Poliittisesti neutraali media?

452

Onko olemassa sellaista poliittisesti ja yleisasenteeltaan neutraalia sanomalehteä?

Minusta esimerkiksi koko kansan lukemat Iltalehti ja Iltasanomat ovat muuttuneet viime vuosina aika vasemmistolaisiksi medioiksi.

Lisäksi kummassakin lehdessä on alettu syöttää sellaista äärifeministijuttua, jonka mukaan miehet tekevät kaiken väärin ja naisia ei kunnioiteta tarpeeksi (oikeasti, tämä on joka ikinen päivä noiden lehtien vakioteema jossain muodossa lifestyle/elämä-osioissa).

Olen myös selkeästi pannut merkille, että Iltasanomissa kommentteja sensuroidaan aika vahvalla kädellä. Esim. itse olen joskus sanonut painavan mielipiteen, täysin asiallisesti ja käyttämättä huonoa kieltä, mutta nuo kommentit on lähes aina sensuroitu. Tällaisia tapauksia on vuoden aikana jo varmasti yli 10. Kommentti menee aina läpi, jos se sisältää vasemmistoaatteiden kannatusta, mutta toisinaan minun tekee mieli sanoa jotain heidän ideologiaa vastaan, ja silloin yleensä aina kommenttia ei julkisteta.

Tykkään joka tapauksessa lukea päivän polttavista aiheista. Mitä vaihtoehtoisia lehtiä suosittelisitte netissä?

4

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En_itse_ole_neutraali

Hiljaista on... Suomen kielellä sellaista tuskin on. Sellainen enemmän aatteen puolelta ”neutraali” oikeisto - vasemmisto akselilla on välittömästi kuitenkin värittynyt arvopohjan osalta joko ääri konservatiiviksi tai ääri liberaaliksi ja molemmat ilmenee hyvin tuolla kuvaamallasi tavalla, eli mitä kritiikkiä / palautetta suostutaan julkaisemaan. Yleensä ei mitään ”arvojen” - tai ”aatteen” vastakkaiselta laidalta vaikka olisi kuinka kohteliaasti ilmaistua...
      ...Tähän liittyen olisi todella hyvä jos vähintään valtamedia, isoimmista, esim ylestä alkaen kertoisi toimittajiensa ja esimiestensä poliittisen ja arvomaailmallisen kannan edes ”yleisellä tasolla”. Se antaisi jo yleisesti perspektiiviä asioihin ja niistä kertomiseen...

• SensuuriX

Poliittinen painotus tai sensurointi ei ole niinkään se ongelma, vaan kaupallinen neutraliteetti. Esim. IS sensuroi todellakin raskaalla kädellä pois kaikki vähänkin lehden mainostajia mahdollisesti närästävät kommentit ja mielipiteet.

• ughyle

Miehet ja valkoihoiset ovat kaiken takana. Mutta kaiken tämän agendana on saada väki ajattelemaan vihdoin omilla aivoillaan. Kun tarpeeksi inhottavat ja keksivät kuvottavia juttuja niin saavat agendansa lopulta läpi.

• Tuus.Oimittaja

"Poliittisesti neutraali media?"

Mihin sellaista tarvitaan ja onko sitä koskaan ja missään ollut olemassa ? Ja onko tuo sanomalehti edes tarpeellinen nykyoloissa. Nythän on seinälehtien tapaan leviäviä tiedotteita koko netti täynnä. Niin kuin tämäkin palsta. Ongelman muodosta se , ettei ole aikaansaatu samaa systeemiä kuten seinälehtien aikaan. Oli vain yksi lehti yksi puolue ja yksi virallinen mielipide.
      Nyt kirjoittelevat kaikki ja mikä mitäkin. Kaikille ei tunnu kaikki kelpaavan joten omaa on tuotava esille. Riittävä ja kunnollinen ennakkosensuuri ja virallinen lupa kirjoitella pitää olla yleiseurooppalainen normi ! Väärän mielipiteen päästäminen sensuurista läpi ja sen päästäminen jopa nettiin on rangaistava "Miljoona jos ei miljardi sakoilla" ylläpitäjille. Kun on saatu jokunen "valemedia" kaadettua ja rahoittaja linnaan on rauha palannut eurooppalaiseen perheeseen. Netistä, kulkuvälineistä ja kauppojen omistajista on karsittava ne joiden mielipide ei täytä "Euroopan hyvinvointinormistoa" siitä lienemme yhtämieltä ja jos ei joku sitä ole vietäköön hänet uuskoulutukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      49
      3311
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      543
      2037
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1950
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      82
      1917
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1578
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1508
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1287
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      113
      1195
    Aihe