narkkari poikaystävä?

nimetön...

Mä olen seurustellut poikaystäväni kanssa lähes kaksi vuotta. Olen tietoinen että hän on käyttänyt huumeita ennen minua. Suhteemme alussa olimme koko ajan yhdessä, enkä usko että hän silloin käytti huumeita. Puoli vuotta sitten hänen paras kaverinsa tappoi itsensä. Hän masentui täysin. Yritin puhua hänelle, yritin saada häntä lääkärille, mutta millään ei ollut väliä. (ennen kaverin kuolemaa ,hän oli juuri muuttanut omaan asuntoon)Vähän aikaa sitten hän kertoi olevansa riippuvainen amfetamiinista. Tiedän tarkalleen mitä se on ja miten hän sitä ottaa.Hän puhuu katkolle menosta, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Olen puhunut äitini kanssa tästä. Äitini on alkoholisti joka on ollut 14 vuotta raittiina. Äiti sanoo että usko jumalaan vahvisti häntä pistämään lopun juomiselle. Poikaystäväni ei usko mihinkään tai kehenkään. Hän hokee "lopetan tän sun takia". Olen sanonut ettei hän pysy kuivilla jos hän tekee tämän minun takiani. Lopettamisen tahdon on tultava sydämestä ja se on ennenkaikkea tehtävä itsensä takia. En haluaisi menettää häntä. Mutta en tiedä mitä huominen tuo tullessaan. hän on 19, en voi häntä katkollekkaan passittaa. Mitä teen???

11

2909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullista

      mulla on kaks poikaa, toinen 20 ottaa virtaa silloin tällöin viimeksi toissayönä. tiedän sen siitä kun ei tuu kotia ja sitten kun tulee sanoo kyllä, että on ottanut. no niin tänään jo hirveää hermoilua ja mielialan vaihtelua. on rauhaton. on taas tällä hetkellä kylillä kun ei voi pysyä paikallaan. ja toinen poika sitten, kaveri opetti syömään oksapameja, omistaan antaa. ja annahan olla joka viikonloppu tappeluja kun pillereitä napsitaan koprakaupalla ja kaljat samaan syssyyn niin ollaan akressiivisia. käräjiä ollut kummallakin ihan tarpeeksi.enkä voi mitään, kun yrittää luovia siinä aina tilanteen mukaan.tää nuorempi viilteli myös huurupäissään ranteensa 2 viikoa sitten, ja seuraavana päivänä ei muista mitään. sydän sykkyrällä ootan aina ettei tapahtuis mitään peruuttamatonta.saarnaaminen ei auta. et silleen.

      • otan osaa

        Kauheeta! Oletteko te kummatkin käyneet puhumassa tästä asiasta jollekin. Mitä sanoo 19-vuotiaan pojan vanhemmat? Entä toisten poikien isä? Huumeet ovat niin surullinen asia. Niihin kun riippuvuus on paljon suurempaa kuin esim. alkoholiin. Koittakaa jaksaa!


      • käynyt
        otan osaa kirjoitti:

        Kauheeta! Oletteko te kummatkin käyneet puhumassa tästä asiasta jollekin. Mitä sanoo 19-vuotiaan pojan vanhemmat? Entä toisten poikien isä? Huumeet ovat niin surullinen asia. Niihin kun riippuvuus on paljon suurempaa kuin esim. alkoholiin. Koittakaa jaksaa!

        mm: ssa sosiaalitarkkaajalle, lääkärille, viimeksi eilen yritin aikaa terkkariin en saanut kaikki täynnä. poika äyskii kun ei saa nukutuksi.no annoin taas kummallekin kympit et saivat 12:päkin olutta, muuten raivotaan kotona tai ollaan taas itteään tappamassa. tää on niitten mielistelemistä tiedän,mutta alkaa olla neuvot vähissä.kovasti taas varoteltiin ettei saa tapella, no lupasivat olla kunnolla, toivottavasti.


      • naso
        käynyt kirjoitti:

        mm: ssa sosiaalitarkkaajalle, lääkärille, viimeksi eilen yritin aikaa terkkariin en saanut kaikki täynnä. poika äyskii kun ei saa nukutuksi.no annoin taas kummallekin kympit et saivat 12:päkin olutta, muuten raivotaan kotona tai ollaan taas itteään tappamassa. tää on niitten mielistelemistä tiedän,mutta alkaa olla neuvot vähissä.kovasti taas varoteltiin ettei saa tapella, no lupasivat olla kunnolla, toivottavasti.

        Otsikkoni miksi ei, on kysymys joka painaa yhä useampaa nykynuorta. Itse olen 18 vuotias tyttö, joka on hyväksynyt huumeet osana elämää. Tuolla tarkoitan, että hyväksyn ihmiset sellaisena kun heihin tutustun. parhaani mukaan koitan auttaa ja tukea. En hylätä ja painostaa.tunnen monia huumeiden käyttäjiä, ennen tunsin useampiakin, he vain nykyään ovat edesmenneitä. Surullista mutta totta on se että huumeet kuuluvat nykypäivään. Itse en ole ikinä edes kokeillut, mutta tuntuu pelottavalta huomata esimerkiksi baarissa kuinka paljon tarjoajia löytyy. Nuoren ihmisen on vaikea kieltäytyä varsinkin jos kaverit kokeilee. Me nuoret haemme vasta paikkaamme tässä mailmassa, koitamme asioita. kaipaisin vanhemmilta suoraa puuttumista asioihin, pienestä kokeilusta kasvaa usein suuri riippuvuus. yksikin kokeilu saattaa joskus olla liikaa! halusin textilläni antaa näkemystä nuorilta... joillakin meillä on huono itsetunto ja arvot hukassa. Ei se helppoa ole yrittää pistää asiota ja omia ajatuksia järjestykseen, mutta jokaisen meistä on se joskus tehtävä. Nuorten puolesa sanon että tukekaa meitä, mutta puutttukaa asioihin jos siltä vähääkään näyttää!


      • pahoitteleva
        käynyt kirjoitti:

        mm: ssa sosiaalitarkkaajalle, lääkärille, viimeksi eilen yritin aikaa terkkariin en saanut kaikki täynnä. poika äyskii kun ei saa nukutuksi.no annoin taas kummallekin kympit et saivat 12:päkin olutta, muuten raivotaan kotona tai ollaan taas itteään tappamassa. tää on niitten mielistelemistä tiedän,mutta alkaa olla neuvot vähissä.kovasti taas varoteltiin ettei saa tapella, no lupasivat olla kunnolla, toivottavasti.

        Jos tämä yhtään auttaa niin JAKSAMISIA sinulle. Älä syytä itseäsi poikien käytöksestä. Ovat jo isoja ja tekevät itse valintansa. Silti ymmärrän jatkuvan huolesi. Hyvää joulua ja jaksamisia.


    • Pikku tyhmeliini

      Tää on niin tätä..
      Itse olen omalla tavallani taistellut saman asian kanssa ystävieni kanssa ja entisen avomieheni kanssa.
      Yksinkertaisesti kaikki tiivistyy lauseeseen "sä et voi tehdä mitään muuta kuin olla läsnä"
      Eli jos sinä tosiaan haluat kuluttaa vuosia (joita et koskaan takaisin saa) odottaen, että hän saa jostain tarpeeksi suuren puhdin ja avun lopettaa niin pysy hänen vierellä, mutta älä tee hyväksytyksi hänen huumeiden käyttöä.
      Kuuntele ja tue, sillä silloin kun hän on ihan pohjalla, hän ei huomaa, että ainoa suunta on vain ylös.
      Soita Katkolle, mene puhumaan henkilökunnan kanssa.. tutustu aiheeseen heidän kautta ja kysele mitä tapahtuu missäkin vaiheessa vierotusta. Sillä jos kotona sen aiot hänet vierottaa sitten ku aika on , niin tiedoksi.. se on yhtä helvettiä.
      Kuoppaisen ja mutkaisen tien olet valinnut, mutta lämpimin ajatuksin toivotan sinulle voimia ja rohkeutta. Mutta muista.. ei ole pelkuruutta luovuttaa ja lähteä kävelemään.

