Soitin Nordeaan ja kyselin että milloin saan uuden tunnuslukukortin kun enää oli pari käyttämätöntä numeroa ja nyt nekin on jo käytetty. Sanoi siellä että jos ei tämän viikon lopulla ole tullut niitä tunnuslukuja lisää niin voi soittaa sitten uudelleen. Mutta kun minä tarvitsisin niitä tunnuslukuja jo nyt. Mitä varten niitä aletaan pihtaamaan ettei enää normaalisti lähetetäkään jos ei erikseen ala niitä vaatimaan?
Minulla on mielikuva, että joskus harjoittelin tuota mobiilisysteemiä, tai mikä se nimeltään lienee, kun olen tulostanut varavahvistuskoodejakin, mutta ei aavistustakaan mikä se pin-koodi on? Nyt en sitten pääse verkkopankkiin.
Nordean verkkopankkitunnukset loppuvat!
14
497
Vastaukset
- Voi-voi
Handelsbanken lähettää uuden tunnuslukukortin heti kun 10 numeroa on enää jäljellä, ja tuotakin määrää voi pankissa muuttaa isommaksi.
Nordeassa ei edelleenkään osata yhtään mitään. - Tiedän22
Aloittaja on käyttänyt yli 20 koodia viikossa.
Ei ihmekkään että koodit loppuvat.
Edes kovimmissa sijoitusränneissä ei tunnukset ole loppuneet........... - öjlk
Nordea lähettää uuden listan, kun vanhassa on 40 numeroa jäljellä. Joten joko olet hukannut uuden listan tai olet tosi ahkerasti käyttänyt niitä viime päivinä.
Juu, jos todella käytät noin hurjia määriä tunnuslukuja, suosittelen sinulle tunnuslukusovelluksen käyttöä.
ps. mitä ihmeen "varavahvistuskoodeja"?- kustipolkeee
Tai ehkä posti on vienyt väärään osoitteeseen uuden tunnuslukulistan?
- rahatonna
ps. "mitä ihmeen "varavahvistuskoodeja"
Olen hiljattain siirtynyt sähköpostissa kaksivaiheiseen tunnistukseen ja nyt taisin sekoittaa niitä asioita näihin pankkiasioihin. Kävin katsomassa netistä noita pankkitunnistusjuttuja ja niihin en olekaan aiemmin tutustunut, korjaan. Näyttävät aika monimutkaisilta näin alkuun, enkä kai niitä pysty vielä käyttämäänkään kun ei ole yhtään käyttämätöntä tunnuslukua siinä onnettomassa listassa. :( - höhmävaan
Kuulostaisi virukselta!
- pettynytpankkeihin
OP ei lähetä ollenkaan. Verkkopankissa tulee ilmoitus, että lukupareja on jäljellä X-määrä, ja tilaa uusi avainlukulista. Toki OP:ltä saa uuden listan kun käy hakemassa sen konttorista, se ei ole ns.henkilkohtainen - siitä toinen miinus, se pitää vaihtaa itse käsin. Tässä on oikeestaan Nordealle iso plussa, mutta jos Nordea muuten on paska pankki, niin ei se paljoa lohduta
- diiipadaiiii
OP:n systeemi on ihan hyvä. Säännölliset laskut e-laskuksi, niin ei tarvi verkkopankissa käydä kuin korkeintaan kaksi kertaa kuussa, koska laskuissa on yleensä kaksi viikkoa maksuaikaa. Lukupareja on listassa 300. Tuo riittää vuosiksi.
- näppisneppis
Miten niin OP ei lähetä? Kun käyttäjä tilaa uuden avainlukulistan, niin se nimenomaan lähetetään postissa kotiin. Ei sitä mistään konttorista tarvitse hakea. Ja uuden listan aktivoiminen "käsin" on yksi turvallisuutta lisäävä seikka; sinulla pitää olla tunnusluku vanhalta listalta ja sitten annetaan tunnusluku uudelta listalta.
Vuosiksi tuo Osuuspankin 300 lukuparin lista ei sinällään riitä, koska pankkitunnuksia tarvitaan kirjautumiseen myös muualle kuin itse pankkiin. Esim. vakuutusyhtiöön, omakanta-järjestelmään tms.
- 1-9
Nordean sivuilta:
"Vaihtuvat tunnusluvut eli 80 erillistä tunnusta sisältävän tunnuslukukortin saat tehtyäsi verkkopankkisopimuksen. Käytä tunnukset korttiin merkityssä järjestyksessä. Saat pankilta automaattisesti uuden tunnuslukukortin, kun olet käyttänyt 60 tunnusta tai mikäli olet sijoitusasiakas kun olet käyttänyt 50 tunnusta."
Millaiseen tahtiin olet ne rajan jälkeiset tunnukset käyttänyt, uuden listan tuleminen kotiin voi viedä viikon tai kaksi.- rahatonna
Olen ollut vuosia Nordean asiakas ja onhan noita tunnuslukukortteja ehtinyt tulla sinä aikana. En ole mielestäni normaalia enempää verkkopankissa nykyään pyörinyt. Ehkä se tunnuslukukortti on postissa sotkeentunut tai ehkäpä eivät ole ajoissa sellaista lähettäneet?
- 7-9
Eikö noita tunnuslukuja voisi olla enemmän lapussa, vaikka 500? Pankkitunnuksia tarvitsee nykyään paljon enemmän kuin ennen erilaisiin palveluihin päästäkseen. Pörssikauppoja tehdessä menee jo iso määrä tunnuksia päivässäkin.
IItselläni on pääpankkina S-pankki. Sieltä tunnukset ovat tulleet aina hyvissä ajoin. Jos kuitenkin loppuvat kesken, voin hakea uudet Prismasta aina, klun se on auki.
Sinänsä nuo tunnuslukutaulukot ovat vähän vanhahtavaa. Onneksi uutta on tulossa. Toivottavasti se toimii. - rahatonna
Eipä tullut postissa verkkopankkitunnuksia perjantaihin 31.7. mennessä. Pankkiin taas kerran soitin ja nyt lupasivat niitä tilata, mutta ovat minulla vasta torstaina tai perjantaina ensi viikolla.
- hyväonn
Ottakaa Nordean tunnuslukusovellus käyttöön niin ei tarvitse käyttää paperista tunnusluku lappua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034583Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743851352- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10847