Vertaistukea!!! Juuri sairastunut

kyllasitakaikkeaperkele

Mistä johtuu että tämä epilepsia on sairautena niin vaikea hyväksyä? Olen ihan äskettäin diagnoosin saanut ja vielä ensim. lääke kokeiluna menossa, tulee karseita sivuvaikutuksia ja menee ihan pää sekaisin noista.

En suostu hyväksymään tätä sairautta ja kun sukulaiset siitä kyselee, olen vain hiljaa ja haluaisin huutaa että mulla mitään ole!!! Vaikka tiedän että joo, on.. miksi tämän kieltää itseltään ? Johtuuko se siitä että aiemmin on ollut täysin terve ja on järkyttynyt sairastumisesta? Minulle sanottiin sairaalassa että tämä vie aikaa. Olen silti ihan super shokissa ja en jaksaisi tätä lääke rulianssia yms. Kyllä KYRPII suomeksi sanottuna.

Antakaa jotain vinkkejä ja kertokaa millaista teillä alkuun oli, te kokeneemmat. Oliko ahdistavaa oloa ja suorastaan ärsytystä ja vihaa sairautta kohtaan? Minun ajatukset vaan harhailevat sairastumisesta johonkin tulevaisuuteen joka näyttää ihan mustalta ja taas toisaalta en haluaisi kuunnella yhtään lääkäreitä vaan lopettaa lääkkeet ja.. voivoi. On tämä vaikea.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkeksinimeää

      Minkä ikäinen olet? Jos olet nuori, se saattaa ajan myötä parantua, ja toki miksi ei aikuisellakin voisi. itse nyt 15, joulukuussa 16, ja 13 vuotiaana mulle todettiin epilepsia. mahdollista, että mulla oli se jo pidempäänkin ollut, kohtaukset tuli vain yöllä eli niitä ei ehkä ollu huomattu. alkuaikaan oli kohtaukset tosi 'vahvoja', kouristelua, silmät käänty ympäri ja suu vaahtosi. aamuisin aina suu ja kieli ihan haavoilla enkä pysynyt pystyssä. nyt ei ole yli vuoteen ollut kohtauksia, eli lääkitys kohdallaan. ollaan puhuttu lääkärin kanssa että kokeiltaisiin lääkkeen poispurkua, kohtauksia kun ei enää ole. Mun suvussa ei epilepsiaa ole, eli mun kohdalla se laukesi varmaan jatkuvasta stressistä ja masennuksesta sekä rankasta ja traumaattisesta lapsuudesta. Sekava teksti mutta pointtini on, että kun oikee lääkitys löytyy ja varmasti myös kohtaukset pysyy poissa, voit elää melko normaalia elämää sen kanssa. toki se on varmaan erilaista jos kohtauksia voi tulla milloin vain, en itse osaa sanoa kun tosiaan vain unen aikana kouristelut alko. Olin ekojen kohtauksien aikaan kesäleirillä josta kun muut lähti kotiin, minä lähdin tutkimuksiin. Mun ei ollut muistaakseni vaikeaa hyväksyä sitä, oli vaan vähän sellanen että aijaa, vielä lisää taakkaa kannettavaksi.
      Minulla myös sukulaiset, eritoten mummi on aina ollut kauhean huolestunut sairaudesta, mitään ei saisi tehdä koska minulla on epilepsia ja päläpälä. sillon munkin tekee mieli vaan huutaa että ei mulla ole enää mitään. koska ei luultavasti ole. mummi luulee että epilepsia tuli mulle kun kaaduin pyörällä, vaikka siitä tuli vain neljä tikkiä polveen. toki sukulaisten huolen ymmärtää, mutta mä ymmärrän kyllä että se kyrpii kun ne kyselee. sivuvaikutuksista sen verran (lääkkeenä apydan 600, vaikuttava aine opskarpatsapiini (vai mikä ihme olikaan)) ja ei aiheuta muuta kuin tosi runsasta hiustenlähtöä, ihan vähän haromalla kamalat tupot lähtee.

      kyllä se kyrpii aivan varmasti, mut opit elämään sen kanssa. mä koen itseni nykyään vaan vahvemmaksi, kun tiedän et oon selvinnyt kaikesta mitä mun lapsuudessa mulle tapahtui ja sen lisäksi selätin myös epilepsian. se ei enää vaikuta mun elämään. toisilla se tietysti on sitten elämän loppuun asti, se on yksilöllistä, mun kohdalla kyse oli stressin(?) laukaisema nuoruusiän epilepsia

      pahoittelen tosi sekavaa tekstiä :D en normaalisti näin sekavasti kirjoita, mutta.. tää on mulle tuttu aihe, kirjotin tätä viestiä tosi pitkään
      tsemppiä sulle kuka ikinä ootkaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe