Miksi sateenkaari on kaareva?

koittakaaseli

Väitetään, että sateenkaari on vesipisaroiden ja valon kohtaamista.
Mutta miksi se on kaareva ja ihan symmetrisen kaareva?
Uskon, että Luoja on sen sinne laittanut merkiksi.

37

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmekös.olet.hihhuli

Sateenkaari on pyöreä, pässi.

• EiMikäänMerkki

Fysikaalis-geometrisistä syistä selvä asia; tietyssä kulmassa taittuvat valonsäteet tulevat silmään ja taitepisteistä muodostuu ympyränkaari. Ei siinä Luojaa tarvita.

• hikipisarat

Mikään sateenkaari ole vaan Ukko Ylijumalan voimailuväline.

• Motörologi

Asia jota hihhulille ei kannata edes yrittää selittää.

• SinunMielestähän

Sateenkaari on homojen TEKEMÄ merkki, itselleen !!!

ja sinäkin oot täysin paskatunkiolla valon käyttäymisen asiassa,-luulet että sitä tulee töpselistä !

• ei.se.mikään.ihme.oo
        SinunMielestähän kirjoitti:

Sateenkaari on homojen TEKEMÄ merkki, itselleen !!!

ja sinäkin oot täysin paskatunkiolla valon käyttäymisen asiassa,-luulet että sitä tulee töpselistä !

Kyllä mulle ainakin tulee töpselistä ja nappuloista kunhan vaan muistan
        maksaa laskut jokseenkin ajallaan.

• bnvhjghjhgjghj

Pyöreä? Missä se toinen puoli on?
      Pallojakos näät.

• voi.eIämän.kevät_

Olisikohan vaikka horisontin takana?

• distantX

lentokoneesta sen voi nähdä kokonaisena.

• acdcadc

Miksi sateenkaari ei näy koskaan kokonaisena ylhäällä taivalla? Tosin jotkut jäähile-haloilmiöt näkyy kokonaisena ympyränä, muttei koskaan nämä vesisateesta tulevat?

• fedgdfgdrg

Miksei se näy neliönä? tai epäsymmetrisenä?
      Miksi valo ja vesi muodostavat juuri kaaren?

• Motörologi

Älä vaivaa päätäsi liian monimutkaisilla asioilla. Huomenna on pyhäkirkko, keskity vain siihen.

• oiskohanse

jos se toinen puolikas on maan sisällä?

• kyläsesiitä

Ei muutako ettiin sitte, kaivamaan.

• God_Is_Real

Jumala, luoja ja kaikkivaltias on nero ja suurenmoinen arkkitehti, tiedemies, fyysikko, taiteilija ja nero yli muiden. Antaa ateistien pilkata voimaa, jota he eivät tunne, eivätkä tunnusta. Vielä he jonain päivänä seisovat kaikkivaltiaan edessä häpeillen ja soperrellen:Ai, sä oletkin totta!
      Juokaa vaan kaljaa ja turruttakaa aivonne, teidän älynne ei ymmärrä käsittämään luojaa, ette edes ymmärrä, ketä ja mitä voimaa te pilkkaatte.

• NäinOnasia

Totta on joka sana.

• aamulakatotaa

Kalijoisa tulee kaikenlaisia aateltua, täh

• oksettavaa

On iljettävää että homot ovat häpäisseet jopa sateenkaaren.

• homotus.maximus

Koskahan sateenkaarikin muuttuu ruskeaksi homojen ulosteesta?

• kielitsto

Sateenkaari on kaareva koska se ei ole sateensuora.

• dfvdfdvvf

Musta se kuvaa taivaan valtaistuinta.

• tuittupäät

Eipä kukaan kyennyt antaan selitystä miksi se on kaareva.

• jumipää

Kyllä sille on annettu selitys jo kauan sitten ja niitä täysympyröitä sateenkaariakin voi helposti nähdä.
        Eri juttu on että kaikilla ei ole halua tai edellytyksiä ymmärtää erinäisiä asioita.

• hiukoo_hieman

Minust se on siks, ett mä näen sen ja tiiän mistä lähtee AARRETTA kaivamaan. Oon muuten löytäny useita. :)

• Slerkki

Kaikkihan tietävät, että sateenkaaren päässä on ruukullinen kultaa, mutta kuinka moni tietää, että sateenkaaren toisessa päässä on pahvilaatikollinen paskaa...

• hiukoo_hieman

Mull on käyny hieno munkki ku oon arponu aina oikeen pään. Oon aina valinnu sen pään mihkä suuntaa aurinko kiertää boltsii. :)

• hupaisaa
        Slerkki kirjoitti:

Kaikkihan tietävät, että sateenkaaren päässä on ruukullinen kultaa, mutta kuinka moni tietää, että sateenkaaren toisessa päässä on pahvilaatikollinen paskaa...

Tai homo.

• pallopää---

koska maapallo on pyöreä

• divetyoksidi

-niin mitä siitä?
        Olennaista asiassa on vesipisaroiden muoto.

• syanidi

Mitä maapallon pyöreys siihen vaikuttaa, selitä.

• tympääntynyt

jotta teppo tavikset kuten sinä löytäisi kaaren päässä piilotetun haltijoiden kullan. :D

• Siksi_miksi

Katsojalle koko sateenkaari näkyy vakiokulmassa eli on osa ympyrän kaarta. Tämä taas johtuu siitä, että aurinko on niin kaukana että sen valo on yhdensuuntaista . Onko liian vaikeaa? Samasta syystä sateenkaaren paikka muuttuu, kun ihminen liikkuu eikä sitä "aarretta" saa ikinä kiinni.

• hiukoo_hieman

Voi, voi ku pilasit mun unelmat, alkaakohan täst ikuinen köyhyys? :)

• huuhaakulma

Vakiokulmassa? Aika lailla erikokoisia ja -näköisiä kaaria on tunnut nähdyksi. Auringon kaukaisuuden vuoksi sateenkaaren luulisi näkyvän suorana.

• huuhaakulmalle
        huuhaakulma kirjoitti:

Vakiokulmassa? Aika lailla erikokoisia ja -näköisiä kaaria on tunnut nähdyksi. Auringon kaukaisuuden vuoksi sateenkaaren luulisi näkyvän suorana.

Eipä ne pilvetkään ole aina esim. samalla korkeudella ja kyllähän se auringonkin korkeus vaihtelee, vai mitä?

• hupaisaa

Onko sateenkaaren toinen puoli Kiinassa väärinpäin?

• huhuhuippaa

On tietenkin. Kiinalaisethan ovat pää alaspäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66