Jumalfobistit tuntomerkit

Kun ihminen ei halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, hän yrittää keksiä erilaisia tekosyitä ja verukkeita, joiden taakse hän vetäytyy, jotta saisi perusteet olla tunnustamatta Jumalan olemassaoloa ja jotta ei tarvitsisi olla vastuussa Hänelle mistään. Kyse on Jumalfobiasta. Seuraavassa muutamia yleisimpiä väitteitä, joilla ateistit ja evolutionistit kuvittelevat voivansa paeta Jumalaa ja niiden perusteella heidän Jumalfobiansa paljastuu:
1. Jumalaa ei ole olemassa tai hän on satuolento
2. Raamattu ei ole Jumalan sanaa, eikä totuus.
3. Jeesus ei ole historiallinen henkilö
4. Evoluutio on fakta
5. Maailmassa on paljon uskontoja ja "jumalia".
6. Kristityt ovat tehneet paljon pahaa
7. Jumala, jota heidän mukaansa ei ole olemassa, on tehnyt paljon virheitä luomisessa ja Hän on julma.
Jos siis joku esittää tällaisia väitteitä, niin hänellä on mitä todennäköisemmin Jumalfobia. Väitteistä ainoastaan kohdat 5 ja 6 pitävät paikkansa, mutta nekään eivät kumoa Jumalan olemassaoloa eikä kreationismia.

"Alussa loi Jumala taivaan ja maan." (1.Moos.1:1)

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taikauskonnoton

Ensin pitäisi keksiä jokin järkevä peruste, jonka mukaan Jumalan pitäisi olla olemassa. Lisäksi Jumalasta pitäisi löytyä jotain todisteita.

Koska mitään tuollaista ei ole, ei ole järkevää olettaa minkään jumalolennon olemassaoloon. Tällainen yksinkertainen logiikkahan ei tietenkään ole mitään fobiaa, vaan järkevää päättelyä.

Loppukivana voimmekin sitten naureskella kreationistien idiotismille ja Raamatun päättömille tarinoille.

• Taikauskonnoton

P.S. Elämä on kivaa kun ei tarvitse pelätä julman Jumalan kostoa, eli olla jumalfobinen (jumalfobiastahan voivat kärsiä ainoastaan Jumalaan/jumaliin uskovat).

• "Ensin pitäisi keksiä jokin järkevä peruste, jonka mukaan Jumalan pitäisi olla olemassa. Lisäksi Jumalasta pitäisi löytyä jotain todisteita."

Mitään järkevää perustetta Jumalan olemassaololle ei voi ollakaan, jos on jo ennalta tehnyt päätöksen olla ateisti. Luovu ensin ateismista, niin silloin sinulle tulee järkevä peruste uskoa jumalaan ja saat myös todisteet Hänen olemassaolostaan.

• Taikauskonnoton
        Mark5 kirjoitti:

"Ensin pitäisi keksiä jokin järkevä peruste, jonka mukaan Jumalan pitäisi olla olemassa. Lisäksi Jumalasta pitäisi löytyä jotain todisteita."

Mitään järkevää perustetta Jumalan olemassaololle ei voi ollakaan, jos on jo ennalta tehnyt päätöksen olla ateisti. Luovu ensin ateismista, niin silloin sinulle tulee järkevä peruste uskoa jumalaan ja saat myös todisteet Hänen olemassaolostaan.

Asiahan on juuri päinvastoin. Vai uskotko sinä kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan siihen asti (ja senkin jälkeen), että sinulle esitetään järkiperusteet olla uskomatta niihin?
        Aivan varmasti varauksettomasti tonttuihin, enkeleihin, maahisiin, kummituksiin, ufomiehiin jne. uskovat näkevät niitä joka puolella. Kumma vaan ettei ne halua näyttäytyä järki-ihmisille.

En minä ole koskaan tehnyt päätöstä olla ateisti. En vain ole koskaan uskonut jumaliin.

• Taikauskonnoton kirjoitti:

Asiahan on juuri päinvastoin. Vai uskotko sinä kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan siihen asti (ja senkin jälkeen), että sinulle esitetään järkiperusteet olla uskomatta niihin?
        Aivan varmasti varauksettomasti tonttuihin, enkeleihin, maahisiin, kummituksiin, ufomiehiin jne. uskovat näkevät niitä joka puolella. Kumma vaan ettei ne halua näyttäytyä järki-ihmisille.

En minä ole koskaan tehnyt päätöstä olla ateisti. En vain ole koskaan uskonut jumaliin.

"En minä ole koskaan tehnyt päätöstä olla ateisti. En vain ole koskaan uskonut jumaliin."
        Jaakobin nyt vaan täytyy jotenkin vängätä kaikki muiden syyksi, koska muuten olisi mahdollista se, että hänen päässään viiraa. Helpompi keksiä valheellisia väittämiä muista ihmisistä kuin tunnustaa, että mahdollisesti ei ole aivan kunnossa yläkerrasta. Että valo palaa, mutta ketään ei ole kotona. Että hissi ei kulje ylös asti.

Mutta onneksi on homoja, ateisteja, toisuskoisia ja luopioita, niin syylliset Jaakobin ahdistuksessa eivät lopu koskaan.

• MiettiiHän

"1. Jumalaa ei ole olemassa tai hän on satuolento"
      Näin on kunnet toisin todistetaan.

"2. Raamattu ei ole Jumalan sanaa, eikä totuus."
      Näin on, ihan todistettavastikin.

"3. Jeesus ei ole historiallinen henkilö"
      Jeesus on saattanut olla historiallinen henkilö, mutta todennäköisesti tarinat Jeesuksesta kertovat useasta eri henkilöstä. Nämä tarinat ovat tietenkin vain huhupuheita.

"4. Evoluutio on fakta"
      Onhan se, ihan todistetusti.

"5. Maailmassa on paljon uskontoja ja "jumalia"."
      Aivan varmasti on, väittääkö joku tosissaan jotain muuta?

"6. Kristityt ovat tehneet paljon pahaa"
      Tämäkin on kiistämätön totuus, eikä kukaan varmaan muuta väitä. Eihän se tietenkään tarkoita, että kaikki (tai edes useimmat) kristityt olisivat julmia. (Lisäksi osa kristityistä on julmia ymmärtämättään omaa julmuuttaan.)

"7. Jumala, jota heidän mukaansa ei ole olemassa, on tehnyt paljon virheitä luomisessa ja Hän on julma."
      Olet ymmärtänyt väitteen kreationistiseen tapaan väärin. Kyse on siitä, että JOS Jumala olisi olemassa, ja etenkin jos Hän olisi sellainen kuin Raamatussa väitetään, hän on ehdottomasti julma. Niinhän Raamatussakin sanotaan. No itsehän en moiseen taikahenkeen tietenkään edes usko.

Mitä tarkoitat sanalla "jumalfobia"?

• ("1. Jumalaa ei ole olemassa tai hän on satuolento")

"Näin on kunnet toisin todistetaan.2

Näin on niin kauan, kuin sinulla on Jumalfobia. Kun luovut Jumalfobiasta, niin Jumala tulee sinulle todelliseksi, etkä tarvitse enää muita todisteita.
        Vastauksesi muihinkin kohtiin muuttuvat sen jälkeen kun luovut Jumalfobiasta. Opit tuntemaan Jumalan Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän on tie Jumalan yhteyteen ja välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Etsi Häntä niin kauan kunnes löydät Hänet, vaikka se veisi koko elämäsi. Se on elämäsi tärkein asia.

• Taikauskonnoton
        Mark5 kirjoitti:

("1. Jumalaa ei ole olemassa tai hän on satuolento")

"Näin on kunnet toisin todistetaan.2

Näin on niin kauan, kuin sinulla on Jumalfobia. Kun luovut Jumalfobiasta, niin Jumala tulee sinulle todelliseksi, etkä tarvitse enää muita todisteita.
        Vastauksesi muihinkin kohtiin muuttuvat sen jälkeen kun luovut Jumalfobiasta. Opit tuntemaan Jumalan Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän on tie Jumalan yhteyteen ja välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Etsi Häntä niin kauan kunnes löydät Hänet, vaikka se veisi koko elämäsi. Se on elämäsi tärkein asia.

Onko sinulla ufofobia, saunatonttufobia, yksisarvisfobia, lumimiesfobia, kyklooppifobia, hindujumalfobia jne. vai uskotko kaikkiin edellämainittuihin?

Miten muuten nähdään Jeesuksen Kristuksen kautta?

• eräs-ateisti

Jaakoppi, sinä olet tyhjäpäinen, aivopesty, mistään mitään ymmärtämätön vajaamielinen idiootti, joka toistelet samoja kuvitelmiasi kerrasta toiseen oppimatta yhtään mitään. Vaikka idioottimaiset luulosi on kumottu ja todistettu paskaksi kerta toisensa jälkeen. Olet pelkkä ajattelukyvytön robotti.
      Selitä minulle, miten minä sovin sinun ateistikuvitelmaasi. Minusta olisi oikein hieno asia, josta olisin äärettömän onnellinen, että todella olisi olemassa hyvä ja oikeudenmukainen jumala. Minä olisin onnellinen, jos minulla olisi odotettavissa kuoleman jälkeen ikuinen onni. Toivoisin, että jumala ja kuolemanjälkeinen olemassaolo olisi totta. En todellakaan tahdo, että jumalaa ei olisi olemassa. En todellakaan halua, että kohta kuolen ja sen jälkeen minua ei ole. Toivoisin, että olisi toisin. En halua vastustaa jumalan olemassaolon ajatusta, enkä pelkää sitä eikä minulla ole mitään jumalfobiaa.
      En vain tiedä minkäänlaista syytä olettaa, että jumala ja ihmisen olemassaolo kuoleman jälkeen olisi totta. Siksi olen ateisti.

• "En vain tiedä minkäänlaista syytä olettaa, että jumala ja ihmisen olemassaolo kuoleman jälkeen olisi totta. Siksi olen ateisti"

Vilpillisyytesi näkyy ensimmäiseksi jo siinä, että kirjoitat Jumala-sanan pienellä alkukirjaimella. Puhut siten kokonaan eri jumalasta kuina minä. Toiseksi, että voi olla yhtä aikaa ateisti ja uskoa Jumalan olemassaoloon. Sinun tulee ensi irtisanoutua ateismista. Sen jälkeen Jumala voi tulla elämääsi.

• eräs-ateisti

Älä jauha paskaa idiootti. Kirjoitan sanan jumala pienellä yleisnimenä. isolla kirjaimella Jumala on krisselijumala, eräs tietty versio jumalasta. Ja kuka on aikonutkaan olla yhtä aikaa ateisti ja uskoa jumalaan, millaiseen versioon tahansa. Tottakai minusta tulisi teisti sillä "siunaaman" hetkellä, kun saisin syyn olettaa minkä tahansa version jumalasta olevan olemassa. Vaikka vain epämääräisen "jonkun tuolla ylhäällä, joka välittää ihmisestä".
        "Sinun tulee ensi irtisanoutua ateismista. Sen jälkeen Jumala voi tulla elämääsi."
        Etkö vajakki tajua edes sitä miten idioottimainen lauseesi on? Ensin tietenkin aletaan jostakin syystä olettaa, että jonkunlainen jumala saattaa olla. Sitten huomataan olevansa teisti. Siinä vaiheessa voi vasta "irtisanoutua ateismista". Sitten ehkä vakuututaan, että se jumala on krisselien Jumala. Näin päin se menee. Aina.

• Monet ovat vastanneet aloitukseeni. Kiitos vastauksista! Monessa niissä toistetaan ateistien samaa mantraa, ettei ole todisteita jumalasta. Sen johdosta on syytä jälleen kerran muistuttaa arvoisia ateisteja ja evolutionisteja, että todisteilla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Kukaan ei ole ateisti, siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti siksi, että hän ei HALUA tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska hän ei halua olla vastuussa Jumalalle omista teoistaan. Juuri se onkin sitä Jumalfobiaa.
      On väärä lähtökohta yrittää etsiä todisteita Jumalasta. Oikea lähtökohta on etsiä itse Jumalaa Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta. Kun ihminen on oppinut tuntemaan Jeesuksen ja Jumalan, hän ei sen jälkeen tarvitse enää mitään muita todisteita heidän olemassaolostaan.

• Taikauskonnoton

"ukaan ei ole ateisti, siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti siksi, että hän ei HALUA tunnustaa Jumalan olemassaoloa..."

Tämähän on ihan täyttä jaskaa.

En yhtään epäile, etteikö ufosieppausten kohteeksi joutuneet/päässeet tarvitse enempää todisteita abduktiostaan. Uskotko sinäkin siis Johan af Granin juttuihin?
        Mielestäsi lähtökohtaisesti pitää uskoa aivan kaikkeen, koska silloin kun niihin uskoo, niihin uskoo?
        Aika älyvapaata.

• tieteenharrastaja

Kakkoskysymyksesi on johdatteleva:

"2. Raamattu ei ole Jumalan sanaa, eikä totuus."

Kristikunnan valtaosan näkemys on, että Raamatussa on Jumalan sanaa ja totuutta. Vain vähemmistö, johon kuulut, väittää, että jokainen Raamatun sana on kirjaimellisesti niitä. Erimielisyys tuosta ei ole jumalfobiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      7474
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      130
      4218
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      31
      3575
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2918
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2513
    6. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2462
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2060
    8. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      47
      2050
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      373
      2032
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1968
    Aihe