Lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila osallistui Mikä Ikä -seminaariin ev.lut. kirkon järjestämällä varhaisnuorten Kipinä-suurleirillä. Kurttila sanoi seminaarissa näin
"Kuinka aikuiset voisivat toimia lasten kouluarjessa näkyvämmin? En tarkoita tällä pelkästään opettajia vaan esimerkiksi kansalaisjärjestöä tai kirkkoa. Kuinka kirkon ansiokas nuorisotyö löytää kouluihin?" Lainaus Savon Sanomista 28.7.
Siinä on uskonnonvapaus vähän vaakalaudalla, jos kirkko alkaa ujuttautua vielä enemmän kouluihin. Epäilen ettei kirkko malta pitää yhteistyötä tunnustuksettomana.
Video Kurttilan puheesta. Linkin pitäisi avautua edellä lainattuun kohtaan.
http://bambuser.com/v/5679061#t=3898s
Lapsiasiavaltuutetun näkemys koulusta ja kirkosta
2
58
Vastaukset
- lisää.kirkkoa.kouluun
Hyvä Kurttila! Suomi tarvitsee yhä enemmän voimien yhdistämistä, ei hajottamista. Ajatus uskontoneutraaliudestakin on osoittautunut huuhaaksi.
- Et-opelta
Koulun ovia pitää alkaa avata muuallekin kuin kirkonmäelle päin. Sikäli kansalaisjärjestöjen mukaantulo tasapainottaa tilannetta. Mutta kirkon roolia ei tarvise todellakaan enää tippaakaan kasvattaa.
Lapsiasiainvaltuutetun toimiston lausunnossa esitettiin elämänkatsomustiedon avaamista kaikille lapsen uskonnollisesta jäsenyydestä riippumatta. Lähtökohtana tälle kannalle on lasten oikeudet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181861Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541156Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74920- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752