Poliittisesti neutraali media?

452

Onko olemassa sellaista poliittisesti ja yleisasenteeltaan neutraalia sanomalehteä?

Minusta esimerkiksi koko kansan lukemat Iltalehti ja Iltasanomat ovat muuttuneet viime vuosina aika vasemmistolaisiksi medioiksi.

Lisäksi kummassakin lehdessä on alettu syöttää sellaista äärifeministijuttua, jonka mukaan miehet tekevät kaiken väärin ja naisia ei kunnioiteta tarpeeksi (oikeasti, tämä on joka ikinen päivä noiden lehtien vakioteema jossain muodossa lifestyle/elämä-osioissa).

Olen myös selkeästi pannut merkille, että Iltasanomissa kommentteja sensuroidaan aika vahvalla kädellä. Esim. itse olen joskus sanonut painavan mielipiteen, täysin asiallisesti ja käyttämättä huonoa kieltä, mutta nuo kommentit on lähes aina sensuroitu. Tällaisia tapauksia on vuoden aikana jo varmasti yli 10. Kommentti menee aina läpi, jos se sisältää vasemmistoaatteiden kannatusta, mutta toisinaan minun tekee mieli sanoa jotain heidän ideologiaa vastaan, ja silloin yleensä aina kommenttia ei julkisteta.

Tykkään joka tapauksessa lukea päivän polttavista aiheista. Mitä vaihtoehtoisia lehtiä suosittelisitte netissä?

4

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En_itse_ole_neutraali

      Hiljaista on... Suomen kielellä sellaista tuskin on. Sellainen enemmän aatteen puolelta ”neutraali” oikeisto - vasemmisto akselilla on välittömästi kuitenkin värittynyt arvopohjan osalta joko ääri konservatiiviksi tai ääri liberaaliksi ja molemmat ilmenee hyvin tuolla kuvaamallasi tavalla, eli mitä kritiikkiä / palautetta suostutaan julkaisemaan. Yleensä ei mitään ”arvojen” - tai ”aatteen” vastakkaiselta laidalta vaikka olisi kuinka kohteliaasti ilmaistua...
      ...Tähän liittyen olisi todella hyvä jos vähintään valtamedia, isoimmista, esim ylestä alkaen kertoisi toimittajiensa ja esimiestensä poliittisen ja arvomaailmallisen kannan edes ”yleisellä tasolla”. Se antaisi jo yleisesti perspektiiviä asioihin ja niistä kertomiseen...

    • SensuuriX

      Poliittinen painotus tai sensurointi ei ole niinkään se ongelma, vaan kaupallinen neutraliteetti. Esim. IS sensuroi todellakin raskaalla kädellä pois kaikki vähänkin lehden mainostajia mahdollisesti närästävät kommentit ja mielipiteet.

    • ughyle

      Miehet ja valkoihoiset ovat kaiken takana. Mutta kaiken tämän agendana on saada väki ajattelemaan vihdoin omilla aivoillaan. Kun tarpeeksi inhottavat ja keksivät kuvottavia juttuja niin saavat agendansa lopulta läpi.

    • Tuus.Oimittaja

      "Poliittisesti neutraali media?"

      Mihin sellaista tarvitaan ja onko sitä koskaan ja missään ollut olemassa ? Ja onko tuo sanomalehti edes tarpeellinen nykyoloissa. Nythän on seinälehtien tapaan leviäviä tiedotteita koko netti täynnä. Niin kuin tämäkin palsta. Ongelman muodosta se , ettei ole aikaansaatu samaa systeemiä kuten seinälehtien aikaan. Oli vain yksi lehti yksi puolue ja yksi virallinen mielipide.
      Nyt kirjoittelevat kaikki ja mikä mitäkin. Kaikille ei tunnu kaikki kelpaavan joten omaa on tuotava esille. Riittävä ja kunnollinen ennakkosensuuri ja virallinen lupa kirjoitella pitää olla yleiseurooppalainen normi ! Väärän mielipiteen päästäminen sensuurista läpi ja sen päästäminen jopa nettiin on rangaistava "Miljoona jos ei miljardi sakoilla" ylläpitäjille. Kun on saatu jokunen "valemedia" kaadettua ja rahoittaja linnaan on rauha palannut eurooppalaiseen perheeseen. Netistä, kulkuvälineistä ja kauppojen omistajista on karsittava ne joiden mielipide ei täytä "Euroopan hyvinvointinormistoa" siitä lienemme yhtämieltä ja jos ei joku sitä ole vietäköön hänet uuskoulutukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe