Totuus nettikyselyistä (alan ammattilaiselta)

TotuusHelpottaaElämää

Itse netti kyselyjen/arvontojen/kilpailujen -alalla 7 vuotta olleena alan ammattilaisena (lähetin työssäni miljoonia sähköpostimainoksia liittyen kyselyihin ja arvontoihin joka päivä) tiedän että ERITTÄIN USEIN kyselyjen/paneeleiden/ties-minkä-arvontojen palkintoja EI ARVOTA OLLENKAAN (koska firmahan joutuisi maksamaan siitä rahaa!). Mikään viranomainen ei oikein valvo tätä alaa euroopassa vaikka lain mukaan pitäisi.

Esimerkiksi, usein entinen pomoni halusi jostain syystä itse hoitaa aina palkintojen toimittamisen voittajille (lähti postiin palkintojen kanssa) vaikka juuri sentapaiset hommat kuuluivat muille. Sitten vuosia myöhemmin näin hänet kahvilassa ja hänellä sattui olemaan täsmälleen saman mallinen ja värinen kannettava kuin mitä yhdessä kyselyssä oli pääpalkintona.... hmmm. Ja kyseessä ei ole pieni firma vaan yksi maailman top 3 kyselykilpailufirmoista, pörssiyritys jolla toimisto lähes kaikissa EU maissa. Sitten olin töissä toisessa vastaavassa firmassa, siellä uusia kyselyitä/arvontoja julkaistiin joka viikko koko eurooppaan ja jostain syystä n. 15 hengen työyhteisössä (euroopan pääkonttori) en kertaakaan kolmen vuoden aikana kuulut kenenkään sanalla mainitsevan mitään palkintojen ostamisesta tai lähettämisestä asiakkaalle. Joskus kysyin kollegoilta asiasta, kellään ei ollut tietoa siitä. Miksiköhän näin? - no koska niitä ei koskaan arvottu!

Tarinan opetus, firmat ovat ahneita, he haluavat vain sinun email osoitteen ja luvan spämmätä sinulle, sekä mahdollisimmna paljon tietoja sinusta. He valehtelevat että sinulla olisi mahdollisuus voittaa palkinto. EI OLE. Firmat haluavat vain tehdä rahaa, he rikkovat aina sääntöjä jos vain voivat jäämättä siitä kiinni, jos sillä säästää rahaa. En ole koskaan kuullut että arvontojen palkintojen arpomatta jättämisestä olisi koskaan missään maassa annettu rangaistuksia. Rikoksen uhrina olet sinä, kyselyyn/arvontaan osallistuja ja sinua huijataan tuhlaaman aikaasi ja antamaan tietoa itsestäsi. Luuletko todella että voit voittaa päävoiton jos sitä ei edes ole? Vinkkinä, pahimmat huijarifirmat minun näkemyksen mukaan pitävät päämajaansa Tanskassa ja Ruotsissa.

Kannattaa uskoa... Keksi mielummin jotain oikeasti hyödyllistä ajankäyttöä itsellesi kuin nettien kyselyt ja arvonnat, niillä tuhlaat helposti vain elämäsi mukavimmat vuodet. Kannattaa pysähtyä hetkeksi miettimään.

1

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marika191919

Kiitos tiedosta! Olenkin joskus miettinyt samaa. Nyt loppui elämän tuhlaus kaikenjoutaviin kyselyihin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe