Betty Martini kertoo olevansa varma, että aspartaamin luoja MONSANTO on tietoinen tämän myrkyn vaarallisuudesta. Se kuitenkin rahoittaa Amerikan lääketieteellistä yhdistystä (American Medical Association), Amerikan ruokavalioyhdistystä (American Dietetic Association), kongressia ja Amerikan lääkäriliiton (American College of Physicians) konferenssia. Jopa New York Times on julkaissut artikkelin, missä kerrottiin Amerikan ruokavalioyhdistyksen saavan rahaa elintarviketeollisuudelta sen tuotteiden hyväksymiseen. Tämän vuoksi yhdistys ei ymmärrettävästi voi arvostella lisäaineita tai paljastaa yhteyttä Monsantoon.
Kun aspartaamin lämpötila kohoaa yli 86 Fahrenheit-asteeseen (30°C), sen puualkoholi "naamioituu" formaldehydiksi ja sitten muurahaishapoksi, mikä vuorostaan aiheuttaa aineenvaihdunnallisen happomyrkytyksen (tuli muurahaisen pistossa mm. on muurahaishappoa). Metanolimyrkytys muistuttaa multippeliskleroosia. Tämän vuoksi tehtiin vääriä multippeliskleroosi diagnooseja.
Multippeliskleroosi ei ole tappava tauti, mutta metanolimyrkytys sen sijaan on. Mitä tulee elimistön lupustautiin, se rehottaa lähes yhtä yleisenä kuin multippeliskleroosi ja vaivaa erityisesti Coca-Cola Lightin ja Pepsi Max/Fanta Light ja muiden kevytjuomien juojia. Metanolimyrkytyksen uhrit juovat näitä juomia 3-4 tölkkiä päivässä, jotkut vielä enemmän. Kun uhri sairastuu aspartaamin laukaisemaan elimistön lupustautiin, hän ei yleensä tiedä, että siihen on syypää juuri aspartaami. Uhri jatkaa sen käyttöä joskus niin pitkään, että tauti muodostuu hengenvaaralliseksi.
- Kun saamme ihmiset vieroitetuksi aspartaamista, lupuksen oireet tavallisesti häviävät. Valitettavasti tätä tautia ei kuitenkaan voi parantaa. Toisaalta taas niiltä potilailta, joilta on diagnotisoitu sairastavan multippeliskleroosia (joka siis itse asiassa on metanolimyrkytystauti) useimmat oireet häviävät. Bety Martini kertoo: "Olemme nähneet tapauksia, joissa näkö, jopa kuulokin on palautunut. Tämä koskee myös tinnitusta.
ASPARTAAMITAUTI ?
Eräällä luennolla Betty Martini kertoi: "Mikäli käytät aspartaamia (NutraSweet, Equal, Spoonful) ja kärsit fibromyalgia-oireista, kouristuksista, äkkinäisistä kivuista, jalkojen puutumisesta, krampeista, huimauksesta, päänsärystä, tinnutuksesta, nivelsäryistä, masennuksesta, ahdistuksesta, puhe- ja näköhäiriöistä tai muistikatkoksista, sairastat todennäköisesti aspartaamitautia!"
Kun aspartaami alunperin otettiin käyttöön makeuttajana sadassa erilaisessa tuotteessa, USA:n kongressi kuunteli asiantuntijoita. Sen jälkeen heitä kuunneltiin vielä kahteen otteeseen, mutta turhaan. Mitään ei olla tehty. Lääkkeitä ja kemiallisia tuotteita markkinoivilla painostusryhmillä on syvät taskut!
Nykyään aspartaamia sisältäviä tuotteita on yli 5000, ja patentti on jo rauennut!!
- Ensimmäisen asijantuntijaistunnon aikoihin ihmisiltä alkoi mennä näkö. Aspartaamin sisältämä metanoli naamioituu formaldehydiksi silmän verkkokalvolla. Formaldehydi kuuluu samaan myrkkyryhmään kuin syanidi ja arsenikki - kuolettavia myrkkyjä!! Valitettavasti se tappaa hitaasti ja hiljaa, mutta tappaa silti ja aiheuttaa erilaisia hermostohäiriöitä.
- Aspartaami muuttaa aivokemiaa. Se on syynä moniin halvauskohtauksiin. Tämä myrkky muuttaa aivojen dopamiinitasoa. Voi vain kuvitella, mitä se tekee Parkinsonin tautia sairastaville potilaille. Se aiheuttaa myös syntymävaurioita. Ei siis ole minkäänlaista syytä nauttia tätä tuotetta (virvoitusjuomana, kuin missään muussa muodossa).
KEINOMAKEUTETTU VIRVOITUSJUOMA EI OLE DIETTITUOTE!
Kongressin pöytäkirjassa luki: "Se saa ihmiset himoitsemaan hiilihydraatteja ja näin se lihottaa". Diabetes-spesialisti ja aspartaamimyrkytyksen asiantuntija tohtori J.H. Roberts kertoi, että saatuaan potilaitaan vieroitetuksi aspartaamista, näiden paino laski kymmenkunta kiloa. Formaldehydi varastoituu rasvasoluihin, erityisesti lantion ja reisien alueelle.
- Erityisen vaarallista aspartaami on diabetesta sairastaville. Kaikki lääkärit tietävät mitä puualkoholi tekee diabeetikoille. Tiedämme lääkäreitä jotka uskovat potilaidensa sairastavan verkkokalvotautia (retinopathy), kun itse asiassa heidän sairautensa on aspartaamin aiheuttama. Aspartaami saa veren sokerin heittelehtimään ja se aiheuttaa monille shokkitilan. Valitettavasti monia on myös kuollut.
Betty Martini kertoo olevansa varma, että aspartaamin luoja MONSANTO on tietoinen tämän myrkyn vaarallisuudesta. Se kuitenkin rahoittaa Amerikan lääketieteellistä yhdistystä (American Medical Association), Amerikan ruokavalioyhdistystä (American Dietetic Association), kongressia ja Amerikan lääkäriliiton (American College of Physicians) konferenssia. Jopa New York Times on julkaissut artikkelin, missä kerrottiin Amerikan ruokavalioyhdistyksen saavan rahaa elintarviketeollisuudelta sen tuotteiden hyväksymiseen. Tämän vuoksi yhdistys ei ymmärrettävästi voi arvostella lisäaineita tai paljastaa yhteyttä Monsantoon.
Aspartaamin aiheuttamia oireita on kirjattu 92, koomasta kuolemaan. Suurin osa oireista on hermostollisia, koska aspartaami tuhoaa juuri hermostoa.
Useita tuhansia autonlavallisia dieettijuomia toimitettiin USA:n ja sen liittolaisten sotajoukoille (muistathan, että kuumuus voi muuntaa meta-aspartaamin 30°C lämpötilassa vaaralliseksi). Laivatut dieettijuomat makasivat auton lavoilla 50°C kuumuudessa Arabian auringon alla viikkokausia. Palveluksessa olevat miehet ja naiset joivat niitä kaiken päivää. Kaikki heidän oireensa viittaavat aspartaamimyrkytykseen.
- Tri Roberts sanoo: "Aspartaamin nauttiminen hedelmöityksen aikana voi aiheuttaa syntymävaurioita."
- Lastenlääkäri ja perintötieteen professori tohtori Louis Elsas sanoi puhuessaan kongressille Emoryn yliopistossa: "Fenyylialaniini kiteytyy istukkaan aiheuttaen jälkeenjääneisyyttä." Ensimmäisissä laboratoriotesteissä eläimet saivat aivokasvaimia, fenyylianaliini hajoaa DXP:ksi (eräs aivokasvainagentti). Kun tohtori Episto oli pitämässä luentoa aspartaamista, eräs yleisön joukossa istuva neurokirugi sanoi: "Kun aivokasvaimia on leikattu, niistä on löytynyt huomattavia määriä aspartaamia."
- Vaikka FDA on jo vuosikausia hyväksynyt Stevian (joka on ruoka-aine, ei lisäaine, ja joka auttaa sokeriaineenvaihdunnassa ja olisi näin ihaanteellinen aine diabeetikoille) ravintolisäksi, se on nyt uskollisuudesta Monsantolle julistanut sen laittomaksi.
Jos tuoteselosteessa lukee SOKERITON - ÄLÄ EDES AJATTELE SITÄ! Jos tahdot aivoihisi aspartaamia ja hermostoperäisiä solumyrkytyksiä, niin jatka vain kyseisen myrkyn nauttimista. Jälkiseuraukset ovat metanolimyrkytyksen luokkaa, joka oireiltaan vastaa kovanluokan hermostoperäistä huumevieroituslääkitystä.
Lopuksi Betty Martini kertoo Senaattori HOward Hetzenbaum tekemästä lakialoitteesta, jonka mukaan lapsia odottavia äitejä olisi pitänyt varoittaa aspartamin vaaroista. Tämän aloitteen johdosta olisi myös pantu toimeen väestöntutkimuksia ilmenneistä ongelmista (halvauskohtaukset, aivokemian muutokset, hermostolliset muutokset ja käytöshäiriöt). Lääke- ja kemiallisia aineita markkinoivat painostusryhmät tekivät suunnitelman kuitenkin tyhjäksi ja päästivät näin valloilleen kuoleman ja sairauden koirat pahaa aavistamattoman yleisön keskuudessa.
Tarvitsemmekin tutkimusapua yhä lisää kaikkialta maailmasta saadaksemme tuon salakavalan hermostomyrkyn kielletyksi maailmanlaajuisesti, toteaa Betty vielä.
- Auta sinäkin meitä. Monia on varoitettava. Kerro heille näistä asioista.
Lopuksi vielä aspartaami on piilotettu useiden virvoitusjuomien alle lisäaine koodilla (E951) ja (E950) on myös samanlainen hermostoa tuhoava formaldehydi yhdiste.
Betty Martini
bettym19mindspring.com
9270 River Club Parkway
Duluth, Ga, 30097
USA
Kotisivulta: http://www.dorway.com
löytyy vastapainoksi valtava määrä tietoa samasta myrkystä.
Valinta siitä mihin uskoa on lukijalla!
SUOMEN ELINTARVIKEVIRASTON LAUSUNTO ASPARTAAMISTA
http://www.elintarvikevirasto.fi/tietopaketti/lisa
Aspartaamin riskit!!!!
14
4737
Vastaukset
- Äiti
Joo olen huomannut lapseni migreenikohtauksissa,että on paras välttää light tuotteita tai lukea tuoteseloste sisältääkö joku karkki tms. sitä, sellaiset tuottet on pannassa meidän perheessä. Ollaan huomattu vaikutus. Kaiken huippu oli eräs migreenilääke veteen sekoitettu jauhe joka oli makeutettu kyseisellä aineella. Onneksi luin tuoteselostuksen, koska lääkkeen vaikutukset olivat tehottomat migreeniin. Älkää ihmiset käyttäkö LIGHT tuotteita.
- Sanelma
onko huono olo! Lapseni on diabeetikko, nyt jo aikuinen, mutta silloin kun aspartaami tuli markkinoille olin niin onnellinen! Vihdoinkin penska voi syödä ja juoda lähes kuin muutkin viisivuotiaat. Leivonnaisia ei niin, koska rasva on vaarallisempaa diabeetikolle kuin sokeri, mutta cokista jees.... vannoin aspartaamin nimeen, ja tein kaikenlaisia herkkuja. No, nyt vain odotellaan.....
- Teemu20
Sanelma kirjoitti:
onko huono olo! Lapseni on diabeetikko, nyt jo aikuinen, mutta silloin kun aspartaami tuli markkinoille olin niin onnellinen! Vihdoinkin penska voi syödä ja juoda lähes kuin muutkin viisivuotiaat. Leivonnaisia ei niin, koska rasva on vaarallisempaa diabeetikolle kuin sokeri, mutta cokista jees.... vannoin aspartaamin nimeen, ja tein kaikenlaisia herkkuja. No, nyt vain odotellaan.....
1996 rupesin käyttämään light virvoitusjuomia ja näihin viime vuosiin nähden näiden juomien käyttö muuttui addiktimaiseksi/holtittomaksi käytöksi.
Se on ollut koko vuosi sellaista jatkuvaa narkomaani tyyppistä vieroitusoireita, että joka päivä on ostettava 1 pullo tai pari, siis yhteensä jotain 1,5 tai 1,5 l per päivässä. Tajuton määrä aspartaamia joka päivä ja monesti luulin olevani riippuvainen kofeiiniin ? Ei se ei ole kofeiini riippuvuutta vaan aspartaami riippuvuutta.
Tämän jutun luettuani "Minä Olen" 1/2002 lehdestä, päätin tehdä päätökseni nyt! Se oli viimeinen pullo light virvoitusjuomaa, mikä meni perjantaina eilen kurkusta alas! Olokoon olo vaikka kuinka helvetillinen ilman aspartaamia, mutta Jenkkiläisten eliontarvike "Monsanton" kieroille limanuljaskoille en maksa enää penniäkään. Tai siis, en suostu enää olemaan heidän pelinappula (yksi monista miljoonista aspartaamin vaaroista tajuamaton ostaja, joka addiktoituu kyseiseen juomaan ja voi sairastua siitä vakavasti ajan kanssa).
Varmaan vegaanit tietävät tämän aspartaamin haitoista, mutta tällainen puoli-vegaani kuin minä. Ei ole siitä tietoinen, kuin ainoastaan törmätessään sellaiseen artikkeliin, missä puhutaan sen haitoista.
Helsingin sanomissa tai Ilta-Sanomissa oli tällainen juttu n. 4-viikkoa sitten, missä puhuttiin vain että light juomat tekevät tyhmäksi. Tässä artikkelissa sanottiin aivan samaa. Eli kun aspartaamin fenyliini menee aivoihin tuhoten hermosoluja, se tunkeutuu sinne aktiiviseen aivokeskukseen tuhoten aktiivimman aivokeskuksen hermosoluja. Näin oppiminen heikentyy koululaisilla.... !
Mutta ei se nyt kuitenkaan mitään tyhjäpäätä minusta saanut aikaan. Vaikka koulussa en mikään loisteliaan menestynyt aineissa ole ollut. Vaikka tosin taideaineiden puolella olen primus (musiikki/kuvaamataide jne.)! - Äiti
Sanelma kirjoitti:
Joo ennen nuorimman lapsen migreeni jutun paljastumista minäkin ostin LIGHT MEHUA, nämä mehuthan oli halvimpiakin ja visuna ihmisenä ostin niitä, onneksi meillä ei koskaan olla juotu paljon mehuja tai limsoja. Olen aina inhonnut eineksiä yms. lisäainetuotteita ja lapsiani kehuttiin rauhallisiksi verrattuna moniin ikätovereihin ja ajattelin, että karkeilla ja lisäaineilla on vaikutusta lasten käyttäytymiseen. Onneksi kuitenkin ihmisellä on paljon käyttämätöntä aivokapasiteettia jos joku kohta rapistuu, aivot keksii kiertoteitä pelatakseen taas. Tosin minunkin tuttuja, ikäisiäni naisia on kuollut aivosyöpään jota olen ihmetellyt, naisethan aina laihduttaa ja käyttää ehkä paljon LIGHT TUOTTEITA, itse kartan kaikkia KEVYT ja LIGHT TUOTTEITA. Lapseni ainakin saa migreenikohtauksen jos käyttää ASPARTAAMIA.
- Äiti
Äiti kirjoitti:
Joo ennen nuorimman lapsen migreeni jutun paljastumista minäkin ostin LIGHT MEHUA, nämä mehuthan oli halvimpiakin ja visuna ihmisenä ostin niitä, onneksi meillä ei koskaan olla juotu paljon mehuja tai limsoja. Olen aina inhonnut eineksiä yms. lisäainetuotteita ja lapsiani kehuttiin rauhallisiksi verrattuna moniin ikätovereihin ja ajattelin, että karkeilla ja lisäaineilla on vaikutusta lasten käyttäytymiseen. Onneksi kuitenkin ihmisellä on paljon käyttämätöntä aivokapasiteettia jos joku kohta rapistuu, aivot keksii kiertoteitä pelatakseen taas. Tosin minunkin tuttuja, ikäisiäni naisia on kuollut aivosyöpään jota olen ihmetellyt, naisethan aina laihduttaa ja käyttää ehkä paljon LIGHT TUOTTEITA, itse kartan kaikkia KEVYT ja LIGHT TUOTTEITA. Lapseni ainakin saa migreenikohtauksen jos käyttää ASPARTAAMIA.
Olen joskus ajatellut sitäkin, että mitäköhän niin muodissa oleva jatkuva hiusten värjääminen vaikuttaa, aiheuttaako vaikka aivosyöpää, en tiedä?
- knarkkia vai?
Teemu20 kirjoitti:
1996 rupesin käyttämään light virvoitusjuomia ja näihin viime vuosiin nähden näiden juomien käyttö muuttui addiktimaiseksi/holtittomaksi käytöksi.
Se on ollut koko vuosi sellaista jatkuvaa narkomaani tyyppistä vieroitusoireita, että joka päivä on ostettava 1 pullo tai pari, siis yhteensä jotain 1,5 tai 1,5 l per päivässä. Tajuton määrä aspartaamia joka päivä ja monesti luulin olevani riippuvainen kofeiiniin ? Ei se ei ole kofeiini riippuvuutta vaan aspartaami riippuvuutta.
Tämän jutun luettuani "Minä Olen" 1/2002 lehdestä, päätin tehdä päätökseni nyt! Se oli viimeinen pullo light virvoitusjuomaa, mikä meni perjantaina eilen kurkusta alas! Olokoon olo vaikka kuinka helvetillinen ilman aspartaamia, mutta Jenkkiläisten eliontarvike "Monsanton" kieroille limanuljaskoille en maksa enää penniäkään. Tai siis, en suostu enää olemaan heidän pelinappula (yksi monista miljoonista aspartaamin vaaroista tajuamaton ostaja, joka addiktoituu kyseiseen juomaan ja voi sairastua siitä vakavasti ajan kanssa).
Varmaan vegaanit tietävät tämän aspartaamin haitoista, mutta tällainen puoli-vegaani kuin minä. Ei ole siitä tietoinen, kuin ainoastaan törmätessään sellaiseen artikkeliin, missä puhutaan sen haitoista.
Helsingin sanomissa tai Ilta-Sanomissa oli tällainen juttu n. 4-viikkoa sitten, missä puhuttiin vain että light juomat tekevät tyhmäksi. Tässä artikkelissa sanottiin aivan samaa. Eli kun aspartaamin fenyliini menee aivoihin tuhoten hermosoluja, se tunkeutuu sinne aktiiviseen aivokeskukseen tuhoten aktiivimman aivokeskuksen hermosoluja. Näin oppiminen heikentyy koululaisilla.... !
Mutta ei se nyt kuitenkaan mitään tyhjäpäätä minusta saanut aikaan. Vaikka koulussa en mikään loisteliaan menestynyt aineissa ole ollut. Vaikka tosin taideaineiden puolella olen primus (musiikki/kuvaamataide jne.)!En nyt ymmärrä, miten tuosta aspartaamista voi tulla riippuvaiseksi, onko se jotenkin amfetamiiniin, heroiiniin, extaasiin vai mihin verrattava narkoottinen aine?
- Vaarallinen huume
Teemu20 kirjoitti:
Mutta ei se nyt kuitenkaan mitään tyhjäpäätä minusta saanut aikaan. Vaikka koulussa en mikään loisteliaan menestynyt aineissa ole ollut. Vaikka tosin taideaineiden puolella olen primus (musiikki/kuvaamataide jne.)!Olen huomannut saman. Ihmiset oikein kantavat cocacola-pulloja mukanaan, minne ikinä menet. Kadulla kun katselee niin joka toisella nuorella on kokispullo kädessä. Tästä on kysymys!!
- Sokeritautinen
Tästä aiheesta on jo kauan sitten kirjoiteltu eri puolilla maailmaa, mutta tietenkin nuo multikansalliset yritykset yrittävät painaa asiaa villaisella.On jopa käytetty verhottuja uhkailuja,etteivät lehdet siitä kirjottaisi.Mielestäni on kyllä tärkeää että totuus tulee esille niin laajasti kuin suinkin.Nimenomaan meidän diebeetikoittemme takia, kun jo kymmeniä on kuollut tämän aspartaamin takia.Elimistö luulee , että olet syönyt sokeria ja veren sokeripitoisuus heittelehtii ylösalas,ja sitten tulee kooma ja lopuksi kuolema.
- Diabeetikon puoliso
Miksi käyttää ASPARTAAMI tuotteita! Leivon sokeria vaativat tuotteet hedelmäsokeria käyttäen tai en lainkaan käytä sokeria, vaan hedelmien yms. sokeri makeuttaa, riittävästi makeaa kaipaavat tuotteet! Lopputulos on jopa parempikin!
- Aspartaamin käyttäjä
Diabeetikon puoliso kirjoitti:
Miksi käyttää ASPARTAAMI tuotteita! Leivon sokeria vaativat tuotteet hedelmäsokeria käyttäen tai en lainkaan käytä sokeria, vaan hedelmien yms. sokeri makeuttaa, riittävästi makeaa kaipaavat tuotteet! Lopputulos on jopa parempikin!
Tuleeko tuosta aspartaamista todellakin riippuvaiseksi niinkuin huumeesta?
- Diabeetikon puoliso
Aspartaamin käyttäjä kirjoitti:
Tuleeko tuosta aspartaamista todellakin riippuvaiseksi niinkuin huumeesta?
Niinhän tuo nim.Teemu20 sanoi omalla kohallaan tapahtuneen! Ite en oo käyttänyt aspartaamituotteita kuin joskus vahingossa etten tiedä, mutta kahviinkin tulee riippuvaiseksi, ellet juo kupposta saat päänsäryn!
- Miksi
Miksi tää juttu ei pääse etusivulle, kaikki ei löydä tätä kun on toisella sivulla!
- Bim
Sun pitää avata uudelleen otsikko.
Itse lopetin joku aika sitten light-juomien juomisen juurikin aspartaamin välttämiseksi. En suosittele kenellekään light juomia vaan jos jotain pullo juomaa pitää juoda, niin vichy orginal tai s-marketin rainbow vichy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383545On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole312307Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802243Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452111Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561484- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69957Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?47927Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9817Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37813