Mustikanpoiminta on rentouttavaa toimintaa. Ei tarvitse ajatella mitään, kunhan vaan poimii mustikoita yksitellen ämpäriin. Mustikanvarvuissa olevat mustikat kypsyvät epätaisesti tänäkesänä, johtuen sateista ja kesänviileydestä. Pitäisikö mustikat poimia sormilla vai marjanpoimurilla?
Mielestäni mustikat on poimittava käsin. Silloin roskat jäävät metsään ja ämpäriin kertyy mustikoita eikä roskia. Marjanpoimuri kerää mustikoita mutta samalla myös roskia. Marjanpoimuri rikkoo mustikan pinnan ja samoin tekee myös mustikoiden perkkaaminen. Mustikat mehustuvat.
Käsin noukitut mustikat ovat valmiita pakastettavaksi. Käsin noukittaessa mustikoita kertyy vähemmän, mutta ettuna on, eipä tule roskia. Tosin silloin joutuu tekemään useamman mustikanpoiminta retken.
Poimitko mustikat noukkimalla vai poimurilla?
11
76
Vastaukset
- hoohihoo
Yleensä kerään silmät sidottuina takakäteen ja kolmiloikkaa hyppien kolmella kierteellä. vaikeuskerroin 3,5. Sankot täyttyvät mukavasti!
- make-vaan
Se vaatii taitoa, tasapainonhallintaa koko keholla. Olet akropaatti, telinevoimistelija, nuorallakävelijä. Täydellistä kehon ja mielenhallintaa.
- syönkylläpaljon
minä kerruutan joutilailla talven marjat itellen... tosin jouvun niistä vähä maksamaan. Kerruut ei kuulu minun harrastuksiin kuin ei pilikkiminen ei kalastus eikä kylillä pyöriminen
- make--vaan
syönkylläpaljon kirjoitti:
minä kerruutan joutilailla talven marjat itellen... tosin jouvun niistä vähä maksamaan. Kerruut ei kuulu minun harrastuksiin kuin ei pilikkiminen ei kalastus eikä kylillä pyöriminen
Hyvä ajatus. Tekisin samoin, kun itse en kykenisi kerämään marjoja. Vielä kykenen. Mutta maksaisin sitten, kun en kykene kerämään marjoja. Tai ostaisin torilta. Ennemmin ostaisin luotettavalta marjanpoimijalta, enkä torilta. Marjanpoimija on kuitenkin kunkku, siis kuningas. Luotettava.
- jatkuvasti
syönkylläpaljon kirjoitti:
Totta, sulla aika mnee ruokapöydässä.
- make...vaan
Mistähän nämä keskustelunavaukseni tulivat? Jostain arkistosta. Mustikka-aiheiset avaukset. Mustikka-aika alkaa olla ohitse, eikä keskustelu mustikoista ole enää ajankohtainen.
- mustamunakanakukkogebard
poimin kielellä spermaa metsässä mustikoiden päältä mättään välistä. kenenkähän jäljiltä?
- Sinikkamummu_65v
- Lempi67v
Mutta miten ne kunnon karjalanpiirakat rypytetään.
- Martta6996
Sormin ne rypytetään.Etusormi ja peukalo-otteella.
- Puaavo72v
Martta, Martta,ootko ihan varma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093857Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1893694Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692108Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301172
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1531127- 511034
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914