Usein kuvitellaan, että narsua ihaillaan, mutta...

onniitäolemassa

...Kyllä minä vihaan niitä juuri siksi koska ovat narsisteja. En pidä kylmiistä ja itsekeskeisiistä, omaan pussiin manipuloiviista valehtelijoista. Ja voin väittää, ettei kukaan muukaan tervejärkinen niin tee, paitsi narsisteista kokematon ja sokea.
On vain niin, että usein tai lähes aina se sieluton ihmispaholainen pätee siellä, mistä ei ole pakopaikkaa helposti. Työpaikoilla, kodeissa - joissa lapset, äidit ja isät kärsii...
Niitä on enemmin kuin väitetään uskon myös.
Lisäksi kun sanotaan, että narsistiksi leimataan usein ne ihmiset joista ei pidetä
on vähintään tulkinnanvarainen asia. Minä, narsisti isän ja erään muun myöhemman elämänvaiheen mukana tuoman narsistin kokeneena voin sanoa uhrina, että narsisteja ovat.

3

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narsisti-ystävä

Näin se menee,ei kukaan läheisestä ihmisestään ala tekemään mielikuvissaan narsistia,ei kukaan terve ihminen ajattele pahaa omasta rakkaastaan,jos ei se sitä ole.Kyllä minäkin mielellään ottaisin miesystäväni eri sisuksilla jos vain se olisi mahdollista.
      Olen seurustellut,ollut avioliitossa,en iki maailmassa olisi uskonut törmääväni tuollaiseen ihmiseen.Jo ensi hetkistä lähtien jäin ihmettelemään hänen käytöstään.Meni melkein 5 vuotta ennen kuin hoksasin mikä tämä ihminen on.Kukaan koskaan ei ole puhunutkaan narsistisista ihmisistä.
      Kerran oltiin autolla ajelemassa ja radiosta tuli ohjelma jossa puhuttiin narsismista.Tämä miesystävä kysyi että mikä se narsisti on.Olin jo lukenut paljon aiheesta ja oli helppo vastata hänelle.Kerroin hänelle varsinki ne luonteen piirteet jotka tällä ystävälläni on.En tiedä pystyikö hän keskittyyn kuuntelemiseen,ei hän mitään vastannut.

• onniitäolemassa

Juu, eihän ne narsistit ymmärrä, mitä sellainen on. Koettu tuokin fakta.
        Oma isäni on pesunkestävä narsisti ja on aivan pihalla kuin lumiukko kun asiaa hänelle yrittää avartaa. On kuin sokea asialle, koska on itse narsisti.

• Aivanniin
        onniitäolemassa kirjoitti:

Juu, eihän ne narsistit ymmärrä, mitä sellainen on. Koettu tuokin fakta.
        Oma isäni on pesunkestävä narsisti ja on aivan pihalla kuin lumiukko kun asiaa hänelle yrittää avartaa. On kuin sokea asialle, koska on itse narsisti.

Näin on, äidilleni olen sanonut että hän on kovasti narsistinen ja sanonut mistä sen hänestä näkee. Ei mitään ymmärrystä häneltä vaan heti kielto että minulla ei ole mitään sellaista. Narsistiselle hänen käyttäytymisensä on normaalia ja meidän muiden epänormaalia. Äitini täysin halveksii, mitätöi ja aliarvostaa omia lapsiaan, mutta ei muka itse sitä huomaa. Ei hän huomaa, koska tuollainen on hänen luontainen tapansa, joka hänelle on kehittynyt ja joka häneltä tulee itsekseen yrittämättä. Silloin sitä ei huomaa. Aivan kuin musikaalisesti lahjakkaalta soittajalta käy soittaminen kuin itsekseen, samoin käy narsismin 'lahjat' saaneelta halveksunta. Hänen sisälleen on kasvanut vain sellainen ihminen. Hän on saanut vielä koko ikänsä hioa narsistin taitojaan ja ne edelleen kehittyvät.
        Tuollaiselle lahjakkuudelle ei mahda mitään. Yrittämällä ja tarkoittamalla et voi olla niin paha kuin narsistinen on yrittämättä. Hän on oikeasti sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe