.
Kuten Marian kanssa kävi, kanssauskovaiset.. huom,,,
- keskustelijana
"Opasteen" viestissä oli samantapaisia ajatuksia kuin itsellänikin. Elämässä tulee olla rehellinen. Siitä lienevät kaikki yhtä mieltä. Elämässä otetaan vastaan se, mikä toimii ja minkä todeksi havaitsee. Usein ihminen, jolla on elävä toimiva usko, herättää kiinnostusta ja häneltä tullaan kysymään asioita. Silloin tarjoutuu tilaisuus kertoa, miksi itse olen uskossa. En pysty uskottelemaan itselleni Jumalaa, jota en tiedä olevan olemassa. Toinen ihminen näkee, milloin usko on aitoa ja kyseinen henkilö seisoo sanojensa takana häpeämättä uskoaan. "Asioista" voi keskustella kiihkottomasti ja antaa toisen tehdä johtopäätöksensä minun rehellisyydestä. Yleensä puhun Jumalalle tapaamistani ihmisistä enemmän kuin Jumalasta heille.
- Taikauskonnoton
Ei mua ainakaan ole koskaan kiinnostanut vastaantulijoiden uskonnollisuus, mutta jostain syystä mulle tullaan todella usein tyrkyttämään uskontoa. Kristinuskoa tai jahvelaisuutta tietysti eniten.
En tosiaan tiedä mistä tämä johtuu.
- fgjhfgj
Mitäs ketun sensuuria tämä nyt sitten mahtaa olla? Tämä eilinen jakso ei ole vieläkään Areenassa, mutta tänäinen jo on, ja kaikki aikaisemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1945741Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971- 931969
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291345- 751289
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää111247Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165