Ateisti Niccolo Machiavelli

tunnustakaa.ateistit

Tuo vallanhalun ja poliittisen kieroilun ihailija on varmasti monen ateistin aivan henkilökohtainenkin idoli.

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.Teisti

Miksi ihmeessä Machiavelli olisi ateistin idoli? Ei ateismiin kuulu vallanhalu eikä poliittinen kieroilu. Hänhän oli sitäpaitsi uskova kristitty.
      Eiköhän aloituksesi johdu pelkästään omista perusteettomista kuvitelmistasi, trolli...

• todisteet.uupuu

"Hänhän oli sitäpaitsi uskova kristitty."

Todista väitteesi.

Sen vaan sanon, että sinä nyt et tunnistaisi Machiavellin tekstiä, vaikka joku kopioisi sitä tänne nenäsi eteen!

• A.Teisti

Mistä itse päättelet Machiavellin olleen ateistin? 1400- ja 1500-lukujen vaihteessa suurinpiirtein kaikki olivat uskovia.
        Minun käsitykseni on, että Machiavelli vain kuvasi aikansa yleistä menoa ja eri ruhtinaiden välisiä valtataisteluja, mutta kirjoitti kirjansa tarkoituksella "ohjekirjan" muotoon. Mielestäni kirja on (ainakin osittain) parodiaa tai ironia ajan hengestä. En usko, että hän itse oikeasti piti kirjan ohjeita toivottavina.
        Minulla on muuten Machiavellin Ruhtinas omassa kirjahyllyssänikin.

• A.Teisti

...parodiaa tai ironiaa... tuosta unohtui sana satiiri, kun en sitä äsken millään saanut päähäni...

• fda
    • tunnustakaa.ateistit

Ainakin minä Kristityllä mora-alilla uskon M.V:n olevan muiden idolli.
      Olihan esim- Paavi Borgia:kin Kirkon päällysmies, ja Jumalan Armossa sai toimia
      ja siittää lapsia, sekun ehti.

ME kristityt dickataan Pedobearista, joka on kirkon uusi maskotti.Amen.

ISIS-Kristillinen liike jatkaa kasvaan, ja Jeesus sallii sen,zii u der aziz!

• tässä.odotellaan

Eipä näy todisteita siitä, että Machiavelli olisi ollut kristitty.

• fda

Siihen aikaan taisi olla pakko olla kristitty, jos ei ollut juutalainen.

• A.Teisti

Miksi hän ei olisi ollut kristitty siihen maailmanaikaan, kaikkihan ainakin periaatteessa olivat? Millä perusteella luulet, että hän olisi ollut ateisti? Vai eikö hän vain ollut oikea skotti?

• A.Teisti

fda, samaan aikaan pamautimme vastauksemme, minä vain unohdin nuo juutalaiset... :)

• tunnustakaa.ateistit

Nimim. T.o. onko itselläsi todisteita, ettei olisi Kristitty?
        OLIHAN PAAVI Borgiakin kristitty!

• fda

Löytyykö aloittajalta todisteita, että Machiavelli oli ateisti vai oletko se sama uuno, joka halusi mustamaalata Nietzscheä?

• ohoh.sua

Olet siis sitä mieltä, että Machiavellin väittäminen ateistiksi on hänen mustamaalaamistaan?

• A.Teisti
        ohoh.sua kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että Machiavellin väittäminen ateistiksi on hänen mustamaalaamistaan?

Tottakai on, jos sille ei ole mitään oikeita todisteita, vai oletko ääliö?
        Siis ei ole uskonnollisia (=typeriä) todistuksia, vai oletteko esim. kysyneet häneltä itseltään?

• fda
        ohoh.sua kirjoitti:

Täällä oli heppu, joka yritti mustamaalata Nietzscheä jokseenkin yhtä tietämättömillä argumenteilla ja samaisella kirjoitustyylillä.

A.Teisti, taidat olla tänään aika tarkkaan samalla aallonpituudella, sanoit jokseenkin saman asian tuossa kuin mitä itselläni oli mielessä.

• tunnustakaa.ateistit

Eipä näy todisteita siitä, ettei Machiavelli olisi ollut kristitty.

• Epäjumalienkieltäjä

Eikä siitä, että hän oli ateisti.

Jos olisit lukenut kirjan niin tietäisit, että hän ihaili esimerkillisenä johtaja esimerkiksi Moosesta.

• A.Teisti

Eipä näy, taisipa siis olla kristitty... :)

• fda

https://ndpr.nd.edu/news/24541-machiavelli-s-god/

Sitävastoin löytyy todistetta, että Machiavelli ei ollut ateisti. Siihen aikaan se olisi tarkoittanut, että hän oli sen sortin kristitty nationalisti, joka ei keinoja kaihda. Ei mitenkään harvinainen siis.

Aloittajan naurettavan pellen elein tekemät valheet tällä palstalla saavat kyllä uskontosi näyttämään pelkältä tietämättömien uunojen touhulta. Kuulutko hellareihin vai mikä lahko on sinut aivopessyt jauhamaan jonninjoutavia ja välttämään todellisuutta? Kuvitteletko saavasi taivaspisteitä valheistasi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4164
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3587
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3309
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2830
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2309
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2248
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2042
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      20
      1554
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      12
      1500
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1486
    Aihe