Windows kymppikö?

hyvin-epävarma

Mulla on kone englanniksi ja siksi olen hieman epävarma, mitä tulee tapahtumaan 29 heinäkuuta 2016 jälkeen?
Siinä näyttää olevan tekstiä siitä ajankohdasta. Ei kai vain Windows 10 häivy silloin? Siinä tapauksessa ei kannata ladata.
Miten kauan tuo Win 10 toimii? Ja voikohan sen päivittää ihan niin kuin seiskankin ja kuinka kauan?

21

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • äsken-epävarma

        No tuohan oli aivan mahtava tieto.
        Pitänee säästää tuo linkki jonka tuuppasit mukaan.
        Kiitän.


      • Kanniman_
        äsken-epävarma kirjoitti:

        No tuohan oli aivan mahtava tieto.
        Pitänee säästää tuo linkki jonka tuuppasit mukaan.
        Kiitän.

        Windows 8.1 on tuettu vähintään yhtä kauan ellei pitempäänkin.


      • siitäeroon
        Kanniman_ kirjoitti:

        Windows 8.1 on tuettu vähintään yhtä kauan ellei pitempäänkin.

        Windows 8.1 on niin hoopo -että.


      • Kanniman_ kirjoitti:

        Windows 8.1 on tuettu vähintään yhtä kauan ellei pitempäänkin.

        Windows 10:ä tuetaan pari vuotta kauemmin.


      • Win_kybä
        siitäeroon kirjoitti:

        Windows 8.1 on niin hoopo -että.

        Windows 8.1 on kyllä ihan hyvä, ei se kymppi ainakaan parempi ole.


      • Mitä sitten 10 vuoden päästä tapahtuu kun ei tule enää tietoturvapäivityksiä? Tarkoitan, että eikö ole ollut puhetta, että tämä olisi viimeinen Windows versio?


      • tuki_jatkuu

        10 vuoden päästä loppuu Win10 perusversion ja LTSB 1:n tietoturvapäivitykset.
        2016 syksyllä julkaistaan Win10 GDR2 (Redstone) jonka tuki vastaavasti jatkuu 2026 asti. Päivittämällä aina uusimpaan versioon saa tukea jatkettua aina eteenpäin niin kauan kun uudemmat versiot eivät vaadi uusia cpu-komentoja tms. jotka estäisivät asennuksen vanhaan koneeseen.



    • dfvdfdf

      Kympin elinkaari ja päivitykset saattaa tulla sinä mielessä eroamaan edellisten windowsien päivityksistä, että niihin tulee hintalappu

      • Jep. En usko, että näillä vanhoista päivittäjillä on mitään. Uudet Windows 10 laitteet mitä tulee lokakuun lopulla, voi tulla maksua 2-5v jälkeen tai sitten homma toimii niin, että niissä on myös maksettu sinne 2025 saakka mutta homma on kiinni laitevalmistajasta.


      • ojnhtf

        jos niin kävisi, että hintalappuja alkaa tulemaan esiin niin se tietää Linuxella nopeampaa nousua.
        Joten luotan vielä siihen, että ne laput eivät ilmesty....


    • vuosi-ilmainen

      29.7.2016 alkaa Windows 10 laskutus rullaamaan.

      • Kuluttajat-ään-jaloilla

        Sitten Microsoftin alamäki vain kiihtyy!


      • optiosanktio1

        Älä luo katteettomia uhkakuvia, tiedät itsekin varsin hyvin että päivitykset ovat ilmaisia koko elinkaaren ajan (näin valmistaja on sen ilmoittanut)


      • ei-ilmainen

    • nanosoft

      Puhelin on ihan paskana päivityksen jäljiltä.

    • Vistaonparas

      Mitä suotta päivitellä uudempaa käyttöjärjestelmää kun Vistallakin mennään vielä kauan aivan loistavasti.

      Juuri ja juuri voisi 10 pyöriä minun tietokoneissa, mutta miksi vaihtaa hyvästä johonkin epävarmaan.

    • MerkillisiäPäivityksiä

      Toivottavasti koneestasi ei löydy grafiikkakorttia merkiltään Nvidia..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1476
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      176
      976
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      30
      925
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      56
      785
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      37
      656
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      622
    Aihe