Maksaako panttilainaamo esim. Kalevala-koruista jotain? Mitenkäs sitten, jos saisikin töitä ja haluaisi ostaa korut takaisin itselleen - tuleeko paljon korkoa?
Ei ole kuin kaksi mummolta saatua kaulakorua, enkä niistäkään haluaisin luopua lopullisesti.
Panttilainaamo?
20
5686
Vastaukset
- ennukkis
Eiköhän sinne Kalevala-korut kelpaa. Varsinkin jos on hopeaa tai kultaa.
Laina-aika on muistaakseni 3 tai 4 kuukautta, jolloin lainan voi uusia maksamalla korot tai pantin voi lunastaa maksamalla korot sekä lainan määrän.
Jos ei uusi lainaa eikä lunasta panttia määräajassa, pantti menee myyntiin.
Korko on aika kova. Ei ehkä kuitenkaan pikavippien tasoa. Itselleni panttaus on ollut toimiva ratkaisu joissakin tilanteissa. Nyt kuitenkin jo vuosia rahatilanne on ollut ongelmaton.- pari.kymppiä.ehkä
Jospa saisin jo kuukauden päästä lunastettua korut takaisin, niin ehkä korko ei olisi niin paljoa kasvanut vielä. Kun tarvitsisi nyt vain saada matkakortti ladattua ja vähän ruokaa. Onnistuisi töiden etsintäkin paremmin.
- jamssa
Ei se korko niin kauhean kova ole, panttasin kultaa 360 € edestä ja korko kulut 4 kuukauden ajalle 60€. Nyt heillä myös käytössä verkkopantti sivut joissa voi hoitaa omia lainojaan netissä, lyhentää, uusia yms. ei tarvitse mennä konttorille.
- ajattelevähä
jamssa kirjoitti:
Ei se korko niin kauhean kova ole, panttasin kultaa 360 € edestä ja korko kulut 4 kuukauden ajalle 60€. Nyt heillä myös käytössä verkkopantti sivut joissa voi hoitaa omia lainojaan netissä, lyhentää, uusia yms. ei tarvitse mennä konttorille.
Vuosikorko kuitenkin 50 %.
Lainasummat ovat yleensä pieniä ja laina-ajat lyhyitä, joten euromäärät siksi kohtalaisen pieniä.
- Nojaa
Lisävelkaantuminen ei ole ratkaisu työttömyyteen ja pienituloisuuteen..
Miksi haluat lahjoittaa rahaa panttilainaamolle? Myy korut mielummin itse, jos pakko on.
Panttilainaamo antaa sinulle koruista hyvin pienen lainan. Kalevala-korut ovat lähes arvottomia. Hopea ja kultakin niissä menee kaupaksi lähinnä romuhinnalla. Vain hyvin harva Kalevala-koru pitää arvonsa tai nostaa sitä.- huomhuom
Eihän ollut tarkoitus myydä koruja. Koruilla on tunnearvoa aloittajalle, mummon perintöä.
- Nojaa
huomhuom kirjoitti:
Eihän ollut tarkoitus myydä koruja. Koruilla on tunnearvoa aloittajalle, mummon perintöä.
Kai sinä sen ymmärrät että korujen realistinen myyntiarvo on kaikkein oleellisin panttilainaamon päätökseen vaikuttava asia.
Kalevala-korut ovat yleensä lähes arvottomia panttilainaamolle.
Panttilainaamo on voittoa tavoitteleva yritys. Se ei voi antaa koruista täyttä hintaa. Ei lainana, ei ostohintana. - huomhuom
Nojaa kirjoitti:
Kai sinä sen ymmärrät että korujen realistinen myyntiarvo on kaikkein oleellisin panttilainaamon päätökseen vaikuttava asia.
Kalevala-korut ovat yleensä lähes arvottomia panttilainaamolle.
Panttilainaamo on voittoa tavoitteleva yritys. Se ei voi antaa koruista täyttä hintaa. Ei lainana, ei ostohintana.Tietenkin minä ymmärrän, että panttilainaamon on saatava kaikista panteista huutokaupassa enemmän kuin se on itse niistä maksanut. En ole missään väittänytkään, ettei näin olisi. Sinä luet omiasi.
Kun myönnettävä laina on pieni, myös takaisin maksettava laina on pieni. Aloittajan tarkoitushan ei ole myydä koruja. - Nojaa
huomhuom kirjoitti:
Tietenkin minä ymmärrän, että panttilainaamon on saatava kaikista panteista huutokaupassa enemmän kuin se on itse niistä maksanut. En ole missään väittänytkään, ettei näin olisi. Sinä luet omiasi.
Kun myönnettävä laina on pieni, myös takaisin maksettava laina on pieni. Aloittajan tarkoitushan ei ole myydä koruja.Pieni laina ei paranna aloittajan taloudellista tilannetta. Päinvastoin lainaamalla rahaa hän elää velaksi ja antaa rahojaan panttilainaamolle.
Aloittajan on saatava menot pienemmiksi kuin tulot ovat. Lainarahalla se ei onnistu. - W222
Nojaa kirjoitti:
Pieni laina ei paranna aloittajan taloudellista tilannetta. Päinvastoin lainaamalla rahaa hän elää velaksi ja antaa rahojaan panttilainaamolle.
Aloittajan on saatava menot pienemmiksi kuin tulot ovat. Lainarahalla se ei onnistu.Kalevala-korut ei tosiaan ole mitenkään arvokkaita, kun niitä aletaan myymään taikka panttaamaan, vaikka ne uutena maksaisivatkin. Jos korut ovat muuta kuin kultaa tai hopeaa (pronssia), niillä ei ole tunnearvoa kummempaa arvoa ja siitä ei makseta. Huutokaupoissakin Kalevala-korut menevät aika alhaisiin hintoihin.
Olisin samaa mieltä, että noilla koruilla ei taloutta kohenneta, jotain muuta on ap:n keksittävä.
Panttilainaamo on tosin hyvä paikka säilyttää arvokkaita koruja tms. omaisuutta tilapäisesti pikkulainalla, jos ei uskalla kotona säilyttää. Jotkut vievät timantteja säilytykseen panttilainaamoon pientä summaa vastaan. Itse olen antanut tauluja kokoelmistani taidenäyttelyihin näytille, niissä näyttelyissä kun on hyvät vakuutukset, eikä tarvitse itse maksaa niitä vakuutusmaksuja, saan sitten vapaalippuja näihin taidenäyttelyihin vastavuoroisesti. - josluit
W222 kirjoitti:
Kalevala-korut ei tosiaan ole mitenkään arvokkaita, kun niitä aletaan myymään taikka panttaamaan, vaikka ne uutena maksaisivatkin. Jos korut ovat muuta kuin kultaa tai hopeaa (pronssia), niillä ei ole tunnearvoa kummempaa arvoa ja siitä ei makseta. Huutokaupoissakin Kalevala-korut menevät aika alhaisiin hintoihin.
Olisin samaa mieltä, että noilla koruilla ei taloutta kohenneta, jotain muuta on ap:n keksittävä.
Panttilainaamo on tosin hyvä paikka säilyttää arvokkaita koruja tms. omaisuutta tilapäisesti pikkulainalla, jos ei uskalla kotona säilyttää. Jotkut vievät timantteja säilytykseen panttilainaamoon pientä summaa vastaan. Itse olen antanut tauluja kokoelmistani taidenäyttelyihin näytille, niissä näyttelyissä kun on hyvät vakuutukset, eikä tarvitse itse maksaa niitä vakuutusmaksuja, saan sitten vapaalippuja näihin taidenäyttelyihin vastavuoroisesti."Olisin samaa mieltä, että noilla koruilla ei taloutta kohenneta, jotain muuta on ap:n keksittävä."
Oikeassa olet. Aloittajan tarkoitushan olikin saada rahat matkakorttiin, että pääsee työnhakuun. - W222
josluit kirjoitti:
"Olisin samaa mieltä, että noilla koruilla ei taloutta kohenneta, jotain muuta on ap:n keksittävä."
Oikeassa olet. Aloittajan tarkoitushan olikin saada rahat matkakorttiin, että pääsee työnhakuun.Luin kyllä, että ruokaa ja matkakortti piti hankkia. Entäs sitten, jos töitä ei löydy? Menee ne mummon korut sinne kanikonttoriin.
- HarIeyman
Minä panttasin muutaman kalevalakorun ja ostin saamillani rahoilla 1600cc Harley Davidsonin.
Säästöjäni jouduin laittamaan vähän lisäksi ( 19 800€ )- W222
On minullakin Harrikka, mutta en joutunut panttaamaan Kalevalakoruja sen hankkimiseksi. Olen ostanut huutokaupoista jokusia Kalevala-koruja, kun pantteja ei ole lunastettu.
- Anonyymi
W222 kirjoitti:
On minullakin Harrikka, mutta en joutunut panttaamaan Kalevalakoruja sen hankkimiseksi. Olen ostanut huutokaupoista jokusia Kalevala-koruja, kun pantteja ei ole lunastettu.
Ostinpa 1990 pankkilainalla nuorta metsää 35 hehtaaria, jossa ei ollut vielä myytävää puuta. 60 000 markkaa maksoin, ja oli ylihintainen silloin. Nyt monen monen hoitotyön jälkeen harvensin ja myin puuta 47 000 euron edestä, elikkä sain lähes viisinkertaisen rahan takaisin ja maat on minun metsineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostinpa 1990 pankkilainalla nuorta metsää 35 hehtaaria, jossa ei ollut vielä myytävää puuta. 60 000 markkaa maksoin, ja oli ylihintainen silloin. Nyt monen monen hoitotyön jälkeen harvensin ja myin puuta 47 000 euron edestä, elikkä sain lähes viisinkertaisen rahan takaisin ja maat on minun metsineen.
Inflaation huomioon ottaen ehkä kolminkertaisen rahan sait, jos ei hoitotyölle lasketa hintaa. Ei tuosta mitenkään huikea vuosituotto tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inflaation huomioon ottaen ehkä kolminkertaisen rahan sait, jos ei hoitotyölle lasketa hintaa. Ei tuosta mitenkään huikea vuosituotto tule.
Mutta hyvä metsä jäi vielä jäljellä ja maat on edelleenkin minun. Puut vaan lihoo ja hinta nousee. Elämäni paras sijoitus on oma metsätila.
- Anonyymi
Ilmankos köyhyyspalstalla olette kun persaukisia.
- Anonyymi
Olen 2-3 kertaa nuoruudessani käynyt panttilainaamossa hyvinkin uuden, arvokkaan ja helposti myytävän tavaran kanssa, mutta en koskaan saanut niistä lähellekään sopivaa tarjousta, vaan aina jäi reilusti alle 50% ostohinnasta, yleensä johonkin 20% paikkeille, niin otin tavarat mukaan ja kävelin ulos, ja sitten vaan kärvisteltiin muutama viikko taas rahapulassa...
- Anonyymi
Toisaalta ei kannata panttaaminen kun äkkiä tulee tapa ja täytyyhän tavar lunasttaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321