Totuus nettikyselyistä (alan ammattilaiselta)

TotuusHelpottaaElämää

Itse netti kyselyjen/arvontojen/kilpailujen -alalla 7 vuotta olleena alan ammattilaisena (lähetin työssäni miljoonia sähköpostimainoksia liittyen kyselyihin ja arvontoihin joka päivä) tiedän että ERITTÄIN USEIN kyselyjen/paneeleiden/ties-minkä-arvontojen palkintoja EI ARVOTA OLLENKAAN (koska firmahan joutuisi maksamaan siitä rahaa!). Mikään viranomainen ei oikein valvo tätä alaa euroopassa vaikka lain mukaan pitäisi.

Esimerkiksi, usein entinen pomoni halusi jostain syystä itse hoitaa aina palkintojen toimittamisen voittajille (lähti postiin palkintojen kanssa) vaikka juuri sentapaiset hommat kuuluivat muille. Sitten vuosia myöhemmin näin hänet kahvilassa ja hänellä sattui olemaan täsmälleen saman mallinen ja värinen kannettava kuin mitä yhdessä kyselyssä oli pääpalkintona.... hmmm. Ja kyseessä ei ole pieni firma vaan yksi maailman top 3 kyselykilpailufirmoista, pörssiyritys jolla toimisto lähes kaikissa EU maissa. Sitten olin töissä toisessa vastaavassa firmassa, siellä uusia kyselyitä/arvontoja julkaistiin joka viikko koko eurooppaan ja jostain syystä n. 15 hengen työyhteisössä (euroopan pääkonttori) en kertaakaan kolmen vuoden aikana kuulut kenenkään sanalla mainitsevan mitään palkintojen ostamisesta tai lähettämisestä asiakkaalle. Joskus kysyin kollegoilta asiasta, kellään ei ollut tietoa siitä. Miksiköhän näin? - no koska niitä ei koskaan arvottu!

Tarinan opetus, firmat ovat ahneita, he haluavat vain sinun email osoitteen ja luvan spämmätä sinulle, sekä mahdollisimmna paljon tietoja sinusta. He valehtelevat että sinulla olisi mahdollisuus voittaa palkinto. EI OLE. Firmat haluavat vain tehdä rahaa, he rikkovat aina sääntöjä jos vain voivat jäämättä siitä kiinni, jos sillä säästää rahaa. En ole koskaan kuullut että arvontojen palkintojen arpomatta jättämisestä olisi koskaan missään maassa annettu rangaistuksia. Rikoksen uhrina olet sinä, kyselyyn/arvontaan osallistuja ja sinua huijataan tuhlaaman aikaasi ja antamaan tietoa itsestäsi. Luuletko todella että voit voittaa päävoiton jos sitä ei edes ole? Vinkkinä, pahimmat huijarifirmat minun näkemyksen mukaan pitävät päämajaansa Tanskassa ja Ruotsissa.

Kannattaa uskoa... Keksi mielummin jotain oikeasti hyödyllistä ajankäyttöä itsellesi kuin nettien kyselyt ja arvonnat, niillä tuhlaat helposti vain elämäsi mukavimmat vuodet. Kannattaa pysähtyä hetkeksi miettimään.

1

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marika191919

Kiitos tiedosta! Olenkin joskus miettinyt samaa. Nyt loppui elämän tuhlaus kaikenjoutaviin kyselyihin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      372
      2033
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1326
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1310
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      136
      1193
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      85
      1087
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      90
      946
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      122
      890
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      880
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      818
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      760
    Aihe