Hei,
olen ostamassa puolisoni kanssa asuntoa, mutta otamme omat lainat, luultavasti eri pankeista. Voiko asunto tässä tapauksessa toimia kummallekin pankille vakuutena sen about 70 prosentin verran, vai vaan toiselle lainoista? Ja mikä tämä "jälkitakaus" on? Olen menossa pariin pankkiin juttelemaan parin viikon päästä, mutta utelenpa asiasta etukäteen jo täällä.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Asunnon ostaminen yhdessä, erilliset asuntolainat
AsuntoaEtsimässä
1
332
Vastaukset
- panttikämppä
Hei. Meillä oli avon kanssa sellainen järjestely. Jompikumpi pankki saattaa vaatia osakekirjat holviinsa,toinen ehkä suostuu jälkipanttiin. Eli jälkipantti on ikäänkuin pankin takaus toiselle pankille että niillä on yhteisesti tämä kämppä panttina.Hyvin voivat siis jakaa sen kämpän keskenään.Silloin vaan täytyy olla toisen pankin edustaja mukana kaupanteokotilanteessa. Siitä aiheutuu varmaan vähän kustannuksia,joten helpointa olisi jos otatte lainat samasta pankista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä881755Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721625Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2901399Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1731330- 57925
- 49900
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em67889- 66884
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40871Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838