miten 13-vuotias pääsisi elokuvaan tai sarjaan?

13.vTyttö

Moi:) Oon juuri 13 vuotta täyttänyt tyttö ja mulla on ollut jo ihan pienestä asti elokuvassa näytteleminen kielen päällä, oon siis aina halunnut päästä johonkin sarjaan tai elokuvaan näyttelemään lapsena. Mä en löydä mistään elokuvia jossa ois lapsinäyttelijöiden haku päällä:/ ja en oikeen osaa käyttää roolituspalvelua. Mutta mulla on todella hyvä innostus ja itsevarmuus päällä ollu jo tosin pitkän aikaa. Jos joku ihana ihminen vois linkkailla jotain linkkejä elokuviin tai sarjoihin jossa haetaa 13.v tyttöä niin olisin super onnellinen.

8

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16-18v.ohjaaja

      Moi! Oletko Howrse-hevospelissä? Ei ole pakollista, mutta toivon että olisit niin voisin kertoa siellä lisätietoja... En halua laittaa s-postiosoitettani kaikkien nähtäville. T. nuori ohjaaja
      ps. kerron käyttäjätunnukseni jos suostut juttelemaan howrsen kautta...

      • sama13.vtyttö

        ei ole :/


      • Hei, etsimme näyttelijöitä tuleviin elokuviimme. Kyseessä on enimmäkseen harrastuksena elokuvia tekevästä "tuotantoyhtiöstä". Laita viestiä s-postiimme [email protected]


      • Kiinostunut12v

        Minulla olisi :) joten onnistuisko kertoa rooleja 12v:lle?


      • stardom_seeker

        Älä hyvänen aika usko näitä "tuotantoyhtiöitä", jotka tänne muka tulevat kirjoittelemaan. Tuotantoyhtiöt eivät lue Suomi24-sivustoa etsiessään sopivia näyttelijöitä. Eikä yhdenkään oikean tuotantoyhtiön sähköposti ole @suomi24.fi-loppuinen. Heillä kyllä on ihan omat osoitteensa.

        Onko sinulla aiempaa kokemusta näyttelemisestä? Jos ei, ei sinun vielä kannata suoraan edes lähestyä tuotantoyhtiöitä, koska he eivät ota sinua tosissaan. Pelkkä itsevarmuus ja usko omiin kykyihin ei riitä. Suosittelisin siis ensin hankkimaan kokemusta näyttelemisestä. Liity esimerkiksi paikkakuntasi harrastajateatteriin, hanki kokemusta ja sen jälkeen ala havittelemaan isompia rooleja. Elokuva-ala on brutaali eikä siellä ilman kokemusta pärjää kukaan. Eikä välttämättä edes kokemuksen myötäkään ole helppoa saada isoja rooleja. Haaveilla saa ja pitääkin, mutta sen eteen on tehtävä töitä nollatasolta alkaen. Kenestäkään ei tule tähti yhdessä yössä eikä ilman sen eteen tehtyä työtä.

        Jos sinulla sen sijaan onkin jo kokemusta, suosittelisin kokoamaan työnäytteitäsi digitaaliseen muotoon ja sen jälkeen lähestyisin tuotantoyhtiöitä näidän näytteiden kanssa. Tuotantoyhtiöitä on helppo löytää Googlen avulla. Silloinkin kannattaa ensin kunnolla tarkistaa, millaisia tuotantoja kyseinen tuotantoyhtiö tekee ja tarjota omaa osaamistaan sellaiseen paikkaan, jossa sille ihan oikeastikin saattaisi olla tarvetta.


      • weheartfilms.productions

        Kuule, nyt on kerrottava tässä vaiheessa se, että ei olla mikään "virallinen" tuotantoyhtiö, mistä johtuen meillä on tällainen sähköposti. Jos et itse usko, ei ole kenenkään muun ongelma. Koska emme ole virallinen tuotantoyhtiö, emmekä pysty maksamaan palkkaa, emme etsi "kunnollisia näyttelijöitä", vaan näyttelijöitä jotka haluaisivat lisäkokemusta näyttelemisestä ym. Vaihdamme kyllä s-postimme, kunhan saamme yhtiön virallistettua. Ja meillä on oikeasti tekeillä elokuvia, joihin näyttelijöitä tarvitaan, mutta etsimme kaikenlaisia ihmisiä yksinkertaisesti sen takia, koska eri produktioihin tarvitaan erilaisia ihmisiä, joten emme voi tarkasti sanoa millaisia ihmisiä tarvitsemme. Lisättyämme mahdollisimman monta henkilöä näyttelijälistallemme meidän on helppo valikoida sieltä sopivat henkilöt heille sopiviin rooleihin, kun näyttelijöille on tarvetta. Tarkemmat tiedot eri produktioista kerrotaan myöhemmin, käsikirjoitusten valmistuttua. Meihin ovat ihmiset uskoneet, ja hieman kokeneempiakin on mukaan saatu. Että ihan tiedoksi.


      • elokuva-alaa-opiskeleva
        Kiinostunut12v kirjoitti:

        Minulla olisi :) joten onnistuisko kertoa rooleja 12v:lle?

        Moi, "Kiinostunut12v" :) Eri ihminen täällä kirjoittelee, mutta onko sinulla siis Howrse käyttäjätunnus? Vai ymmärsinkö väärin? Elokuvat minulla harrastuksena, mutta näyttelijäpula, joten voin kertoa sinulle Howrse käyttäjätunnukseni jos haluat jutella lisää :)


      • tykästynyt
        weheartfilms kirjoitti:

        Hei, etsimme näyttelijöitä tuleviin elokuviimme. Kyseessä on enimmäkseen harrastuksena elokuvia tekevästä "tuotantoyhtiöstä". Laita viestiä s-postiimme [email protected]

        Hei olen 13v.tyttö harrastan ilmaisutaitoa ja rakastan sitä.Olen saanut Stipendin ilmaisutaidosta nyt haluaisin päästä näyttelemään elokuviin ynnä muihin ongelmana on se että asun hämeenkyrössä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2559
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      199
      2274
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      61
      2254
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1752
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1278
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe