Joka lähtee toteuttamaan omilla voimillaan käskyjä,joutuu toteuttamaan kaikki 613.
Jos yksikin jää tekemättä tuosta 613:sta,on kaikkien muidenkin lakien noudattaminen epäonnistunut.
Siis ei vain sapattikäsky vaan kaikki 612 muuta.
"Ei pieninkään piirto katoa",vetoavat usein adventistit ja tässä kohdin he puhuvat itsensä pussiin.
No,miten olette onnistuneet noissa 613 pykälässä.
Oletteko olleet saastaisia iltaan asti?
613 lakia.Ei vain 10.
25
<50
Vastaukset
Hei!
Pitää oppia ensin tietämään mitä on synti; Room 3:20,31.
Sitten vasta puhua lisää.
Se on se synti, se sama kivitauluihin kirjoitettu laki mittarina, mutta uudessa liitossa sydämen kivitauluissa Jumalan itsensä puhuttelussa; Hebr 8:10, 10:12-18.
Jaak 1:25, 2:8-13, Matt 5:17-18, Luuk 16:16-17, Ilm 12:17, 14:12, 1 Joh 2:1-6, mm.
613 käskyllä ei ole mitään tekemistä tämän lain kanssa.
Älä viitsi pitää adventtiliikkeen ihmisiä pössöönä. Kyllä ne Raamattua osaa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaTäsmennystä lite till;
>>>>>>>>>>>>>>>>> Kukaan ei -minäkään ole nähnyt koskaan missään 613 käskyä.
- ”Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme mitä laki sanoo.” (Room 3:31)
- ”Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä.” (Room 7:12)
- ”On yhdentekevää onko ihminen ympärileikattu vai ei, tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.” (1 Kor 7:19)
- ”Siitä me tiedämme tuntevamme Hänet että pidämme Hänen käskynsä. Joka sanoo tuntevansa Hänet mutta ei pidä Hänen käskyjänsä on valehtija eikä totuus ole hänessä. Joka noudattaa Hänen sanaansa hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme Hänen yhteydessään. Joka sanoo tuntevansa Hänet, mutta ei pidä Hänen käskyjänsä on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.” (1 Joh 2:3-5)
- ”Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Joka on vastaanottanut minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua ja minun isäni rakastaa sitä joka rakastaa minua ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni.” (Joh 14:15,21)
- ”Älkää luulko että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan, en minä ole tullut kumoamaan vaan toteuttamaan.Totisesti. Laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat...." (Matt 5:17-20) Jeesus antoi esimerkin lain noudattamisesta ja toteuttamisesta. Ristinuhrillaan Jeesus mahdollisti ihmiselle vanhurskauden lahjaksi Kristuksen ansion vuoksi. – Uskossa ja kuuliaisuudessa.
- ”Sitähän Jumalan rakastaminen on että me pidämme Hänen käskynsä eivätkä ne ole raskaita noudattaa?” (1 Joh 5:3)
- ”Mutta laista ei häviä piirtoakaan, enemmin katoavat taivas ja maa”. (Luuk 16:17)
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- jaahajaa
:)
Minua hauskuuttá nämä Jarin ystävälliset kommentit _hän onkuin ystävällinen isä näille turhan puhujille.. itse en voi tätäkään aloitusta lukea ilman ihmettelyä että kenellä voi olla noin "yksinkertainen" käsitys käskyistä kuin aloituksen tekijällä... Hei!
Kiitos, ei tämä niin hauskaa ole aina, mutta Jumala kiittää pyhän ja vanhurskaan rakkauden periaatteiden -arvojen lain puolustamisesta.
Ihmiset toisinaan luulevat että pitäisi muuttua uudeksi Jeesukseksi, taikka -fariseukseksi, mutta siitä ei ole kyse.
Laki on tarkoitettu noudatettavaksi, ja opettamaan synnin Room 3:20,31, kaikkena aikana; Luuk 16:16-17. Jeesus "täytti" antamalla laista täydellisen esimerkin.
Ihmisen on hankalaa päästä täydellisyyteen, mutta synti ei ole kevyt asia koskaan, ja laki on tarkoitettu ohjeelliseksi ja pyhäksi rakkaudessa. Tätä lakia vasten Jumala itse puhuttelee kun ihminen on kiusattu tai langennut. Hebr 8:10, 12:10-18. Lain arvot kuuluvat kaikkeen Jumalaan liittyvään vanurskauteen.
1 Joh 2:1-6 liittyy ihmisen vajavaisuus lain suhteen, sekä lain täydellisyys ja periaate pyhyyden arvona.
Ef 2:7-9 Jeesuksen rakastaminen ei ole pitkällä juoksulla mahdollista jos ihminen on tahallinen synnintekijä jolla ei tahtoa ole parannukseen.
Lain noudattamiseen liittyy siis 1 Joh 2:1-6 inhimillinen tekijä tahallisuudesta ja tahattomuudestakin; Luuk 12:47-48.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- niinkuinolisjo
No,niin.Sitten 613 lakia noudattamaan vaikka sydämmen mukaan.
Mitään ei saa jättää pois.
Niinkuin olis jo Jari Laurila.- Matkall
Dekalogi ja risti. Samalla kun Kristuksen kuolema lopetti seremonialain,se vahvisti kymmenen käskyn arvovallan. Kristus poisti lain kirouksen ja vapautti uskovat sen tuomiosta. Tämä ei kuitenkaan merkinnyt sitä,että laki olisi kumottu ja että meillä olisi vapaus rikkoa sen periaatteita. Raamatun lukuisat vakuutukset lain pysyvydestä torjuvat sellaisen näkemyksen. Calvin sanoi oikein vakuuttaessaan,että "meidän ei tule kuvitella,että Kristuksen tulo on vapauttanut meidät lain arvovallasta. sillä laki on hartaan ja pyhän elämän ikuinen ohje ja sen on siitä systä oltava yhtä muuttumaton kuin Jumalan oikeuden."
- historian.tuomio.lankeaa
Matkall kirjoitti:
Dekalogi ja risti. Samalla kun Kristuksen kuolema lopetti seremonialain,se vahvisti kymmenen käskyn arvovallan. Kristus poisti lain kirouksen ja vapautti uskovat sen tuomiosta. Tämä ei kuitenkaan merkinnyt sitä,että laki olisi kumottu ja että meillä olisi vapaus rikkoa sen periaatteita. Raamatun lukuisat vakuutukset lain pysyvydestä torjuvat sellaisen näkemyksen. Calvin sanoi oikein vakuuttaessaan,että "meidän ei tule kuvitella,että Kristuksen tulo on vapauttanut meidät lain arvovallasta. sillä laki on hartaan ja pyhän elämän ikuinen ohje ja sen on siitä systä oltava yhtä muuttumaton kuin Jumalan oikeuden."
"Calvin sanoi oikein vakuuttaessaan,että "meidän ei tule kuvitella,että Kristuksen tulo on vapauttanut meidät lain arvovallasta"
Ihan jäätävää vetää tähän yhteyteen Calvin. Katso vain, mitä esim. reformoidut kirkot sallivat kansalaistensa harrastaa siirtomaissa- mooseksenlakia livenä. Mielestäni juttu on simbeli. Jeesus täytti lain, jotta syntiset pääsis taivaaseen puhtaasta armosta, uskon kautta:)
https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Amen!
Juud. 1:25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.- TuomariPäättää
yurki1000js kirjoitti:
Mielestäni juttu on simbeli. Jeesus täytti lain, jotta syntiset pääsis taivaaseen puhtaasta armosta, uskon kautta:)
https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Amen!
Juud. 1:25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.Joo, esim. lestassa lopsitaan sitä armoa ja syntiä anteeksi.
Käytännössä yksilön varastatteua tavaraa sisarukseltaan, on sitten sinunkinmielestäsi aivan ok. ja lopsimisen jälkeen taivaskelpoinen.
Armo riittää, parannusta ei tarvii tehdä.
Okei, ymmärrän luterilaisuutta.
Kahotaan sitten siellä tuomiolla. - armonkerjäläinen
historian.tuomio.lankeaa kirjoitti:
"Calvin sanoi oikein vakuuttaessaan,että "meidän ei tule kuvitella,että Kristuksen tulo on vapauttanut meidät lain arvovallasta"
Ihan jäätävää vetää tähän yhteyteen Calvin. Katso vain, mitä esim. reformoidut kirkot sallivat kansalaistensa harrastaa siirtomaissa- mooseksenlakia livenä.1500-luvulla Jumala kutsui Martti Lutherin uskonpuhdistajaksi. Tämä löysi Raamatusta ihanan evankeliumin helmen-vanhurskauttaminen uskon kautta.
Ei Luther virheetön ollut,mutta otetaan se hyvä. 1600-luvulla alkoi baptistien kautta valo loistaa raamatullisesta kasteesta. 1700-luvulla pietismi (alkoi jo 1600-luvun lopulla) ja metodismi korostivat pyhityselämää. Jumalan sana ja rukous sekä Pyhän Hengen uudistus nähtiin entistä tärkeämmiksi. Voimme mennä jatkuvasti eteenpäin,ei tarvitse pysyä paikallaan. Tämä koskee myös meitä advareita. TuomariPäättää kirjoitti:
Joo, esim. lestassa lopsitaan sitä armoa ja syntiä anteeksi.
Käytännössä yksilön varastatteua tavaraa sisarukseltaan, on sitten sinunkinmielestäsi aivan ok. ja lopsimisen jälkeen taivaskelpoinen.
Armo riittää, parannusta ei tarvii tehdä.
Okei, ymmärrän luterilaisuutta.
Kahotaan sitten siellä tuomiolla.Mielestäni on hyvä tutustua Raamattuun syvällisemmin:)
Joh:
8:3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
8:4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
8:5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."
8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
:) Myytti 613 laista on ihan hauska. Siinä pitäisi olla 365 kieltoa (yksi jokaista päivää varten) ja 248 myönteistä käskyä (yksi ruumiin jokaista luuta kohti - jos vuoden haudassa maatunutta luurankoa kopauttaa hopeavasaralla se rabbien mukaan hajoaa 248 palaksi...)
Mutta eri rabbeilla on aivan erilaiset koosteet siitä, mitä nämä 613 käskyä ovat. Suosituin muistaakseni Mainonideksen määrittelemä. Mutta se ei ole ainoa. Jokainen, joka yrittää lait luetella joutuu keinotekoisesti rajaamaan lait niin, että niitä tulee 613. Halukas saa laeista samalla periaatteella miltei minkä luvun välillä 500-2000, jos haluaa, koska niin monessa kohdassa on miltei mahdoton määritellä, missä yksi käsky loppuu ja toinen alkaa.
Kun tein jotakin lakiin liittyvää tutkimustyötä luetteloin VTn lakeja ja pahimmillaan luettelossa oli yli 1000 lakia. Viimeisessäkin versiossa niitä oli noin 670.
Mutta eiväthän edes tämän päivän juutalaiset haaveile 613 lain noudattamisesta! Miten esimerkiksi seuraat temppelilakeja, kun ei ole temppeliä. Rabbi Isaiah Horowitz vähentää niin kielloista kuin käskyistäkin, kummastakin 122. Jäljelle jää 369. Kuitenkin myös näissä on vielä sellaisia, jotka liittyvät johonkin erityistilanteeseen tai historian tilanteeseen. Todellisuudessa, hänen mielestään juutalaisen tulisi seurata 270 käskyä. Näistä myönteisiä 48 ja kieltoja 222.
Kun kristitty vakavissaan katsoo näitä lakeja, hän toteaa UTn suuren osan niistä kumoavan. Osan kumoaa myös terve järki - samasta aiheesta on useita lakeja, joista jälkimmäinen on selvästi kumonnut aiemman. Tällaisia on kymmeniä. Näitä lakeja ei edes oltu tarkoitettu ikuisiksi!
Ainoa looginen lähtökohta on se, että UT määrittelee, millä lailla on arvoa ja millä ei. UT nostaa arvoon ja antaa käytännön mallin useille (tai kaikille) kymmenistä käskyistä samoin kuin muutamalle muulle yksittäiselle laille, lähinnä sellaisille, jotka liittyvät lähimmäisen rakkauteen liittyvän periaatteen. Siinä pohja kristilliselle etiikalle. Adventistillekin lähtökohdan tulee olla UT, ei VT.
Mutta lähinnä kiinnosti tuo urbaanilegenda 613 laista... suurin piirtein saman arvoinen kuin urbaanilegenda UTn 1050 laista. Ei Raamattu ole lakikirja vaan armokirja.
Kai- tyhmiäkavereita
Kiitos Kai_A Hyvästä ja selvästä kirjoituksesta, kuinkahan moni täällä palstalla ymmärtää tuon laki asian, niille laki on aina vain tuo 613 siitä jaksaa jankuttaa, eivätkä edes ymmärrä sitäkään oikein.
- tämäneuvoksi
Niinhän se on.
Käskyistä jäi jäljelle vain:
Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
Apt.15 luvusta löytyy vielä haureus.
Mutta sapattipakosta ei ole mitään mainintaa.
Mainitaan vain että älköön teitä tuomittako sapatin vietosta.
Vastaavasti voidaan sanoa,että älköön teitä tuomittako sunnuntain vietosta,maanantain vietosta tai vaikka perjantain vietosta.
Koko juttu on siinä että kaikki VT:n lait valmisti meitä yhteen uhriin joka täytti lain.
Ihmisille näytettiin ettei säädöskokoelma vie perille vaan sydämen usko.
Ei kukaan uskova murhaa,huoraa varasta tai jätä lepopäivää viettämättä,oli se sitten mikä viikonpäivä tahansa.Vaikka nyt sitten lauantai.
Minulla on vapaapäiviä nykyään 7 viikossa ja Jumalaa palevelen myös 7:nä päivänä viikossa.Ei vain yhtenä päivänä.
Ylistän häntä spontaanisti aina kun siltä tuntuu. - pyhpyh
tämäneuvoksi kirjoitti:
Niinhän se on.
Käskyistä jäi jäljelle vain:
Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
Apt.15 luvusta löytyy vielä haureus.
Mutta sapattipakosta ei ole mitään mainintaa.
Mainitaan vain että älköön teitä tuomittako sapatin vietosta.
Vastaavasti voidaan sanoa,että älköön teitä tuomittako sunnuntain vietosta,maanantain vietosta tai vaikka perjantain vietosta.
Koko juttu on siinä että kaikki VT:n lait valmisti meitä yhteen uhriin joka täytti lain.
Ihmisille näytettiin ettei säädöskokoelma vie perille vaan sydämen usko.
Ei kukaan uskova murhaa,huoraa varasta tai jätä lepopäivää viettämättä,oli se sitten mikä viikonpäivä tahansa.Vaikka nyt sitten lauantai.
Minulla on vapaapäiviä nykyään 7 viikossa ja Jumalaa palevelen myös 7:nä päivänä viikossa.Ei vain yhtenä päivänä.
Ylistän häntä spontaanisti aina kun siltä tuntuu.Puhut läpiä päähäsi.
Tämä neuvoksi: "Mutta sapattipakosta ei ole mitään mainintaa. Mainitaan vain että älköön teitä tuomittako sapatin vietosta."
Kiitos. Pian alkavana 1000-vuotisena sapattina Jeesus ja Hänen pyhänsä tulevat tekemään duunia. He evankelioivat:)
Biblia (1776) Niin on myös Enok, seitsemäs Adamista, senkaltaisista ennustanut ja sanonut: katso, Herra tulee monen tuhannen pyhäinsä kanssa,
Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,
Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
1Kor 15:22-26 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle." Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.- 9tahtomäärettäkö
yurki1000js kirjoitti:
Tämä neuvoksi: "Mutta sapattipakosta ei ole mitään mainintaa. Mainitaan vain että älköön teitä tuomittako sapatin vietosta."
Kiitos. Pian alkavana 1000-vuotisena sapattina Jeesus ja Hänen pyhänsä tulevat tekemään duunia. He evankelioivat:)
Biblia (1776) Niin on myös Enok, seitsemäs Adamista, senkaltaisista ennustanut ja sanonut: katso, Herra tulee monen tuhannen pyhäinsä kanssa,
Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,
Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
1Kor 15:22-26 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle." Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.Sitähän se sunnuntaityyny päänalla kopittelijakin toitottaa.
Ei pidä tuomita sapatinvietosta.
Tai moni vastaava kristitty. JOku saarnapappi vapaista suunnista ähisee sunnuntaina, että olemme 9 käskyläisiä, sapatti on Golgatalla kumottu laki.
Siis repikää siitä totuutenne. Minustakin on hyvä pyrkiä näkemään Raamatun kokonaisilmoitus. Sehän on Pelastussanoma. Uskon kautta Kristukseen pelastuu. Eipä siihen ole MITÄÄN lisäämistä.
Ja niin kuin luominen oli 6 päivää duunia ja 1 päivä sapattia, niin on maailman aika 6000 vuotta ohdakkeita ja 1000 vuotta sapattia.
Biblia (1776) Mutta tätä yhtä ei pidä teiltä salattaman, minun rakkaani: yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhannen ajastaikaa, ja tuhannen ajastaikaa niinkuin yksi päivä.
TÄRKEÄÄ. Ellei Israelin jäännös kutsuisi Kuningastaan "hoosianna", 1000-vuotinen rauha ei voisi alkaa.
Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
Siunatkaamme Jumalan silmäterää. Se arvostaa maataan ja itsenäisyyttään.
https://www.youtube.com/watch?v=l5DNw52CH6E
Sanat
http://www.hebrewsongs.com/?song=atahlieretzyurki1000js kirjoitti:
1Kor 15:22-26 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle." Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.Mutta kuule yurki1000js - ei mikään ole pakkoa Raamatussa - ei edes elämä ...
Minäkin ajattelin aikanani tuolla tavalla - kunnes tajusin että kaikki on vapaaehtoista .. mutta että kaikella on myös seurauksensa .. jos jotain tekee pakon alla ja vastoin tahtoaan on se ihan sama kuin jättäisi tekemättä .. tai niinkuin .. Paavali sanoo :
"""Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi. """
---
alexyurki1000js kirjoitti:
Minustakin on hyvä pyrkiä näkemään Raamatun kokonaisilmoitus. Sehän on Pelastussanoma. Uskon kautta Kristukseen pelastuu. Eipä siihen ole MITÄÄN lisäämistä.
Ja niin kuin luominen oli 6 päivää duunia ja 1 päivä sapattia, niin on maailman aika 6000 vuotta ohdakkeita ja 1000 vuotta sapattia.
Biblia (1776) Mutta tätä yhtä ei pidä teiltä salattaman, minun rakkaani: yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhannen ajastaikaa, ja tuhannen ajastaikaa niinkuin yksi päivä.
TÄRKEÄÄ. Ellei Israelin jäännös kutsuisi Kuningastaan "hoosianna", 1000-vuotinen rauha ei voisi alkaa.
Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
Siunatkaamme Jumalan silmäterää. Se arvostaa maataan ja itsenäisyyttään.
https://www.youtube.com/watch?v=l5DNw52CH6E
Sanat
http://www.hebrewsongs.com/?song=atahlieretz¤¤Minustakin on hyvä pyrkiä näkemään Raamatun kokonaisilmoitus. Sehän on Pelastussanoma. Uskon kautta Kristukseen pelastuu. Eipä siihen ole MITÄÄN lisäämistä.¤¤
Aha, siis ihan turhaa koko Raamattu olisi riittänyt pari lausetta .. ;) ..
Jeesus sanoi : "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Jumalan vanhurskautta " ... niin loputkin sitten järjestyy .. :)
alex
- pyhpyh
ja taas tätä samaa soopaa sulta ...
Kiitos silmät avaavasta avauksesta. Juutalaiset ovatkin sillä lailla sokeita, etteivät he hiffaa, etteivät he voi millään noudattaa kaikkia perinnäissääntöjään, koska heillä ei ole temppeliä. Voi ressukoita. Muistetaan ja siunataan heitä:)
https://www.youtube.com/watch?v=i-vgCy43tsQ
> The Hadassah convoy massacre took place on April 13, 1948, when a convoy, escorted by Haganah militia, bringing medical and military supplies and personnel to Hadassah Hospital on Mount Scopus was ambushed by Arab forces.
Seventy-eight Jewish doctors, nurses, students, patients, faculty members and Haganah fighters, and one British soldier were killed in the attack. Dozens of unidentified bodies, burned beyond recognition, were buried in a mass grave in the Sanhedria Cemetery. <
https://en.wikipedia.org/wiki/Hadassah_medical_convoy_massacre- tämäneuvoksi
Jumalan sapatinlepo ei ole siis mikään lauantai vaan 1000 vuotta.
Juutalaisia valmisteltiin tuohon lepoon,mutta he eivät ottaneet sitä vastaan.
Mutta huom.ennen Mooseksen lakia ei olllut käskyä viettää sapatinlepoa vaan lepopäivää.Ihmisen fysiologia tarvitsi sen aivankuin syöminen ja juominen.
Jumala kyllä lepäsi,mutta ei Hän sanonut ihmiselle (Aadamille ja Eevalle)että:"muista pyhittää sapattilepo."
Ja sinulle pyh.pyh.:
Ottaako päähän kun teille vaikea aihe otetaan aina uudestaan esille?
Tee siis parannus.- Kysynvain
Kummallista että Jumala vain lepäsi ja Aadam ja Eeva paiski töitä, missähän sinunkin kirjoittajan aivosi ovat kuin noin lapsellesia kirjoittelet.
Kysyn sinulta tämäneuvoksi: Kellekä Jumala laittoi Kymmeneen käskyyn lepopäivästä, Muista pyhittää lepopäivä. Itselleenkö vai ihmiselle?
Tämä on todella yksi niistä argumenteista joilla Jumalan sormella kirjoitetut käskyt yritetään mitätöidä .. mutta jos aloitteen tehnyt uskoo että hänen täytyy pitää koko Israelin laki - niin sitten vain uskoo.- :)) Nyt ei maailmassa taida olla kuitenkaan yhtään kirkkoa joissa olisi sellainen usko joten aloitteen tehnyt on siinä tapauksessa pakotettu perustamaan uuden lahkon :)) Saanko ehdottaa nimeksi vaikka "613 käskyläiset" ..
alex
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 922107
- 1291388
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231350Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291298- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371028- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?54891- 122787
- 82776