Oriveden Agrimarket

melkoinenkauppamiesoli

Olen Espoolainen, 40 työntekijää työllistävä rakennusalan yrittäjä ja ostin tänä keväänä Orivedeltä perheellemme vanhan maatilan kesäpaikaksi.
Tarkoituksemme on kunnostaa vanha rakennus, uusia vanha puutarha sekä tehdä pelloista ratsastus- ja laidun alaa perheen kolmelle hevoselle, kesäaikoja varten.
Kävin paikallisessa Agrimarketissa tarkoituksenani luoda pitkäaikainen asiakassuhde kauppiaan kanssa, mutta hämmästyin suuresti ko. yrityksen toimintatapaa.
Ennen neuvottelua suuremmista ostoksista, ostin kokeeksi kymmenen kilon pussin nurmikon siemeniä ja kassalla kysyin myyjänä toimineelta myymäläpäälliköltä hintaa kyseiselle säkille.
Myymäläpäällikkö mainitsi hinnan olevan 69,90 €.
Leikkimielisesti sanoin että kai nyt sentään edes tasan 69 euroa mutta hämmästyksekseni myymäläpäällikkö sanoi ettei hänellä ole tapana antaa alennuksia tai tarjouksia eikä tee siinä tälläkään kerralla poikkeusta.
Kyseisellä 0,90 eurolla olisi ollut ainoastaan periaatteellinen merkitys, jolla olisi kyetty luomaan pohjaa tuleville tuhansien eurojen kaupoille.
Kaupan ulkopuolelta soitin naapurikunnan Agrimarkettiin ja kysyin hintaa samalle säkille heiltä.
Myyjä vastasi puhelimessa että hinta on 69,90 €/säkki, mutta hän myy sen hintaan 62,50 €/säkki ja jos ostan useamman säkin niin hinta menee alle kuudenkymmenen euron.
Melkoisen eri tavalla siis asiakkaita kohdellaan eri kaupunkien Agrimarketeissa.
No nyt meidän nurmikonsiemenemme, marjapensaamme, koristekasvimme, hevosaitausten sähkö- ja tolppatarvikkeemme, hevosten rehumme ym. alan tarvikkeet ostetaan toisesta liikkeestä Orivedellä tai naapurikunnan agrimarketista.
Oriveden Agrimarketin myymäläpäällikkö pilasi ahneudellaan ja joustamattomuudellaan itseltään melkoisen tukon rahaa.
Liekö hän ollut entinen alkon tai apteekin työntekijä kun ei ymmärrä tarjoushinnoittelun merkitystä.

126

4530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ailavorivesi

      Paikkakunnan periaatteena on, että a) kaikesta on maksettava mahdollisimman paljon
      b) tärkeintä on silti että sillä saa mahdollisimman vähän.
      Tämä ajattelutapa kumpuaa erityisesti seurakuntaa lähellä olevista tahoista, mutta myös muista "alkuperäisasukkaista". Mitäs tulit tänne.

    • onhansevähänniin

      se on totta että agrimarketin bisnestyyli on ollut vuosia hakusessa. kannattavuus ei ole vastannut tavoitteita. laaja valikoima ei ollut hyvä bisnes. supistettiin olemattomiin. ei kannattanut. laajennettiin taas. ei tunnu kannattavan.

      sama bisnestyyli on muillakin. sitä olisi ostettava kovaan hintaan mitä yrittäjä haluaa myydä. hintataso orivedellä on todella kova. valikoima ja palvelu ei vastaa asiakkaiden tarpeisiin.

      kilpailu ei ole vapaata. vakiintuneiden yrittäjien etupiiri pitää huolen että kilpailua ei tule.

      esim merioksan kodinkoneliike yritti vuosia tulla keskustaan agressiivisella hintakilpailulla. ei päässyt! pääsi vasta kun rupesi itse saman etupiirin jäseneksi jota yritti haastaa.

      ongelma orivedellä on juuri tuo vapaan kilpailun täydellinen puuttuminen.

      puutavaraliikkeiltä ei sitten myöskään kannata ostaa mitään orivedellä.. kallista on!

    • PummitTöihinHeti

      Helv.ettiäkö täällä nariset. Osta siemenesi mistä huvittaa. Jos olet noin perseaukinen, niin käy vaikka varastamassa ne jostakin.

      Kaikkia helve.tin hulluja niitä onkin. Ja hei, kukaan ei usko sekuntiakaan, että olisit oikeasti jo toisia työllistävä yrittäjä. Mikä lie sossun elätti taas tälläkin kertaa.

    • Maksaverosi

      Oletko se rakennusalan yrittäjä joka ajaa vironkilvissä olevalla Bemarin maasturilla vuodesta toiseen?

    • Paikallin_hevosyrittäjä

      Heh, nyt se "etupiiri" sitten hermostui.
      Tätä minä juuri tarkoitin kun selitin sinulle että ei kannata ostaa Orivedeltä näitä tuotteita.
      Mänttä-Vilppula alueella on puutavaraliike Jokinen jolta sinun kannattaisi kysellä niitä aitaustolppia ja sähköpaimenen ja osat siihen ostin itse Keuruun Rautia Saloselta.
      Aikanani kilpailutin nämä hinnat omaa hevosaitaustani varten ja Oriveden Agrimarket oli se kallein paikka kaikista.

    • SIllointällöinrakennan

      Pekan Puusta olen itse käynyt ostamassa puutarvikkeet. Muut rakennustarvikkeet olen hankkinut starkilta. Itse neuvottelen hinnat tapauskohtaisesti riippuen siitä mitä olen rakentamassa.
      Ikävää on jos heti kättelyssä menettää asiakassuhteen. Olisi myyjän kannattanut edes kysyä oletko alkamassa paljonkin rakentaan..

      • onhansevähänniin

        rakennusalan ammattilainen rakensi meille puutavarasta piharakennuksen. muualla myytiin juuri silloin huonolaatuista puutavaraa kovaan hintaan. pekalla laatu oli juuri ja juuri siedettävää, mutta hinta oli sietämättömän kova. sieltä oli kiireessä ostettava.

        rakentaja päivitteli että eipä tarvitse enää rakentaa orivedellä, kun puutavara pitäisi tuoda muualta.

        rakentajan antama tarjous rakentamisen hinnasta perustui isomman kunnan puutavaran hintatasoon. orivedellä hänen oli vaadittava lisää rahaa puutavaraan, jotta jäisi itse vähän plussalle.


    • Junnu671

      Hirvee hinta,kun tuon saa kuitenkin lähes joka paikasta reippaasti alle 60€.

    • Persaukinen_okrak

      Monille asiakkaille pienikin alennus on periaatekysymys jonka saamisesta jää hyvä mieli ja sillä on vaikutusta siihen tuleeko asiakas myöhemmin ostamaan jotakin muuta.
      Jos myyjä antaisi satasen tuotteesta parin euron alennuksen se ei veisi häntä perikatoon eikä toisaalta antaisi asiakkaalle tuntuvaa säästöä mutta molemmille jäisi hyvä mieli kaupanteosta.
      Alennuksen antamattomuus osoittaa taitamatonta myyjätyöskentelyä.
      Sama tilanne jos ravintolassa ruoka maksaa esim. 49 euroa ja pyydät tarjoilijalta viisikymmpisestä euron takaisin.
      Osoitat tällöin naurettavaa nuukuutta.
      Täällä Orivedelläkin useimpien erikoisliikkeiden myyjät osaavat tämän mutta on kyllä niitäkin jotka eivät osaa.
      Ja tuo mainitsemasi liike ei ole ainut sellainen.
      Käypä kysymästä paikallisesta Rautiasta jos tarvitset jotakin ja neuvottele kauppiaan kanssa hinnoista.
      Itse en ole koskaan maksanut siellä normihintaa vaikka olisinkin hinnasta keskustellut vain tavallisen myyjän kanssa.

    • pitäätingata

      Jos ostan kaffeekupposen ja pullan herkkuhetkestä en ala hinnasta tinkaamaan mut jos käyn rautakaupasta ostaa jotain viiskymppii kalliimpaa niin hinnasta tingin ja varmasti saan alennuksen näin on ollu aina perrrkeles.

    • Rautia35

      Suosittelen paikallista Rautiaa, aina on pystynyt neuvottelemaan hinnoista.

    • Asiakkaatvoiunohtaa

      Varsinainen tollo. Tyypillistä Agrimarkettien toimintaa. Eihän nämä ketjun päälliköt juuri muualle pomoiksi pääsisikään. Mutta voi myös osoittaa sormella koko ketjun johtoa, ettei sieltä anneta päälliköille riittävästi koulutusta "asiakkaan koukuttamiseksi" juuri näissä tilanteissa.

    • JuupaJokelainen

      Hyvin harvoon on tullu aggrimarketissa poikettuu mutta aina sielä on ollu käsittämättömn tympee henkilökunta ja erityisesti juur tämä kauppias ite.

      • JustIina93

        tästä on jo vuosia kun viimeks kävin ja silloin sain oikein ystävällisen palvelun, on tosin tainnut jo kauppias ja henkilökuntakin vaihtua tällä välin.


    • RakennusyrittäjäMyös

      Tyypillistä pummien valitusta. Itse olen asioinut vuosia ko. Agrimarketissa. Palvelu on ollut hyvää ja hinnat kohdillaan. Ai niin, minä en olekaan perseaukinen pummi, jonka tarvii joka tuotteesta vinkua jokunen kolikko pois. Autonikin on Suomen kilvissä. Muutenkin maksan veroni yms. asiaan kuuluvat maksut.

      • horivarsa

        Näissä veroissa ja yms. maksuissa kuten vesimaksuissa riittääkin makselemista,
        molemmat Suomen top 5 luokkaa. Ei täällä enää palveluihin tai hankintoihin riitä rahaa, jos ei ole mettänmyyntituloja.


    • rakennusmessstari

      Samaa mieltä Agrimarketin heikosta palvelun tasosta kuin muutkin keskusteluun osallistuneet.
      Suosittelen paikallista Rautiaa tai sitten Tampereen Starkkia.
      Oriveden seudun rakennusyrityksetkin ovat aika heikkoa tasoa mielestäni.
      Järjestään nuo urakat alueellamme ovatkin menneet ulkopaikkakuntalaisille raksafirmoille.
      Orivesiläiset ämpärifirmojen haalarimiehet sitten ajelevatkin velkarahalla ostetuilla suomipakuillaan vain baareihin juoruamaan ja kiukuttelemaan kun paska laatu ei kohtaa rakennuttajien vaatimustasoa.
      Sitten kotona sosiaalisessa mediassa tuleekin näitä "itkupotkuraivareita" kun stressitaso kiehuu yli :)))

    • TamperelaisenFirmanMesu

      Urakat menee ulkopuolisille koska orivesiläiset firmat ajaa suomiautoilla ja maksaa kalliita lainanlyhennyksiä pankkiin. Enää ei sitten riitä rahaa vakuuksiin joita isoista urakoista edellytetään maksamaan tilaajalle.

    • Raija-Liisa_Hirsilä

      Puutarhahommista puheenollen nii täällä Orivetellä ei oo ainakaan mun mielestä laadukkaita marjanviljelijäitä tai puutarhaalan kasvattajii jote neuvon sua kääntyyn niissä hommissa esim. Pinsiön taimiston puoleen tai Barkholtin taimistolle Kangasalle.

      • pehmeeJänisorginal

        Karhun puutarhasta saa kaiken mitä tarvii....


      • OtsoMesikämmen

        varmaan saa mutta kuka ostaa....


      • juupajoelta
        OtsoMesikämmen kirjoitti:

        varmaan saa mutta kuka ostaa....

        kyltin ku nään tiänposkesa nii kaasua painan het lissää...


      • KoiranKouluttaja
        pehmeeJänisorginal kirjoitti:

        Karhun puutarhasta saa kaiken mitä tarvii....

        Saako täyteisiä koiran koulutukseen?


      • kangasalalainen

        Barkholtin taimisto on tietääkseni Valkeakoskella ja Pinsiön taimisto on Ylöjärven takana kolmostien varrella, kumpikaan ei ole Kangasalla.


    • Ei.veronkierrolle

      Tässä kun on Oriveden korkeita hintoja ja huonoa palvelua perusteltu verojen maksamisella, niin:

      Tutuilla teetettiin 20 vuotta sitten katto ja -julkisivuremonttia. Oli mahdotonta löytää kirvesmies/muu ammattimies jolle olisi sopinut että verot maksetaan. Rehellistä tekijää ei saanut. Niinpä puolet töistä meni verottomana. Rikoshyödyn sai kirvesmies. Veronkierto ei alentanut työn hintaa. Kirvesmies vaihtoi autoa hienompaan.

      Meillä on viime vuosina teetetty hyvin pieniä remontteja ja aina orivesiläinen remonttimies on ehdottanut veronkiertoa! Ei kuulemma kannata muuten tehdä. Kuitenkin juuri Orivedellä remonttityön hinnat tuntuvat olevan kaikkein kovimmat. Oletan siis että sama veronkierto jatkuu isoissakin töissä.

      Viime vuosina Orivedellä on toiminut useita virolaisia ammattimiehiä. Heidän kanssaan verojen maksaminen ei ole ongelma. Työn laatu ja työmoraali ovat aivan huippua. Siitä on omaa, tuttujen ja naapureiden kokemusta. Miksi sama ei onnistu orivesiläisiltä?

      Juupajoen puolella verojen maksu on sitäkin harvinaisempaa. Varsinkin metsäpuolella.

    • ReiskaReiskaReiska

      No niin...mistä aloittaisi :)

      1. Yrittäjänä sinulla oletettavasti pitäisi olla ymmärrys reklamaatiojärjestyksestä. En ainakaan löytänyt kirjoituksesta kohtaa, missä kertoisit miten reklamoit ketjua ko. tapahtumasta. Reklamoitko lainkaan vai veditkö herneen nenään suht nopasti.Miten teillä toimitaan jos tulee reklamaation paikka, haluaisitko että koko Espoo tietäisi sen ennen kuin se tulisi sinun tietoosi ja voisit korjata tilanteen.
      2. Mikä on pointtisi tälle kertomukselle. Oletatko että olet itse tehnyt jonkun maatajärisyttävän huomion, mitä paikkakuntalaiset eivät ole jo kauan aikaa sitten tienneet.
      3. Mitä haluat kertoa maininnalla että alkamassa oli kenties vuosisadan diili tälle ketjulle. Oletko tosiaan niin iso tekijä markkinoilla että sinulla on kanttia väittää näin. Ymmärtäisimme että jos keskittäisit koko sen rekennusliikkeei hankinnat ko. ketjulle....mutta että maatilan remppatarpeet.....

      • EspooOrivesiEspoo

        1)
        Ei ole mitään syytä reklamoida Agrimarket-ketjua, sillä ko. ketju on kokonaisuutena varsin laadukas tuotteineen ja palveluineen, eikä sen lisäksi ”ketju” ole toiminut tässä asiassa joustamattomasti.
        Tässä avauksessa on sen sijaan haluttu kommentoida Oriveden Agrimarketin asiakaspalvelua.
        Kenelle olisi pitänyt Oriveden Agrimarketissa myyjän käytöksestä kommentoida, kun myyjänä oli itse kauppias?

        2)
        Kommenteista päätellen orivesiläiset ovat huomanneet asian jo ennen minua.

        3)
        Miksi koko ajan puhut ”ketjusta”, kun sitä vastoin on kyse vain yksittäisestä Oriveden Agrimarketista.
        Piiloutuuko Oriveden Agrimarket tekemissään virheissä aina ison kokonaisuuden taakse ja siirtää vastuun ja asiakkaiden huomion huonosta palvelusta koko ketjuun.
        Mielestäni ammattitaidottomasti on toiminut Oriveden Agrimarket, ei koko laaja Agrimarket-ketju.
        Edelleen, ”diili” ei ollut tarjolla koko ”ketjulle”, vaan ainoastaan sen orivesiläiselle kauppiaalle.
        Sen minkä Oriveden kauppias menetti, saa ehkä saman ketjun toinen kauppias.
        Kokonaisuutena minulla on Agrimarketeista pelkkää hyvää sanottavaa, kuten vähän etelämpänä, Hyvinkäältä, jossa on todella laaja hevostarvikeosasto. Sieltä olen ostanut runsaasti alan tarvikkeita tyttäreni harrastukseen.
        En ole vapaa-aikanani suurtekijä, vaan ihan tavallinen verkkareissa viihtyvä mies, kuten varmaan tavalliset orivesiläisetkin.
        Aivan tavallisena asiakkaana ja aivan tavallisella autolla kyseiseen kauppaan menin asioimaan.
        Kohtelu oli kuitenkin niin joustamatonta ja jäykkää, että sen seurauksena keskitän tulevaisuuden ostoni muualle.
        Olen todella iloinen, jos kyseisen yrityksen talous on niin hyvä, ettei minun maatilani remppatarvikkeista saatavalla katteella ole sille mitään merkitystä.
        Suomessa eletään vielä jonkin aikaa vaikeita aikoja ja laajat, joustavat ja rehelliset asiakassuhteet ovat ainakin olleet oman menestykseni takana niinä vuosikymmeninä, joina oman firmani toimintaa olen onnistunut ylläpitämään ja jopa vuosien saatossa vähän kehittämään.
        Hyvää loppukesää orivesiläisille ja totta kai myös Oriveden Agrimarketin henkilökunnalle ja kauppiaalle.
        Virheitä kaikki teemme jatkuvasti ja niistä toivottavasti aina opimme.


    • OmistanMersunAjanLöpöllä

      Saisinko Teidän firman kaikki 40 äijää tuntitöihin ja sopiiko että pyöristän tuntihinnan alimpaan kymppiin?

      Kerroit olevasi hevosmies, annas kun kysyn että onko tarvetta tummille suorille housuille?

      Ja vinkkinä että kylvä jotain muuta heinää niille hevosille kuin nurmikonsiementä..........

      Onneksi ostit Orivedeltä hevostilan, täällä on muitankin sinun kaltaisia "Amerikan" omistajia hevosmiehenä........

      • thummamies

        Onko mansikat kasvaneet huonosti kun noin olet kiukkuinen.... :)))


      • Hevosiajooo

        Mitäs vikaa siinä on jos on hevosia?
        Kyllä tämäkin keskustelu meni hieman yli taas.
        Pari kommentoijaa kyllä osaa joka keskustelun kääntää päälaelleen..


      • ehmeeJänisorginal
        thummamies kirjoitti:

        Onko mansikat kasvaneet huonosti kun noin olet kiukkuinen.... :)))

        Ei kun koko ajan sataa ja vesi valuu pesänpohjalle ettei saa edes kesällä kuivana nukkua rauhassa.

        Pidän tummia suoriahousuja pitävistä miehistä, katos ne eivät tule pitkälle mersunsa vierestä metsään. Toista ovat nämä marjannoukkijat, saakutti kun tulevat viellä polkupyörällä lähelle pesää ettei meteli kuulu.....


    • Tehdäänsamaanhintaaaaaan

      Lainaus aloittajan kirjoittamasta:
      "Kävin paikallisessa Agrimarketissa tarkoituksenani luoda pitkäaikainen asiakassuhde kauppiaan kanssa, mutta hämmästyin suuresti ko. yrityksen toimintatapaa."

      Tulee mieleeni että aloittaja 40 työllistävänä rakennusyrittäjänä on Äö:sta saannut alennusta joskus hyvin paljon.........Kirjoittaja ressukka ei tiedä että Agrimarketissa ei ole kauppiasta.

      Kauppias on omistaja ja Agrimarketeissa ei ole kauppaita vaan palkollisia renkejä. Renki tekee niinkuin isäntä on opettanut.

      • kauppiasrouvaorivedeltä

        Olen kiinnostuneena seurannut tätä keskusteluketjua joka Oriveden normaalista tyylistä poiketen on jopa pysynyt kohtuullisen asiallisena.
        Yhden päivän aikana on ketjuun tullut 29 vastausta joten asia tuntuu olevan täällä kiinnostava.
        Olen paikallisena kauppiaana aloittajan kanssa samaa mieltä siitä että myyjän/myyntipäällikön/kauppiaan tulee osata tarjoushinnoittelun periaatteet.
        Esim. suurten ketjujen hinnoittelussa on aina jätetty asiakkaan tinkivara jonka suuruuden päättää myyjä myyntihetkellä. Kävihän tämä ilmi siitä että jossain muualla saman ketjun liikkeessä oli samasta tuotteesta annettu jo pelkälle puhelinasiakkaalle tuntuva alennus.
        Jos on riippumaton kauppias kuten minä tulee itse hintoihin aina laskea tuo pieni vara.
        Asiakas ei itse tiedä mikä on tuotteen kate joten katteen päälle on helppo lisätä tinkivara.
        Alennus saa asiakkaan hyvälle mielelle kun taas ns. apteekkihinta voi estää hyvä asiakassuhteen muodostumisen.
        Agrimarketin myymäläpäällikkö on tässä tapauksessa ollut todella ammattitaidoton ja pilannut mahdollisuutensa suurempiin kauppoihin jatkossa.
        Ainakin minulle on tervetullut jokainen euro ja sentti jonka asiakkaani täällä maksavat.
        Itse olen asioinut Agrimarketissa usein ja alennuksia olen saanut kun olen niitä myyjiltä pyytänyt.
        Ilmeisesti myymäläpäälliköllä itsellään on tässä ongelmia ollut asiakkaiden kanssa joten aloittajalla kävi huono tuuri saadessaan myyjäksi juuri hänet.
        Mielestäni on myös erittäin tahditonta puuttua em. sanojen merkityksiin (kauppias) koska ne eivät muuta sitä tosiseikkaa että asiakasta on kohdeltu epäammattimaisesti.
        Onko niillä sitten tarkoitus vain kääntää katseet todellisesta ongelmasta sivuseikkoihin vai ei olisi syytä kyseisen myymäläpäällikön katsoa itseään peiliin sen sijaan että syyttää asiallista palutetta antanutta asiakastaan tämän älykkyysosamäärästä.


      • Saulionkuningas
        kauppiasrouvaorivedeltä kirjoitti:

        Olen kiinnostuneena seurannut tätä keskusteluketjua joka Oriveden normaalista tyylistä poiketen on jopa pysynyt kohtuullisen asiallisena.
        Yhden päivän aikana on ketjuun tullut 29 vastausta joten asia tuntuu olevan täällä kiinnostava.
        Olen paikallisena kauppiaana aloittajan kanssa samaa mieltä siitä että myyjän/myyntipäällikön/kauppiaan tulee osata tarjoushinnoittelun periaatteet.
        Esim. suurten ketjujen hinnoittelussa on aina jätetty asiakkaan tinkivara jonka suuruuden päättää myyjä myyntihetkellä. Kävihän tämä ilmi siitä että jossain muualla saman ketjun liikkeessä oli samasta tuotteesta annettu jo pelkälle puhelinasiakkaalle tuntuva alennus.
        Jos on riippumaton kauppias kuten minä tulee itse hintoihin aina laskea tuo pieni vara.
        Asiakas ei itse tiedä mikä on tuotteen kate joten katteen päälle on helppo lisätä tinkivara.
        Alennus saa asiakkaan hyvälle mielelle kun taas ns. apteekkihinta voi estää hyvä asiakassuhteen muodostumisen.
        Agrimarketin myymäläpäällikkö on tässä tapauksessa ollut todella ammattitaidoton ja pilannut mahdollisuutensa suurempiin kauppoihin jatkossa.
        Ainakin minulle on tervetullut jokainen euro ja sentti jonka asiakkaani täällä maksavat.
        Itse olen asioinut Agrimarketissa usein ja alennuksia olen saanut kun olen niitä myyjiltä pyytänyt.
        Ilmeisesti myymäläpäälliköllä itsellään on tässä ongelmia ollut asiakkaiden kanssa joten aloittajalla kävi huono tuuri saadessaan myyjäksi juuri hänet.
        Mielestäni on myös erittäin tahditonta puuttua em. sanojen merkityksiin (kauppias) koska ne eivät muuta sitä tosiseikkaa että asiakasta on kohdeltu epäammattimaisesti.
        Onko niillä sitten tarkoitus vain kääntää katseet todellisesta ongelmasta sivuseikkoihin vai ei olisi syytä kyseisen myymäläpäällikön katsoa itseään peiliin sen sijaan että syyttää asiallista palutetta antanutta asiakastaan tämän älykkyysosamäärästä.

        "Jos on riippumaton kauppias kuten minä tulee itse hintoihin aina laskea tuo pieni vara."

        Oriveellä on todella paljon riippumattomia kauppiaita., höpön löpöö.......Ainoa riippumaton kauppias lähialueelta joka tulee mieleeni on Sauli Mäkinen Hervannasta. Sauli osaa kyllä letkauttaa tinkaavalle asiakkaalle sopivasti....

        Nostan hattua kauppiasrouvalle nuoleskelustasi Suomi24:llä! Kerro nyt suoraan mihin kauppaan tullaan tinkaan nuo sinun laittamasi löysät eurot pois?


      • HyviäNeSiltiOn

        Saulin lihapiirakoissa on saksanpaimenkoiran karvoja.
        Oliko se nyt Rocky nimeltään.
        Se on leipurina siellä Saulin kanssa.
        Olen nähnyt ovelta kun kävin Saulin WC:ssä kusella.


      • SauliOnKingi

        Sauli myi ainakin pari vuotta sitten edullisesti maadoittamattomia jatkoroikkia.
        Vieläköhän sillä on niitä?
        On aateltu kaverin kanssa käydä ostamassa peräkärryllinen ja myydä torilla tuplahintaan :))


      • Chalmers
        HyviäNeSiltiOn kirjoitti:

        Saulin lihapiirakoissa on saksanpaimenkoiran karvoja.
        Oliko se nyt Rocky nimeltään.
        Se on leipurina siellä Saulin kanssa.
        Olen nähnyt ovelta kun kävin Saulin WC:ssä kusella.

        Sauli ei ole itse enään leipomassa, on saanut jauhoalrgian jo vuosia sitten.


      • Pöljäasiakas
        kauppiasrouvaorivedeltä kirjoitti:

        Olen kiinnostuneena seurannut tätä keskusteluketjua joka Oriveden normaalista tyylistä poiketen on jopa pysynyt kohtuullisen asiallisena.
        Yhden päivän aikana on ketjuun tullut 29 vastausta joten asia tuntuu olevan täällä kiinnostava.
        Olen paikallisena kauppiaana aloittajan kanssa samaa mieltä siitä että myyjän/myyntipäällikön/kauppiaan tulee osata tarjoushinnoittelun periaatteet.
        Esim. suurten ketjujen hinnoittelussa on aina jätetty asiakkaan tinkivara jonka suuruuden päättää myyjä myyntihetkellä. Kävihän tämä ilmi siitä että jossain muualla saman ketjun liikkeessä oli samasta tuotteesta annettu jo pelkälle puhelinasiakkaalle tuntuva alennus.
        Jos on riippumaton kauppias kuten minä tulee itse hintoihin aina laskea tuo pieni vara.
        Asiakas ei itse tiedä mikä on tuotteen kate joten katteen päälle on helppo lisätä tinkivara.
        Alennus saa asiakkaan hyvälle mielelle kun taas ns. apteekkihinta voi estää hyvä asiakassuhteen muodostumisen.
        Agrimarketin myymäläpäällikkö on tässä tapauksessa ollut todella ammattitaidoton ja pilannut mahdollisuutensa suurempiin kauppoihin jatkossa.
        Ainakin minulle on tervetullut jokainen euro ja sentti jonka asiakkaani täällä maksavat.
        Itse olen asioinut Agrimarketissa usein ja alennuksia olen saanut kun olen niitä myyjiltä pyytänyt.
        Ilmeisesti myymäläpäälliköllä itsellään on tässä ongelmia ollut asiakkaiden kanssa joten aloittajalla kävi huono tuuri saadessaan myyjäksi juuri hänet.
        Mielestäni on myös erittäin tahditonta puuttua em. sanojen merkityksiin (kauppias) koska ne eivät muuta sitä tosiseikkaa että asiakasta on kohdeltu epäammattimaisesti.
        Onko niillä sitten tarkoitus vain kääntää katseet todellisesta ongelmasta sivuseikkoihin vai ei olisi syytä kyseisen myymäläpäällikön katsoa itseään peiliin sen sijaan että syyttää asiallista palutetta antanutta asiakastaan tämän älykkyysosamäärästä.

        Kiitos tiedosta, että Orivedellä laitetaan kaikkiin hintoihin "tinkivara". Olen pöljä maksanut kaikesta täyden hinnan. Tästedes tinkaan kassalla 5 minuuttia joka kassalla joka kauppareissulla.


    • äö_älytöntäölinääkö

      Heh, mikä on ÄÖ???
      Oon kuullu puhuttavan vain ÄO:sta".
      Onks muuten oriveen renki pelannu taskubiljardia sillä aikaa kun naapurikunnan rengille on opetettu tarjouskäytännöt?
      Ja mitä vitun välii on sillä onke se kauppia vai myyntipäälikkö ku kaikki ymmärtää että mitä tarkotetaan.
      Ite en osta agrimarketista mitää vaan ajan Juupajoelta aina suoraan Rautiaan joka on oriveen paras rautakauppa.

    • Amerikanomistaja

      Täytyy lähtee Tampereelta orivedelle tinkiin hinnoista, kun Tampereella rautakaupoista ei saa alennuksia. Paljonko oriveteläinen kauppias Rautiassa antaa kakkosnelosesta alennusta? Olettaisin että kakkosnelonen lähes ilmaista Oriveellä koska naapurikunnassa Juupajoella sitä sahataan todella paljon.....

      Toisaalta mitä minä sitä kakkosnelosta Rautiasta tai Agrimarketista kysyn, menen suuren tarpeeni takia kysyyn suoraan UPM:ltä. Tarve on 8 metriä, saanko yhden 5,4 metrisen ja toisesta pätkän 2,6 metriä?

      Niin unohtui aluksi sanoa että olen Tampereelta ja asun keskustassa vanhassa jugentalossa, omistan sitä sun tätä, etttekö tienneet?....työllistän niin monta.... Mutta tärkeintä on että saan alennuksia

    • Asiakassuhde

      Miten AP itse toimii aloittaessaan ko. asiakassuhteen luomisen. Siis niin että molemmat osapuolet ovat selvillä tulavan asiakkuuden mahdollisesta laajuudesta. Kun uutta asiakassuhdetta luodaan, käydään yleensä läpi kaupankäynnin volyymi. Pyritään siis kertomaan uudelle tavarantoimittajalle kuinka iso ja hyvä ostaaja on kyseessä.

      Kerroitko ko. "päälikölle" tulevaisuuden mahdollisia hankintojasi. Olitko myymälässä vain hiekkaa sisälle tuova inisijä vai todellinen asiakas jonka asiakassuhteesta hyötyvät molemmat???

      Ei ruohosiemensäkin ostajalle levitetä punaista eikä vihreää mattoa vaikka "omistaja" onkin...realismia kehiin...

      • HyiAgrimarketHYI

        Jos heppu olisi kertonut isommista hankinnoista olisko sitten saanut säkin tasan 69:ään egeen eli tinkaamansa 90 centtii, VAU!!!
        Minkähän vuoksi naapurikunnan agrimarketti sitten oli antanut paljon halvemman hinnan samalle tuotteelle pelkästään puhelimessa.
        Typerää puolustella oriveden kaupan taitamatatonta asiakaspalvelua ja typerästi käyttäytynyttä myymälävastaavaa.
        Rautiassa ei tuollaista pääse tapahtumaan.
        Siellä kohdellaan tavallisia siemensäkin ostajiakin ihan eri tavalla.


      • SulleenemmänTuollevähemm
        HyiAgrimarketHYI kirjoitti:

        Jos heppu olisi kertonut isommista hankinnoista olisko sitten saanut säkin tasan 69:ään egeen eli tinkaamansa 90 centtii, VAU!!!
        Minkähän vuoksi naapurikunnan agrimarketti sitten oli antanut paljon halvemman hinnan samalle tuotteelle pelkästään puhelimessa.
        Typerää puolustella oriveden kaupan taitamatatonta asiakaspalvelua ja typerästi käyttäytynyttä myymälävastaavaa.
        Rautiassa ei tuollaista pääse tapahtumaan.
        Siellä kohdellaan tavallisia siemensäkin ostajiakin ihan eri tavalla.

        Agrimarketissa hinta lapussa ja se on kaikille sama, siitä ei anneta alennuksia. Myymäläpäällikkö on tehnyt ihan oikein sanoessaan: " ettei hänellä ole tapana antaa alennuksia tai tarjouksia eikä tee siinä tälläkään kerralla poikkeusta. " Herää kysymys mistä "Espoon suuri ja hyvä "asiakas on oikeesti vetänyt herneen nenäänsä? Tyhmyyttään hän tällä kirjoittelullaan ja narisemalla vilpittömsti esittää jos on oikeesti ostanut orivedeltä kesänviettopaikkansa. Noh, onhan siinä tulevaisuudessa kiinteistövälittäjällä taas töitä kun Espoon suuri yrittäjä huomaa ettei täällä arvosteta kehuskelua..

        Rautiassa taas hintalapussa tyhjää valmiiksi laitettuna jotta voidaan antaa oriveteläisille alennuksia eli oriveteläinen haluu %:ja, lähtöhinnalla ja laadulla ei ole mitään väliä. Oriveteläinen nauttii myös siitä tunteesta jonka hän kokee kun saa alennusta ja kauppias kehuu hänen saavan enemmän %:ja kuin naapurin Kake.


      • Laatutimpurit
        SulleenemmänTuollevähemm kirjoitti:

        Agrimarketissa hinta lapussa ja se on kaikille sama, siitä ei anneta alennuksia. Myymäläpäällikkö on tehnyt ihan oikein sanoessaan: " ettei hänellä ole tapana antaa alennuksia tai tarjouksia eikä tee siinä tälläkään kerralla poikkeusta. " Herää kysymys mistä "Espoon suuri ja hyvä "asiakas on oikeesti vetänyt herneen nenäänsä? Tyhmyyttään hän tällä kirjoittelullaan ja narisemalla vilpittömsti esittää jos on oikeesti ostanut orivedeltä kesänviettopaikkansa. Noh, onhan siinä tulevaisuudessa kiinteistövälittäjällä taas töitä kun Espoon suuri yrittäjä huomaa ettei täällä arvosteta kehuskelua..

        Rautiassa taas hintalapussa tyhjää valmiiksi laitettuna jotta voidaan antaa oriveteläisille alennuksia eli oriveteläinen haluu %:ja, lähtöhinnalla ja laadulla ei ole mitään väliä. Oriveteläinen nauttii myös siitä tunteesta jonka hän kokee kun saa alennusta ja kauppias kehuu hänen saavan enemmän %:ja kuin naapurin Kake.

        On typerää edes verrata Agrimarkettia ja Rautiaa keskenään :))
        Agrimarket on harrastelijoiden ja ämpärifirmojen ostospaikka kun taas Rautiasta ostavat ammattilaiset ja oikeat urakoitsijat.
        Rautiassa on myyjinä oman osastonsa ammattilaisia mutta Agrimarketissa myyjän pitää mennä näyttöpäätteeltä tai ohjekirjasta katsomaan jos kysytään tuotteen tai laitteen ominaisuuksia tai arvoja.
        Jos Agrimarketista pitää joku tarjoustuote vaimon kukkapenkkiin ostaa niin teen sen Jämsän Agrimarketista.
        Orivedellä kierrän Agrimarketin kaukaa varsinkin nyt kun luin tuon edellisen naurettavan kommentin.


    • JJds

      Itse myös kysyin klabikoneen hintaa Jämsän- , Oriveden -ja Tampereen agrista. Hyvän tuntipalkan sai itselle, kun haki koneen Tampereelta!

    • ONbisnesmies

      Mullon 1 kaveri joka asuu Espoon kalajärvenrannassa,ei tarvii hänen ostaa vanhoja homeisia maatiloja Oriveteltä kun on varaa asua järvenrannalla Espoossa.

    • Avuttomia

      Tänään jonkun hevonen jäännyt ojaan jumiin ja pitänyt soittaa palolaitosta apuun. Onkohan kyseessä tämä espoolainen maatilanostaja?

      • Agrimarketin_laatu

        Olisko ollu hevosella Agrimarketista ostettu "laaturiimu" kun oli lukko pettäny :-D


      • Oriveteläistenpahaolo
        Agrimarketin_laatu kirjoitti:

        Olisko ollu hevosella Agrimarketista ostettu "laaturiimu" kun oli lukko pettäny :-D

        Agrimarketissa myydään myös köyttä metritavarana. Suosittelen oriveteläisille vasurivihreille sitä köyttä, huomattavasti parempi vaihtoehto kuin 9-tie


      • sitäpiisaa

        Jaaha, se on kaupungin johtokin saapunut palstalle.
        Sinuthan on eri foorumeilta hyllytettykin juuri em. kommenttien kaltaisista
        lausunnoista.


      • Viimeinen.spitaali
        sitäpiisaa kirjoitti:

        Jaaha, se on kaupungin johtokin saapunut palstalle.
        Sinuthan on eri foorumeilta hyllytettykin juuri em. kommenttien kaltaisista
        lausunnoista.

        ^ Jaa että viellä luulotautiakin oriveeltä löytyy ^


    • JokkantiiHevostaÄmmälle

      Nää saatanan Savolaiset kun on muuttana Kivenlahteen 5 vuotta sitten ne luulee itestään jotain.... Masalasta ne on nainu "hevosämmän" ja sitten ostetaan vanha koulu ja luullaan olevavia "Yrittäjiä".... Hevosämmä kyllästyy ja ottaa rekkamulkun ja kaikki kaatuu..... tämä "savolaanen vois aatella muuttoo Kiuruveelle.... takasin !!

    • etätyönäkö

      Kuinka se hevosten hoito onnistuu espoosta käsin.

      • RahamieshänMinäOon

        "Renki" hoitaa sillä aikaa kun isäntä tekee rahaa.


    • Mirumaru66

      Ei siellä Espoossakaan alennuksia anneta...... ja sitäpaitsi minulle ei tulisi mieleenikään yhdestä tuotteesta kysyä alennusta siiten vasta kun aletaan enemmän ostaa. Haloo yksi säkki...... sitäpaitsi agrissa on erittäin mukavat ja asiantuntevat myyjät. Jotka kyllä tarvittaessa myös alennusta pystyy antamaan . Annatkos sinä polle setä sit alennusta jos esim haluan tunnin ratsastusta?

    • Osmo123456

      Varmaan mahtaa Akrimarketin renkiä vituttaa tämä kalliiksi tullut siemensäkki. Olis vaan pitäny olla vähemmän ahne niin olis tämäkin metakka jääny tulematta.
      Hyvä maine on kuin ilmaista rahaa, huono taas päinvastoin.
      Rautiassa kauppa käy nyt...

      • KerääPlusPlus

        Minä ainakin asioin agrimarketissa tulevaisuudessa. Miksi vaihtaisin hyvää osuuskauppaa mihinkään kauppiasvetoiseen kauppaan? Espoolainen raksayrittäjä valittaa kun ei saannut alennusta ja erityiskohtelua tai sitten joku oriveteläinen haluu mollata Agrimarketin myymäläpäällikköä.......


      • hölmöläinenorivedeltä

        Agri ei ole osuuskauppa, enää!!!


    • yuio

      Miksi kauppiaan/myymäläpäällikön/myyjän pitäisi antaa alennuksia, kun mitään takeita niistä "suuremmista hankinnoista" ei tiettävästi tässä vaiheessa vielä ollut? Onko oikein, että toisille annetaan alennukset, kun kehtaavat pyytää ja toiset kiltisti maksavat sen mitä hintalapussa seisoo? Kyllä ymmärrän sen, että sitten kun puhutaan oikeasti niistä isoista hankinnoista, niin kysytään tarjouksia ja kilpailutetaan, mutta että aletaan nillittää yhdestä siemensäkistä ja loukkaannutaan, kun ei saada sitä periaatteellista 90 snt:ä pois hinnasta.... Alennusten antamisestakin tulee helposti kierre: annat yhdelle, niin joudut antamaan kaikille ja AINA. Lopulta nostetaan hintoja, jotta voidaan vielä järkevällä katteella antaa niitä alennuksia. Ja taas ne, jotka eivät kehtaa tai vain yksinkertaisesti viitsi pyytää alennuksia, maksavat enemmän. Ja ne kaikista härskeimmät kerjäävät niitä alennuksia aina vaan enemmän ja enemmän, kun "viimeksikin sai sen verran ja ollaanhan sitä jo kanta-asiakkaita"... Jep, kanta-asiakkaita, joiden kanssa kauppa hädin tuskin kannattaa. Näillä kärjistetyillä esimerkeillä en nyt suinkaan tarkoita sitä pyydettyä vajaata euroa, vaan yleisesti ottaen niitä alennusten ruikuttajia ja mielestään hyvää kaupankäyntiä harrastavia. Ymmärrän hyvin kauppiasta, joka ei tahdo periaatesyistä lähteä alennuksia jakamaan.

    • kauppiasalankouluttaja

      Hinnoissa on aina pieni tinkivara. Isoissa hinnoissa isompi ja pienissä hinnoissa pienempi. Myyjille opetetaan antamaan pieni periaatteellinen "sentit pois-alennus" jos asiakas sitä pyytää ja luomaan asiakkaalle mielikuva onnistuneesta kaupasta, vaikka hän loppujen lopuksi maksoikin sen mitä ketju tai kauppias on suunnitellutkin hänen maksavan. Kaikki tämä perustuu kaupankäynnin taitoon, jota myyjä- ja esimieskoulutuksessa AINA painotetaan.
      Lisäksi "se ei ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa".
      Näin on aina ollut ja tinkaamattoman asiakkaan jälkeen myyjä hypistelee seteleitä tyytyväisenä saatuaan katteen, jota ei oltu budjetoitu ko. tavaran myyntiin.
      Faktaa on se, että keskustelun kohteena olevassa kaupassa on tapahtunut sellaista, joka ei pitkällä aika välillä jatkuessaan kanna myönteistä hedelmää.
      Jos tällaisia epäonnistuneen kaupankäynnin mielikuvia jää jatkossakin asiakkaille, ei se tiedä hyvää jatkossa myynnille.
      Saman ketjun myymälöissä tuon hintaisesta tuotteesta pitää lähteä juuri sen verran pois kun oli tuossa aloituksessa mainittukin jossakin naapurimyymälässä tapahtuneen.
      No, uskoisin että tästä on jo otettu opiksi ja ketjun taholta tarvittavat palautteet annettu, jos asia on sinne tietoon mennyt.
      Tiedoksi asiakkaille, että tinkaaminen on katteeseen laskettua, vaikka ei suurostoksia tehtäisikään.
      Sellaiset tahot kuin apteekkarit, nauravat tinkaamiselle, mutta hehän eivät asiakkaitaan sen vuoksi menetäkään, koska sinne on aina jossakin vaiheessa pakko mennä.
      Ja vielä lopuksi, että aloittajan tinkaama 0,90 € oli ko. tuotteen hintaan suhteutettuna todellakin marginaalinen hinta, ei mikään röyhkeä ylilyönti niin kuin sellaisiakin joskus kuulee.

      • Hinnatlapussa

        Oletko ääsh-ketjun kouluttaja? Paskan marjat sinä et ole mikään kouluttaja. ...tai kyllä oikestaan voit olla kouluttaja, koulutat oriveteläisiä marjanmyyjiä.
        Meinaan aina kun olen Sokoksella Tampereella tai Stockmannin Herkussa tingannut niin koskaan en ole alennusta saannut....

        Rautakaupat maalaiskylissä ovat näitä tingi ittelle prosentteja paikkoja. Menkää hyvät oriveteläiset kaupunkilaiset tinkiin Pirkkalan Bauhaussiin, niin lisään viellä että Pirkkala on kunta eikä kaupunki. Sitten jos ette saa alennuksia Bauhaussista voitte uhota kuin espoolainen raksayrittäjä Suoli24:llä että olet ihan kaupunkilainen ja oikein oriveteläinen! Bauhaussista seuraavaksi voitte siirtyä kiukutteleen Byggmaxiin.....Kiukutelkaa vaikka kun ette saa puolta pakettia villaa....


      • Chalmers

        Oon käyny Byggmaxissa kaks kertaa, enstenmäisen ja viimoisen samalla reissulla, että se siitä ruottalaisesta.


      • NorskitEiAnna

        Etkö saannut prosentteja vaikka kuinka köyhänä veteläisenä niitä pyysit?


    • kartelli

      Orivedellä valta on muutamalla täällä koko ikänsä asuneella ylimielisellä
      ukolla, jotka eivät koskaan ole joutuneet asemaansa kyseenalaistamaan.
      Se näkyy valitettavasti kaikessa. Täällä ei ole hyvä olla, jos uskaltaa tuoda oman
      mielipiteensä esiin.

    • PummitKuriinHeti

      Perseaukiset tinkaajat voisivat seuraavaksi koittaa tingata vaikka alkossa, apteekissa ja R-kioskilla, niin paljastuisi, minkälainen tinkivara niillä on!

      Menisitte töihin vit.un pummit!

    • RautiaOnYkkönen

      Vituttaako jotakin tahoa se että Rautia menestyy paikkakunnalla hyvin?
      Olisiko syynä asialliset hinnat ja osaava palvelu?
      Niin ja hyvä asiakaspalvelu ja asiakkaiden kohtelu?

    • remontoija

      Kävin tänään Tampereella Lahdesjärven K-Raudassa.
      Siellä on kuulemma orivesiläinen kauppias.
      Vaikutti laadukkaalta paikalta.

      • Etumäki.tulevaisuudessa

        On viellä, mutta ei 2016.


      • VasaraJaNauloja

        Hyvin menee vielä. Vasta 15 myyjää sai kenkää.


    • HaluammeTietää

      Kirjoitat : ""Olen Espoolainen, 40 työntekijää työllistävä rakennusalan yrittäjä""
      Mikä on se pointti, että sinun pitää tuoda esiin että olet espoosta, että olet raksayrittäjä ja että työllistät 40hlö:ä
      ????mikä on se pointti mitä koitat kertoa, suututtaako sua, ahdistaako??? vai mikä on sun sanomas... Kerro se meille tai tää sulle vi.....luketju ei koskaan lopu...
      Orivesi on niin pieni paikka, et sinut ennemmin tai myöhemmin tunnistetaan ja tällä alotuksella oot tuonut itsesi lievästi ilmaisten !hieman outoon valoon"

      • EtsiEspoonmies

        Hyvin kommentoitu!


      • vepsäläinen

        Ehkäpä pointti on se, että rakennusalan yrittäjällä on kokemusta tuotteiden hankinnasta ja tarjouspyynnöistä.
        Oriveden hallitsevan junttiklikin (johon edelliset kommentoijat kuuluvat, terveisiä vaan) kannalta pahinta olisi, jos tänne eksyisi ulkopuolelta joku oikeasti menestyvä, esim. yrittäjä. Joka sitten täytyisi oikeasti ottaa huomioon. Tärkeää ei ole Oriveden menestys vaan oman kapisen julkisivun säilyminen.


      • Agriakovit_taa
        vepsäläinen kirjoitti:

        Ehkäpä pointti on se, että rakennusalan yrittäjällä on kokemusta tuotteiden hankinnasta ja tarjouspyynnöistä.
        Oriveden hallitsevan junttiklikin (johon edelliset kommentoijat kuuluvat, terveisiä vaan) kannalta pahinta olisi, jos tänne eksyisi ulkopuolelta joku oikeasti menestyvä, esim. yrittäjä. Joka sitten täytyisi oikeasti ottaa huomioon. Tärkeää ei ole Oriveden menestys vaan oman kapisen julkisivun säilyminen.

        Hyvin kommentoitu!


      • Kiikanmäenasukas

        Hehheh, mielestäni espoonmiehelle ei tässä ketjussa juurikaan ole muut vittuilleet kuin erään yrityksen palkkalistoilla olevat työntekijät ja heidän närkästyneet lähiomaisensa.
        Kyllä se näyttäisi olevan niin että oriveteläisten yleinen sympatia on espoonmiehen puolella.
        Kun espoonmies aikanaan tunnistetaan niin minä ainakin nostan hänelle hattua siitä että uskaltaa tuoda tällasessa pikkupaikassa esille epäkohtia noinkin tunnistettavalla nimimerkillä ja aloituksella.
        Lisäksi on aika ala-arvoista alkaa uhkailemaan "Kerro se meille tai tää"-asenteella.
        Paljastaa hyvin kyseisen tahon, Agr-essiivisuuden.
        Yleinen sanontahan on että "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"


      • painukoonhiiteen
        vepsäläinen kirjoitti:

        Ehkäpä pointti on se, että rakennusalan yrittäjällä on kokemusta tuotteiden hankinnasta ja tarjouspyynnöistä.
        Oriveden hallitsevan junttiklikin (johon edelliset kommentoijat kuuluvat, terveisiä vaan) kannalta pahinta olisi, jos tänne eksyisi ulkopuolelta joku oikeasti menestyvä, esim. yrittäjä. Joka sitten täytyisi oikeasti ottaa huomioon. Tärkeää ei ole Oriveden menestys vaan oman kapisen julkisivun säilyminen.

        Eipä taida olla kokemusta tarvikkeiden hankinnasta. Keskittämällä hankinnat yhteen paikkaan saa aina parhaan lopputuloksen. Tosi ostajat ostavat Delivered Duty Paid ehdolla eikä käy kiukuttelemassa jossain kesämökki kunnan rautakaupassa siemen säkin hinnasta. Mutta tyyppillinen yittäjä rakentaja Rane tekee tietysti niin ja kaikille on tietty rakennusalan laatu tuttu käsite?


      • porttapäst

        Onneksi Orivedellä ei ole myyty yhtään oma koti tonttia tänä vuonna.
        Ei ole tulossa tänne uusia asukkaita kiusattavaksi.
        Rauta kaupan tunnelmia se tietty voi kiristää.


      • MullaOnRAHAA_sullaEi
        painukoonhiiteen kirjoitti:

        Eipä taida olla kokemusta tarvikkeiden hankinnasta. Keskittämällä hankinnat yhteen paikkaan saa aina parhaan lopputuloksen. Tosi ostajat ostavat Delivered Duty Paid ehdolla eikä käy kiukuttelemassa jossain kesämökki kunnan rautakaupassa siemen säkin hinnasta. Mutta tyyppillinen yittäjä rakentaja Rane tekee tietysti niin ja kaikille on tietty rakennusalan laatu tuttu käsite?

        Sinun ämpärifirmapisneksien laajuudessa ei ole varaa edes ostaa DDP-mentaliteetilla.
        Puhut vaan mitä olet kuullut meidän "isojen poikien" puhuvan.
        Sulla ei yksinkertaisesti "taalat" riitä.
        Ja kun espoonmies-tyyliset isot pojat käskee, niin sinä vingut kuin sika, määyt kuin lammas ja hirnut kuin hevonen.
        Sitten kotona piekset muijan ja lapset ja nostelet housujasi.
        Hahhahhah, niin se vaan on.


      • oontyhjätasku
        MullaOnRAHAA_sullaEi kirjoitti:

        Sinun ämpärifirmapisneksien laajuudessa ei ole varaa edes ostaa DDP-mentaliteetilla.
        Puhut vaan mitä olet kuullut meidän "isojen poikien" puhuvan.
        Sulla ei yksinkertaisesti "taalat" riitä.
        Ja kun espoonmies-tyyliset isot pojat käskee, niin sinä vingut kuin sika, määyt kuin lammas ja hirnut kuin hevonen.
        Sitten kotona piekset muijan ja lapset ja nostelet housujasi.
        Hahhahhah, niin se vaan on.

        https://www.youtube.com/watch?v=bV8Hgn2-5tw

        Kyllä isot poijat pitää huolta


    • hauvelinomistajaorivede

      Mä käyn kyllä sillon tällön tuola acrimarketissa ostaan koiranruokia ja ainaski mun mielestä sielä on aina kauheen apaattinen tunnelma. Ne myyjät sielä on sellasii kauheen alistunee ja hiljasen olosii nii että ainaski musta aina tuntuu ettei niillä oo sielä hyvä olla. Kyl mä silti sieltä edelleenki ostan niitä koiranruokii mut en kyl ikinä haluis sinne ite töihi.

      • Vähemmästäkinalistuu

        Haukkuuko sinun koira karhua talvella pesästä?


      • hauvelinomistajaorivede

        Ei se hauku.
        Minun koiralla ei ole pesää, josta se voisi haukkua.


      • Heh_Hehheh

        Hyvin kommentoitu!


      • Oriveensivistys
        hauvelinomistajaorivede kirjoitti:

        Ei se hauku.
        Minun koiralla ei ole pesää, josta se voisi haukkua.

        Eikä sinulla ole pesää, rektaalii on ainut reikä, niin sinulla ja koiralla


    • jatkuu_ja_jatkuu

      On se erikoista että tämä keskusteluketju jatkuu ja jatkuu aina vaan.
      En muista että mikään keskusteluketju olisi ollut näin pitkä aiemmin näin lyhyessä ajassa.
      No, ehkä Oriveden Agrimarketin asiakaspalvelu sitten todella on niin heikkoa että ihmiset haluavat siitä puhua tätä ketjua aina vaan jatkamalla.
      Tuleepa palvelun taso tutuksi ainakin kaikille orivesiläisille.

      • Kyllä-se-siitä

        Karhun tappo oli kanssa pitkä ketju ja nostatti oriveteläisten tunteita.

        Toivottavasti Agrimarketin johto tekee oikean päätöksen ja lopettavat orivedellä kaupan. Sitten tulee oriveden asemalle Tradekan konsernin uusi rautakauppa Taiston viereen niihin vanhoin E-liikkeen tiloihin ja oriveteläiset kehuu toverin palvelua kilvan hyväksi.

        Myös S-market voisi vetäytyä kokonaan oriveeltä......annetaan tilaa näille K-mielisille!


    • yriyri

      Nää hesan alueen pellet sit tarttis aina alennusta ja kaikesta. Olipa kerran kiva seurata helsinkiläispissiksen ostoksia Ärrällä. Vinkui siinä myyjälle kuinka kallista kameran filmi onkaan ja että jostain muualta kyseisen ostoksen saa parilla eurolla. Myyjä totes vaan, että hakee sitten muualta. Pissis ei tajunnut, että on pyhä, eikä siihen aikaan ollu mitkään muut kaupat auki. Palasi nolona ostamaan sen niin kalliin filmirullan... Mistähän helkkarista nuo Agrinkaan päälliköt voi kaikki perkeleentärkeet rakennusyrittäjät tunnistaa...?!

      • puusteri

        Että jo filmirullien aikaan Orivedellä tavattiin röyhkeitä ulkopaikkakuntalaisia.
        Ja nyt taas sama juttu.
        Mihin kurjuuteen onkaan tämä kaupunki joutunut, koskaan ei saa olla rauhassa.


    • Homssutäti

      Itse asioin toisinaan Agrimarketissa etenkin Multasormen puolella. Aina olen kohdannut mukavia naisia ja miehiä asiakaspalvelutilanteissa. Rautiassakin käyn silloin tällöin ja sielläkin on mukavia myyjiä. Molemmissa paikoissa olen saanut alennuksia pyytämättä, vieläpä enemmän kuin 90 eurocenttiä.

      Mulle ei tule mieleen yhtään kauppaa tai paikkaa Orivedellä, jossa olisin saanut huonoa palvelua. Mulle riittäisi ihan peruskohteliaisuus, mutta usein asiakaspalvelu on ollut paljon parempaa. Keskimäärin niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

    • heppatar

      Oriveden Agrimarketissa on tosi mukavia myyjiä.
      Ainoastaan itse myymäläpäällikkö on todella tyly ja tympeä.
      Ymmärrän eteläsuomen yrittäjää hyvin jos hän on joutunut törmäyskurssille juuri tämän henkilön kanssa.
      Itse kun ostan jotakin ja tarvitsisin neuvoa niin en todellakaan pyydä apua muilta kuin tavallisilta myyjiltä.
      Jos myymälässä olisi toisenlainen päällikkö niin varmaan asiakastyytyväisyys olisi parempi.

    • samaamieltä

      Ihan samaa mieltä. Agrimarket on viimeinen kauppa missä tulee käytyä. Kun tarvis apua niin myyjiä ei oo mailla halmeilla tai sitten kyseinen myyjä ei tiedä tuotteista mitään. Ite kauppias on kuin kuivan kesän orava, joka ei taida kaupankäynnin aakkosia. Kannattaa kiikuttaa eurot muualle oli sitten kroisos, duunari tai työtön...

      • OriveteläinenRane

        Mihin sinä apua tarviit?


    • OSTAJAomillaRahoilla

      Kyllä minä ainakin olen hyvää palvelua saanut.

      Päälikkö voi pysyä siellä kopissansa ja murjottaa!

    • Harjulanseljänteeltä

      Joskus kymmenen vuotta sitten oon käynyt ko Agrissa ostamassa selluvilaa paalin, koska en sitä kotikunnasta saanut. palvelu oli silloin miellyttävää ja asiallista. Sittemmin ei ole ollut tarvetta poiketa. Kommenteista päätellen on liike mennyt alaspäin, kuin se kuuluisa lehmän häntä.

      • maatalousmies

        Silloin siellä taisi palvella toinen päälikkö.Nykyisen päälikön kanssa en asioisi mistään hinnasta,on niin vaikea kaveri.Katsotaan nyt mitä tämä vuosi tuo siellä myymälässä tullessaan..kannattaako pyörittää koko systeemiä.


    • TeenItseNaulani

      Laitetaan oriveeltä kaikki kaupat kiinni, sitten voitte mennä Lahdesjärven K-rautaan asioimaan. Aaltio kyllä palvelee hyvin koska kauppa liki tyhjä asiakkaista

      • Todellahyvääpalvelua

        Minä kilpailutin saunan tarvikkeet. Parhaimman tarjouksen sain Lahdesjärven K-raudasta. Tavarat tuli perille ja oli sellaiset kuin pitikin.
        Myyjä oli ystävällinen.


    • ostinkunhalvallasain

      Itse olen tukenut paikallisuutta ja turvautunut paikalliseen Rautiaan rakennustarvikkeissa. Vaikka hinta on välillä hiukan korkeampi kuin Tampereella, niin palvelu on ollut aina ensiluokkaista ja asiakkaana minusta on tuntunut, että minua todella arvostetaan. Myyjien ammattitaito on ollut hyvä ja he ovat rehellisesti aina kertoneet, mikäli jonkun tavaran toimitukseen menee hetken aikaa.

    • piansaalippalakin

      Ei oo enään mitään agrimarkettia se on nyt HANKKIJA.

    • sellaistasitten

      Sun on paree pysyä Espoossa sitten. Samaa "hurttia" huumoria kenties oli myyjällä, kuin Sinulla. Ja jos noin ison rakennusalan yrittäjä olet, niin luulisi Sinulla jo olevan kontaktit ja suhteet saada kaikki mahdollinen materiaali rakentamiseen ja siihen liittyvään parhaaseen mahdolliseen hintaan muualta, kuin pienen paikkakunnan myymälästä. Ja mikäli mitään talousasioista ymmärrät, et olisi ko. kunnan liikkeeseen mennyt mitään ostamaankaan. Että hoxhox!

    • NickName12

      Huonostihan siinä kävi, kun Espoolainen, 40 työntekijää työllistävä rakennusalan yrittäjä ei saanut halvalla nurmikonsiemeniä. Nyt on firman nimi Kauppalehden protestilistalla.

      • HaluunTietääUusimmanJuor

        Onko ihan oikeesti nimi protestilistalla?


    • 0123456789hei

      Vittu, että oot taas yksi turhantärkeä pääkaupunkilainen, hyi hitto. Pidä tarjouksesi ja muut, toivottavasti nyt jostain saat sit halvat huvit. Idiootti! Toivottavasti paskaan halkeat! Hyvää loppuelämää!

    • Käytöstavat

      Asioilla on tapana olla vähintään kaksi puolta. Näin oli tässäkin asiassa.
      Tapauksen nähneenä voi asiasta olla montaa mieltä...

      • heppanainen

        Samaa mieltä.
        Minäkin näin tuon kyseisen tapauksen, kun olin asioimassa viereisellä kassalla.
        Viereisellä kassalla oli tuo vieraspaikkakuntalainen miesasiakas, joka ainakin minun mielestäni käyttäytyi ihan fiksusti ja keskusteli asiallisesti. Myyjänä oli vanhempi mies, joka yleensä istuu takahuoneessa.
        Myyjä käyttäytyi todella töykeästi ja ylimielisesti kyseiselle asiakkaalle ja sen huomasi moni muukin.
        Siemensäkin ostettuaan mies vielä sanoi "näkemiin"-saamatta vastausta myyjältä.
        Tosin minun kassallani palvellut nuori miesmyyjä vastasi hänelle perään ystävällisesti.
        Itselleni jäi hyvin ihmettevä fiilis kyseisestä tilanteesta ja vanhemman myyjän huonosta esimerkistä nuoremmille myyjille, vieläpä asiskkaiden nähden.


    • Agraari2

      Sain Oriveden Agrimarketista muutaman euron alennuksen pyytäessäni. Pyysin sitä vasta kolmannella asiointikerralla ihan vaan kokeeksi. Sen jälkeen olen asioinut 15 kertaa enkä ole pyytänyt alennusta. Pikkuostoksia jokainen eikä kehtaa olla turhan tärkeä.

      Kaikin puolin normaali kauppa. Yli 300 euron kertaostoista neuvottelisin reilun alennuksen. Jos en saisi, en sitten ostaisi kaupasta jatkossa.

      Viestiketjun aloittajalla ei ole ihan kaikki kommunikaatiotaidot vielä hallinnassa.

    • Paikall._OK-rakentajatar

      Samaa mieltä aloittajan kanssa , että huono palvelu tuolla Agrimarketissa vai mikä lie Hankkija nykyään.
      Muutaman kerran olen käynyt tuolla viimeisen puolentoista vuoden aikana ja todennut että valikoima on onneton ja henkilökunta seurustelee mieluiten keskenään välittämättä asiakaspalvelusta.
      Yksin en ole sitten osannut päätöksiä tehdä ja koska apuakaan ei ole tarjottu olen poistunut ja mennyt paikalliseen Rautiaan.
      Rautiassa henkilökunta tulee heti kysymään voivatko he olla avuksi tai ainakin kertomaan että heitä voi pyytää avuksi jos kysyttävää ilmenee.
      Miten on mahdollista että on olemassa kaksi saman alan kauppaa ja toinen on kuin huonon asiakaspalvelun ilmentymä ja sitten tuo Rautia on sellainen jossa asiakas tuntee olonsa tervetulleeksi.

    • Oriveden_rakennusmies

      Pienviljelijät ja heppatytöt ostaa AgriHankkijasta pikkuostoksensa ja nippelinsä.
      Ammattilaiset ja TOSIosaajat asioivat Rautiassa.
      AgriHankkiaan jos erehtyy meneen ni pitää itte tietää mitä on ostamassa mutta Rautiassa tyhmempääkin opastetaan ammattitaitoisesti.

    • pehmee_Jänis

      Kovin on ikävää mainosta koko kauppaketjulle tällainen käytös.

      • OrginalipehmeäJänis

        Mutta mitäs väliä jos näille vihervasureille vinoillaan...luusereita ovat, ei ne osta mitää Hankkijasta, ei ole niillä rahaa kuin talipalloon.

        Säälittävää että mt-työstä on jouduttu leikkaamaan, se näkyy täälläkin kun vihervasurit ovat katkeria kun kusetin heitä karhun kaadossa. Pentu on ja kasvanut oikein isoksi ja kohta tarvitaan sille lisää luita...


      • Original_pehmeä_Jänis

        Syksy tulloo, voi kauheeta......
        Jännittää.....


    • maatalousmies

      Meneeköhän se kauppa nyt vuodenvaihteessa kiinni? toivottavasti

      • nickname124

        Voi ihme.


    • Hankkija

      K-rauta loppuu . Selkämaan tollon takia. Ei mitään käytöstapoja asiakkaita kohtaan, karkoittanut paljon käytöksellään. ja siellä on toinenkin vielä . Tervemenoa, luulivat olevansa omistajia.

    • Anonyymi

      Jäi mm. moottorisaha ostamatta juuri ylimielisen käytöksen takia. Menetti K-Rauta meiltä aika monta satasta käytöksensä takia. Hyvä että lopetti koko pulju.

    • Anonyymi

      Älä suotta murehdi Anonyymi! Minä ostin sen sahan,kun halvalla sain!

    • Anonyymi

      Motonetti tai Biltema tulee tilalle.....

    • Anonyymi

      Olen kauppias Orivedeltä ja kun tyttäreni pääsi opiskelemaan Otaniemeen ,päätin rakentaa hänelle Espooseen hulppean omakotitalon. Päätin tarjota urakkaa pienelle 40 työntekijää työllistävälle paikalliselle yrittäjälle. Hän ilmoitti urakan hinnaksi 680000 euroa. Leikkisästi sanoin ,että eikös tehdä 650 tuhannella.Ei ole tapana polkea hintoja ,kun tuli ostettua maatilakin lomapaikasi ja pitää sinne ostella ruohonsiemeniäki ja muuta pientä. No soitin sitten lahden toiselle puolelle Viroon ja ystävällinen urakoitsija lupasi toteuttaa projektin 400 tuhannella , kaupat tuli .

    • Anonyymi

      680 tuhannella ei Espooseen hulppeaa taloa rakenneta.
      Tässä taisi olla nyt niin, että tyttäresi meni Espoolaiseen siivousfirmaan ja hommasit hänelle vuokrakämpän Kaiturin kadulta, jossa sijaitsi entinen huoratalo.
      Nyt tarviit urakoitsijaa maalaamaan spermaroiskeet seiniltä piiloon ja annoit pimeän keikan Aivarille, joka tekee homman puoli-ilmaiseksi, kun saa kaupan päällisiksi vähän ttiivistellä emäntäsi kanssa, hahahahaaa.

      • Anonyymi

        Etuovesta muutama esimerkki Espoosta , Luhtaantie valmist.2017 595 000 e,Oravarinne 2019 549000 e,Palomäenrinne valmistuu 2020 499000 e,Kalliopurontie 2015 375000 e. Ymmärrän kyllä ,että olet pettyt kun Kaiturinkadun huoratalosta et löytänytkään todellista rakkautta.


      • Anonyymi

        Höpsistä.
        Enhän minä sieltä mitään tosirakkautta etsinytkään, kunhan vain kävin panemassa.
        Se oli sitä aikaa, kun sinun eukkosikin oli siellä töissä. Joutui kuulemma sitten lopettamaan, kun ihan piloille panivat.
        Ei ihme siis, jos tyttäresikin veri vetää samoille kulmille.
        Talo jopa saattaa tämän myötä palata takaisin entiselleen, hahahaha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä.
        Enhän minä sieltä mitään tosirakkautta etsinytkään, kunhan vain kävin panemassa.
        Se oli sitä aikaa, kun sinun eukkosikin oli siellä töissä. Joutui kuulemma sitten lopettamaan, kun ihan piloille panivat.
        Ei ihme siis, jos tyttäresikin veri vetää samoille kulmille.
        Talo jopa saattaa tämän myötä palata takaisin entiselleen, hahahaha.

        Eukko kertoikin ,että olit helppo asiakas se oli työntö ja tuijotus ,jos yleensä edes pystyit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eukko kertoikin ,että olit helppo asiakas se oli työntö ja tuijotus ,jos yleensä edes pystyit

        Juu, eukkos oli niin ruma, ettei aina ees onnistunut, mutta tosiaan kun ensin itse vähän auttoi, niin sitte suht helposti.
        Minkäs ikänen se sun tyttäresi muuten on?
        Aloin tässä miettiin ettei vaan olis niitten kertojen peruja kun ite siellä kävin ..... hmmmmmm, no toivottavasti ei.


    • Anonyymi

      olisit ensin ottanut selvää tästä kuolevasta kylästöä.

    • Anonyymi

      Siinä sinä elämäs virheen teit kun mämmilään muutit.

    • Anonyymi

      Saattavat myyjät uupua työtaakan takia...siksi ei ehdi palvella asiakkaita Heidän haluamillaan tavoilla.

    • Anonyymi

      Tuskin uupuvat....aikaa on kölliä tiskin takana tietokoneella....ja veetuttaahan se siihen paikalle pelmahtava asiakas joka sit tietty tarvii esim. kantoapua ostoksilleen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe