Kulkeeko 343 variomatic yhtä lujaa peruuttamalla kuin eteenpäin?
Remmivolvon huippunopeus eri suuntiin?
7
211
Vastaukset
- Rampe_77
Jep! DAFin luottotekniikkaa. Mulla oli aikanaan Vaasan torin pakittamalla kiertämisen ennätys hallussa juurikin ko kulkineella.
Oli muuten pikkusen huteraa menoa kun peruutti 100 km/h. Pikku liikkeet oli aika isoja.Maailmanennätyskin tehtiin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Keimolan_moottorirata#Peruuttamisen_maailmanenn.C3.A4tys- Klommoinen
Eikös messersmitti kääpiöauto pysty samaan?
- messeri
Siinä olikin pakki toteutettu jännästi, kaksitahtimoottori sammutettiin ja käynnistettiin takaperin.
- MauriNumminen
Kulukee se. Mulla on 343 vm 82 ja pakitin sen just Hesasta Lahteen ja motarilla vedin 150 lasissa pakilla. Niskat on kippeet vähäsen mut voitin vedon.
- ilma_vastustaa
Ei kulje. Tuulilasi tms. tätä joskus selvitteli. Välitykset vissiin ihan samat eteen/taakse (kun variaattori pistää "isompaa pesään"), mutta jopa tällaisessa kantti kertaa kantti kopassa on hitusen uhrattu ajatusta aerodynamiikalle. Eli ilmanvastus on kovempi väärään suuntaan ajettaessa ja se nipistää huippuvauhtia pikkuisen. Isompi ongelma on kylläkin ajettavuus, kun kääntyvät pyörät ovat väärässä päässä.
Hitsit kun muistaisi missä numerossa tätä asiaa lämmiteltiin uudestaan... jossain autoissa (en muista, kuuluiko myös Volvo ryhmään) vauhdikas peruuttaminen päättyi koneen keittämiseen. Jäähdytys ei toimi tarkoitetulla tavalla... - Lysmyinen
Teoriassa kyllä, käytännössä ei. Ilmanvastus kusee homman. DAF 44:llä voisi onnistua muotoilun suhteen. http://www.dafownersclub.co.uk/uploads/1/0/9/5/10958195/8816883.jpg?396
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511