    • Avuton?

      tuff....very tuff...!....?
      Ensinnäkin hienoa, etä äitisi on kuivilla.
      Oma tyttäreni asuu narkkarin kanssa, eikä usko kun yritän selittää, että olisi pitemmän päälle parempi josko hän jättäisi sen narkkarin.
      Mutta kun ei niin ei. Ollaan niin jääräpäitä ja ihan vaan periaatteessa kapinoidaan vanhempia vastaan.
      Antaisin oman elämäni koska vaan jos oma tytär tajuaisi mihin hänen ns. poikaystävän seura johtaa.
      Narkkari kun ei loppujen lopuksi ajattele muuta kuin itseään samoin kuin alkoholisti.Mutta kun ei niin ei.

      Eli näin ne murheet kiertää

    • eräs kummi

      syytä saada se kipinä hoidon aloittamiselle.Oma kummipoikani kuoli kaksi vuotta sitten huumeiden vuoksi.Miettinyt monesti olisiko pitänyt puuttua enemmän hänen elämäänsa.Poika oli kuolessaan 20 vuotias.Koita puhua ja pyytää myös ammattiapua tilanteeseen.Huumeiden käyttäjien läheisille on olemassa tukihenkilöitä...otappa selvää.Toivon sydämestäni että löydätte ratkaisun...välttyäksenne hukkaan heitetyltä elämältä.Hyvää joulua silti

    • Toni x

      Hän tarvitsee tukea jatkossakin. Masennuksesta pitäisi pystyä keskustelemaan vapautuneesti. Jos masennusta on kestänyt pidemmän aikaa kannattaa lähetä hakemaan apua ulkopuoliselta.

      Harrastukset vievät ajatuksia muualle joksikin aikaa. Pitäisi olla mielekästä tekemistä.

    • jondeee

      kertokaa mulle miten uskallan ottaa asian puheeksi..
      mä oon kiltti pikkukaupungin tyttö. tapasin kesällä aivan ihanan pojan jonka kanssa oon nyt hengannut. Tän ihanapoika illuusion rikko kuitenkin kännitunnustus siitä että se polttaa pilveä.. (eihän se viel periaattees oo kauheen voimakasta, vai?) oon ihan ulkona..
      mä en tiiä yhtään, miten usein se tätä harrastaa, enkä varmaks sitäkään et käyttääks se jotain muutakin.. en oo viel uskaltanu ottaa asiaa puheeks ku eihän se periaatteessa mulle kuulu, mitä se elämällään tekee.. enkä tiiä varmasti et oliko se vaan känniörvellystä ja rehentelyä.. huah.
      joo, tiedän, mun pitäis puhua sen pojan kanssa.. mut (saattais vähän pelottaa) mitä jos se ei halua puhua mun kanssa tästä?

      • samajuttu

        mitä jos ihan rohkeesti ottasit asian puheeks.kysyt vaan että sillon kerran kun sanoit että poltat niin...? mulla on ollu vähän saman lainen tilanne. siinä ei vaan ollu kyse huumeista, mutta muuten sama känninen tunnustus, enkä tiennyt miten suhtautua asiaan. sittenpä eräänä päivänä otin asian puheeks ihan muina miehin. (vaikka oon nainen). sen jälkeen asiasta on puhuttu moneen otteeseen ja hyvin tuloksin. nimittäin nyt olemme erottamattomat bestikset. tuli jopa ilmi että kaveri oli oottanut että otan asian puheeks kun ei ollu ite uskaltanu. että kokeileppas, jos ei se poika oo valmis jakamaan sun kans juttujaan tai ongelmiaan ni kannattaako yrittää sit sunkaan??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      4992
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      39
      1538
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1181
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe