Naispappi?

pappilasta-tehty-pöpilä

Miksi aina mainitaan erikseen naispappi? Eihän mitään naispappeutta edes ole, kutsuisivat heitä sitten vaikka naispöpiksi niin se olisi lähempänä totuutta.

hih!

47

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhan.huomautan

1,Tim: 3, ei olekaan Raamatun mukaan.
      Ilman nimittelyä.

• Aivan oikein. On vain pappeja.

• kuqi.li

Sanopas mitä Raamatun mukaan on pappeus uudessa liitossa. Lue vain uutta Testamentti ja opi.

• Kauhistus5

On olemassa lustepappeja ja vehnäpappeja.

• pitääkin.varoittaa

Hyvä että mainitaan. Onpa konteksti mikä tahansa, on aina mainittava onko kyseessä oikea pappi vai maallisten arvojen mahdollistama leikkipappi.

• sage8

Maallisia arvoja, kuten lähimmäisen rakastamista, muuan J.Nasaretilainen kuitenkin piti suuressa arvossa.

• usly373839
        sage8 kirjoitti:

Maallisia arvoja, kuten lähimmäisen rakastamista, muuan J.Nasaretilainen kuitenkin piti suuressa arvossa.

syntihyväksyviä Jumalan tahdon vastaisia maallisia/saatanallisia arvoja ei tule sekoittaa pitämään samana asiana kuin lähimmäisen rakastamista.

Syntihyväksyvyys on eksytystä ja sen tarkoitus on saada ihminen helevettiin ikuisuun pahaan oloon. Lähimmäisenrakkaus katsoo lähimmäisen parastaja opastaa ymmärrykseltään " yksikerroksisia " valintoihin, joilla pääsee taivaaseen jos niitä noudattaa.

Totuus löytyy Raamatusta. Totuus ei löydy saatanan lapsilta, vai mitä sage? Saatanan lapset valehtelevat.

• sage8

En usko taikauskoisen ajan henkiolentoihin , kuten saatanaan, mutta Jeesuksen ajamat hyveet ovat käyttökelpoisia vielä tänäpäivänäkin. Rehellisyys, epäitsekkyys ja oikeudenmukaisuus joitain hyveitä mainitakseni.

• usly373839 kirjoitti:

syntihyväksyviä Jumalan tahdon vastaisia maallisia/saatanallisia arvoja ei tule sekoittaa pitämään samana asiana kuin lähimmäisen rakastamista.

Syntihyväksyvyys on eksytystä ja sen tarkoitus on saada ihminen helevettiin ikuisuun pahaan oloon. Lähimmäisenrakkaus katsoo lähimmäisen parastaja opastaa ymmärrykseltään " yksikerroksisia " valintoihin, joilla pääsee taivaaseen jos niitä noudattaa.

Totuus löytyy Raamatusta. Totuus ei löydy saatanan lapsilta, vai mitä sage? Saatanan lapset valehtelevat.

Saatanalla ei ole lapsia, kun ei ole Saatanaakaan.

• Ei tarvii paljon katsella maailman menoa ja kristikunnan tilaa niin Saatanan olemassaolo - ja Saatanan lapsien - käy varsin ilmeiseksi.

Saatanan ovelimpia valheita onkin se, että se saa ihmiset uskomaan, että mitään Saatanaa ei edes ole.

• usly373839 kirjoitti:

Amen, täysin samalla linjalla olen kanssasi.

Jumalankieltäjiltä ei totuutta löydy hengellisissä asioissa, eikä luonnollinen/lihallinen ihminen ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on - sen nyt näkee täällä joka päivä.

• pitääkin.varoittaa
        sage8 kirjoitti:

Miten lähimmäisen rakkaus liittyy naispappeuteen? Lähimmäistä on rakastettava kuin itseään. Tästä on olemassa täysin yksiselitteinen Raamatun sana. Seurakunnan paimenen on oltava mies. Tästä on täysin yksiselitteinen Raamatun sana.

• sage8
        pitääkin.varoittaa kirjoitti:

Miten lähimmäisen rakkaus liittyy naispappeuteen? Lähimmäistä on rakastettava kuin itseään. Tästä on olemassa täysin yksiselitteinen Raamatun sana. Seurakunnan paimenen on oltava mies. Tästä on täysin yksiselitteinen Raamatun sana.

Siten se liittyy kun ilkuit maallisia arvoja kunnioittavia "leikkipappeja" niin käsittääkseni J.Nasaretilainen antoi arvoa maallisillekin toiminnoille kun puhui näistä neulansilmistä ja ihokkaista ja muista.

• pitääkin.varoittaa
        sage8 kirjoitti:

Siten se liittyy kun ilkuit maallisia arvoja kunnioittavia "leikkipappeja" niin käsittääkseni J.Nasaretilainen antoi arvoa maallisillekin toiminnoille kun puhui näistä neulansilmistä ja ihokkaista ja muista.

Opettele lukemaan. Kirjoitin että maalliset arvot ovat mahdollistaneet leikkipappeuden (eli siis naispappeuden). Sillehän ei ole mitään muuta perustetta, kuin maallinen käsitys tasa-arvosta. Jokainen ihminen toki on yhtä arvokas, ei sitä kukaan ole kieltämässä. Jumalan säätämään ja Raamatussa ilmoittamaan järjestykseen kuitenkin kuuluu, että mies ja nainen ovat sekä ominaisuuksiltaan että tehtäviltään erilaisia. Siis erilaisia, ei eriarvoisia. Maallistunut yhteiskuntahan on jo kauan sitten lähtenyt häivyttämään tätä luomisessa säädettyä järjestystä. Nyt myös kirkko on lähtenyt myötäilemään maallisia arvoja, kun sen tehtävä kuitenkin olisi olla toteuttamassa Jumalan tahtoa. Jumalan säätämä järjestys ei aina ole ihmusten mieleen, mutta lopulta se on kuitenkin ihmisille paras. Vai mitä olette mieltä nykymenosta, niin kirkossa kuin yhteiskunnassakin.

• Tervehdys sinulle nimimerkin pitääkin.varoittaa käyttäjä.
        Kirjoituksesi on hyvä ja terveen opin mukainen ja olen kanssasi samaa mieltä.

Meidän on kilvoiteltava Jumalan armon avulla pitäytyäksemme Jumalan säätämään järjestykseen, sillä Jumala tietää parhaiten, mitkä tehtävät kuuluvat ja sopivat parhaiten niin miehille kuin naisille.

Eriarvoistamisesta tai syrjinnästä ei ole kyse ollenkaan, vaan miehen ja naisen erilaisuudesta, erilaisista tehtävisä, työnjaosta.

Sekulaaria tasa-arvokäsitystä ei pidä kirkkoon tuoda eikä mukautua niinmuodoin tämän maailman menoon.

• kuqi.li

Itse olen suhtautunut naispappeuteen neutraalisti, mutta täällä kirjoittavien naispappien ym kautta olen oppinut, että hehän ovat vain manipuloitavissa olevia "robotteja" jotka lässyttävät kirkon päätösten julkilausumia eivätkä omaa aitoa uskoa. Ovat jonkinmoisia liturgisteja ja uskovat, että eräänlaisten riittien kautta ihminen pelastuu ilman sydämen ja mielen muutoksia. Lisäksi naispapeista on tullut homouden airuita, kun kristitty on Jeesuksen lähettiläs. Erityisesti kauhistuttaa Hintsalan ilkeily lestadiolaisille, vaikka itsekään en hyväksy lestadiolaisten kaikkia oppeja.

• Minä olin pitkään hyväksynyt naispappeuden enkä piitannut Paavalin pastoraalikirjeiden opetuksista seurakunnan virkojen kelpoisuusehdoista. Pidin niitä "vanhentuneina" tms.

Mutta nyt en enää hyväksy naispappeutta, vaan pidän sitä luopumuksena Jumalan sanasta. Eivät 1 Tim. ja Tiituksen kirje ole mitään "vanhentuneita" eikä kristilliseen uskoon pidä sotkea jotain sille vieraita arvoja ja ideologioita. Jokin mikälie vasemmistolainen/humanistinen tasa-arvokäsitys ei ole Jumalan sanan oppia mitä tulee kristillisen seurakunnan virkoihin ja tehtäviin.

• sage8
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

Minä olin pitkään hyväksynyt naispappeuden enkä piitannut Paavalin pastoraalikirjeiden opetuksista seurakunnan virkojen kelpoisuusehdoista. Pidin niitä "vanhentuneina" tms.

Mutta nyt en enää hyväksy naispappeutta, vaan pidän sitä luopumuksena Jumalan sanasta. Eivät 1 Tim. ja Tiituksen kirje ole mitään "vanhentuneita" eikä kristilliseen uskoon pidä sotkea jotain sille vieraita arvoja ja ideologioita. Jokin mikälie vasemmistolainen/humanistinen tasa-arvokäsitys ei ole Jumalan sanan oppia mitä tulee kristillisen seurakunnan virkoihin ja tehtäviin.

Eikös ainakin "oikeauskoisen" uskovan pitäisi joskus lukea J.Nasaretilaisenkin aivoituksia vai tokko hänen arvonsa ja opetuksensa kelpaa? Paavali ja VT:n Jumalako ovatkin ainoat lähteet joita kunnioitatte?

• kuqi.li
        sage8 kirjoitti:

Eikös ainakin "oikeauskoisen" uskovan pitäisi joskus lukea J.Nasaretilaisenkin aivoituksia vai tokko hänen arvonsa ja opetuksensa kelpaa? Paavali ja VT:n Jumalako ovatkin ainoat lähteet joita kunnioitatte?

Israelin Jumala, taivaan ja maan Luoja, on jota kunnioitamme ja Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta. Siinä se.

Ja sitäpaitsi on vain yksi Jumala.

• sage8
        kuqi.li kirjoitti:

Israelin Jumala, taivaan ja maan Luoja, on jota kunnioitamme ja Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta. Siinä se.

Ja sitäpaitsi on vain yksi Jumala.

J.Nasaretilaisen puheet voit siis jättää omaan arvoonsa. Miksi sitten Paavali kirjeet seurakunnilleen ovat kaikki kaikessa ja VT:n kirjoitukset homoudesta ja naispappeudesta ovat ainoita joita pitää kuunnella ja noudattaa. Aika kummallista.

• sage8 kirjoitti:

Apostoli Paavalin sanat ovat Herran Kristuksen sanaa, sillä Paavali on valittu ase, kansojen opettaja, jonka kautta Jeesus Kristus puhuu ja opettaa siinä missä evankeliumeissakin.

Evankeliumeissa ei Jeesus vielä säätänyt kelpoisuusehtoja seurakunnan virkoihin, sen Hän teki Paavalin kautta. Ja Jeesus ei ottanut apostoleikseen yhtään naista.

• sage8

Apostoli Paavalin sanat ovat Herran Kristuksen sanaa, sillä Paavali on valittu ase, kansojen opettaja, jonka kautta Jeesus Kristus puhuu ja opettaa siinä missä evankeliumeissakin.

Evankeliumeissa ei Jeesus vielä säätänyt kelpoisuusehtoja seurakunnan virkoihin, sen Hän teki Paavalin kautta. Ja Jeesus ei ottanut apostoleikseen yhtään naista.

Varsinaisen kysymykseen miksi J.Nasaretilaisen oppeja ei määrättyjen uskovien taholta oteta mihinkään kuuloon ei vaan tule. Seliseliä kyllä ja väistelyä. Minusta J. Nasaretilaisen opetukset ihmisenä olemisesta ovat nykyisinkin arvokkaita. Vaikken mikään uskovainen sanan konservatiivisessä enkä muussakaan merkityksessä olekaan.

• kuqi.li

"Varsinaisen kysymykseen miksi J.Nasaretilaisen oppeja ei määrättyjen uskovien taholta oteta mihinkään kuuloon ei vaan tule. "

Kysymyksesi on turha ja loukkaava. Jeesus on Herramme, jonka opetuksia tarkoin seuraamme.

• sage8

Missä kohtaa Raamattua J. Nasaretilainen sanoi että minä en nyt ota kantaa naispappeuteen enkä homouteen vaan jälkeeni tulee sellainen heppu joka sanoo totuuden näistäkin asioista.

• Lue Apostolien teot. Siellä on kuvattuna kuinka Herra Jeesus pysäytti Saulin eli Paavalin ja asetti Paavalin valituksi aseeksensa julistustyöhön.

Raamattu pitää lukea kokonaisuutena eikä noukkia voin jokin omaan korvasyyhyyn sopiva yksittäinen jae, kuten sinä sage8 näytät tekevän, vetoamalla koko ajan johonkin lähimmäisen rakkauden käskyyn yms. Jeesus on opettanut ja säätänyt paljon muutakin kuin vain sen käskyn, mm. avioliitosta ja avioerosta on Kristuksella selvät käskyt evankeliumeissa ja Hänen apostolinsa Paavali on jatkanut kirjeissänsä avioliitto-opetusta.

Ja seurakuntaviroista on ilmoitussana Paavalin pastoraalikirjeissä.

Miksi edes olettaa, että evankeliumikirjoihin kootuissa Jeesus Nasaretilaisen sanoissa pitäisi löytyä kaikki mahdollinen taivaan ja maan väliltä, kuten homous ja papinviran kelpoisuusehdot? Miksi väistelet apostolisia kirjeitä?

• sage8

Lue Apostolien teot. Siellä on kuvattuna kuinka Herra Jeesus pysäytti Saulin eli Paavalin ja asetti Paavalin valituksi aseeksensa julistustyöhön.

Raamattu pitää lukea kokonaisuutena eikä noukkia voin jokin omaan korvasyyhyyn sopiva yksittäinen jae, kuten sinä sage8 näytät tekevän, vetoamalla koko ajan johonkin lähimmäisen rakkauden käskyyn yms. Jeesus on opettanut ja säätänyt paljon muutakin kuin vain sen käskyn, mm. avioliitosta ja avioerosta on Kristuksella selvät käskyt evankeliumeissa ja Hänen apostolinsa Paavali on jatkanut kirjeissänsä avioliitto-opetusta.

Ja seurakuntaviroista on ilmoitussana Paavalin pastoraalikirjeissä.

Miksi edes olettaa, että evankeliumikirjoihin kootuissa Jeesus Nasaretilaisen sanoissa pitäisi löytyä kaikki mahdollinen taivaan ja maan väliltä, kuten homous ja papinviran kelpoisuusehdot? Miksi väistelet apostolisia kirjeitä?

Paavali oli rikollinen joka oli toimittanut kymmeniä jos ei satoja ihmisiä turhan takia perhekunnittain roomalaisten kidutettavaksi ja kuolemaan eikä koskaan kirjoitusten perusteella osallistunut näiden tuhoamiensa perheiden ja sukujen auttamiseen myöhemmin joten apostolien teot, vaikka niitä pidetään korkeimpina teologioina, eivät minua kiinnosta.

• Et siis piittaa Jumalan kokonaisesta sanasta, johon Apostolien teot ja apostolien kirjeet kuuluvat, tämä selvä.

• Naisten ei tulisi olla opettajina, tai vanhimmistossa, se on Jumalan sanaa, mutta nämä miehetkin ovat itse nimittäneet itsensä papeiksi, sillä vanhimmisto johti Jumalan seurakuntaa, eikä papisto, joka on peruja Katolisesta eksytyksestä, kun ihmiset nostivat oman laisen uskonnon esivallan rinnalle, ja erosivat Jumalan pyhien tavoista.

• h.omo

tämä on ihan biologis/psykologinen juttu. miehet kerta kaikkiaan ovat sellaisia että eivät luonnostaan tottele naisten komentoja.
      kun tehdään julkisiin tiloihin erilaisia tiedotusäänitteitä niin naisääni voidaan laittaa tiedottamaan vienosti "ensimmäinen kerros" mutta kun pitää komentaa "poistukaa välittömästi" niin miesääni tehoaa miehiin aivan eri tavalla kuin hento neitonen. ihminen on biologiaa.
      ps. homoille kuuluu tasa-arvo.

• h.etero

Homoillekinn kuuluu Jumalan totteleminen ja mukautuminen Jumalan tahtoon.

Synneistä parannuksenteko koskee jokaista. Minä olen hetero. Olen sinkku ja en harjoita esiaviollista seksiä.

Homoille ei kuulu homostelu. Sitähän sinä oikeasti tarkoitat, ei sinua oikeasti tasa-arvo kiinnosta eikä siitä ole tässä kysymys vaan kapinallisuudesta Jumalan tahtoa vastaan.

• h.omo
        h.etero kirjoitti:

Homoillekinn kuuluu Jumalan totteleminen ja mukautuminen Jumalan tahtoon.

Synneistä parannuksenteko koskee jokaista. Minä olen hetero. Olen sinkku ja en harjoita esiaviollista seksiä.

Homoille ei kuulu homostelu. Sitähän sinä oikeasti tarkoitat, ei sinua oikeasti tasa-arvo kiinnosta eikä siitä ole tässä kysymys vaan kapinallisuudesta Jumalan tahtoa vastaan.

mä tarkoitin että nämä nk uskonnon normit on monesti aika triviaaleja. kuten tämä että vain mies saa muka opettaa. se nyt on niin että miehet tottelee mieluummin miehiä kuin naisia.
        itse en käytä sanaa synti. sinä toki saat käyttää jos haluat.
        homojen seksiasioita voit miettiä jos ne kiinnostaa :)
        tosin miksi ihmeessä ajattelisit kun olet hetero.

• sage8
        h.omo kirjoitti:

mä tarkoitin että nämä nk uskonnon normit on monesti aika triviaaleja. kuten tämä että vain mies saa muka opettaa. se nyt on niin että miehet tottelee mieluummin miehiä kuin naisia.

Raamattu jo luomiskertomuksen osalta törmää siihen ettei se ole kirjaimellisesti otettavaa koska evoluutio on tosiasia , siitä ei pääse yli eikä ympäri, ja kun yksi kohta pettää niin naispappeusasiassakin, niinkuin homouteen suhtautumisessakin, on silloin käsitettävä, että se on vain sen ajan käsitys. Ihmisten kirjoittamassa kirjassa on aina vääriä käsityksiä, luuloja jotka eivät täsmää todellisuuden kanssa. Uskoa saa jokainen tietenkin mihin haluaa mutta kyllä se pitää perustella ja mieluimmin loogisuuden, järjen ja ajassa olevan tiedon kanssa.

• h.etero
        h.omo kirjoitti:

Jumala käyttää sanaa synti. Synti tarkoittaa pahuutta, vääryyttä.

Oletko jotenkin muutenkin totuuttakieltävä kun poistat sanavarastostasi käyttökelpoisen sanan, synti. Tottakai käytän sanaa synti, miksi en käyttäisi. Moni homo käyttää mieluummin kirosanoja mieluummin. Homojen seksiasioita en ole ajatellut sen enempää kuin roskien viemistä roskikseen.

Synti on paras sana kuvaamaan mitä homostelu on, joten otapa totuutta kavahtava homo, sana synti käyttöön niin alkaa totuutta silmiin katsominen kukaties sinunkin elämässäsi etkä piileskele varjoissa varoen totuutta esiintuovia sanoja.

• Tavallaan näin on. Naiset jotka ovat auktoriteettiasemassa, ovat yleensä hiukan matalampiäänisiä kuin naiset keskimäärin. Samoin jos miehen ääni on kimeähkö, sitä ei koeta auktoriteettisena. Olen kuullut monia napakoita naisi niin upseereina kuin poliiseina käskyttävän hyvin tehokkaasti.

Mutta ei uskonnon opettaminen kai vaadi kärkyttämistä?

• h.omo
        h.etero kirjoitti:

Jumala käyttää sanaa synti. Synti tarkoittaa pahuutta, vääryyttä.

Oletko jotenkin muutenkin totuuttakieltävä kun poistat sanavarastostasi käyttökelpoisen sanan, synti. Tottakai käytän sanaa synti, miksi en käyttäisi. Moni homo käyttää mieluummin kirosanoja mieluummin. Homojen seksiasioita en ole ajatellut sen enempää kuin roskien viemistä roskikseen.

Synti on paras sana kuvaamaan mitä homostelu on, joten otapa totuutta kavahtava homo, sana synti käyttöön niin alkaa totuutta silmiin katsominen kukaties sinunkin elämässäsi etkä piileskele varjoissa varoen totuutta esiintuovia sanoja.

joo ei. synti-sana ei kuulu normaaliin kielenkäyttöön. synti tarkoittaa uskonnon kieltämää asiaa.
        homoseksuaalinen rakkaus ja sen ilmentymät ovat kokonaan erikseen. homojen yhteiselämä on täysin hyväksyttyä ja edistää homojen hyvää elämää.
        älä sinä turhaan sellaisia ajattele.

• h.etero
        h.omo kirjoitti:

joo ei. synti-sana ei kuulu normaaliin kielenkäyttöön. synti tarkoittaa uskonnon kieltämää asiaa.
        homoseksuaalinen rakkaus ja sen ilmentymät ovat kokonaan erikseen. homojen yhteiselämä on täysin hyväksyttyä ja edistää homojen hyvää elämää.
        älä sinä turhaan sellaisia ajattele.

Synti on persoonan, Jumalan, kieltämä asia tai teko. Synti on sana, joka kuuluu normaaliin puhesanastoon Jumalan lapsilla. Saatanan lapsilla suun täyttää muunlaiset sanat kuten " tasa-arvo", sitä sanaa varmaan olet käyttänyt ahkerasti kun olet osoittanut kantasi homostelunsyntiin.

Homoseksuaalinen himo ja sen moraalia rapauttavat ilmentymät ovat juurikin syntiä eikä asia erikseen. Jumala määrittelee Raamatussa mikä on syntiä ja mikä ei ole syntiä. Sinä valikoit homostelun pois syntiluettelosta!

Homojen homosteluelämä on täysin kiellettyä ja edistää homojen helevettiin joutumista.

Minä ajattelen Jumalan tahtoa, minä isoan sitä. Olet suuressa vaarassa, tiesitkö sen? Ymmärrätkö miten vaikean olon paikka helevetti on?

• h.omo
        h.etero kirjoitti:

Synti on persoonan, Jumalan, kieltämä asia tai teko. Synti on sana, joka kuuluu normaaliin puhesanastoon Jumalan lapsilla. Saatanan lapsilla suun täyttää muunlaiset sanat kuten " tasa-arvo", sitä sanaa varmaan olet käyttänyt ahkerasti kun olet osoittanut kantasi homostelunsyntiin.

Homoseksuaalinen himo ja sen moraalia rapauttavat ilmentymät ovat juurikin syntiä eikä asia erikseen. Jumala määrittelee Raamatussa mikä on syntiä ja mikä ei ole syntiä. Sinä valikoit homostelun pois syntiluettelosta!

Homojen homosteluelämä on täysin kiellettyä ja edistää homojen helevettiin joutumista.

Minä ajattelen Jumalan tahtoa, minä isoan sitä. Olet suuressa vaarassa, tiesitkö sen? Ymmärrätkö miten vaikean olon paikka helevetti on?

sinun on hyvä tietää että ihmiset ajattelevat asioista eri tavalla. siinä ei ole mitään ihmeellistä.
        minä en käytä sanaa synti yhtään mistään.

• Vaikka sinä nimimerkki h.omo et käytä sanaa synti, ei synnin todellisuus sinusta - eikä minusta - sillä tavalla poistu eikä tilinteon velvollisuus Jumalan edessä tuomiolla. Synti on sanottava synniksi, niin homouden harjoittaminen, kuin avioerot ja kaikki muu, minkä Jumala on kokonaisessa ilmoitussanassaan synniksi julistanut. Synti on laittomuutta, Jumalan lain rikkomista.

• h.omo

Vaikka sinä nimimerkki h.omo et käytä sanaa synti, ei synnin todellisuus sinusta - eikä minusta - sillä tavalla poistu eikä tilinteon velvollisuus Jumalan edessä tuomiolla. Synti on sanottava synniksi, niin homouden harjoittaminen, kuin avioerot ja kaikki muu, minkä Jumala on kokonaisessa ilmoitussanassaan synniksi julistanut. Synti on laittomuutta, Jumalan lain rikkomista.

ainoa "tuomio" on se mitä jälkeemme jäävät meistä ajattelevat. ihminen joka käyttää lyhyen elämänsä muiden kritisoimiseen ja itsensä kehumiseen harvoin saa hyvää muistoa.

• näinseon

Nainen ei voi olla pappi, sillä hän ei tunne Raamattua. Jos nainen tuntisi Raamatun, hän ei olisi pappi.
      Naisella ei ole pappeuteen mitään kutsumusta.

• h.omo

usko _on_ ihmeellinen asia ;)

• Ovatko sitten miehet niin huonoja opettajia :D ?

• h.omo

tässä liikutaan ihmisyyden ytimessä ja koko ihmislajin sosiaalisuuden lähtökohdissa.
        vapaa miesryhmä ei kelpuuta johtajakseen naista. miesryhmän idea on koetella voimiaan miesten kesken ja sitten ehkä rentoutua palvelevien naisten seurassa.
        yhteiskunta kouluineen ja kasvatuksineen voi tehdä paljon tasa-arvon hyväksi, järkeen vedoten. joissain tilanteissa naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia suomalaisessa reaalimaailmassa.
        vapaamuotoisen uskonnollisuuden maailma oletuksineen ja kuvakielineen lähtee kuitenkin Paratiisista asti. silloin karsitaan ajatuksista hömpötys ja lähestytään asioita sellaisina kuin ne ovat.
        mies jaksaa syvällä sisimmässään ymmärtää jopa homoa. homo ei kuitenkaan luonteelleen mitään mahda. kukaan mies ei hallitse seksuaalisuuttaan täysin ja impotenssin ajatus on mielessä.
        naiset saavat keskittyä omaan koristeluunsa sekä jälkikasvun ja vanhusten hoivaamisen. naisen johtajuus todellisten elämän ja kuoleman asioiden ollessa kyseessä -- on ajatuksena ylitsepääsemätön ja mahdoton.
        näin se menee jos palataan asioiden lähtöpisteeseen. tai sitten otetaan järki käteen ja ollaan sivistyneitä.

• Pappi sana tulee latinan kielen sanasta pastor. Se merkitsee yksinkertaisesti paimenta. Paminen tehtävä oli pitää laumaa koossa, huolehtia sen turvallisuudesta ja siitä että lauma oli oikeaan suuntaan menossa.

Tuolloin ei kukaan voinut edes kuvitella että miestä alempiarvoinen nainen olisi voinut toimia seurakunnan päänä. Jos nykyäänkin ajatellaan samoin, naisen arvo on alempi, niin ymmärrän kyllä, ettei naista haluta mihinkään johtaviin tehtäviin. Todellisuudessa aika on nyt toinen.

Mutta jos opettamisesta puhutaan, niin tämä on aika merkillinen juttu. Kautta aikain äidit, isoäidit ja naiset ovat kasvattaneet ja opettaneet lapsiaan. Usein juuri uskonnot ovatkin säilyneet juuri naisten jatkaessa perinnettä. Näin myös kulttuuri on kulkenut naisten kautta.

Miehet ovat kasvattaneet ja opettaneet lapsia vasta kun he ovat olleet isompia, perustyön ovat tehneet naiset. Sitten naisetkin alkoivat opettaa ja nyt he ovat enemmistö opettajista.

Oikeasti hyvä opettaja ei kysy sukupuolta. Kyllä siinä pitää katsoa enemmän niitä kykyjä ja taitoja.

Mutta jos ajattelen näin naisena sitä, että pitäisi oppia jonkun miehen opetuksia vain siksi, että hän on mies, se tuntuu aika erikoiselta. Ensin tietysti olisi valittava julmetusta mieslaumasta joku, kenen ”opetuksia” alkaa omia. Pitääkö se heittää arvalla vai millä perusteella valinta tehdään?

Toki jokainen tässä kohtaa tarjoaa vain sitä omaa näkemystään, mutta koettakaa ajatella nyt laajemmin. Kuvittele eteesi sata miestä, jotka ovat täysin eri mieltä keskenään siitä mikä on ”oikeaa” opetusta – lähtien aina ateismista eri uskontojen kautta eteenpäin.

Todellisuudessa noista miehistä pitäisi hylätä suurin osa. Perustelu ei olisikaan se että on mies vaan se että on kyllin kyvykäs ja taitava. Samoin voi tehdä naistenkin kohdalta. Vain osa heistä on kyllin kyvykkäitä ja taitavia. Sukupuoli ei siis määrää taitoja.

• h.omo

miesnäkökulma on tavattoman selkeä tänäkin päivänä. miehet ovat oppineet kantapään kautta että miesnäkökulmaa ei julkisuudessa saa tuoda esille, mutta se ei ole kadonnut mihinkään. yksi esimerkki.
        miehet eivät välttämättä lue enää paljon kirjoja. sen minkä lukevat, he valitsevat tarkkaan. monella miehellä on ehdoton sääntö etteivät koskaan -- siis ikinä -- lue naisen kirjoittamaa kirjaa. siinähän on riski että joutuu ajattelemaan kuin nainen! sitä yksinkertaisesti ei tapahdu.

• Vaikka täällä taas miten selitellään ja väännellään pappeudesta ja muustakin niin Jumalan sana ei muutu eikä vanhene. "Naispappeutta" pyhä Raamattu ei tunne eikä opeta. Eikä mitään vasemmistolaishumanistista "tasa-arvoa".

Paavalin kirjeissä asetetaan hierarkkinen järjestys: Jumala on Kristuksen pää, Kristus on miehen pää ja mies on naisen pää ja seurakunnan kaitsijoiden on oltava yhden vaimon miehiä.

• h.omo

Vaikka täällä taas miten selitellään ja väännellään pappeudesta ja muustakin niin Jumalan sana ei muutu eikä vanhene. "Naispappeutta" pyhä Raamattu ei tunne eikä opeta. Eikä mitään vasemmistolaishumanistista "tasa-arvoa".

Paavalin kirjeissä asetetaan hierarkkinen järjestys: Jumala on Kristuksen pää, Kristus on miehen pää ja mies on naisen pää ja seurakunnan kaitsijoiden on oltava yhden vaimon miehiä.

juuri tämän takia tällä uskonnolla ei ole enää vahvaa asemaa yhteiskunnassa, mikä on aivan oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      49
      3747
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3709
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2579
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1679
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe