JENKIT PUUTTUU ITSENÄISEN VALTION

Vartia

SISÄISIIN ASIOIHIN. Suomi elää VENAJÄSTÄ JA SIIHEN EI jenkit puutuu.
KOKKOOMUS NAURAA.

12

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepu_on_petturi

      "Suomi elää VENAJÄSTÄ"

      Olet alkanut näköjään kirjoittamaan isänmaasi nimen kokonaan isoilla kirjaimilla.

      ps. Suomen vienti Venäjälle on noin 6% ja muualle siis 94% kokonaisviennistä, ei tuo siltä vaikuta että Suomi eläisi Venäjästä!

      • kutsun_sinua

        Perssu fantasioi jo Ahvenanmaankin myymisestä Ryssään. Syynä on alueen ruotsinkielisyys. Että sillä tiellä jo ollaan, Äiti-Venäjä kutsuu perssu-poikaansa...


      • 76r4wdht

        "Suomen vienti Venäjälle on noin 6%"


        Oli miten oli, mutta kun maitotuotteien vienti pakotteiden johdosta tyrehtyi, ainakin MTK heräsi.
        Anneli Jäätteenmäki (kesk/alde) ensimmäisinä oli huutamassa kriisiapua maataloustuottajille tuossa tapauksessa. Ei varmaan koko Suomi elä Venäjästä, mutta näyttää, että se osa, joka siitä elää, älähti ensimmäisenä.
        Avaajan ajatusperiä en tiedä enkä ole avaaja.


      • pohjatonkaivo
        76r4wdht kirjoitti:

        "Suomen vienti Venäjälle on noin 6%"


        Oli miten oli, mutta kun maitotuotteien vienti pakotteiden johdosta tyrehtyi, ainakin MTK heräsi.
        Anneli Jäätteenmäki (kesk/alde) ensimmäisinä oli huutamassa kriisiapua maataloustuottajille tuossa tapauksessa. Ei varmaan koko Suomi elä Venäjästä, mutta näyttää, että se osa, joka siitä elää, älähti ensimmäisenä.
        Avaajan ajatusperiä en tiedä enkä ole avaaja.

        Se nyt on se ja sama mitä tapahtuu niin aina MTK keksii jonkun syyn lisätukien vaatimiseen maataloudelle.


      • erinomaistavaan
        76r4wdht kirjoitti:

        "Suomen vienti Venäjälle on noin 6%"


        Oli miten oli, mutta kun maitotuotteien vienti pakotteiden johdosta tyrehtyi, ainakin MTK heräsi.
        Anneli Jäätteenmäki (kesk/alde) ensimmäisinä oli huutamassa kriisiapua maataloustuottajille tuossa tapauksessa. Ei varmaan koko Suomi elä Venäjästä, mutta näyttää, että se osa, joka siitä elää, älähti ensimmäisenä.
        Avaajan ajatusperiä en tiedä enkä ole avaaja.

        Oli miten on mutta se on Suomelle taloudellisesti järkevää että maitoa ei viedä Venäjälle. Maitotuotteiden hinnasta tuotteesta riippuen noin 10-50% on maataloustukia, tuon verran siis Suomalainen veronmaksaja maksaa venäjälle "syöntitukia".


      • Näinsennäkisin
        erinomaistavaan kirjoitti:

        Oli miten on mutta se on Suomelle taloudellisesti järkevää että maitoa ei viedä Venäjälle. Maitotuotteiden hinnasta tuotteesta riippuen noin 10-50% on maataloustukia, tuon verran siis Suomalainen veronmaksaja maksaa venäjälle "syöntitukia".

        Tuosta en väitä vastaan. Tuohan tuli yleisemmäksikin puheenaiheeksi, kun kriisiapua alettiin vaatia. Ja sitähän myönnettiinkin, EU:lla on rahasto sitä varten. Kuinka kauan siitä riittää kompensoimaan suomalaisen maataloustuottajien menetyksiä? Suomalaisilla veronmaksajilla ainakin on näyttänyt ennen pakotteita olleen jatkuvasti riittävästi rahaa kustantamaan se kovasti kehuttu kotimainen ruoka Venäjällekin. Eli suomalainen on maksanut siitä, että venälaiset saa ruokaa halvalla. Vaikka MTK-propaganda mitä valehtelisi.
        Toisaalta Venäjää ei ole pahemmin tainnut hetkauttaa Valion maidon loppuminen sikäläisistä kaupoista?
        Olihan eräs lehtiartikkelikin, jossa mainittiin, että tuskinpa Venäjä siihen kaatuu, jos Valion maito loppuu. Ja vaikka loppuisi tärkeämmätkin toimitukset.
        Venäjän kansa on tottunut kurjuuteen ja se kurjuus vain vahvistaa sitä.
        Löytyisipä se artikkeli, siinä taidettiin puhua Hitlerinkin "menestyksestä" Neuvostoliiton valloituksessa.


    • 815

      Haluat siis mieluummin maksaa työttömyyskorvausta Valion poispotkituille
      työntekijöille.
      Suomen vienti oli ennen pakotteita 10%,mutta eiköhän se saada 0:llaan
      kun tehdään niinkuin amerikkalaiset vaatii.
      Ranskassakin maanviljelijat ovat järjestäneet mielenosoituksia kun eivät
      voi viedä Venäjälle ja kaikki vaan amerikkalaisten vaatimusten takia.
      Ovat nato-maita ja täysin amerikkalaisten määräysvallassa,toivottavasti
      ei koskaan siihen liekaan päätämme laiteta.

      • kepuonryssssä

        Kyseessä ei ole mikään "amerikkalaisten vaatimisten takia" vaan Venäjän määräämä tuontikielto, lue uudelleen;;; siis Venäjän eli sinun isänmaasi. EU:n ja Yhdysvaltojen määrääämät pakotteet taasen johtuvat teidän rysssien suorittamasta toisen maan osan ryöstämisestä.

        Yksi asia ei muutu koskaan; rysssään ei voi luottaa


        ps. niihin muihin maihin vietiin kuitenkin 90%, sen olet valmis uhraamaan terroristivaltio Venäjän nuolemisen takia????


      • Kiristuskatkismus
        kepuonryssssä kirjoitti:

        Kyseessä ei ole mikään "amerikkalaisten vaatimisten takia" vaan Venäjän määräämä tuontikielto, lue uudelleen;;; siis Venäjän eli sinun isänmaasi. EU:n ja Yhdysvaltojen määrääämät pakotteet taasen johtuvat teidän rysssien suorittamasta toisen maan osan ryöstämisestä.

        Yksi asia ei muutu koskaan; rysssään ei voi luottaa


        ps. niihin muihin maihin vietiin kuitenkin 90%, sen olet valmis uhraamaan terroristivaltio Venäjän nuolemisen takia????

        Jos et pilaile itsesi kanssa, teitä on kaksi äärikahjoa.


    • Käsittämättömän lepsua toimintaa Suomelta, ettei tähän ole juuri mitenkään reagoitu. Edes normijärkyttyjät. Nythän USA näkee Suomen osana Venäjää ja toimii tietysti sen mukaisesti. Sivistyksen taso ei kaikkialla ole kovin korkea.

      Kyllä Suomen olisi pitänyt vaatia USA:n johtoa vähintäänkin puhutteluun ja vastaboikotit voimaan. Hornet -kaupat tietysti peruttaisiin ja sälän tuontia rajoitettaisiin, jokunen lähettiläs voitaisiin n-p -otteella palauttaa kotimaahansa.

      • ssdsdsdsdsd

        Mutta sehän teidän venäjämielisten tavoitteena on ollutkin, siis Suomen sitominen voimakkaammin Venäjään. Olkaa ylpeitä, seuraavaksi häviävät ulkomaiset investoinnit Suomesta kun oikein taistelette Venäjän puolesta.


      • Ulkomaiset investoinnit? Voi taivahan taatto! Luuletko todella, että joku investoi tänne meidän puolestamme? Siinäkö syy Suomen lamaan, että odotetaan suu ammollaan, että joku muu meidät pelastaa? Onko Suomi muuttunut Kreikaksi?

        Poliittinen johtokin näyttää nikkaroivan lähinnä puu-ukkoja. Kyllä tähän USA:n toimintaan pitäisi vähintäänkin puuttua. Suomalaisten joutuminen pakotelistalle merkitsee sitä, että meitä pidetään venäläisinä. Ihme, ettei edes sotaministeri tajua tätä, vaan meuhkaa Ahvenanmaasta ja joistakin pikku-ukoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe