rakastan hevosia ja ponia

fleera

Terve minä olen asal ja rakastan hevosia ja ponoi joten voiteko auta minua en tiiä. Mitän hevosista ja haluun kovasti tietää. Miten heppoia hoitetaan ja miten ratsastetan hevosella mitä pitää. Tehä ?

4

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fleera

      Autaka pliz

    • Ponihuluu

      No ensinnäkin hevosen päivittäiseen hoitamiseen kuluu harjaus ja kavioiden puhdistus sekä jalkojen tarkistus ja muutenkin katsoa onko hevonen terve. Myös ruokinta ja liikutus kuluu päivän ohjelmaan. Siinä tarkeimmät hoidosta. Ratsastuksessa hevosta ohjataan niin että jos esim haluat kääntyä oikealle niin hieman vedät oikeasta ohjasta. Sama juttu toisin päin . Hevonen hidastaa ja pysähtyy tasaisesti ohjista vetämällä. Kun hevonen on pysähtynyt voit vetää rauhallisesti ohjista ja hevonen peruuttaa. Reippaammin hevonen liikkuu kun maiskutat tai käytät pohkeita eli napautat jaloilla kylkiin. Tarvittaessa käytät raippaa ja sillä napautat joko pyllyn päälle tai kaulalle. Tässä oli vähän perus juttuja mutta muista tämä saattaa kuulostaa helpolta mutta mitä sitten teet jos hevonen ei hidastakkaan ohjista vetämällä? Eli hevonen on eläin ja se voi päättää että ei uskokkaan ja hypätä pystyyn. Mutta suosittelen käymään vaikka hyvässä ratsastuskoulussa talutustunnilla ja siellä pääset kokeilemaan ohjaamista,hidastamista ja peruuttamista. Toivottavasti tästä oli apua

    • hakeuduhoitoon

      pervo.

    • hännästäolalle

      Älä ruoki trollia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe