Mikä pankki olisi hyvä?

Muutosta

Olen kurkkuani myöten täynnä tämän hetkistä pankkiani, korkeita palvelumaksuja ja tiukkoja laina ehtoja. S-pankki olisi muuten hyvä, mutta en halua nostaa rahaa kaupasta vaan Otto automaatista, mutta se kai heillä maksaa? Lisäksi minulla ja tyttärelläni on säästötilejä, joille haluaisin mahdollisimman hyvän koron. Luottaako sitten ahvenanmaalaiseen Ålandsbankeniin...vai OP-pankkiin vai mihin? Mikä olisi halvin, luotettavin, turvallisin ja kaikin puolin paras?

96

3730

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xhhddhsdwh
      • pian_Nordean_ex_asiakas

"kun pankkiasioinnin hinta riippuu niin paljon omasta asiakasprofiilista"

teroriassa riippuu, käytännössä ei.

oikeat vertailukriteerit:

asiakkaalla ei ole paljoa rahaa pankkitilillä.

asiakkaalla ei ole myöskään lainoja.

Näinollen esim. Nordeassa asiakkaalla ei ole mitään mahdollisuutta päästä edes kanta-asiakkaaksi, avainasiakkuudesta puhumattakaan.

Eli Nordea on siis pankki kalleimmasta päästä.

Olen itsekin toistaiseksi Nordean asiakas, mutta siksi luen tätä ketjua, että tietäisin, mihin minun kannattaisi vaihtaa.

S-Pankki on muuten hyvä, mutta siellä kansainväliset palvelut tökkivät.

Tulisi nyt edes Tapiola-pankki -fuusion myötä jokin ratkaisu tuohon ongelmaan silloin S-Pankki voisi olla ihan käypä vaihtoehto.

jos ei tuokaan auta, niin mikä muu pankki olisi halpa ?

• xhhddhsdwh

Mitä tarkoitat kansainvälisillä palveluilla? Ihan pelkkiä peruspankkipalveluita tarvitsevalle Nordea on yksi vähiten kalliita.

• xhhddhsdwh

• jklkg

Kuten edellä todettiin, kysymykseen on vaikea ellei mahdoton antaa vastausta. Voisimme kuitenkin yrittää, jos kerrot mitä erilaisia palveluita tarvitset sekä mitä lainoja ja sijoituksia sinulla on ja kuinka paljon?

• säästänkinvähän

Säästöpankki on minulle oikein sopiva. Ainakin omassa kunnassa tiskin takana ihminen ja hyvät neuvot ja avulias väki.
      Sopii tälläiselle tavalliselle pieneläkeläiselle.

• hktoytouo6uo67

Pääkaupunkiseudulla toimiva Nooa-säästöpankki on ainakin aika kallis: Electron-kortti ja verkkopankki yhteensä 6 €/kk. Saldokyselyt ja nostot automaatilla 1 €/kpl (4 ensimmäistä nostoa kuukaudessa ilmaisia).

• undolimites

ihan turha tulla tänne mainostamaan omaa pankkisuhdettaan ja sopivuuttaan, kun minä en tiedä millainen asiakas olen pankilleni.

• lmujsjh

Helpointa on mennä pankin verkkosivuille ja vertailla.

• undolimetes

Mikä pankki on hyvä? Suomessa on about 10 pankkia jotka tarjoaa palveluita kuluttaja-asiakkaalle. Enemmin se pankki miettii onko joku asiakas edes kohtuullinen. Jos kadulta tulee asiakas sisään ja pankki ottaa sen vastaan ja antaa pankkitunnukset yms. ja sit menee vuosi aikaa ja asiakas onkin kylän luuseri ja velkaantuu kymppejä ja ei olekaan luottotietoja, niin kyllä se pankki on se jonka pitäää kysyä mikä on hyvää.
      Se aivan yks ja sama oletko OP, Nordea, Danske tai S-pankin asiakas jos itse et rahan kanssa pärjää ja ymmärrä omia rajojasi

• gjregvjrtgjtrj

Jos on varakas, voi ja kannattaa äänestää kukkarollaan, mutta köyhää ei välttämättä nykyisin oteta ollenkaan asiakkaaksi, vaikka hän olisi luottotiedot omaava ja täysin velaton.

• undolimetes

Periaatteessa OP, Nordea, Danske tai S-pankki ei voi heittää tulevaa asiakasta pihalle, mutta se asiakuuden laatu sit mitataan siinä miten ihminen hoitaa asiansa. Siis todellusuudessa aitorikkaita ihmisiä on suomessa joku pari prosenttia.... 5,4milj äks 2 per sata on jotain 100 000 ihmistä ja sit on varakkaat joita on joku kymmenys, eli reilu puoli miljoonaa... sit on se sekalainen ryhmä luottohäiriöisiä joita on myös se vajaa kymmenys.... joku 300 000... ja sit on tämä ryhmä joka joutuu kärsimään maksuhäiriöisen ihmisen töppäilystä, niin ollaan kaikenkaikkiaan lähellä miljoonaa...... sit talouden pyörittämisen ulkopuolella mm. iän vuoksi on yksi kymmenys....
        Mut ihan tavallisen ihmisen ei tarvi alkaa miettiä mikä pankki on itselle paras. Eikä toisaalta varakkaittenkaan..... Kyllä pankki sit rankkaa ja asiat huonosti hoitava ei pääse millekkään etutasolle vaan maksaa kyllä kaikesta.

• hkjhi6yiu6i6
        undolimetes kirjoitti:

Periaatteessa OP, Nordea, Danske tai S-pankki ei voi heittää tulevaa asiakasta pihalle, mutta se asiakuuden laatu sit mitataan siinä miten ihminen hoitaa asiansa. Siis todellusuudessa aitorikkaita ihmisiä on suomessa joku pari prosenttia.... 5,4milj äks 2 per sata on jotain 100 000 ihmistä ja sit on varakkaat joita on joku kymmenys, eli reilu puoli miljoonaa... sit on se sekalainen ryhmä luottohäiriöisiä joita on myös se vajaa kymmenys.... joku 300 000... ja sit on tämä ryhmä joka joutuu kärsimään maksuhäiriöisen ihmisen töppäilystä, niin ollaan kaikenkaikkiaan lähellä miljoonaa...... sit talouden pyörittämisen ulkopuolella mm. iän vuoksi on yksi kymmenys....
        Mut ihan tavallisen ihmisen ei tarvi alkaa miettiä mikä pankki on itselle paras. Eikä toisaalta varakkaittenkaan..... Kyllä pankki sit rankkaa ja asiat huonosti hoitava ei pääse millekkään etutasolle vaan maksaa kyllä kaikesta.

No tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Pankilla on oikeus valita asiakkaansa. Peruspankkipalvelut on tosin annettava kaikille halukkaille, jollei asiakkaaksi pyrkivällä ole jo ennestään niitä jossakin muussa pankissa. Ensimmäisen pankkinsa saa siis valita, ei enää sen jälkeen.

• KrPennonen

Normaalissa perhebudjetissa tuskin pankkiketjujen välisillä kustannuseroilla on merkitystä.
      Sama koskee pankkipalveluja käyttävää henkilöä. Omalla kohdallani ainoana poikkeuksena OP jonka perusjärjetelmät ovat sekavia kuin humalaisen uloste eikä paikallisen konttorin henkilökunta juurikaan parantanut kuvaa.
      Kaikissa muissa paikkakunnan pankkikonttoreissa asioiden hoitaminen riippui henkilöistä.
      Entisen Sampon lähikonttorista lensin ulos eikä ko. konttorin hoitaja tehnyt mitään tilanteen korjaamiseksi.
      Vastaavasti varsinkin paikallisessa Nordeassa, mutta myös H-B:ssa ja Tapiolassa asiat hoituivat erinomaisesti.
      En väitä, että toiminta olisi samanlaista em. pankkiketjujen muissa konttoreissa.

• Eläkesäästöilläelävä

Olen täysin samaa mieltä KrPennosen kanssa. OP:ssä ei toimi mikään. Kortin uusiminen vie kaksi kuukautta, kun unohdetaan. Tai hoidahan toisella paikkakunna asuvan ednvalvottavan tehtäviä, ei toimi. Puhumattakaan perunkirjoituksista ym. Siis ei, ei sinne.

S-pankki houkutteli kaiken ilmaisuudella. Nyt hinnat ovat ilmestyneet kaikkiin mahdollisiin laskuihin. Jopa Visa laskuun lykätään käsittelymaksu. Oliko vitosen.

Olen itse tullut siihen tulokseen, etää paljon parjattu Nordea sopii minulle. 75 centin maksulla saan toimivan verkkopankin, hyvät automaattipalvelut, ilmaisen kultamastercardin vakuutuksella jne. On lakimiehen/-naisen palvelut ja varainhoitokin on mennyt parempaan suuntaa. Jokainen tosiaan ratkaisee itse.

Ja Danskeen päin en katsokaan surkeiden verkkopalveluiden vuoksi, vaikka ovatkin teknisesti hieman kehittyneet. Mutta niin paljon sai tapella. Osoitteenmuutokset eivät mene perille kolmannellakaan kerralla... tosin lainat olivat aikoinaan kilpailukykyisiä

Aktiaan olin tyytyväinen, mutta nykyisellä paikkakunnallani ei ole. Handelsbanken on varsin kallis. Säästöpankeista en osaa sanoa, kun en ole ollut asiakas.

• eläkeläinen56

Olen täysin samaa mieltä pennosen kanssa. OP:ssä ei toimi mikään. Kortin uusiminen vie kaksi kuukautta, kun unohdetaan. Tai hoidahan toisella paikkakunna asuvan ednvalvottavan tehtäviä, ei toimi. Puhumattakaan perunkirjoituksista ym. Siis ei, ei sinne.

S-pankki houkutteli kaiken ilmaisuudella. Nyt hinnat ovat ilmestyneet kaikkiin mahdollisiin laskuihin. Jopa Visa laskuun lykätään käsittelymaksu. Oliko vitosen.

Olen itse tullut siihen tulokseen, etää paljon parjattu Nordea sopii minulle. 75 centin maksulla saan toimivan verkkopankin, hyvät automaattipalvelut, ilmaisen kultamastercardin vakuutuksella jne. On lakimiehen/-naisen palvelut ja varainhoitokin on mennyt parempaan suuntaa. Jokainen tosiaan ratkaisee itse.

Ja Danskeen päin en katsokaan surkeiden verkkopalveluiden vuoksi, vaikka ovatkin teknisesti hieman kehittyneet. Mutta niin paljon sai tapella. Osoitteenmuutokset eivät mene perille kolmannellakaan kerralla... tosin lainat olivat aikoinaan kilpailukykyisiä

Aktiaan olin tyytyväinen, mutta nykyisellä paikkakunnallani ei ole. Handelsbanken on varsin kallis. Säästöpankeista en osaa sanoa, kun en ole ollut asiakas.

• S-pankki_on_ongelma

S-pankin osalta ei voinut muuta odottaakaan. Se perustettiin alkuaan keräämään halpaa rahaa S-liikkeen käytettäväksi. Silloin olivat luottokorot korkeammat ja omasta pankista saattiin edullista pääomaa. Säästöstä voitiin aivan hyvin antaa osa asiakkaille ilmaispalveluina mieluummin kuin vieraille pankeille.

Nyt kun raha on jo vuosikausia ollut erittäin halpaa, tätä säästöä ei enää tule. Ilmaispalvelut vaativat rahaa ja tappiota on pakko ryhtyä kattamaan jollain tavalla. Ajatus omasta pankista oli aikanaan terävä oivallus, mutta nyt siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

• 1_18

Valehtelija. Luottolaskussa S-pankilla 2e-laskutuslisä/tilihoitomaksu.

"Nyt hinnat ovat ilmestyneet kaikkiin mahdollisiin laskuihin"

Avaappa minulle, että mitä ovat nämä kaikki mahdolliset laskut?

Ja entä se sinun kehumasi Nordea?
        http://www.nordea.fi/henkilöasiakkaat/päivittäiset raha-asiat/tilit ja maksut/tili-informaatiopalvelut/977322.html

Tiliote haettuna konttorilla asioidessa ilmeisesti 5e/kpl? S-pankilla ilmainen.

Kuten huomaat, jokaisella pankilla on hintaa jossain palvelussa. Ilmaista lounasta ei ole olemassa. Peruspankkipalvelut tosin s-pankissa on vielä toistaiseksi ilmaisia, mutta maksullisia palveluitakin löytyy. S-pankin valttina se, että riittää kun olet osuuskaupan omistajajäsen (35-100e pantti), niin saat edullisen hinnoittelun. Ei vaadi mitään avainasiakkuutta, suuria sijoituksia tai laina-asiakkuutta.

Niin ja lisään nyt loppuun, ennen kuin tullaan toteamaan, että olen s-mafian aivopesemä, niin suosikkipankkini on OP.

• lhku

"Tiliote haettuna konttorilla asioidessa ilmeisesti 5e/kpl? "

Iso kysymysmerkki siihen, että kuka tällaista palvelua tarvitsee? Jos kyse on jostain historiallisesta tapahtumasta, sen esiinkaivaminen saakin maksaa tuon verran. Kaikki tuoreemmat tiliotteet saa nettipankista ihan ilmaiseksi.

"suosikkipankkini on OP"
        No siellä varmaan saakin tiliotteen ilmaiseksi - kunhan on riittävän paljon velkaa, että on niitä boooooonuksia millä kuitata tuollaiset asiat. Mitäs siitä, että ne booonukset on jo kertaalleen käytetty isomman korkomarginaalin muodossa.

• 1_18
        lhku kirjoitti:

"Tiliote haettuna konttorilla asioidessa ilmeisesti 5e/kpl? "

Iso kysymysmerkki siihen, että kuka tällaista palvelua tarvitsee? Jos kyse on jostain historiallisesta tapahtumasta, sen esiinkaivaminen saakin maksaa tuon verran. Kaikki tuoreemmat tiliotteet saa nettipankista ihan ilmaiseksi.

"suosikkipankkini on OP"
        No siellä varmaan saakin tiliotteen ilmaiseksi - kunhan on riittävän paljon velkaa, että on niitä boooooonuksia millä kuitata tuollaiset asiat. Mitäs siitä, että ne booonukset on jo kertaalleen käytetty isomman korkomarginaalin muodossa.

Samalla tavalla voit vastata jokaiseen esitettyyn maksulliseen pankin palveluun. Kuka sitä tarvitsee? No mutta kumminkin. Työttömiä/köyhiä joilla ei ole tulostinta kotona, ravaavat pankissa hakemassa tiliotteitaan toimeentulohakemuksia varten esimerkiksi.

Sinä varmaan annat kritiikkiä joillekin pankeille siitä, että luottokortin käytöstä peritään maksua. Tämä taas on minun mielestäni turha valituksen aihe, sillä vähänkin maalaisjärkeä käyttävä ja raha-asiansa osaava ei luottokorttia tarvitse. Ymmärrätkö pointtini turhasta juupas eipäs väittelystä?

Bonuksista en puhunut sanallakaan, eikä se ole syy miksi op:tä suosin. Omaa katkeruuttasi otit ne esille. Taloussanomat onjulkaissut artikkelin, jossa op on ainoana eurooppalaisena pankkina päässyt top 10 listalle, kun on mitattu vahvoja pankkeja.

Ja kai se on kissa nostettava pöydälle, että köyhien ei kannata haaveilla mistään herroittelusta, kun käydään isoimpien suomen pankkien konttoreilla. Pistä sinäkin raha-asiasi kuntoon, niin sinut huolitaan asiakkaaksi isompiin pankkeihin.

• fueugfeuu

"sillä vähänkin maalaisjärkeä käyttävä ja raha-asiansa osaava ei luottokorttia tarvitse."

Itse olen jonkin verran ollut pahoillani, ettei minulle ole myönnetty luottokorttia. Tarvitsisin sitä lähinnä turvallisissa nettiostoksissa.

• KrPennonen
        1_18 kirjoitti:

Samalla tavalla voit vastata jokaiseen esitettyyn maksulliseen pankin palveluun. Kuka sitä tarvitsee? No mutta kumminkin. Työttömiä/köyhiä joilla ei ole tulostinta kotona, ravaavat pankissa hakemassa tiliotteitaan toimeentulohakemuksia varten esimerkiksi.

Sinä varmaan annat kritiikkiä joillekin pankeille siitä, että luottokortin käytöstä peritään maksua. Tämä taas on minun mielestäni turha valituksen aihe, sillä vähänkin maalaisjärkeä käyttävä ja raha-asiansa osaava ei luottokorttia tarvitse. Ymmärrätkö pointtini turhasta juupas eipäs väittelystä?

Bonuksista en puhunut sanallakaan, eikä se ole syy miksi op:tä suosin. Omaa katkeruuttasi otit ne esille. Taloussanomat onjulkaissut artikkelin, jossa op on ainoana eurooppalaisena pankkina päässyt top 10 listalle, kun on mitattu vahvoja pankkeja.

Ja kai se on kissa nostettava pöydälle, että köyhien ei kannata haaveilla mistään herroittelusta, kun käydään isoimpien suomen pankkien konttoreilla. Pistä sinäkin raha-asiasi kuntoon, niin sinut huolitaan asiakkaaksi isompiin pankkeihin.

Luottokortin tarve? Ilmeisesti minun maalaisjärkeni jäi 70-luvun jälkipuoliskolle koska sen jälkeen olemme eläneet korttielämää.
        Tässä on turha ryhtyä perustelemaan kortin etuja koska jokainen hiukankaan maalaisjärkeä omaava tietää ne muutenkin.

Olemme nämä vuosikymmenet maksaneet kaiken mahdollisen kortin maksuaikaominaisuudella ja taatusti tulemme jatkamaan samaa menettelyä.

Uteliaisuuttani kysyn silti, että mitä haittaa kortin käyttämisestä olisi ja miten sen käyttö osoittaa käyttäjän kyvyttömyyttä raha-asioidensa hoidossa?
        Valista minua!

• lhku
        1_18 kirjoitti:

" op on ainoana eurooppalaisena pankkina päässyt top 10 listalle, kun on mitattu vahvoja pankkeja."

Jooo.... Ja sehän ei tarkoita millään tavoin, että se olisi asiakkaan kannalta jotenkin hyvä juttu. Todennäköisesti melkein päinvastoin (=asiakkailta pystytty kuppaamaan riittävästi rahaa).

Mutta hei, älä nyt hermostu. Jos sä tykkäät OP:sta, niin ihan kaikessa rauhassa! Se on vain hyvä, että eri pankeille riittää asiakkaita ja edes jonkinlainen kilpailutilanne tässä monopolien ja duopolien luvatussa maassa säilyy.

• 1_18
        lhku kirjoitti:

" op on ainoana eurooppalaisena pankkina päässyt top 10 listalle, kun on mitattu vahvoja pankkeja."

Jooo.... Ja sehän ei tarkoita millään tavoin, että se olisi asiakkaan kannalta jotenkin hyvä juttu. Todennäköisesti melkein päinvastoin (=asiakkailta pystytty kuppaamaan riittävästi rahaa).

Mutta hei, älä nyt hermostu. Jos sä tykkäät OP:sta, niin ihan kaikessa rauhassa! Se on vain hyvä, että eri pankeille riittää asiakkaita ja edes jonkinlainen kilpailutilanne tässä monopolien ja duopolien luvatussa maassa säilyy.

"Ja sehän ei tarkoita millään tavoin, että se olisi asiakkaan kannalta jotenkin hyvä juttu."

Vakavaraisuutta ei voi koskaan olla liikaa.

" Se on vain hyvä, että eri pankeille riittää asiakkaita ja edes jonkinlainen kilpailutilanne tässä monopolien ja duopolien luvatussa maassa säilyy."

Tästä olen samaa mieltä

• 1_18
        KrPennonen kirjoitti:

Luottokortin tarve? Ilmeisesti minun maalaisjärkeni jäi 70-luvun jälkipuoliskolle koska sen jälkeen olemme eläneet korttielämää.
        Tässä on turha ryhtyä perustelemaan kortin etuja koska jokainen hiukankaan maalaisjärkeä omaava tietää ne muutenkin.

Olemme nämä vuosikymmenet maksaneet kaiken mahdollisen kortin maksuaikaominaisuudella ja taatusti tulemme jatkamaan samaa menettelyä.

Uteliaisuuttani kysyn silti, että mitä haittaa kortin käyttämisestä olisi ja miten sen käyttö osoittaa käyttäjän kyvyttömyyttä raha-asioidensa hoidossa?
        Valista minua!

"Uteliaisuuttani kysyn silti, että mitä haittaa kortin käyttämisestä olisi ja miten sen käyttö osoittaa käyttäjän kyvyttömyyttä raha-asioidensa hoidossa?

Valista minua!"

Puhuin luottokortista, en pankkikortista. Laskulla/osissa maksaminen on tarpeetonta jos oma talous on kunnossa.

• rdswjngrejrjtygj

• 8_11

• rdswjngrejrjtygj
        8_11 kirjoitti:

Ja niistä sopimusrikkomuksia tekevistä verkkokaupoista on pakko tilata jotain?

Tuskin kukaan tieten tahtoen tilaa huijarilta. Myös verkkokaupan tai matkatoimiston konkurssi on aina mahdollinen.

• KrPennonen
        1_18 kirjoitti:

"Uteliaisuuttani kysyn silti, että mitä haittaa kortin käyttämisestä olisi ja miten sen käyttö osoittaa käyttäjän kyvyttömyyttä raha-asioidensa hoidossa?

Valista minua!"

Puhuin luottokortista, en pankkikortista. Laskulla/osissa maksaminen on tarpeetonta jos oma talous on kunnossa.

Minäkin puhuin luottokortista. Käsitääksen pankkikortilla maksaminen vähentää saldoa välittömästi. Luottokortin lasku tulee ( menee suoramaksuun ) viiveellä ja kerran kuukaudessa. Etu on nykyään olematon mutta kyse on periaatteesta.

En ole kokeillut pankkikortin käyttöä lentojen, hotellien, autojen yms. varauksissa mutta joka tapauksessa ilman korttia olisi moni asia paljon hankalampi.

Myös peruutustilanteissa luottokortti on laskulla maksua tai pankkikorttia parempi. Kokemusta on yhden kiertomatkan ja yhden lentoyhtiön konkurssista.

On toki tunnustettava, että korttiemme käyttöraja on vain 5000€ mutta se on riittänyt ja veloitettavalla tilillämme olemme aina pitäneet rahaa reilusti yli tuon rajan.

Yhden häslingin vuoksi olemme kerran joutuneet elämään ilman korttia melkein kuukauden. Karmea kokemus!

• 1_18
        KrPennonen kirjoitti:

Minäkin puhuin luottokortista. Käsitääksen pankkikortilla maksaminen vähentää saldoa välittömästi. Luottokortin lasku tulee ( menee suoramaksuun ) viiveellä ja kerran kuukaudessa. Etu on nykyään olematon mutta kyse on periaatteesta.

En ole kokeillut pankkikortin käyttöä lentojen, hotellien, autojen yms. varauksissa mutta joka tapauksessa ilman korttia olisi moni asia paljon hankalampi.

Myös peruutustilanteissa luottokortti on laskulla maksua tai pankkikorttia parempi. Kokemusta on yhden kiertomatkan ja yhden lentoyhtiön konkurssista.

On toki tunnustettava, että korttiemme käyttöraja on vain 5000€ mutta se on riittänyt ja veloitettavalla tilillämme olemme aina pitäneet rahaa reilusti yli tuon rajan.

Yhden häslingin vuoksi olemme kerran joutuneet elämään ilman korttia melkein kuukauden. Karmea kokemus!

"Etu on nykyään olematon mutta kyse on periaatteesta"

Teidän talouden periaate ei tee luottokortista hyödyllistä välttämättä muille, jotka maksavat laskunsa heti.

Kritiikkini ei ole koskenut kortilla maksamista, vaan sitä, että luottokorttia pidetään muka niin tärkeänä arjen asiana. Mielestäni tarpeeton niille, joilla on varaa maksaa laskunsa heti, tai tarvittaessa varaa odottaa rahojensa palautumista, jos huonon suunnittelun takia pitääkin itse tehty tilaus/kauppa perua.

Ja tämänkin maininnan tokaisin alunperin käyttäjälle "lhku", joka alkoi käymään vääntöä pankkien eri tuotteiden palvelumaksuista.

• rdswjngrejrjtygj

Kirjoitit kuitenkin "sillä vähänkin maalaisjärkeä käyttävä ja raha-asiansa osaava ei luottokorttia tarvitse.".

Ilman luottokorttiakin voi tietysti mainiosti elää, mutta moni kaupunkilaisjärkeä käyttävä hankkii kuitenkin sellaisen, koska luottokortilla maksamisesta saa halvalla lisäturvaa.

• rdswjngrejrjthg
        rdswjngrejrjtygj kirjoitti:

Kirjoitit kuitenkin "sillä vähänkin maalaisjärkeä käyttävä ja raha-asiansa osaava ei luottokorttia tarvitse.".

Ilman luottokorttiakin voi tietysti mainiosti elää, mutta moni kaupunkilaisjärkeä käyttävä hankkii kuitenkin sellaisen, koska luottokortilla maksamisesta saa halvalla lisäturvaa.

köyhien huolenaihe

• rdswjngrejrjtygj
        rdswjngrejrjthg kirjoitti:

köyhien huolenaihe

Vaikka ei turvallisuudesta välittäisikään, luottokorttia tarvitsee mm. ulkomailla auton vuokraamiseen.

• rdswjngrejrjthg
        rdswjngrejrjtygj kirjoitti:

Vaikka ei turvallisuudesta välittäisikään, luottokorttia tarvitsee mm. ulkomailla auton vuokraamiseen.

Jaa että minunkin kannattaa hankkia luottokortti pyörimään ihan vain siltä varalta, jos ikinä päätän mennä ulkomaille ja satun tarvitsemaan vuokra-autoa?

Samalla voisin ostaa pianon jos ikinä alkaakin tehdä mieli opettelemaan pianon soittoa.

• rdswjngrejrjthg
        rdswjngrejrjthg kirjoitti:

Jaa että minunkin kannattaa hankkia luottokortti pyörimään ihan vain siltä varalta, jos ikinä päätän mennä ulkomaille ja satun tarvitsemaan vuokra-autoa?

Samalla voisin ostaa pianon jos ikinä alkaakin tehdä mieli opettelemaan pianon soittoa.

Ei.

• Rihaha

Ehdottomasti Handelsbanken, olen ollut 6 vuotta asiakkaana ja ei mitään moitittavaa. Ei peritä palvelumaksuja eikä muutenkaan mitään ylimääräisiä kuluja. Äärettömän hyvä asiakaspalvelu. En ikinä vaihtaisi takaisin mihinkään Danskeen, Op:n enkä etenkään Nordeaan.

• tyytyväinenasiakas

Olen Nordean asiakas ollut jo kymmeniä vuosia,aiemmin Ruotsissa nyt Suomessa.Palvelu pelannut hyvin.Ilmainen rahansiirto nettipankissa,ei mene valuutanvaihtomaksua Ruotsin ja Suomentilien välillä,samoin automaatista rahannosto Ruotsissa ilman vaihtomaksua.
        Olin vähän aikaa myös Dansken asiakas,oli silloin Sampopankki,muttaen ollut tyytyväinen pankkiin,lopetin asiakkuuteni.
        Kaikissa pankeissa on palvelumaksut,mutta mikäpä ei maksaisi.Tuskin monikaan haluaisi takaisin aikaa kun ei ollut verkkopankkia.

• Muumuualta

Oma talous käyttäytyminen kyllä ratkoo sitä mitä pankista saa. Itse olen vain havainnut että kun pankki käymää, niin aina èi voi keskustella ilman kuumenemista. Toinen pankki taas pyysi anteeksi omaa virhettä

• nimieki

Kun pankki pyytää käymään, kannattaa sanoa että nyt ei ole mitään tarvetta keskustella yhtään mistään.

Jos itsellä on jotain asiaa pankkiin, niin ensin ottaa selvää asioista ja sitten vasta menee hoitamaan asiaa.

• Pidäpuolesi

Ei ole parasta pankkia, on vain vähiten huono. Pankki on pankkia varten ja asiakkaat on myös pankkia varten. Jos lähdet tästä olettamuksesta, et pety. Sinun pitää itse pitää puolesi talousasioissa, ei se ole pankin tehtävä. Juu, onhan joitakin sääntöjä, mutta pankki tekee vai minimin ja pakollisen sinun eduksesi. Jos virkailija ehdottaa jotakin, hän tekee sen esimiehensä käskystä ja saadakseen omat bonuksensa. Näin on näreet!

• minulle_sopivin

Senttiäkään en ole S-pankille maksanut palvelusta. Tili on ollut ainakin vuodesta 2009 alkaen. En tarvitse luottokorttia ja ilmaiset viisi automaattinostoa kuukaudessa riittävät. Uudessa asuinkaupungissa vielä Prisma sopivasti juna-aseman vieressä ja aukioloajat pitkät. Nostot voi räätälöidä myös 5 ja 10 euron seteleitä sisältäviksi.

• sietokykyä

Hyvää pankkia ei olekaan. Ne kaikki ovat vain siedettäviä rahalaitoksia.
      Osuuspankin jäsenyyskään ei merkitse yhtään mitään kun tulee lainojen kanssa ongelmia. Lainan järjestely ei onnistu jäseneltäkään kun ongelma on riittävän iso.
      Pankinjohtajat valvoo pankin etua eikä niitä kiinnosta kenenkään jäsenyys osuuspankissa.

• vähitenhuononetsintään

Vähiten huono pitäisi löytää. Mutta vertailu on vaikeaa, koska pankit muuttaa sopimuksia ysipuolisesti tilanteen mukaan.
      Esim. s-pankin luottokortin käsittelymaksu, jota alkuun ei ollut.

Maaseudulla konttoreitaan eniten lopettaneet pankit on menettäneet eniten asiakkaita. D-bank on ykkösenä siinä vertailussa.

• multiosakas

Haluat nostaa rahaa seinästä, et kaupan kassalta. Itseasiassa S-pankilla on Debit joka on ihan yhtä sama kuin Nordea tai OP yms.Debiti. Sillä saa nostaa rahaa automaatista. Kaikilla muilla pankeilla kuin OP, Nordea ja Danske on se sääntö, että maksuttomia nostoja kun kuukaudessa 5kpl, tämä siksi että OTTO:n omistjat ovat Automatian omistajat ovat niin päättäneet.... Rahan kaupan kassalla nostaminen. Nykyään K-kaupan kassalla saa nostaa rahaa 50centin palkkiolla OP, Danske ja Nordea korteilla.... S-pankissa se on maksuton.
      Entä ne järjettömät luottoehdot.Kyllä ne luottoehdot on kaikilla pankeilla samat.Pitää olla tarkka raha-asioissa ja hoittaa asiat säännöllisesti, niin ei tule sanomista. Pitää olla säännölliset tulot, niin sitä luottoa saa kun itse vaan hoitaa asiat hyvin.
      Ainakaan vielä S-pankki ei ole laittanut omistajajäsenille kuluja, mutta koputetaan puuta... ollaanhan me maksettu jäsenmaksu 100e, että kyllä siinäkin on jo jotain... tosin itse olen saanut jo jäsenmaksun takaisin S-bonuksilla, että maksun puolella ovat :)

Taitaa ketjun alkaja olla sellainen mukavuuslippumatkustja joka hakee vain turvaa töppälyilleen eikä myönnä koko totuutta..... Se, että monella ongelma on rahattomuus, nii ei ratkea pankkia etsimällä, kun aina joutuu kuitenkin sen oman arvonsa osoittamaan omalla toiminnallaan pankin asiakkaana.

Itsellä on OP ja S-kauppa osuudet ja aika yllättäviäkin asioita olen itsestäni saanut kuulla OP:ssa kun on joutunut takahuonekeskusteluun.

• SAAHANSITÄTEHDÄ

Keskusta porvarien Pankki ja Vasemmisto S-market tilit. Sinähän olet kuin se se kuoleva sotilas joka hoki että "Saatanan perkele auta Jumala"

• alikersantti

s-pankin kortilla voi nostaa käteistä otto automaatilta. muistaakseni jokin nostojen määräraja siis nostojen kappalemäärä ei euromäärä on kuukausittain olemassa jonka ylittämisen jälkeiset nostot maksaa jotakin.

Op-pankista on minulla vain huonoa sanottavaa. Verkkopankki on sekava ja alati kasvavat palvelumaksut alkoi ottaa päähän varsinkin kun johto jakaa isoja osinkoja ja pisti väkeä reilusti pihalle. Nyt minulla on pelkästään tili s-pankissa. voihan ne palvelumaksut tulla sinnekin jossain vaiheessa, mutta ei ainakaan vielä.

• pelslslsa

voisin sanoa että mikä tahansa muu pankki kuin osuuspankki. Ala-arvoista asiakaspalvelua ja korkeita palvelumaksuja. ei kiitos enää

• asiakas12

Osuuspankissa voi liittyä asiakasomistajaksi... jolloin pankkimaksut menevät niistä bonuksista. Niitä ei voi muuttaa rahaksi kumminkaan. Bonusta saa sitä enemmän, mitä enemmän sulla on säästössä. Mä en ole muistaakseni kertaakaan maksanut mitään palvelumaksuja tän takia. Kymmeniä vuosia asiakkaana.
        Osuuspankki on kuitenkin suomen vakavaraisin pankki. Helsingin Op on kuulemma surkein kuitnekin näistä.
        Tietysti: ei sun kannata liittyä pankkiin jonka konttoria ei ole kotipaikalla. Se pankki ei rahoita sun oma kotikuntasi toimintoja.

• Minulle_riittävät
        asiakas12 kirjoitti:

Osuuspankissa voi liittyä asiakasomistajaksi... jolloin pankkimaksut menevät niistä bonuksista. Niitä ei voi muuttaa rahaksi kumminkaan. Bonusta saa sitä enemmän, mitä enemmän sulla on säästössä. Mä en ole muistaakseni kertaakaan maksanut mitään palvelumaksuja tän takia. Kymmeniä vuosia asiakkaana.
        Osuuspankki on kuitenkin suomen vakavaraisin pankki. Helsingin Op on kuulemma surkein kuitnekin näistä.
        Tietysti: ei sun kannata liittyä pankkiin jonka konttoria ei ole kotipaikalla. Se pankki ei rahoita sun oma kotikuntasi toimintoja.

Yli 40v. asiakas OP:ssä, kaikki on ollut ilmaista ainakin tähän saakka, kun on jäsen ja bonukset. Koskaan ei ole tarvinnut pankkia vaihtaa niin kuin muiden pankkien asiakkaat, heillä on ollut koppia, syppiä, meritaa, psp:tä,sampoa jne. Silloin kun on lainaa tarvinnut, niin puhelinsoitto on riittänyt.
        Kakkospankkina on S-pankki, niin voi siirtää talousrahat sille tilille ja parhaassa tapauksessa kertyä säästöä ylimääräisistä. Sinne tulee bonukset, maksutapa edut ja osuuspääoman korko. Näillä pankeilla suomalainen pärjää, ei tarvitse mitään ruotsalaisia tai tanskalaisia.

• opnordeadanskehandels
        Minulle_riittävät kirjoitti:

Yli 40v. asiakas OP:ssä, kaikki on ollut ilmaista ainakin tähän saakka, kun on jäsen ja bonukset. Koskaan ei ole tarvinnut pankkia vaihtaa niin kuin muiden pankkien asiakkaat, heillä on ollut koppia, syppiä, meritaa, psp:tä,sampoa jne. Silloin kun on lainaa tarvinnut, niin puhelinsoitto on riittänyt.
        Kakkospankkina on S-pankki, niin voi siirtää talousrahat sille tilille ja parhaassa tapauksessa kertyä säästöä ylimääräisistä. Sinne tulee bonukset, maksutapa edut ja osuuspääoman korko. Näillä pankeilla suomalainen pärjää, ei tarvitse mitään ruotsalaisia tai tanskalaisia.

Ei se pankki ole vaihtunut vaikka nimi on vaihtunut pankeissa.OP on suomalainen pankki,mutta esim.Nordea on pohjoismaiden pankki,etuna siinä on että nostot automaatilla ilmaisia myös esim.Ruotsissa.Samoin maiden välinen rahanvaihto.
        OP taitaa olla ainoa suomalainen pankki.

• mksälsps

S-pankki ja Nordea molemmista hyviä kokemuksia. asiakaspalvelu toimii, kortit toimii ja verkkopankki toimii.

• Kaikkivoihuijata

S-pankilla oli sotkuja jotka Tapiola selvitti tai sotki alunperin ja Nordea oli vastoittain otsikoissa että konttorit lähtee pikkukyliltä,esim meitin kyliltä läksi eikä edes kertonut asiakkaille.Sehän nousi ylös ottamalla roskalainat? Puhuttiin roskapankista. OP-on osakkaiden pankki jossa iso sisään pääsy maksu ja pieni tuloisena älä luule ostavasi pankin lainalla mitään,Säästöpankki teki konkurssin eräällä pikukylällä samana päivänä kun maksoin laina erän,ei puhuneet mitään.Konkurssipesään ei olisi kannattanut maksaa enää mitään,tiesin tämän kun asunto osekeyhtiö(hyvin tunnettu) meni konkkaan ja ulosottomies tuli häätölappuja tuomaan vaikka kaikilla oli jo kamat ulkona ja muuttoautoissa,huusi eisaa karata ennen kuin hoidan teille häädön,nauruksihan se meni mutta samalla se kun kuuli että oltiin maksettu vuokria sanoi että olittepa tyhmiä,eise olisi ollut pakollista enää yli puoleen vuoteen.No ainakin saimme lämpöä ja vettä,mitä Pankit eivät tee Säästöpankki keräsi jollekkin omille tileilleen rahamme ja iso pankki/Valtio yritti uhkailemalla hirmu koroilla periä lainoja ja viiden ihmisen hartia pankki taloja,,,siis Postipankki eli Valtio!! Minulla on puhtaat paperit antaa vain Danske Bang oman kokemukseni perusteella.

• Evita1

Pankkivalintaasi ei voi kukaan muu päättää, kuin sinä itse.
      Asiakkuus vaikuttaa kaikissa pankeissa, eli se kuinka uskollinen ja monipuolinen asiakkuutesi ko. pankissa on, sen mukaan asiakkuus etuisuudet määräytyvät.
      Mikään pankkipalvelu, kuin mikään muukaan palvelu ei voi olla ilmaista, se on vain aivan mahfoton ajatus, koska ne OTTO-, ym. pankkiautomaatit maksaa maltaita, täyttöineen, huoltoineen ja turvallisuutesi takaamiseksi. Toimitilat, henkilökunnan palkat ja tietotekniikan teko, ylläpito ja kehitys maksaa ja ne on kaikissa "pankki" pankeissa samat.
      S-pankissa on se etu muihin pankkeihin, että voit nostaa rahaa samalla, kun ostat ruokaa ja silloin ei automaattikustannuksia tule.
      Jos mahdollista, niin kilpailuta pankkeja, mutta valitse mieluummin täysin kotimainen pankki, jolloin asiointisi ja palvelujen verot jäävät kotimaahan.
      Tiettävästi Säästö- ja osuuspankit eivät maksa veroja ulkomaille, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt, että he harrastaisivat veronkiertoa, vaikka porukkaa kaikki laittaa pihalle.

• okpdodvsodvo

OP toimitusjohtaja on ahne pankinjohtaja. Tulosta tehdään reilusti ja bonukset johtajille huikeita. Samalla pistetään työntekijöitä pihalle reippaasti ja korotetaan asiakkaille koituvia maksuja. Vakavaraisuus ja suomalaisuus ei kauheesti paina. muutkin pankit on vakavaraisia.

• qererrr

mikä on hyvä pankki.. riippuu täysin siitä mitä pankilta haluaa..
      Jos kriteerinä on hyvät korot säästöille.. EI HYVÄÄ pankkia olekaan
      Jos kriteerinä on edulliset kulut EI HYVÄÄ pankkia olekaan
      Jos kriteerinä on palvelujen toimivuus niin siinä löytyy eroja konttoreittain saman pankkiryhmän sisälläkin.. Danske on oman kokemukseni mukaan se mihin ei missään nimessä pidä sotkeentua.. Se on kaikkein kallein ja hitain.
      Sama asia mikä ei maksanut muissa pankeissa mitään ja hoitui yhdellä käyntikerralla muissa pankeissa maksoi Danskessa 30 € ja kesti 2 viikkoa ja palvelu oli epämiellyttävää ja tökeröä.

• Theo2013

Danske Bank on suuri kansainvälinen ja vähän väliä tv:ssä joku heidän ihminen antaa lausuntoja asioista jotka koskevat koko maailman valuutta heilahteluja.Minä "jouduin"heidän asiakkaakseen Sampon kaaduttua ja olen saanut ison käyttöluoton 4 kertaa kk,tulot ja sopimuksen joka takaa kiinteän pankille menevän kulun,eli saan rassautua ja möhliä aika pahasti jos purkavat sopimuksen,mitä en kyllä suosittele.Kaikki on nopeaa,palvelu,pienet katkot toiminnassa kun pankkia vastaan hyökättiin hakkereitten toimista ja omilla sivuilla on tietoa aina jos jotain pitää varoa,sekä jos unohdat laskun kone kysyy etkö huomannut e-laskuasi.Siellä on eri tasoja,pronssi ,hopea,kulta joista voit valita rahaliikenteesi mukaan,tietenkään ei pidä ottaa korkeaa luokitusta jos ei tarvi,minä sain hopeaa ja hyvin menee.Ja ajatelkaa puhelimeen vastaa ihminen?!! ENole edes keskituloinen ja saan saman palvelun kuin kaikki ylemmän tason porukka.

• eikaikille

Hartiapankki,

• paikallinen

Restaurantti,on meidän pankki!

• Pieniraha

Olen tosi tyytyväinen nykyiseen Danske Bankiin. Nykyisiltä verkkosivuilta saa kaikenlaista infoa. Kun sinulla on sijoituksia, myös näiden arvoa on helppo seurata. Osakkeiden ja rahastosijoitusten myynti on helppoa, jos on tarvis. Toimimattommuus on kertakaikkisesti historiaa. Pankilla on tarjota erilaisia kortteja. Käypä netissä tsekkaamassa.Olen myös Aktian asiakas. Siellä taas on todella hyvä asiakaspalvelu livenä. Elikkäs jos asioit kassalla (siis huom. tämä toiminto vielä heillä olemassa), ei tähän palveluun suhtauduta mitenkään väheksyvästi. Kyllähän kassatoimintojakin hoitava voi vinkittää sinulle asioita. Molemmista saa myös kutsuja tarkistamaan oma taloudellinen tilanne, mikä on ihan hyvä palvelu sekin. Itsehän kuitenkin viime kädessä päätät, mitä haluat.

• poka79

Se pankki joka hoitaa sinun asiasi, olkoon pankin nimi mikä tahansa.

• spruits

Spermapankki on hyvä pankki. Sieltä poistuu tyytyväinen asiakas kevein askelin.

• MattiMarginaali

Olen 80- luvun lopussa ostanut ensimmäisen asuntoni ja ostaessani viidennen asuntoni olen maksanut korkoa Op:hen 28 vuotta katkeamattomasti. Viimeviikolla joku Op:n ihminen sanoi marginaalien rajat ja kuinka hyvällä asiakkaalla pienempi ja huonolla vastaavasti korkeampi. Itse lukeudun huonoihin asiakkaisiin koska minun marginaalini oli korkein mahdollinen ilmoitetulla vaihteluvälillä. Kuvittelin pankkia näin pitkään ruokkineena ja kovin peräänkuulutettuna omistajajäsenenä, jolla runsaasti etuja kuuluvani edes johonkin puolivälin maastoon, mutta huonoin ei minulle käy. Joten vaihdoin säästöpankkiin ja kerrasta tuli parempi asiakas marginaalin suhteen verrattuna Op:n pienen marginaalin hyvään asiakkaaseen. Samalla rytinällä myös vakuutukset lähti Pohjolasta 28 vuotta ilman vahinko ilmoitustakaan, varmasti huono asiakas, kun yhtiö ei saa mitään korvata.

• fsaah

Et välttämättä ollut OP:n kirjoissa huono asiakas, päinvastoin. Olit asiakas, joka on unohtanut kilpailutuksen. Siis täydellinen asiakas pankin näkökulmasta - hoitaa asiansa kunnolla ja maksaa kaiken mitä pyydetään.

Hyväkin asiakas saa ensimmäisen lainatarjouksen korkealla marginaalilla. Sillä tavalla pankki katsoo, että oletko valmis maksamaan mitä pyydetään, vai alatko tinkaamaan kuluja alaspäin. Näin se menee kaikilla pankeilla.

• MattiMarginaali

No tuota tuota Op:n palkitsemisjärjestelmä on kuitenkin kohdaltani loppu ja sanoisin vielä vanhan viisauden " ahneella on paskanen loppu". Minun vakuutusmaksut 1700 ja rapiat per vuosi ja korot vajaa 1440 matkaavat nyt toisiin yhtiöihin, että heippä vaan Op. Tottahan se 3140/vuosi isolle konsernille on mitätön raha, mutta voihan meitä yhtäkkiä olla isokin joukko ja silloin se alkaa tuntumaan.

• fsaah

No juu. Mutta kysyitkö lainkaan OP:sta parempaa tarjousta? Ainakin mitä olen muualta kuullut, niin nimenomaan laina-asiakkaille OP voi olla hyvä pankki - kunhan jaksaa kilpailuttaa riittävän monta kierrosta. Eli aina pitää kysyä "naapurissa tarjottiin näin ja näin, pystyttekö vastaamaan tähän?"

• ROSVOJOHTAJAT

KYLLÄ NE SAATANA VIE KAIKKI SUN RHOJAAS ÄLKÄÄ PRKLE LAITTAKO RAHOJA PANKKIIN NEKI ANNETAAN KOHTA KREIKKAAN!!!!!!!!!!

• Kukaan_ei_tässä

ketjussa ole maininnut Koivunlehtipankkia, esim. Suupohjan Osuuspankilla on konttori Helsingissäkin. Pääpaikka on Kauhajoella. Siinä ympäristössä ja Oulun seudulla taitaa olla konttoreita.

Kovin paljon merkitystä ei liene konttorien sijainnilla, koska useinhan ei pankissa tarvitse käydä. Keskuspankkina lienee Aktia.

Pieni pankkihan se on, mutta riittää tavalliselle pienasiakkaalle, oli rahaa tai ei. Mitään palvelumaksuja ei koskaan peritä. Automaattinostoistakaan ei tarvitse maksaa. Lainaehdot ovat aina joustavat.

En mi ä nyt tätä erityisesti mainostaisi, mutta tulipahan vaihdetuksi kelvottomasta Nordeasta kymmenkunta vuotta sitten. Nordeaa ennen oli kelvoton Sampo, joka... hmm... en tiedäkään, mikä vittu se paskakasa nykyisin on.

• Se_paskakasa

on nykyisin Danske Bank.

• Eisepaskahaisevaanpää
        Se_paskakasa kirjoitti:

on nykyisin Danske Bank.

Tosiaan Danske Bank joka laittoi asiansa kuntoon ja nosti turva luokitusta ja pystyy vastaamaan vaikka minkä muun rahalaitoksen huutoon.Ne ajat jolloin oli kismaa johtui ostettujen Pankkien kaiusta ja kaikista toisten tekemistä päätöksistä ennen Fuusiota,nämä myytiin tai uusittiin ja näin saatiin mukaan myös meikäläinen tavallinen kadun tallaaja joten nyt meitä on paljon ja saamme palvelua oli kyse tonnista tai rahamiesten miljoonista,eli kaikille on asiallinen samanvertaisuus rahojensa määrään suhteutettuna,käykää pankin sivuilla niin yllätytte positiivisesti.

• Se.on.Handelsbanken

Melkein 20 vuotta asiakkaana. Ei mitään valittamista. Loistava asiakaspalvelu.

• kahdenpankinasiakas

Op ja S-pankki, Op:n asiakkaana saat aika tuntuvan edun Pohjolan vakuutuksiin ja kortilla voit nostaa rahaa lähes mistä vaan. S-pankki on taas muuten hyvä, visa kannattaa ottaa sen kautta ja rahaa voi tallettaa sinne, sekä nostaa rahaa myös kaupan kassalta.
      Onhan noita muitakin pankkeja, mutta omat tarpeet pitää huomioida pankkeja verratessa. Mikä sopii yhdelle, ei sovi välttämättä toiselle.

• vie_Utajärvelle

U t a j ä r v e n OP on pienellä kunnalla oleva pankki mutta asiakkaita enemmän kuin kunnassa asukkaita. Sijaitsee noin 40 km Oulusta kohti itä ilmansuuntaa.
      Sinne vievät Oulun alueelta ja monelta muualtakin paikkakunnalta asian tuntevat ihmiset. Numeron löydät netistä jos kiinnostaa.
      Ja palvelu toimii tänä päivänä oli pankki missä päin vain.

Toinen vaihtoehto on viedä rahat Ruotsin puolelle. Korko on siellä ihan toista luokkaa mitä Suomessa. terveisiä vaan täältä "ei ruuhka Suomen alueelta"

• jdiasudiow

Minä olen hyvä pankki. Anna rahasi minulle.

• NpankissaVainMaksut

Mikä sitten on hyvä pankki?

Pelkästään palvelumaksuihin tuijottaminen on väärä lähestymistapa, kokonaisuuden tarjoama hyöty verrattuna kuluihin tulee olla halutunlainen.

Saisin "ilmaiset" pankkipalvelut käyttämällä pankin sijoitustoimintaa, mutta sen sopimattomuus maksaisi hetkessä enemmän kuin "ilmaiset" palvelumaksut.

Joten jokaisen tulee valita itse oikeanlainen pankki tarpeisiinsa.

• rahapoikii

olen ollut pitkään aktian asiakas. todella hyvää palvelua ja suomen kielellä. olen saanut myös todella tuottavia sijoitusneuvoja. palvelumaksutkin kohtuulliset. minä olen asiakas, joka äänestää rahoillaan ulos pankista jos en ole tyytyväinen. vaihdoin aikanaan kopista op:iin. ja kun siellä alettiin rahastaa liikaa palveluista vaihdoin aktiaan. en ole katunut. ja en ole hurri enkä ruotsinkielinen, sitähän seuraavaksi väitetään:)

• Ainakin Danske bank on luvannut asuntolainalleni sellaisen kaupan, että maksaisin paljon vähemmän yhtiövastiketta ja velkaa kuukaudessa kuin nyt vuokraa. Kelpaa.

• lasku

Noin vuosi sitten pyysin työnantajaltani palkkani bitcoin-rahana. Samalla lopetin kaksi normaalin pankin tiliä. Nyt en maksa millekään pankille mitään kuluja.
      Säästyy muutama satanen vuodessa.

Uskon että ennen pitkää virtuaaliraha korvaa euron. Tämä lienee jytkympi juttu kuin netti aikoinaan.
      Käyppä kurkkaamassa esim. bittiraha.fi.

Takaan että innostut.

• NauruaJaItkua

Jep, mites maksat ihan tavalliset €uromääräiset laskut?
        Luultavasti työnantaja ei voi maksaa palkaakaan bittirahana

• Bitcoin_korvaa_euron
        NauruaJaItkua kirjoitti:

Jep, mites maksat ihan tavalliset €uromääräiset laskut?
        Luultavasti työnantaja ei voi maksaa palkaakaan bittirahana

Tavalliset laskut voi maksaa bittirahana jo usean palvelun kautta. Esim. bittimania.fi

Ja palkkakin onnistuu jokaiselta työnantajalta. Esim.
        https://bittiraha.fi/content/nyt-mahdollista-saada-palkkaa-bitcoineissa

• Nöykkiöläinen

Lippulaivan Nordea,mahtavan ystävällistä ja auttavaista henkilökuntaa,kiitos teille.

• luukäteen

S-pankki on lähinnä paras, lähinnä ihmistä. Nämä nordeat ja dansket ovat wahroosilaisia, joissa tavallinen asiakas on vain häiriöksi, kuraa tuomassa lattialle, kuten wahlroos sanoo.

• nordeaasiakas

Tuskimpa Nordea niin huono pankki on kun asiakkaita kolmatta miljoonaa.
        Itse olen tyytyväinen,ei ole vielä ainakaan pettänyt.

• ainaina

vetävät sua nenästä niin, ettet huomaa. Voisit mennä myös osuuspankkiin. Maanviljelijöiden pankki, maalaisliitto-kepu pettää aina.

• automiesbmv

Minusta paras pankki on BMV. Mulla on ollut 5 vuotta vuoden 2000 Bemari 2.0 litranen. Monta kertaa vuodessa se pitää viedä huoltoon jonkin vian vuoksi. Sinne menee kaikki säästöt. Kolmasti se on jäänyt tienpäälle ja hinauskyydillä korjaamoon. Jokainen korjaus keskimäärin 700€.

• Kemiläinen86

En tiedä mikä pankki on paras. On ollut joka suomalaisessa pankissa tili ja joskus velkaakin. Kaikki varmaan samanlaisia? Joku joskus saattaa saada "kilpailuttamalla" vähän halvemman lainan toisesta pankista, niin se tekee siitä pankista paremman siihen kohtaan? toisella viikolla taas myydään toinen velka kolmannesta pankista paremmin ulos?? Se tekee siitä taas paremman.

Itsellä pankkiasiat osuuspankissa. Ihan sama kait tuo missä ne on. Tuo on sentääs vielä suomalais omistuksessa ymmärtääkseni.

• ensuosiop

Op kyselee nyt asiakkaiden tietoja, jotta karsiutuu harmaan talouden tekijät?
      Onko pankin tehtävä etsiä näitä?
      Sama kuin vakuutus tarjousta kyseli, niin kohtelu oli , kuin olisi rikollista etsisivät.
      Jatkuvat ongelmat verkkopankissa.
      Ei kiitos.

• Väinö_

Op:sta ja Danskesta ei ole hyvää sanottavaa. Tekevät bisnestä vaan.
      Op:n varainhoitoammattilaiset tekevät bisnestä asiakkaan rahoilla ja, kun tekevät tappiota eli vääriä päätöksiä asiakkaan rahoilla ja he silti perivät kulunsa. Itse lopetin koko palvelun. Siirryin toiseen pankkiin ja huomasin, että toimivat ihan samalla tavalla.

• Nihdihsiis

no tottakai. Sijoita itse, tai ole sijoittamatta jos et viitsi. Asunto jostain, jota vuokraat, ja vuokralla lyhennät lainaa?

• asiakasXXX

"Op:sta ja Danskesta ei ole hyvää sanottavaa. Tekevät bisnestä vaan. "

Tiedoksi vaan: pankit ovat liikeyrityksiä ei hyväntekeväisyysjärjestöjä. Bisnes on pankkien normaalia liiketoiminnan alaa.

• Väinö_

Mutta, mutta se on eri asia kuinka rehellisellä tavalla. Olen joskus käynyt sijoitusillassa joka täynnä tosi vanhoja ihmisiä. Sellaset ihmiset on helppo puhua ympäri. Pankkitoiminnan pitäisi perustua rehelliseen toimintaan. Pankin pitäisi tehdä aidosti lisäarvoa asiakkaan sijoituksille. Minun omat sijoitukset oli reippaasti plussalla. Sitten pankki alkoi tyrkyttämään omia sijoitustuotteitaan. Minulla oli esim. elisaa hankittuna 12 euron hintaan. Nyt se on pörssissä se on 30euron hintainen.

• Pankkiuskollinen

Mulla on OP se "ainut oikea". Ei koskaan valittamista. Tavoitetilille voi kerryttää rahaa hieman korkeammalla korolla. Kun säästöt ylittävät tietyn määrän, jäävät palvelumaksut 1,50 e/kk. Netin kautta hoitelen pankkiasiani ja laskut ovat E-laskuina. Suosittelen.

• hukkasin_kaikki_rahani

Roskapankki on paras pankki. Vieläkö se 1990-laman eli pankkikriisin aikaan perustettu roskapankki toimii? Voiko sieltä avata itselleen säästötiliä?
      Ainakin säästöt menisi oikeaan paikkaan eli rappiolla olevien pankkien tukemiseen.

Toiseksi parhaita pankkeja ovat ne veroparatiisien pankit jotka eivät anna tietoja ulospäin. (ei ainakaan verottajalle)

Varallisuudella on vain kaksi (2) tarkoitusta: 1) pankkijärjestelmän tukeminen ja 2) varallisuuden piilottaminen veroparatiisiin.

• YhtäKaikki

Lähes jokainen pankki on herrojen pankki ja heidän joilla on omaisuutta, rahaa ja rikkaita pentuja. Eräs lottovoittaja totesikin, että nyt kun on miljoonia tilillä niin pankinjohtajatkin pitävät ihmisenä häntä ja jopa tervehtivät! Näin se menee ihan oikeasti.

Usea pankki on kytköksessä myös vakuutusyhtiöihin ja Nasse-setä yms kaverit keräävät itseleen voitot, optiot ja muuttavat Ruotsiin, jotta voivat kiertää veroja.
      Miten voi olla mahdollista, että johtajat ahnehtivat hirveät miljoonat. Nytkin oli taas hyvä esimerkki Danske Bankin johtaja, jonka utlot olivat mielttömät ja henkilöstöä samalla laitetaan ulos ja konttoreita suljetaan. Hirveä epäsuhta! Ahneutta ja omaa napaan mahtuu toistenkin palkat!

Kassahenkilöt voi sanoa irti ja konttorit lakkauttaa ja rahat herrojen optioihin ja bonuksiin. Jotenkin säälittävää toimintaa jopa ala-arvoista.

Miettikää ihan oikeasti mihin pankkiin viette rahanne ja talletuksenne. Useilla pankeilla j haeidän hohtukunnillaan sekä pomoilla on kytköksistä ties minne jahe tukevat vaion rikkaiden etuja. Lainaa saa rikkaiden lapset joilla on jo omaisuutta, asuntoja ja sijoituksia.

Köyhää, tavallista työläistä juoksutetaan ja pidetään ihan pelinappulana. Suorastaan hölmönä ja ei tipu luottoja, lainoja jos ei ole miljoonia vakuutena, jopa vanhempien osakekirjat kelpaa pankeille, niin ahneita he ovat.

Varmaan he myyvät vaikka vanhempiensa vaatteet jos niin pitää tedä.

Myös erorahat on huimia,erilaisia korvauksia sekä eläkekertymät ja muut edut sinä kylkiäisenä, eikö heitä yhtään hävetä, ei koska he ovat niin omahyväisiä ja ahneita sekä itsekeskeisä paskiaisia.

• Keken

Paras pankki on
      Restaurantti !

• poppia

Minä olen tyytyväinen POP-pankkiin, on nykyisin kompuksessa OP:n kanssa...mutta aivan itsenäisiä POP-pankkejakin vielä on.
      Muutimme OP:sta poppiaan (asiakasomistajana) 8vuotta sitten, ei mitään valittamista, vaikka muuton myötä asiointikonttori vaihtui.
      Ei kyllä tällä hetkellä ole kuin tavallinen verkkopankin käyttö, ei lainoja, eikä ihmeempiä säästöjäkään.
      Palvelumaksu 2,90e/ kk.

• kokokolooo

Kilpailutimme ja saimme parhaan tarjouksen Nordeasta. Aina kannattaa ottaa mahdollisimman lyhyt euribor. Nykyään kuulemma eivät enää annan kuukauden euriboreja, tulivat asiakkaille liian edullisiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      165
      7385
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2708
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      53
      2027
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1491
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1395
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      61
      1234
    7. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1169
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1157
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1143
    10. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1081
    Aihe