Muutto Keravalle

Hyvinkäältä_päin

Kannattaako Keravalle muuttaa?

Hyvät ja huonot puolet?

9

1279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentopoika

      Mikä ettei kannata. Asuin itse siellä vuosina 1976-2014. Mukavan kokoinen, selkeä, hyvät liikenneyhteydet, Hesa ei kovin kaukana, kuntatalous paremmalla tolalla kuin naapurikunnissa tai Hyvinkäällä. Itse muutin pois Espooseen kerrostaloon, kun omakotitalon pito alkoi iän puolesta käydä työlääksi. Kun vertaan Espoon Leppävaaraa ja Keravaa, niin vaaka kallistuu Keravan eduksi selvästi.

    • muuuttajat

      Millasta seutua on Savio?

      • ähvätti

        Samaa Saviota koko Keravan-seutu.


    • TiedänJotakin

      Mukavaa seutua Kerava, itse muutin vasta vuosi sitten ja hyvin olen viihtynyt, asuin ennen Vantaalla, ihan Keravan rajan vieressä. Saviolla useita "alueita". Hienoja omakotitalo keskittymiä ja myös kerrostalo aluieita, mistä päin saviota olet asuntoa katsellut?

    • keravalainenxxx

      Kerava on "ihmisen kokoinen pikkukaupunki", mutta sen verran iso, että jokaista vastaantulevaa ei tunne, mikä on mielestäni vain positiivista. Alkuasukkaat ovat hiljaista, introverttia ja vähän jäykkää porukkaa, joihin tutustuminen vie oman aikansa.
      Keravalta löytyy melkein kaikki elämässä tarvittava, joten täältä ei ole pakko lähteä minnekään, jos ei halua.
      Sijainti on mitä parhain ja julkiset kulkuyhteydet hyvät. Monet käyvät paikallisjunalla töissä Vantaalla tai Helsingissä. Täältä on hyvät pyörätiet Saviolle, Tikkurilaan, Järvenpäähän ja Tuusulan vehmaisiin kulttuurimaisemiin.
      Keravan keskusta on pieni, butiikkeja ja erikoisliikkeitä vain muutama, ruokamarketit isoja ja hyvin varustettuja. Keskustaa hallitsee viihtyisä kävelykatu, jonka varrelta löytyy ruokapaikkoja, pubeja, konditorioita, kesäkirppis, jäätelökioskeja, lasten leikkipaikkoja ym.
      Aivan keskustassa sijaitsee Aurinkomäki, jossa on ulkoilmaesityslava ja katsomo pitkine puupenkkeineen sekä lasten leikkipuisto.
      Keravalla järjestetään monta markkinatapahtumaa joka vuosi mm. kuuluisat valkosipulimarkkinat ja silloin tänne saapuu väkeä kaikkialta.
      Kirjasto on monipuolisine tapahtumineen varmaankin Suomen paras.
      Keravan opistossa on syksyisin ja talvikuukausina runsas ja monipuolinen kurssitarjonta. Elokuvateatteri täältä puuttuu, mutta niitä löytyy Järvenpäästä, Tikkurilasta ja Helsingistä. Liikuntamahdollisuudet ovat hyvät ja melkein kaikki lajit löytyy. Uimahalli, maauimala, Kuntokallion ulkoilualue ja Talman laskettelurinne ovat suosittuja.
      Lapsille on useita päiväkoteja ja kouluja. Hyvin toimivat ja lähekkäin sijaitsevat Keravan lukio ja aikuislukio, Liiketalousoppilaitos ja Keudan ammattiopisto, joissa voi jouhevasti suorittaa vaikka kaksoistutkinnon tai yhdistelmätutkintoja.
      Terveyspalveluista huolehtivat Keravan terveyskeskus, Peijaksen sairaala Vantaalla ja yksityiset terveyskeskukset.
      Keravalta on karsittu palveluja viime aikoina. Täältä puuttuvat verotoimisto, työ- ja elinkeinotoimisto, poliisilaitos, lipputoimisto juna-asemalta, pankkeja on karsittu, Anttilan tavaratalo lähti ja seuraavaksi kai lähtee posti. Virastot ovat nyt Järvenpäässä ja lipunmyynti R-kioskilla ja automaateissa.
      Puutteeksi olen kokenut vesistöjen ja laajojen metsämaisemien puuttumisen. Kerava alkaa olla täyteen rakennettu ja kohta kaatuvat loputkin puut leveiden autoteiden ja asutuksen alta.

      Kaikesta huolimatta, on Keravalle hyvä aina palata Helsingin ruuhkista ja ihmishälinästä.

    • Tyytyväinen_Savioon

      Nyt velä Keravan asunnot ovat kohtuuhintaisia, mutta tulevina vuosina asuntojen kysyntä tulee kasvamaan muuttoliikkeen johdosta. Uusimaa vetää puoleensa työmahdollisuuksiensa vuoksi. Keravalta on aivan loistavat yhteydet muualle pääkaupunginseudulle.

      • ähvätti

        Junat kulkee n.10min välein Helsingin suuntaan.


    • Siistiä

      Mekin käytiin viikonlopulla ajelemassa Keravaa ristiin rastiin. Yleisvaikutelma: siisti ja kodikkaantuntuinen kaupunki. Harkintaan.

    • harasoo0

      Tervetuloa,täällä et tiedä asutko suomessa vai onko itäraja siirtynyt tänne asti,siltä välillä tuntuu oikeesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe