6 viikon putki. Huomisaamuna töihin?!!

mies42hki

joo. Tosiaan nyt lähtenyt vähän lapasesta. Tullut juotua 6 viikkoinen kesäloma joka ainoa päivä. Noin 0,7 litraa vodkaa päivä. Lisäksi kaljaa vaihtelevasti janoon.

No, huonenna alkaa työt, tai siis jatkuu. Toimistohommaa.
Uskaltaakohan pistää kerrasta poikki putken. Onnistuuko?

Vinkkejä? Voinkohan saada saikkua?
Oikeesti vähän pelottaa...

47

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei toi oo paha, mä vedän samanlaisen lastin joka ilta, myös työpäivinä. Aamusta kun ei ota, niin saa maksa levätä ja illal voi taas napata.

      Sit kun olet kuollut, et kuitenkaan enää voi juopotella.

    • vaikeuksia

      Sulla on kyllä erittäin vaikea tilanne, koska tuossa menee ainakin viikko, että selviät tuosta putkesta takaisin elämään. Saikkuakin on aika hankala saada krapulan takia. Bentsoilla ehkä saattaisit päästä jalkeille jo tiistaiksi, mutta niitä on vaikea saada tähän hätään.

      Sulla on niin epätoivoinen tilanne, että mä en näe tässä muuta ulospääsyä kuin, että menet katkolle ja saat siinä samalla viikon saikkua ja hyvät lääkkeet.

    • mies42hki

      Joo, itselle vähän vieras tilanne. Miten katkolle hakeudutaan? Asun helsingissä.

    • mies42hki

      Olo on kuitenkin aika hyvä nyt. Tänään en olr juonut mitään. Missä vaiheessa "tärinät" yms alkaa? Fyysinen olo on hyvä, työhönpaluu pelottaa kuitenkin...

    • Kun en suosittele kannattaako sitä lähteä töihin tärisemään no just ja just vois loiventamalla ehkä korjailla yön aikana, aamulla saattaa kyllä väsyttää,,, ei ole hauskaa näyttäytyä työpaikalla totaalisessa darrassa, tuolla kuurilla saattaa tulla vaikeuksia, jos sitä olutta yöksi se olis ihan ok. Miksei toimisi myös ea jos ne antaisi pameja mutta nyt on sunnuntai/päivystys nehän nauraa pihalle,,, Hankala homma kun tuosta tulee sanomista jos loman jälkeen ottaa saikkua siitähän aavistaa kaikki että on lähtenyt lapasesta,,, mutta parempi pysyä poijes kuin mennä,,,
      Sinun sijassa ottaisin saikkua mutta onhan se vähän perskohtaista,,, se nyt on varma ettei kannattaisi lopettaa seinään jos raakaviinakuuri 6vk.

      • Voin olla väärässä ja ei mitään häikkää se nyt varmaan riippuu kunnosta aikonut pelotella ketään mutta ajattelin vaan tuota raakaviinakuuria joka lyö jalat alta ainakin minulta,,,


    • aamullatöihin

      Älä tähän aikaan enää känniä vedä. Muutama kalja korkeintaan että saat edes muutaman tunnin nukuttua. Ole selailevinasi sähköpostia huominen päivä ja välttele ihmisiä työpaikalla. Kyllä se siitä lähtee. Itse olen juonut jo vuosia joka ilta ja käyn edelleen töissä.

    • kokemuspohjalta

      Älä mene töihin. Krapula tulee niin kammottavana että et kestä olla töissä saati omissa nahoissasi koska olet juonut jopitkään ja runsaasti. Tiedän kokemuksestaHelvetillinen olotila. Hae sairaslomaa ja samalla keskustele lääkärin kanssa hoidosta ja miel jostain muusta kuin korvaushoidosta koska sinulla on päihderiippuvuus.

    • jamaistunut

      No, alkoholi on ollut hyvää.

    • voionneton

      Siirry maalle. On pisemmät välit. Ja kävellessä pelkokin katoaa.

    • positiivari_

      Tilanteessasi on kuitenkin se positiivista, että jos saat potkut, niin voit alkaa ryyppäämään täysipäiväisesti.

    • tienristeyksessä

      6-viikkoa vodkaa pullo joka päivä täyttää jo hyvin kriteerit saada alkoholistin mitali rintaan. Se tosiasia tulee tunnustaa ja hakeutua ammatti-ihmisten tarjoaman avun pariin. Vain itse voit päättää haluatko toipua vai vajota entistä huonompaan tilanteeseen.

    • mies42hki

      Voidaanko krapulan takia päättää työsuhde? Jos menee krapulaisena töihin?

      • nololaaki

        Ei, mutta olisi kyllä hyvä jos työpaikalla olisi jemmassa lomaltapaluupullo lääkkeeksi mahdollisen viinakrampin varalle.


    • frtyhujik

      Olisit pysyny vissyssä, edes loman viimeisen viikon, sitä ennen ajaen viikon putkea alas. Eikö tullut aiemmin mieleen että saattaa olla hankalaa lopettaa seinään?

    • mintulla.selvyyteen

      Bussill töihin ja naukkailet vähän viinaa päivän mittaan, minttuviinaa ei muut haista.
      Bentsoja et saa oikeaan tarpeeseen, niitä määrätään vain narkeille jotka myyvät niitä.

    • Naltreksonista

      Onko näin että Naltreksonin kanssa jos juo vähäisenkin Viinaa.Joutuu sairaalaan tai kuolee.Jos ei ambulanssia tilata ajoissa paikalle.

      • Päihdelääkäri_

        Ei. Naltreksoni ei ole antabusta.


      • Kuoletava
        Päihdelääkäri_ kirjoitti:

        Ei. Naltreksoni ei ole antabusta.

        Niin mutta lähteekö henki,jos juon viinaa Naltreksonin ottamisen jälkeen.


      • Kuoletava kirjoitti:

        Niin mutta lähteekö henki,jos juon viinaa Naltreksonin ottamisen jälkeen.

        Se kuulemma vain vie himon pois.


    • 6887543356

      Saattaapi tulla viinakramppi joten älä mene töihin vaan katkolle ja sieltä rauhoittavat. 6 viikon putki ei lupaa mitään hyvää vaikka sinulla olisikin nyt hyvä olo vielä.

    • Omapa_on_mogasi

      Jos noin todella on tilanne niin itseäsi saat syyttää, jos potkut tulee. Typerää, epäaikuismaista, vastuutonta toimintaa.

      • wewewewe

        Laitappa paskainen kukkahattu päähäsi ja lähde lähimpään baariin ottamaan muutamat loiventavat. Olet todella aggressiivinen krapulassa.


    • ss.seppo

      No, miten tässä kävi? Menitkö töihin vai ryömitkö katkolle?

    • amatööritouhua

      Miksi töissä ei voisi juoda?

    • mies42hki

      Joo. Menin pienessä maistissa töihin. Töistä terassille. Nyt kotona.
      Mietin, pitäiskö ottaa vähän vodkaa... jos pienentäis annosta
      pikkuhiljaa...

      • bilehileee

        No otitko drinksuja? Millaista toimistohommaa muuten teet, ilmeisesti et kuitenkaan asiakaspalvelussa face to face :)


      • mies42hki

        Joo. Jos meinaat matkia minua, yritä edes laittaa tuo joo eteen. Tai sitten vaan pieraise housuihisi.


      • pahka_sika
        mies42hki kirjoitti:

        Joo. Jos meinaat matkia minua, yritä edes laittaa tuo joo eteen. Tai sitten vaan pieraise housuihisi.

        Vähän hankala tilanne, työssäolo selvästi häiritsee sun juomistasi ja se krapula on kuitenkin edessäpäin jos tissuttelee!? Toisaalta yhtäkkinen juomisen lopetus noin pitkän putken jälkeen voi olla jopa hengenvaarallinen: sydänpysähdyksen riski! Kannattaisikohan käydä vaikka työterveyslääkärillä ?


    • SamanKokenut

      Hei mies42hki. Mites meni tänään töissä ja alkaako jo tilanne helpottaa? Tsemppiä sulle!

    • mies42hki

      Joo. Otin etäpäivän tänään. Huomenna soitan aamulla, että oon sairas. Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoitukselka. Tasoittelen oluella

    • jysärissä

      Tääl on yks toinenkin jolla karsee kankkunen lomien jälkeen. Kädet on tänääkin tärissy duunissa, kylmä hikinen olo ja aamukahvin jälkeen yrjölle vessaan. Oon siivoushommissa eikä onneks tarvii olla ihmisten kaa tekemisis duunissa. En kuitenkaan rupee loiventavia ottamaan ja kai loppuviikko menee paremmin.

      • krapulayliherkkä

        Toivotaan, että tulee nopeasti viikonloppu, niin pääsee rauhassa parantumaan. Sitten sen jälkeen päivä kerrallaan juopottelua ja korkeintaan 17 annosta, niin ei tule kuin 1,5-2 päivän krapula. Eli, jos perjantaina juo 17 annosta, niin maanantaina jaksaa mennä töihin.


      • krapulayliherkkä kirjoitti:

        Toivotaan, että tulee nopeasti viikonloppu, niin pääsee rauhassa parantumaan. Sitten sen jälkeen päivä kerrallaan juopottelua ja korkeintaan 17 annosta, niin ei tule kuin 1,5-2 päivän krapula. Eli, jos perjantaina juo 17 annosta, niin maanantaina jaksaa mennä töihin.

        Jostain luin, että yli päivän krapuloista kannattaa jo kääntyä lääkärin puoleen.


    • mies42hki

      Joo. Nyt on vähän parempi olo. Ollut kyllä vähän vatsakipuja. Sellainen vyömäinen ylävatsakipu. Oiskohan närästystä. Vähän on myös kuumetta.

      • huhhuhhhh

        Masentava tapaus kertakaikkiaan.


      • Haima_ehkä

        Sulla voi olla haimatulehdus. Alkon runsas käyttö on yksi riskitekijä. Onko sulla vuosien runsasta alkon käyttöä taustalla ?


      • sternbach

        Krooninen haimatulehdus tuottaa juuri nuo oireet. Lievää lämpöä, kovia ylävatsakipuja ja uloste saattaa olla verisen mustaa.

        Haimatulehdus kannattaa ottaa vakavasti. Akuuttiin haimatulehdukseen, jolloin lämpö voi nousta yli 43 celsiukseen, kuolleisuus on jopa 30%.

        Jos kuume ja kivut johtuvat alkoholista, sen käyttö on lääketieteelliseltä kannalta lopetettava heti ja kokonaan.

        Vaikka alkoholi ei onnistuisi tuhoamaan totaalisesti haimaa, niin vakavana vaarana on kuitenkin haiman tuottaman insuliinin tuotannon pysyvä puute, joka johtaa II-tyypin diabetekseen.

        https://www.drinkaware.co.uk/check-the-facts/health-effects-of-alcohol/effects-on-the-body/diabetes


    • sterbach

      Ei kannata Pidä rehellinen palkaton 2 viikon sairausloma lääkäriltä (kenties 3 x 10 mg diatsepaamia päivässä 7-8 päivän ajan estää alkoholi-epileptiset kohtaukset). Työnantaja päättää, maksaako aktiivijuopottelusta (se selviää diagnoosista). Se voi maksaa täyttä palkkaa, mutta pakko sen ei ole. Suosittelisin alkoholinkäytön radikaalia vähentämistä.

    • Suomalainen2133

      Itse tuli juotua 5 päivää kaljaa ja viinaa. Nyt on 4 rapulapäivä menossa. Päätä särkee ja heikottaa. Koska tämä loppuu?

      • krapulayliherkkä

        Nämä on yksilökohtaisia asioita, joten krapulan keston arvioimiseen auttaisi, jos sinulla olisi runsaasti henkilökohtaista ryyppäyskokemusta, mutta tässä tapauksessa asia ei taida olla niin?

        Nyrkkisääntönä voidaan kuitenkin pitää, että krapula kestää yhtä monta päivää, kuin mitä juominen kesti. Eli tässä tapauksessa ryyppäsit viisi päivää, joten huomenna viidentenä krapulapäivänä pitäisi loppua.

        Itse olen viime aikoina ollut erittäin herkkä krapulalle ja olen saanut kolmen ryyppäys päivän jälkeen viiden päivän krapulan. Eli krapulan akuuttivaihe on kestänyt sen viisi päivää ja siihen lisäksi viikon kuntoutus, että olisin taas hyvässä kunnossa. Minulla on vaan mennyt nyt niin, että olen juonut esim pe-su ja maannut koomassa sängyllä koko viikon ja aloittanut taas perjantaina juomaan ja koska en ole pitänyt kuntoutusjaksoa, niin uusi krapula on aina entistä pahempi.


      • Suomalainen2133
        krapulayliherkkä kirjoitti:

        Nämä on yksilökohtaisia asioita, joten krapulan keston arvioimiseen auttaisi, jos sinulla olisi runsaasti henkilökohtaista ryyppäyskokemusta, mutta tässä tapauksessa asia ei taida olla niin?

        Nyrkkisääntönä voidaan kuitenkin pitää, että krapula kestää yhtä monta päivää, kuin mitä juominen kesti. Eli tässä tapauksessa ryyppäsit viisi päivää, joten huomenna viidentenä krapulapäivänä pitäisi loppua.

        Itse olen viime aikoina ollut erittäin herkkä krapulalle ja olen saanut kolmen ryyppäys päivän jälkeen viiden päivän krapulan. Eli krapulan akuuttivaihe on kestänyt sen viisi päivää ja siihen lisäksi viikon kuntoutus, että olisin taas hyvässä kunnossa. Minulla on vaan mennyt nyt niin, että olen juonut esim pe-su ja maannut koomassa sängyllä koko viikon ja aloittanut taas perjantaina juomaan ja koska en ole pitänyt kuntoutusjaksoa, niin uusi krapula on aina entistä pahempi.

        Yleensä oon juonu1 päivän ja useimmiten oon selvinny kans yhdellä rapulapäivällä. Niin se taitaa tässäki tapauksessa olla. Mutta on kyl ollu jumalauta huono olo, yhtään en ole ottanu loiventavia ja välilä sai pelätä jo henkensä edestä. Voimia vain kaikille kohtalotovereille.


    • mies42hki

      No nyt on lämpö noussut jo lähelle 39 astetta. Mahakipu on voimistunut. Todellakin sellainen vyömäinen puristava kipu.

      • Huolestunut_lukija

        Pitäisköhän sun kuule hakeutua päivystykseen aika nopiasti!?


      • oma_valintahan_se_on
        Huolestunut_lukija kirjoitti:

        Pitäisköhän sun kuule hakeutua päivystykseen aika nopiasti!?

        Voi hakeutua päivystykseen ja kertoa totuuden mukaisesti mistä on kyse eikä yrittää kusettaa yhtään tai sitten jatkaa ryyppäämistä.


      • oma_valintahan_se_on kirjoitti:

        Voi hakeutua päivystykseen ja kertoa totuuden mukaisesti mistä on kyse eikä yrittää kusettaa yhtään tai sitten jatkaa ryyppäämistä.

        Haima kestää koko elämän...


    • reippahastikäypi

      Toivottavasti Soini ja Sipilä saavat aikaan yhteiskuntasopimuksen ja liiat lomat pois kunnilta ja valtiolta.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      38
      1376
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      65
      1349
    3. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      249
      1214
    4. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      59
      1171
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1065
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      796
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      768
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      757
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      731
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      707
    Aihe