Jumalan Sana sanoo, että Jumalan pelko on viisauden alku.
Mitä Jumalan pelko on ja miten se ilmenee sinun vaelluksessasi?
Jumalan pelko
41
82
Vastaukset
Jumalan pelko on ensimmäinen oire siitä että sinulla saattaa olla skitsofrenia ja suosittelen vahvasti käymään lähimmässä sairaalassa tarkistuttamassa pääsi.
- jari-pekka-65
Jumalan pelko on Jumalan kunnioittamista. Se on luottamista mahdottomissakin tilanteissa. Herran pelko on myös tiedon alku ja elämän lähde. Jesaja sanoo, että Herran pelko on Siionin aarre! Mikä on tuo Siionin aarre? Se on Jeesus, meidän Vapahtajamme.
Jumalan pelko, sillä ei ole mitään tekemistä inhimillisen pelon kanssa, sillä pelkoa ei Rakkaudessa ole. Kun sä opit tuntemaan Isän, niin tuo täydellinen Rakkaus karkoittaa kaiken pelon. Se, joka pelkää Jumalaa, ei vielä tunne häntä. Jumalan pelko on yksinkertaisesti Jeesuksen uskoa. Kunnia Herralle!- vai.niin
Ei ole syytä pelätä vaikka hän viskaa 99.9999% ihmisistä ikuiseen kidutukseen?
- öaäe
"Jumalan pelko on yksinkertaisesti Jeesuksen uskoa. Kunnia Herralle!"
Jeesukseen usko on Hänen seuraamistaan ja Hänen seuraamisensa tarkoittaa sitä, että olemme kuuliaiset Hänelle ja kuuliaisuus Häneen on kuuliaisuutta Jumalan Sanalle sillä Jeesus Kristus on Jumalan Sana.
Usko Jeesukseen tarkoittaa kuuliaisuutta Jumalan Sanalle ja kuuliaisuus Jumalan Sanalle on Jumalan pelkoa. - öaäs
öaäe kirjoitti:
"Jumalan pelko on yksinkertaisesti Jeesuksen uskoa. Kunnia Herralle!"
Jeesukseen usko on Hänen seuraamistaan ja Hänen seuraamisensa tarkoittaa sitä, että olemme kuuliaiset Hänelle ja kuuliaisuus Häneen on kuuliaisuutta Jumalan Sanalle sillä Jeesus Kristus on Jumalan Sana.
Usko Jeesukseen tarkoittaa kuuliaisuutta Jumalan Sanalle ja kuuliaisuus Jumalan Sanalle on Jumalan pelkoa.Ps. Ja kuuliaisesti vaeltavan sydämeen se pelko ei koske, koska silloin ihmisellä on puhdas omatunto Jumalan edessä.
Jumalan pelko ei lopu täydelliseen rakkauteen, vaan viisas pitäytyy siinä aina.
Sinulta puuttuu Jari-Pekka Jumalan pelko, ja se näkyy siinä, että tohdit tehdä omia tulkintoja hänen sanoistaan, ja rennolla tavalla puhella, hänen pyhyydestään, ikään kuin sinulla olisi lupa kaikkeen, vaikka ei ole.
Siionin aarre on Jumalan pelko, ja sinunkin tulisi se jo ottaa mukaan, jotta ymmärtäisit, että mikä sopivaa on ja mikä ei.- voivoi
mikko.ainasoja kirjoitti:
Jumalan pelko ei lopu täydelliseen rakkauteen, vaan viisas pitäytyy siinä aina.
Sinulta puuttuu Jari-Pekka Jumalan pelko, ja se näkyy siinä, että tohdit tehdä omia tulkintoja hänen sanoistaan, ja rennolla tavalla puhella, hänen pyhyydestään, ikään kuin sinulla olisi lupa kaikkeen, vaikka ei ole.
Siionin aarre on Jumalan pelko, ja sinunkin tulisi se jo ottaa mukaan, jotta ymmärtäisit, että mikä sopivaa on ja mikä ei.voi voi.
- jari-pekka-65
öaäs kirjoitti:
Ps. Ja kuuliaisesti vaeltavan sydämeen se pelko ei koske, koska silloin ihmisellä on puhdas omatunto Jumalan edessä.
Kyllä. Näin juuri. Amen. Ja sen kuuliaisen sydämenkin antaa vain Jeesus. Meistä ei sitä kuuliaisuutta luonnostaan löydy kenestäkään. Ei kenestäkään. Kukaan meistä ei voi itse taivuttaa sydäntään kuuliaisuuteen, ei yksikään. Pantteri ei voi muuttaa pilkkujaan, eikä kukaan meistä itseään ja sydäntään. Sen voi tehdä vain Herra. Mutta kaikista ensin tulee Rakkaus ja sen myötä Jumalan rauha. Sitä rauhaa ei tarvi ansaita yrittämällä olla kuuliainen. Ei, vaan kaikki lähtee levosta käsin.
Kuuliainen sydän on Jumalan lahja. Pyhitys on Jumalan lahja. Kaikki uskossa on Jumalan lahjaa. Kunnia Herralle. - öaäs
jari-pekka-65 kirjoitti:
Kyllä. Näin juuri. Amen. Ja sen kuuliaisen sydämenkin antaa vain Jeesus. Meistä ei sitä kuuliaisuutta luonnostaan löydy kenestäkään. Ei kenestäkään. Kukaan meistä ei voi itse taivuttaa sydäntään kuuliaisuuteen, ei yksikään. Pantteri ei voi muuttaa pilkkujaan, eikä kukaan meistä itseään ja sydäntään. Sen voi tehdä vain Herra. Mutta kaikista ensin tulee Rakkaus ja sen myötä Jumalan rauha. Sitä rauhaa ei tarvi ansaita yrittämällä olla kuuliainen. Ei, vaan kaikki lähtee levosta käsin.
Kuuliainen sydän on Jumalan lahja. Pyhitys on Jumalan lahja. Kaikki uskossa on Jumalan lahjaa. Kunnia Herralle.Se on totta, että Herra vaikuttaa ihmisessä sen, että ihminen vaeltaa kuuliaisesti, mutta se joka ei vaella kuuliaisesti ei sillä ole Jumalan Henkeä itsessään.
Sillä näin on Herra luvannut:
"Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."
Jolla Herran Henki on se vaeltaa käskyjen mukaisesti ja noudattaa Herran oikeuksia ja pitää ne.
Siitä me tiedämme ketkä on Herran omia, heidän hedelmistään.
"Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
Älkää eksykö, rakkaat veljeni." - jari-pekka-65
"mutta se joka ei vaella kuuliaisesti ei sillä ole Jumalan Henkeä itsessään."
Daavid oli kuuliainen Pyhälle Hengelle. Vaikka hän lankesikin, niin hän kuuli Jumalaa. Tunnusti tekonsa hänelle.
Samalla tavoin me voimme olla kuuliaisia Pyhälle Hengelle. Vaikka lankeisimmekin ja vaikka kuinka pahastikkin, niin on tärkeää, että emme luovuta Jeesuksessa, vaan tulemme saamaan armoa ja anteeksiantoa.
Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja Jumala hänet jälleen nostaa.
Aina me saamme olla Jumalan Sanalle kuuliaisia. Silloinkin, kun olemme langenneet syntiin, sillä hän on uskollinen ja vanhurskas. Täynnä armoa. Ja hän on myöskin laupias. Niinkuin itsekkin totesit, niin hän antaa Henkensä meidän sisimpäämme ja hän myös itse vaikuttaa sen, että pidämme hänen käskynsä ja oikeutensa.
Meillä on oikeus olla Jumalan lapsia, kun otamme Jeesuksen vastaan. Vaikka olisimme kuinka heikkoja ja vajavaisia ja tämäntästä persiillämme, niin jos me tahdomme pitää kiinni Jeesuksesta, niin hän ei heitä meitä ulos, vaan hän uskollisesti yhä uudestaan nostaa meidät kuopasta ylös.
Jumalan Rakkaus ei voi hylätä. Kannattaa olla kuuliainen Sanalle. - Synti.johtaa.kadotukseen
jari-pekka-65 kirjoitti:
"mutta se joka ei vaella kuuliaisesti ei sillä ole Jumalan Henkeä itsessään."
Daavid oli kuuliainen Pyhälle Hengelle. Vaikka hän lankesikin, niin hän kuuli Jumalaa. Tunnusti tekonsa hänelle.
Samalla tavoin me voimme olla kuuliaisia Pyhälle Hengelle. Vaikka lankeisimmekin ja vaikka kuinka pahastikkin, niin on tärkeää, että emme luovuta Jeesuksessa, vaan tulemme saamaan armoa ja anteeksiantoa.
Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja Jumala hänet jälleen nostaa.
Aina me saamme olla Jumalan Sanalle kuuliaisia. Silloinkin, kun olemme langenneet syntiin, sillä hän on uskollinen ja vanhurskas. Täynnä armoa. Ja hän on myöskin laupias. Niinkuin itsekkin totesit, niin hän antaa Henkensä meidän sisimpäämme ja hän myös itse vaikuttaa sen, että pidämme hänen käskynsä ja oikeutensa.
Meillä on oikeus olla Jumalan lapsia, kun otamme Jeesuksen vastaan. Vaikka olisimme kuinka heikkoja ja vajavaisia ja tämäntästä persiillämme, niin jos me tahdomme pitää kiinni Jeesuksesta, niin hän ei heitä meitä ulos, vaan hän uskollisesti yhä uudestaan nostaa meidät kuopasta ylös.
Jumalan Rakkaus ei voi hylätä. Kannattaa olla kuuliainen Sanalle.Kyllä uskova voi langeta harjoittamaan syntiä, mutta silloin uskova ei enää ole armon alla.
Daavid tiesi miten vakava asia lankeemus oli ja hän rukoili ettei Jumala ottaisi häneltä pois Pyhää Henkeä, Daavidia Herra armahti.
Miten kävi taas kuningas Saulin joka ei ollut kuuliainen Herralle? Herra katui sitä, että oli asettanut hänet Kuninkaaksi ja Herra hylkäsi Saulin.
Entäs Israelilaiset? He jotka Herra pelasti Egyptin orjuudesta, hukutti toisella kertaa ne jotka ei olleet kuuliaisia.
Miten kävi Ananiaksen ja Safiran? Koittivat pettää Pyhää Henkeä ja kuolivat siltä seisomalta.
"Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se SIELU, joka syntiä tekee - sen on KUOLTAVA."
"Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen SIELUNSA KUOLEMASTA ja peittää syntien paljouden."
"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin."
Jeesuksen vakava varoitus miehelle:
"älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi"."
"Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi."
Tietoinen synti on kuolemaksi, kun ihminen tekee tietoisesti syntiä on hän silloin siirtynyt armon alta lain alle, elämän tieltä kuoleman tielle.
On paljon ihmisiä jotka ovat aikansa leikkineet synnin kanssa ja heidän sydämensä on paatunut lopullisesti.
Syntiä harjoittava luopuu Herrasta sillä hetkellä kun tekee ensimmäisen tietoisen synnin.
"minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi."
"Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa."
Jos me emme pysy Herrassa Jeesuksessa Jumalan Sanassa ei Sana pysy myöskään meissä.
"Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."
Synnin harjoittaminen on aina luopumista Hänestä. - jari-pekka-65
Synti.johtaa.kadotukseen kirjoitti:
Kyllä uskova voi langeta harjoittamaan syntiä, mutta silloin uskova ei enää ole armon alla.
Daavid tiesi miten vakava asia lankeemus oli ja hän rukoili ettei Jumala ottaisi häneltä pois Pyhää Henkeä, Daavidia Herra armahti.
Miten kävi taas kuningas Saulin joka ei ollut kuuliainen Herralle? Herra katui sitä, että oli asettanut hänet Kuninkaaksi ja Herra hylkäsi Saulin.
Entäs Israelilaiset? He jotka Herra pelasti Egyptin orjuudesta, hukutti toisella kertaa ne jotka ei olleet kuuliaisia.
Miten kävi Ananiaksen ja Safiran? Koittivat pettää Pyhää Henkeä ja kuolivat siltä seisomalta.
"Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se SIELU, joka syntiä tekee - sen on KUOLTAVA."
"Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen SIELUNSA KUOLEMASTA ja peittää syntien paljouden."
"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin."
Jeesuksen vakava varoitus miehelle:
"älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi"."
"Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi."
Tietoinen synti on kuolemaksi, kun ihminen tekee tietoisesti syntiä on hän silloin siirtynyt armon alta lain alle, elämän tieltä kuoleman tielle.
On paljon ihmisiä jotka ovat aikansa leikkineet synnin kanssa ja heidän sydämensä on paatunut lopullisesti.
Syntiä harjoittava luopuu Herrasta sillä hetkellä kun tekee ensimmäisen tietoisen synnin.
"minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi."
"Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa."
Jos me emme pysy Herrassa Jeesuksessa Jumalan Sanassa ei Sana pysy myöskään meissä.
"Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."
Synnin harjoittaminen on aina luopumista Hänestä.Langeta syniin ja harjoittaa syntiä ovat eri asioita. Syntiin langennut katuu, kääntyy Jeesuksen puoleen ja saa myös anteeksi. Aina.
Synnin harjoittaja taas hyväksyy sen synnin elämässään, eikä tee parannusta kääntyen Jeesuksen puoleen, eikä näinollen saa myöskään anteeksi.
Syntiin voi langeta useastikkin, ihan samaan syntiin, mutta tässä ratkaisee se, kuinka sä suhtaudut siihen. Hyväksytkö sä sen synnin, vai suhtaudutko sä siihen, kuin esim Paavali, joka sanoi, että tahto hyvään on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei.
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sanoo Sana. Siis, joka syntiä harjoittaa. Siis tietentahtoen tekee ja hyväksyy synnin.
Syntiin lankeaja ei hyväksy syntiä. Tässä on ero. - Kristus.on.elämä
jari-pekka-65 kirjoitti:
Langeta syniin ja harjoittaa syntiä ovat eri asioita. Syntiin langennut katuu, kääntyy Jeesuksen puoleen ja saa myös anteeksi. Aina.
Synnin harjoittaja taas hyväksyy sen synnin elämässään, eikä tee parannusta kääntyen Jeesuksen puoleen, eikä näinollen saa myöskään anteeksi.
Syntiin voi langeta useastikkin, ihan samaan syntiin, mutta tässä ratkaisee se, kuinka sä suhtaudut siihen. Hyväksytkö sä sen synnin, vai suhtaudutko sä siihen, kuin esim Paavali, joka sanoi, että tahto hyvään on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei.
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sanoo Sana. Siis, joka syntiä harjoittaa. Siis tietentahtoen tekee ja hyväksyy synnin.
Syntiin lankeaja ei hyväksy syntiä. Tässä on ero."Syntiin langennut katuu, kääntyy Jeesuksen puoleen ja saa myös anteeksi. Aina."
Ai teet synnin, pyydät anteeksi, teet synnin, pyydät anteeksi, teet synnin... Jne... Jne...
Sama kun pettäisin puolisoani, pyytäisin anteeksi, pettäisin taas ja pyytäisin anteeksi jne jne...
Jos sinut ihmeen kaupalla armahdettaisiin kuoleman tuomiosta, saisit anteeksi kaiken, niin menisitkö sinä ja tekisit jälleen ne samat asiat mistä sinut aiemmin tuomittiin?
Jeesus tuli ottamaan POIS synnin ja Hänessä ei syntiä ole, jos me sanomme Hänessä olevamme on meidän velvollisuus vaeltaa niin kuin Hän vaelsi.
Jeesus Kristus ei tehnyt eikä tee syntiä, jos Hän meissä elää, ei Hän meissä tee syntiä. Jos me syntiä teemme olemme uudestaan pystyttäneet sen mikä oli hajotettu eli synnin ruumiin ja näin meistä on tullut jälleen lain rikkojia ja olemme armon alta siirtyneet lain tuomion alle.
Kyllä se raja tulee vastaan, aito katumus johtaa aina parannukseen, jos sinä toistuvasti rikot Jumalaa vastaan et sinä silloin ole koskaan edes katunut oikeasti, etkä sinä silloin ole myöskään oikeasti uudestisyntynyt Jumalan lapsi.
"Paavali, joka sanoi, että tahto hyvään on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei."
Tässä Paavali puhuu lihastansa, mutta missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Paavali olisi elänyt sen mukaan. Päin vastoin Raamatusta näemme, että Paavali vaelsi Hengessä(Jumalan voimassa) loppuun asti, kesti koetuksen, säilytti uskon, juoksi hyvän juoksun ja sai seppeleen.
"Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ETTE KOSKAAN LANKEA;
sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan."
Syntiin lankeava on sillä hetkellä hyväksynyt synnin kun hän sen on päättänyt toteuttaa.
Nostetaan kissa pöydälle eikä kierrellä ja kaarrella.
Kirjoituksistasi nään, että teet säännöllisesti syntiä. Teet ja kadut jälleen teet ja kadut. Himon iskiessä sinulla ei ole voimaa vastustaa syntiä.
Itse olin tuossa samassa häkissä, ennen kuin päätin antautua täysin Jumalan Sanalle.
Rupesin kuuntelemaan ääniraamattua ja lisäksi lukemaan paljon Sanaa.
Jätin kaiken mikä saastuttaa, kuuntelin ja luin vain Sanaa.
Täytin itseäni vain ja ainoastaan Jumalan Sanalla ja koin todella sen vapauden ja voiman minkä Jumala on lapsilleen luvannut.
Jeesus Kristus on tuo Sana, meidän sydän on temppeli ja siinä temppelissä missä harjoitetaan saastaisuutta ja epäjumalan palvelusta ei Kristus Jeesus asu.
Hylkää kaikki synti ja usko siihen lupaukseen, että Hän itse asettuu sinuun asumaan ja Jumalan Sanasta virtaava voima pesee sinut perinpohjaisesti kaikesta vääryydestä ja se Pyhän Hengen voima myös varustaa sinut niin, että kestät koetukset.
Sellainen kun hän on sellaisia me olemme.
Siunausta! jari-pekka-65 kirjoitti:
Langeta syniin ja harjoittaa syntiä ovat eri asioita. Syntiin langennut katuu, kääntyy Jeesuksen puoleen ja saa myös anteeksi. Aina.
Syntiin lankeaja ei hyväksy syntiä. Tässä on ero.Ei ole minkäänlaista uhria tahallaan tehdyistä synneistä - syntisessä tavassa elämisestä, niistä pitää tehdä totaalinen parannus ja jättää ne taakseen.
- ulkokultainen
Kristus.on.elämä kirjoitti:
"Syntiin langennut katuu, kääntyy Jeesuksen puoleen ja saa myös anteeksi. Aina."
Ai teet synnin, pyydät anteeksi, teet synnin, pyydät anteeksi, teet synnin... Jne... Jne...
Sama kun pettäisin puolisoani, pyytäisin anteeksi, pettäisin taas ja pyytäisin anteeksi jne jne...
Jos sinut ihmeen kaupalla armahdettaisiin kuoleman tuomiosta, saisit anteeksi kaiken, niin menisitkö sinä ja tekisit jälleen ne samat asiat mistä sinut aiemmin tuomittiin?
Jeesus tuli ottamaan POIS synnin ja Hänessä ei syntiä ole, jos me sanomme Hänessä olevamme on meidän velvollisuus vaeltaa niin kuin Hän vaelsi.
Jeesus Kristus ei tehnyt eikä tee syntiä, jos Hän meissä elää, ei Hän meissä tee syntiä. Jos me syntiä teemme olemme uudestaan pystyttäneet sen mikä oli hajotettu eli synnin ruumiin ja näin meistä on tullut jälleen lain rikkojia ja olemme armon alta siirtyneet lain tuomion alle.
Kyllä se raja tulee vastaan, aito katumus johtaa aina parannukseen, jos sinä toistuvasti rikot Jumalaa vastaan et sinä silloin ole koskaan edes katunut oikeasti, etkä sinä silloin ole myöskään oikeasti uudestisyntynyt Jumalan lapsi.
"Paavali, joka sanoi, että tahto hyvään on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei."
Tässä Paavali puhuu lihastansa, mutta missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Paavali olisi elänyt sen mukaan. Päin vastoin Raamatusta näemme, että Paavali vaelsi Hengessä(Jumalan voimassa) loppuun asti, kesti koetuksen, säilytti uskon, juoksi hyvän juoksun ja sai seppeleen.
"Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ETTE KOSKAAN LANKEA;
sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan."
Syntiin lankeava on sillä hetkellä hyväksynyt synnin kun hän sen on päättänyt toteuttaa.
Nostetaan kissa pöydälle eikä kierrellä ja kaarrella.
Kirjoituksistasi nään, että teet säännöllisesti syntiä. Teet ja kadut jälleen teet ja kadut. Himon iskiessä sinulla ei ole voimaa vastustaa syntiä.
Itse olin tuossa samassa häkissä, ennen kuin päätin antautua täysin Jumalan Sanalle.
Täytin itseäni vain ja ainoastaan Jumalan Sanalla ja koin todella sen vapauden ja voiman minkä Jumala on lapsilleen luvannut.
Jeesus Kristus on tuo Sana, meidän sydän on temppeli ja siinä temppelissä missä harjoitetaan saastaisuutta ja epäjumalan palvelusta ei Kristus Jeesus asu.
Hylkää kaikki synti ja usko siihen lupaukseen, että Hän itse asettuu sinuun asumaan ja Jumalan Sanasta virtaava voima pesee sinut perinpohjaisesti kaikesta vääryydestä ja se Pyhän Hengen voima myös varustaa sinut niin, että kestät koetukset.
Sellainen kun hän on sellaisia me olemme.
Siunausta!Omavanhurskaudessasi tuomitse ensin kaikki heikot ja vajavaiset !
Sitten kehtaat vielä toivottaa siunausta !
Kirousta sinä viestilläsi oikeasti toivotit !
Luit ulkokultaisuudessasi lakia muille ja sitten vielä kehuit itseäsi ja omia toimiasi ja korotit siten itsesi muden yläpuolelle !
Etkö yhtään häpeä "Kristusonelämä" sillä kuolemaa sinä muille julistat etkä elämää ! - jari-pekka-65
George_L kirjoitti:
Ei ole minkäänlaista uhria tahallaan tehdyistä synneistä - syntisessä tavassa elämisestä, niistä pitää tehdä totaalinen parannus ja jättää ne taakseen.
Totta, eikä syntiin lankeaminen sitä olekkaan. Syntiin lankeaminen ei ole suunnitelmallista.
- Kristus.on.Elämä
ulkokultainen kirjoitti:
Omavanhurskaudessasi tuomitse ensin kaikki heikot ja vajavaiset !
Luit ulkokultaisuudessasi lakia muille ja sitten vielä kehuit itseäsi ja omia toimiasi ja korotit siten itsesi muden yläpuolelle !
Etkö yhtään häpeä "Kristusonelämä" sillä kuolemaa sinä muille julistat etkä elämää !Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. - ulkokultainen
ulkokultainen kirjoitti:
Omavanhurskaudessasi tuomitse ensin kaikki heikot ja vajavaiset !
Etkö yhtään häpeä "Kristusonelämä" sillä kuolemaa sinä muille julistat etkä elämää !Lisään vielä edelliseen sen, että sinä "Kristus.on.elämä " edellisessä viestissäsi toimit ihan samoin kuin tämä seuraava ulkokultainen fariseus !
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Siis huomaa, että Jeesus osoitti siis tuon juuri niille, jotka luulivat liikoja itsestään, eli olivat vain ulkokultaisia ja pystyttivät vain omaa vanhurskauttaan !
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
Ihan sama nuotti ja sydämenasenne oli sinun viestissäsi " Kristus.on.elämä " !
Osaatko hävetä ja pyytää muilta anteeksi ??? - ulkokultainen
Kristus.on.Elämä kirjoitti:
Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi.Höpö höpö " Kristus.on.Elämä ", sinun kohdallasi tuo lainaamasi Sananpaikka ei ole oikea !
Olet sokea fariseus, joka luottaa omiin tekoihinsa ja kuvittelee olevansa pyhä ja puhdas, sinulle sopivat seuraavat Sananpaikat:
Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
30 ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
31 Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
32 Täyttäkää siis te isäinne mitta.
33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? - Kristus.on.Elämä
ulkokultainen kirjoitti:
Höpö höpö " Kristus.on.Elämä ", sinun kohdallasi tuo lainaamasi Sananpaikka ei ole oikea !
Olet sokea fariseus, joka luottaa omiin tekoihinsa ja kuvittelee olevansa pyhä ja puhdas, sinulle sopivat seuraavat Sananpaikat:
Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
30 ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
31 Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
32 Täyttäkää siis te isäinne mitta.
33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä - ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät; mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta. - ulkokultainen
Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä - ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät; mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.Tuo viimeinen Sananpaikka ei kuulu syntinsä tunnustavalle, vaan juuri teille ulkokultaisille fariseuksille, sillä te salaatte syntinne !
Ette kehtaa niitä myöntää, sillä pelkäätte menettävänne asemanne ja arvovaltanne ja muiden silmänpalvojien kunnioituksen !
Nöyrällä uskovalla sen sijaan on kanttia tunnustaa, sillä se joka on Herran pyhityksessä elänyt, se tietää, että on ihan turhaa Herralta yrittää syntejään ja hairahduksiaan salata, Herra kyllä näkee kaiken !
Mutta te ulkokultiaset olette oppineet peittelemään ihmisiltä syntinne ja siten kai luulette sen kautta kykenevänne peittelemään ja piiloittelemaan niitä Herraltakin, mutta se on suurta harhaa sellainen, mutta kun Herra ei heti teitä nuhtele ja kurita, niin te luulette syntienne olevan salassa, mutta siitä Sana sanoo seuraavaa:
1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
Joten huonosti ovat asianne Raamatun mukaan !
- ijnnji
Aikuisen Jumalan pelkoa voi verrata lapsen Mörköpelkoon.
Ei siis osata erottaa faktaa fiktiosta,- taruntaika
Mörköjä kannattaa aikuistenkin pelätä,eivoi koskaan tietää milloin ne
innostuu ilmestymään ja tökkimään. Saattavat jopa houkutella mairealla
naurullaan kiipeämään katolle ja hyppäämään sieltä alas.
Haltijat sensijaan eivät ole pahansuopia, mutta ovat arempia kuin möröt ja
siksi niitä harvemmin näkee. Sen pituinen se.
Jumalan pelko tyystin kadonnut Jeesukseen uskovien keskuudesta, Jumalaa kohtaan ei ole minkäänlaista pyhää pelkoa ja syvää kunnioitusta, vaan Jumalaa palvotaan liian tuttavallisesti kaikkien kaverina. Ymmärrys Jumalan pyhyydestä, vanhurkaudesta ja Herran pelosta on tyystin kadonnut.
- öaäs
Tämä on niin totta!
Jumalan Sanaa julistetaan vain armona armon perään vaikka Jumalan Sana on kaksiteräinen miekka laki ja armo.
Kaikkialla julistetaan pelkkää armon evankeliumia ja ihmiset rypevät synneissään kun he eivät tunne Vanhurskasta Pyhää Jumalaa, eikä Jumalan lakia joka herättää todellisen synnintunnon.
Tuomari ja Isä, laki ja armo, vitsa ja sauva. Tälläinen on elävä Jumala. - jari-pekka-65
öaäs kirjoitti:
Tämä on niin totta!
Jumalan Sanaa julistetaan vain armona armon perään vaikka Jumalan Sana on kaksiteräinen miekka laki ja armo.
Kaikkialla julistetaan pelkkää armon evankeliumia ja ihmiset rypevät synneissään kun he eivät tunne Vanhurskasta Pyhää Jumalaa, eikä Jumalan lakia joka herättää todellisen synnintunnon.
Tuomari ja Isä, laki ja armo, vitsa ja sauva. Tälläinen on elävä Jumala.Kun puhuit vitsasta ja sauvasta, niin tulee mieleen Psalmi 23. Mulla on juuri tälläine Isä.
"sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat"
Tätä mäkin aikoinaan pähkäilin, että kuinka vitsa voi ketään lohduttaa. Jos paimen lyö lampaita vitsalla, niin eikö ne lähde karkuun kaikki ja jos ne kiinni vielä saa, niin arkoja ja pelokkaita niistä tulee. Ei se vitsa ketään lohduta. Ei se minuakaan lohduttanut, kun lapsena sitä jonku kerran tuli saatua.
Miten se sitten kuitenkin lohduttaa? Nyt mäkin sen ymmärrän. Se vitsa Hyvällä Paimenella onkin susia varten. Ei Jeesuksen omia varten, vaan kaikkea vihollisen joukkoja varten. - luetaankosanaa
jari-pekka-65 kirjoitti:
Kun puhuit vitsasta ja sauvasta, niin tulee mieleen Psalmi 23. Mulla on juuri tälläine Isä.
"sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat"
Tätä mäkin aikoinaan pähkäilin, että kuinka vitsa voi ketään lohduttaa. Jos paimen lyö lampaita vitsalla, niin eikö ne lähde karkuun kaikki ja jos ne kiinni vielä saa, niin arkoja ja pelokkaita niistä tulee. Ei se vitsa ketään lohduta. Ei se minuakaan lohduttanut, kun lapsena sitä jonku kerran tuli saatua.
Miten se sitten kuitenkin lohduttaa? Nyt mäkin sen ymmärrän. Se vitsa Hyvällä Paimenella onkin susia varten. Ei Jeesuksen omia varten, vaan kaikkea vihollisen joukkoja varten.Lueppa seuraava Sanankohta, mitä se sanoo ja todistaa ?
6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
12 Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne";
13 ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
Mutta jos olet jäänyt paitsi Jumalan Rakastavasta Isällisestä kurituksesta, et varmaan ymmärrä tuota Sanankohtaa ?
Minulle se on ollut henk koht uskon vahvistus Jumalan Rakkaudesta, eli kun Isä minua omaksi hyväkseni on kurittanut, se on minulle omaksi parhaakseni ja kertoi Jumalan Rakkaudesta minua kohtaan ja sen, että olen todella Isän rakas lapsi !
Olen henk koht anonut Herralta, että Hän tarvittaessa minua kurittaa ja paimentaa(vitsa ja sauva), sillä ymmärtämättömänä ja jäkäpäänä tarvitsen Isän apua, muuten minun ei hyvin kävisi !
1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
Sananl. 1:8 Kuule, poikani, isäsi kuritusta äläkä hylkää äitisi opetusta,
Sananl. 3:11 Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa;
Sananl. 4:1 Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä.
Sananl. 5:12 ja sanomaan: "Miksi minä kuritusta vihasin ja sydämeni halveksui nuhdetta?
Sananl. 8:33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
Sananl. 10:17 Kuritusta noudattava on elämän tiellä, mutta nuhteet hylkäävä eksyy.
Sananl. 12:1 Tietoa rakastaa, joka kuritusta rakastaa, mutta järjetön se, joka nuhdetta vihaa.
Sananl. 13:1 Viisas poika kuulee isän kuritusta, mutta pilkkaaja ei ota nuhdetta kuullaksensa.
Sananl. 13:18 Köyhyys ja häpeä kuritusta vierovalle, kunnia nuhdetta noudattavalle!
Sananl. 15:32 Joka kuritusta vieroo, pitää sielunsa halpana; mutta joka nuhdetta kuuntelee, se saa mieltä.
Sananl. 19:27 Jos herkeät, poikani, kuulemasta kuritusta, niin eksyt pois tiedon sanoista.
Sananl. 23:13 Älä kiellä poikaselta kuritusta, sillä jos lyöt häntä vitsalla, säästyy hän kuolemasta. - jari-pekka-65
Juuri näin se on. Kaikki tapahtuu niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat. Kaikki, mitä minulle tapahtuu, tapahtuu vain sen tähden, että se ajaisi minut lähemmäs Jumalaa, Isää. Tietysti hyvätkin asiat, mutta myös huonommat.
Jos olen tottelematon, niin tottakai silloin saan lakia. Kuritusta. Mutta Jos olen kuuliainen Herralle aina, silloinkin, kun olen langennut, niin saan osakseni myötätuntoa. Anteeksiantoa. Armoa armon päälle, niinkuin Sana sanoo.
Tottelemattomat asuvat erämaassa. Asumattomassa suolamaassa. Ja jos tarpeeksi kauan on erämaassa niin voi olla, että lopulta hukkuu sinne.
Jos olen kuuliainen kaikissa elämäni vaiheissa, silloinkin, kun olen epäonnistunut, niin Hän on uskollinen ja vanhurskas ja antaa kaikki minun virheeni ja erheeni anteeksi. Ja lukeehan Raamatussa; Rangaistus oli hänen päällänsä, jotta meillä rauha olisi. Siis ainakin minun kohdallani Isän rangaistus oli ja on Jeesuksen päällä ja mä saan olla vapaa. En tiedä, miten teillä muilla on, mutta mulla on ainakin tälläinen Isä. Kunnia Herralle. - Kristus.on.elämä
jari-pekka-65 kirjoitti:
Juuri näin se on. Kaikki tapahtuu niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat. Kaikki, mitä minulle tapahtuu, tapahtuu vain sen tähden, että se ajaisi minut lähemmäs Jumalaa, Isää. Tietysti hyvätkin asiat, mutta myös huonommat.
Jos olen tottelematon, niin tottakai silloin saan lakia. Kuritusta. Mutta Jos olen kuuliainen Herralle aina, silloinkin, kun olen langennut, niin saan osakseni myötätuntoa. Anteeksiantoa. Armoa armon päälle, niinkuin Sana sanoo.
Tottelemattomat asuvat erämaassa. Asumattomassa suolamaassa. Ja jos tarpeeksi kauan on erämaassa niin voi olla, että lopulta hukkuu sinne.
Jos olen kuuliainen kaikissa elämäni vaiheissa, silloinkin, kun olen epäonnistunut, niin Hän on uskollinen ja vanhurskas ja antaa kaikki minun virheeni ja erheeni anteeksi. Ja lukeehan Raamatussa; Rangaistus oli hänen päällänsä, jotta meillä rauha olisi. Siis ainakin minun kohdallani Isän rangaistus oli ja on Jeesuksen päällä ja mä saan olla vapaa. En tiedä, miten teillä muilla on, mutta mulla on ainakin tälläinen Isä. Kunnia Herralle.Et voi olla kuuliainen Jumalan Sanalle ja samaan aikaan langennut.
Ne on toistensa vastakohdat.
Etkö tiedä, että jo pieni hapatus hapattaa koko taikinan?
"Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan PUHTAUDEN ja TOTUUDEN happamattomuudessa."
"Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän KUOLEMAN; mutta jos te Hengellä KUOLETATTE ruumiin teot, niin saatte elää."
"Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, KUOLEMAKSI, tahi KUULIAISUUDEN, VANHURSKAUDEKSI?
"Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se LAKKAA SYNNISTÄ -
ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan." - ulkokultainen
Et voi olla kuuliainen Jumalan Sanalle ja samaan aikaan langennut.
"Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan PUHTAUDEN ja TOTUUDEN happamattomuudessa."
"Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän KUOLEMAN; mutta jos te Hengellä KUOLETATTE ruumiin teot, niin saatte elää."
"Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, KUOLEMAKSI, tahi KUULIAISUUDEN, VANHURSKAUDEKSI?
"Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se LAKKAA SYNNISTÄ -
ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan."Kuten sanottua, niin ylpeys on syntiä, ja sinä elät siis langenneena synnissä, sillä olet ylpistynyt ja niin pahasti paisunut, että näköjään kuvittelet harhoissasi kykeneväsi elämään synnittömästi !
Miten sinun itsesi siis käy ? - ulkokultainen
Et voi olla kuuliainen Jumalan Sanalle ja samaan aikaan langennut.
ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan."Lisäksi siis valehtelet sillä Sana sanoo:
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Sinä siis et voi tunnustaa oppisi vuoksi syntejäsi, sillä sinun oppisi mukaan sulkisit itseltäis tien taivaaseen !!!
Säälittävä on tilasi, tuossa synnittömyyden harhassasi, mutta sinä kuitenkin elät siis synneissä, eli ylpeydessä ja valehtelet, ja lisäksi viet harhaa muitakin:
Mark. 7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Sinä siis viettelet uskovia harhaoppeihisi, joten parempi siis olisi tuo myllynkivi kohtalo sinulle "Kristus.on.elämä" ! - Kristus.on.Elämä
ulkokultainen kirjoitti:
Kuten sanottua, niin ylpeys on syntiä, ja sinä elät siis langenneena synnissä, sillä olet ylpistynyt ja niin pahasti paisunut, että näköjään kuvittelet harhoissasi kykeneväsi elämään synnittömästi !
Miten sinun itsesi siis käy ?"te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."
"Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan POIS synnit; ja hänessä ei ole syntiä."
"Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."
"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi TYHJÄKSI perkeleen teot.
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
"Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."
"Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt."
"Pois se! Me, jotka olemme kuolleet POIS synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?"
"sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."
"ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!"
"Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se LAKKAA synnistä"
"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä OLIMME syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."
"Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa."
"sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, POISTAAKSEEN synnin uhraamalla itsensä."
"Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?"
"Mutta nyt, kun olette synnistä VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
"Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut"
"kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa."
"Olen edeltäpäin sanonut ja sanon edeltäpäin niille, jotka ENNEN ovat syntiä tehneet, ja kaikille muille"
"Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."
"Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi."
"Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?"
"Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,"
"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät KAIKESTA vääryydestä."
"Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi." - ulkokultainen
"te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."
"Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan POIS synnit; ja hänessä ei ole syntiä."
"Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."
"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi TYHJÄKSI perkeleen teot.
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
"Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."
"Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt."
"Pois se! Me, jotka olemme kuolleet POIS synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?"
"sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."
"ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!"
"Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se LAKKAA synnistä"
"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä OLIMME syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."
"Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa."
"sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, POISTAAKSEEN synnin uhraamalla itsensä."
"Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?"
"Mutta nyt, kun olette synnistä VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
"Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut"
"kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa."
"Olen edeltäpäin sanonut ja sanon edeltäpäin niille, jotka ENNEN ovat syntiä tehneet, ja kaikille muille"
"Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi."
"Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?"
"Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,"
"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät KAIKESTA vääryydestä."
"Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."Osaat näemmä leikata ja liimata !
Lukisitko hieman tarkemmin ja laajemmin ensin Sanaa ?
Etkä vain ottaisi niitä Raamatun kohtia, jotka sopivat synnittömyys oppiisi !
Siis Raamattu on kokonaisuus, ja kaiken tulee sopia yhteen, eli tuossa listassasi oli jo yksi Sanankohta, jota et näemmä tajunnut:
Korostit oikein tuota lakkaa sanaa, siis ei lakannut, vaan uskova joka kärsii lihassaan täällä lakkaa synnistä !
Se on siis maanpäällisen uskonelämän ajan jatkuvaa toimintaa, eikä siis jotakin joka on jo tapahtunut !
Te tämän opin omaksuneet ja opettajat sekoitatte kaksi erillistä asiaa keskenään ja siitä sekaannuksenne johtuu !
Eli on uudestisyntymisessä tapahtuva syntien anteeksisaaminen, eli syyttömäksi julistaminen, se on oma asiansa !
Sitten on uskovan pyhityselämä, jossa Herra Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla puhdistaa uskovaa ja tämän yhä likaista sydäntään, sillä kaikki ei tapahdu siinä uudestisyntymässä, vaan siitä alkaa vasta uskovan kasvu ja kasvatus ja opetus Sanan kautta, ja sen kautta vasta uskova näkee, että kuinka paljon hän yhä toimii vastoin Jumalan hyvää tahtoa !
Synnittömiä meistä uskovista ei tule, sillä se vaatisi sen, että olisimme itse Jumala !
Siis Jumala vain tietää joka kohdassa oman tahtonsa, ja Raamatun mukaan jokainen tekomme ihimsinä, joka ei ole Jumnalan tahdossa on syntiä !
Siis te tämän synnittömyysopin kannattajat ja opettajat teette käytännössä vaikka kuinka paljon syntiä, omaa ymmärtämättömyyttänne !
Jopa tämä harhaopin levittämisenne on vakava synti, sillä ette eksytä vain itseänne vaan muitakin !
Se uskova, joka on jo käynyt uskontietä Hengen pyhityksessä, se on oppinut ja nähnyt sen, että synnittömyys ihmiselle on sula mahdottomuus, eli kun Henki on näyttänyt ja opettanut Sanasta ja yhä paljastaa lisää sitä, kuinka paljon ja monessa kohtaa yhä toimin väärin eli vastoin Jumalan hyvää tahtoa, niin on sulaa hulluutta uskovan väittää kykenevänsä synittömyyteen ! - Kristus.on.Elämä
ulkokultainen kirjoitti:
Osaat näemmä leikata ja liimata !
Lukisitko hieman tarkemmin ja laajemmin ensin Sanaa ?
Etkä vain ottaisi niitä Raamatun kohtia, jotka sopivat synnittömyys oppiisi !
Siis Raamattu on kokonaisuus, ja kaiken tulee sopia yhteen, eli tuossa listassasi oli jo yksi Sanankohta, jota et näemmä tajunnut:
Korostit oikein tuota lakkaa sanaa, siis ei lakannut, vaan uskova joka kärsii lihassaan täällä lakkaa synnistä !
Se on siis maanpäällisen uskonelämän ajan jatkuvaa toimintaa, eikä siis jotakin joka on jo tapahtunut !
Te tämän opin omaksuneet ja opettajat sekoitatte kaksi erillistä asiaa keskenään ja siitä sekaannuksenne johtuu !
Eli on uudestisyntymisessä tapahtuva syntien anteeksisaaminen, eli syyttömäksi julistaminen, se on oma asiansa !
Sitten on uskovan pyhityselämä, jossa Herra Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla puhdistaa uskovaa ja tämän yhä likaista sydäntään, sillä kaikki ei tapahdu siinä uudestisyntymässä, vaan siitä alkaa vasta uskovan kasvu ja kasvatus ja opetus Sanan kautta, ja sen kautta vasta uskova näkee, että kuinka paljon hän yhä toimii vastoin Jumalan hyvää tahtoa !
Synnittömiä meistä uskovista ei tule, sillä se vaatisi sen, että olisimme itse Jumala !
Siis Jumala vain tietää joka kohdassa oman tahtonsa, ja Raamatun mukaan jokainen tekomme ihimsinä, joka ei ole Jumnalan tahdossa on syntiä !
Siis te tämän synnittömyysopin kannattajat ja opettajat teette käytännössä vaikka kuinka paljon syntiä, omaa ymmärtämättömyyttänne !
Jopa tämä harhaopin levittämisenne on vakava synti, sillä ette eksytä vain itseänne vaan muitakin !
Se uskova, joka on jo käynyt uskontietä Hengen pyhityksessä, se on oppinut ja nähnyt sen, että synnittömyys ihmiselle on sula mahdottomuus, eli kun Henki on näyttänyt ja opettanut Sanasta ja yhä paljastaa lisää sitä, kuinka paljon ja monessa kohtaa yhä toimin väärin eli vastoin Jumalan hyvää tahtoa, niin on sulaa hulluutta uskovan väittää kykenevänsä synittömyyteen !Kärsiminen lihassa on sitä, että liha on ristiinnaulittu himoineen ja haluineen.
Niin, ettemme ole kuuliaiset sen himoille kiusauksista huolimatta. Joka näin kärsii lakkaa synnistä.
"kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että SYNNIN RUUMIS KUKISTETTAISIIN, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
sillä joka on kuollut, se on VANHURSKAUTUNUT POIS SYNNISTÄ.
Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
Niin tekin PITÄKÄÄ ITSENNE SYNNILLE KUOLLEINA, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? POIS SE!
Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
ja että te SYNNISTÄ VAPAUTETTUINA olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen LOPPU ON KUOLEMA.
Mutta nyt, kun olette SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
Sillä synnin palkka on KUOLEMA, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Joko ihminen palvelee syntiä kuolemaksi tai kuuliaisuutta vanhurskaudeksi.
Molempia ei voi palvella se on joko tai.
Et yksinkertaisesti voi tehdä syntiä ja olla samaan aikaan vanhurskauden palvelija.
Sanot:
"Synnittömiä meistä uskovista ei tule, sillä se vaatisi sen, että olisimme itse Jumala !"
Lihasta ei tule synnitöntä, mutta Jumalan Henki mikä niihin, jotka uskovat on asetettu on Jumala ja on synnitön.
Ihminen joka on tunnustanut syntinsä, tehnyt parannuksen, on uudestisyntynyt, niin se ihminen on saanut Pyhän Hengen ja tämä Pyhä Henki on Jumalan Henki.
Siksi meidän(lihan) on oltava kuolleita ja tämän Hengen(Jumalan) on annettava elää kauttamme, näin me saamme elää synnistä vapautettuna Jumalan Hengen voimasta.
"Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran."
Me emme tunne Kristusta lihan mukaan vaan Hengen ja se Henki mikä Hänessä vaikutti on Jumalan Henki ja sen samaisen Hengen Jeesus Kristus lahjoitti meille puhaltaessaan ja sanoessaan "ottakaa Pyhä Henki"
Siksi meidän tulee olla sellaisia kun Hän on, ei kuitenkaan meidän vaan sen Hengen tulee olla sama ja vaikuttaa meissä ja meidän kautta niin kuin se vaikutti Kristuksessa. , mikäli meissä Hänen Henkensä on.
Näin Hän on esikoinen veljien joukossa ja nyt meidän tulee antaa Pyhälle Hengelle kaikki valta ja hyljätä omatahtomme, omat himomme ja omat halumme ristille kuolemaan ja jättää sinne.
"että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."
"joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan."
Ja näin me saamme olla yhtä Jumalassa, Hänen Henkensä kautta. - ulkokultainen
Kärsiminen lihassa on sitä, että liha on ristiinnaulittu himoineen ja haluineen.
Niin, ettemme ole kuuliaiset sen himoille kiusauksista huolimatta. Joka näin kärsii lakkaa synnistä.
"kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että SYNNIN RUUMIS KUKISTETTAISIIN, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
sillä joka on kuollut, se on VANHURSKAUTUNUT POIS SYNNISTÄ.
Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
Niin tekin PITÄKÄÄ ITSENNE SYNNILLE KUOLLEINA, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? POIS SE!
Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
ja että te SYNNISTÄ VAPAUTETTUINA olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen LOPPU ON KUOLEMA.
Mutta nyt, kun olette SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
Sillä synnin palkka on KUOLEMA, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Joko ihminen palvelee syntiä kuolemaksi tai kuuliaisuutta vanhurskaudeksi.
Molempia ei voi palvella se on joko tai.
Et yksinkertaisesti voi tehdä syntiä ja olla samaan aikaan vanhurskauden palvelija.
Sanot:
"Synnittömiä meistä uskovista ei tule, sillä se vaatisi sen, että olisimme itse Jumala !"
Lihasta ei tule synnitöntä, mutta Jumalan Henki mikä niihin, jotka uskovat on asetettu on Jumala ja on synnitön.
Ihminen joka on tunnustanut syntinsä, tehnyt parannuksen, on uudestisyntynyt, niin se ihminen on saanut Pyhän Hengen ja tämä Pyhä Henki on Jumalan Henki.
Siksi meidän(lihan) on oltava kuolleita ja tämän Hengen(Jumalan) on annettava elää kauttamme, näin me saamme elää synnistä vapautettuna Jumalan Hengen voimasta.
"Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran."
Me emme tunne Kristusta lihan mukaan vaan Hengen ja se Henki mikä Hänessä vaikutti on Jumalan Henki ja sen samaisen Hengen Jeesus Kristus lahjoitti meille puhaltaessaan ja sanoessaan "ottakaa Pyhä Henki"
Siksi meidän tulee olla sellaisia kun Hän on, ei kuitenkaan meidän vaan sen Hengen tulee olla sama ja vaikuttaa meissä ja meidän kautta niin kuin se vaikutti Kristuksessa. , mikäli meissä Hänen Henkensä on.
Näin Hän on esikoinen veljien joukossa ja nyt meidän tulee antaa Pyhälle Hengelle kaikki valta ja hyljätä omatahtomme, omat himomme ja omat halumme ristille kuolemaan ja jättää sinne.
"että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."
"joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan."
Ja näin me saamme olla yhtä Jumalassa, Hänen Henkensä kautta.Yritä nyt hyvä ihminen vihdoin lukea sitä Raamattua ja sen sanomaa laajemmin !
1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
Pietari kirjoittaa siis uskoville, ei uskosta osattomille, eli uskova eli uudestisyntynyt kärsii lihassa ja siten lakkaa synnistä !
Samaa asiaa toisaalla ja taas uskoville sanottua:
1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
Taas sanotaan että kuolettakaa, eikä on jo kuoletettu, niin kuin sinä väärin väität !
Mutta tämäkin lienee turhaa, koska luulet omistavasi Totuuden, vaikka oletkin harhassa, ja siten et edes kunnolla tutki, eli "oikeassa olemisesi" estää Totuuden vastaanottamisen, ikävä kyllä ! - Kristus.on.Elämä
ulkokultainen kirjoitti:
Yritä nyt hyvä ihminen vihdoin lukea sitä Raamattua ja sen sanomaa laajemmin !
1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
Pietari kirjoittaa siis uskoville, ei uskosta osattomille, eli uskova eli uudestisyntynyt kärsii lihassa ja siten lakkaa synnistä !
Samaa asiaa toisaalla ja taas uskoville sanottua:
1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
Taas sanotaan että kuolettakaa, eikä on jo kuoletettu, niin kuin sinä väärin väität !
Mutta tämäkin lienee turhaa, koska luulet omistavasi Totuuden, vaikka oletkin harhassa, ja siten et edes kunnolla tutki, eli "oikeassa olemisesi" estää Totuuden vastaanottamisen, ikävä kyllä !En nyt ymmärrä, yritätkö sanoa, että uudestisyntynyt saa harjoittaa kaikkea tätä( haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus) mutta suotavaa olisi, että hylkäisi ne kokonaan, mutta ei kuitenkaan välttämätöntä?
Yritätkö sanoa, että Kristus kuoli jotta sinä voisit tehdä syntiä ilman tuomiota?
Himojesi orja olet, etkä vapaa Jumalan lapsi ja niitä himojasi puolustat, kun et niistä tahdo luopua ja tehdä todellista parannusta.
Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihin joutuukaan jumalaton ja SYNTINEN? - vähänvaikuttaa
En nyt ymmärrä, yritätkö sanoa, että uudestisyntynyt saa harjoittaa kaikkea tätä( haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus) mutta suotavaa olisi, että hylkäisi ne kokonaan, mutta ei kuitenkaan välttämätöntä?
Yritätkö sanoa, että Kristus kuoli jotta sinä voisit tehdä syntiä ilman tuomiota?
Himojesi orja olet, etkä vapaa Jumalan lapsi ja niitä himojasi puolustat, kun et niistä tahdo luopua ja tehdä todellista parannusta.
Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihin joutuukaan jumalaton ja SYNTINEN?Oletko nimimerkki Lightning Star?
- ulkokultainen
En nyt ymmärrä, yritätkö sanoa, että uudestisyntynyt saa harjoittaa kaikkea tätä( haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus) mutta suotavaa olisi, että hylkäisi ne kokonaan, mutta ei kuitenkaan välttämätöntä?
Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihin joutuukaan jumalaton ja SYNTINEN?Kävin eilen tätä sinun tapaustasi läpi "Kristus.on.Elämä ", ja nähdäkseni asia ja tilanteesi aukesi minulle !
Sinä nimittäin ihan itse kirjoitit seuraavaa, eli oman todistuksesi "Kristus.on.Elämä ":
LAINAUS ALKAA
" Nostetaan kissa pöydälle eikä kierrellä ja kaarrella.
Hylkää kaikki synti ja usko siihen lupaukseen, että Hän itse asettuu sinuun asumaan ja Jumalan Sanasta virtaava voima pesee sinut perinpohjaisesti kaikesta vääryydestä ja se Pyhän Hengen voima myös varustaa sinut niin, että kestät koetukset. "
LAINAUS LOPPUI
Tuossa sinä sanot, että kärsit itse heikkoudesta ja lankeilit, mutta sitten särähti jo aiemmin minulla sinun kirjoittamasi asia, eli kirjoitit minä sitä ja minä tätä ja minä minä...
Eli olit ensin heikko ja vajavainen ja keskeneräinen ihminen ja uskova, joka oli kasvamassa kohti Hengellistä aikuisuutta, mutta sitten sinä itse päätit paeta omaa tilaasi, mutta et sinä pääse pakoon omaa todellista Hengellistä ja henkistä tilaasi ja keskeneräisyyttäsi !
Ei ole oikotietä onneen ja pyhyyteen, vaan silloin mennään vain ojasta allikkoon kun yritetään oikoa ja oikaista ja paeta elämäänsä.
80 luvulla oli paljon "hengellisiä" kirjoja joissa oli sinun tapauksesi kaltaisia ratkaisuja, eli niissä jonkun itse valitun tavan ja toiminnan kautta pyrittiin saavuttamaan pyhyys ja JUmalan lupaukset, eli niissä samoin yritettiin oikoa, mutta uskovan Hengellinen ja henkinen kasvu kohti Hengellistä aikuisuutta kestää oman aikansa, oikoteitä ei siis ole !
Siis ihan kuten luonnollisen lapsen kasvu ja kehitys aikuisuuteen kestää ja se opitaan vain elämällä ja elämän kautta, niin samoin on Hengellisen Jumalan lapsen kohdalla, eli oikotietä ei ole, ne ovat vain harhateitä ne !
Herran ja Pyhän Hengen pyhitys ja kasvatus ja opetus Tie vie aikansa, ja sinä et enää luottanut Jumalan työhön, vaan aloit tehdä omia tekoja, eli se minä minä minä... juttu, ne ovat silloin lihan tekoja ei Hengen toimintaa !
Herra on opettanut ja opettaa uskovaa kohtaamaan ongelmat ja heikkoudet ja omat keskeneräsiyydet, ei pakenemaan niitä, eli niistä tulee oppia ja sen kautta kasvaa kohti Hengellistä aikuisuutta.
Uskovan tulee siis oppia oman keskeneräsisyyden ja omien heikkouksien kautta se, että hän itsessään on vain heikko ja vajavainen ihminen, ja kun uskova vihdoin kykenee sen itselleen myöntämään ja hyväksyy oman tilansa ja heikkoutensa, niin silloin hän ei enää tuomitse itseään väärin, eikä myöskään muita uskovia !
Uskova siis on itsessään seuraavassa tilassa, eli köyhä kurja ja alaston ja viheliäinen, ja vasta kun uskova sen oppii ja myöntää, pääsee Herra elämään ja vaikuttamaan uskovassa voimallisemmin !
Mutta sinä sen sijaan yhä väität olevasi rikas, ja siten seuraava sana kuuluu juuri sinulle:
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Epäilen, että et ota näitäkään sanoja vastaan, vaan jatkat valitsemallasi tiellä, mutta sanon yhä, että oikotietä ei ole, vaan olet mennyt ojasta allikkoon vain.
Jos Herra sinua armahtaa, niin asia selviää sinulle, ja sitten voit kertoa omasta kokemuksesta varoituksen sanoja muille, mutta jos et käänny ja palaa Herran pyhitykseen, niin tiesi on vaivaan vievä !
En nyt ehdi enempää kirjoittamaan, Herra sinua armahtakoon ja auttakoon takaisin oikealle Tielle ! - Kristus.on.Elämä
vähänvaikuttaa kirjoitti:
Oletko nimimerkki Lightning Star?
En ole.
- JonesHenry
Hepreankielen sana Yirah on mielenkiintoinen, koska se viittaa sekä pojan pelkoon isää kohtaan, mutta myös kunnoitusta tai "ihastusta"
http://www.hebrew4christians.com/Scripture/Parashah/Summaries/Eikev/Yirah/yirah.html - jari-pekka-65
Nyt mulla ei ole enää mitään sanottavaa tähän ketjuun. Pitää osata hypätä pois oikealla ajalla ja nyt on se oikea aika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417545
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 664210
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363103Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2313010Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452626Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262605- 322181
- 411966
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797