Rikesakko; 345Euroa! Sairasta!

Erittäinsairasta

Erittäin sairasta.

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BeaBut

      Ei vaan aivan oikea linja ! Korotettava enemmänkin, alkaisi ehkäpä jotain tehoa olemaan silläkin maksulla, mm. ajaessa puhelimessa roikkumiseen.

      • lkhlhlhh

        Älä naurata, persuapina.


      • AikaHölmöä

        Uutisoinnin mukaan tuossa korotuksessa on tavoitteena isolta osin valtion tulojen korotus. Mutta sakkojen ei pitäisi olla valtiolle tulolähde vaan keino säädellä rikollista käyttäytymistä.


      • EipäOikeastaan
        AikaHölmöä kirjoitti:

        Uutisoinnin mukaan tuossa korotuksessa on tavoitteena isolta osin valtion tulojen korotus. Mutta sakkojen ei pitäisi olla valtiolle tulolähde vaan keino säädellä rikollista käyttäytymistä.

        Miten nuo nyt sitten, esim. suomen tapauksessa kumoavat toisensa ? Molemmat toteutunee.


    • HaistaSipilävee

      Sipilän hallitus on pahempi sakottamaan kuin vasemmisto!Se on jo paljon se!

    • ÄänestäkääJatkossakin

      Sipilä "kiittää" tyhmiä äänestäjiä ! Mistä helvetistätällaisia pääministereitä oikein sikiää?

      • ggjsdjs

        Lestat on hurjia paneskelemaan.


      • ggjsdjs kirjoitti:

        Lestat on hurjia paneskelemaan.

        Ei: vaan huonoja ehkäisemään.


      • 36363636

        Sekä että.


    • VoiVoiSenttäsTaas

      Ongelmahan tuo on vain niille, jotka sääntöjä rikkovat ;)

      • AikaHölmöä

        Ei, vaan ongelma on se, että lisääntyneiden kriminalisointien vuoksi sääntöjen rikkojia tulee olemaan enemmän.

        Myös moraali siinä, että valtio rikastuu rikosrangaistuksella on kyseenalainen.


      • Kiihan
        AikaHölmöä kirjoitti:

        Ei, vaan ongelma on se, että lisääntyneiden kriminalisointien vuoksi sääntöjen rikkojia tulee olemaan enemmän.

        Myös moraali siinä, että valtio rikastuu rikosrangaistuksella on kyseenalainen.

        Moraalin höltyminen näkyy esim. liikenteessä joka päivä, kun joka toinen autoilija ajaa luurikorvallaan tai kännykkäänsä selaten. Eikä ole moraali sen korkamalla muullaikaan elämän saroilla ihmisillä. Ongelma tietysti myös siinä, että jos säädetään lakeja ja rajoituksia, niitä on myös valvottava, muuten jälki on tälläistä kun nykypäivänä, jossa osa porukasta ei välitä mistään hevonvitunhumppaakaan. Siksi sakkojen korotus ehdottoman aiheellista, ja hyvä että saa valtiokin rahaa kansanlaisten moraalin korjaamisesta.


    • zxzxzxzxzx

      Korotukseen kiteytyy hallituksen kyvyttömyys.

    • ytiyiti

      Soini uskoo, että rangaistuksia lisäämällä rikollisuus poistuu, tyypillinen persu.

      • Kohta saa kuolemantuomion, jos ajaa vahingossa Soinin Audin perään.


      • 4688546858
        pepep kirjoitti:

        Kohta saa kuolemantuomion, jos ajaa vahingossa Soinin Audin perään.

        Siihen suuntaa, siihen suuntaan Ter: työmies


    • mustahevonen

      Tehdään sopimus jokainen joka saa rikesakon 300 ja risat ei äänestetä enää Peussuomalaisia , Keskustalaisia ja Kokoomuslaisia ehdokkaita .

      Aikanaan saadaan sitten aivan uusia puolueita niiden tilalle.

      Jakättäpäälle !

      • jihuuu

        Olen mukana, vaikka en nytkään rasisteja äänestänyt.


      • Kahta muuta en äänestä, mutta Keskustan osalta en ole vielä saanut kantaani ratkaistua.


      • Krataa

        Luuletko, että meno olisi oleellisesti erilaista jos Kokoomuksen tai persujen sijalla olisi demarit hallituksessa? Mitä jos lisättäisiin heidätkin ei-äänestettävien listalle?


      • markmywords
        Krataa kirjoitti:

        Luuletko, että meno olisi oleellisesti erilaista jos Kokoomuksen tai persujen sijalla olisi demarit hallituksessa? Mitä jos lisättäisiin heidätkin ei-äänestettävien listalle?

        Ainakin tässä asiassa.345e työmarkkinatuen saajalle punaisia päin kävelemisestä.Sehän on ikuinen velkavankeus.Kohta hallitus varmaan päättää laittaa sakoille katon, ettei miljoonamiehille tule "kohtuuttomia" sakkoja kaahailuista.


      • mustahevonen

        23 e päivärahalla kun on niin menee puoli kuukautta syömättä .
        Päättäjille tiedoksi muuallakin on nälkä kuin Hurstin leipäjonossa.

        Voi siihen listaan SDP:n myös laittaa on niillä niin paljon sitä virkakoneistoa elätettävänä valtion ja liittojen rahoilla , jotta saavat vaihtua.


      • NoSellaistaSesittenOn
        pepep kirjoitti:

        Kahta muuta en äänestä, mutta Keskustan osalta en ole vielä saanut kantaani ratkaistua.

        Kuitenkin kepu vetää tällähetkellä tuota itkettyä palettia ?


      • NoSellaistaSesittenOn kirjoitti:

        Kuitenkin kepu vetää tällähetkellä tuota itkettyä palettia ?

        Ilman Persuja tilanne olisi erilainen.


      • hbo
        pepep kirjoitti:

        Ilman Persuja tilanne olisi erilainen.

        Mitenkähän ?


      • hbo kirjoitti:

        Mitenkähän ?

        Persut toimii vain leimasimena. Valta on käytännössä porvareilla. Ilman persuja sinne olisi ollut otettava puolue, joka olisi halunnut vaikuttaa asioihin.


      • TahatontaKomiikkaako
        pepep kirjoitti:

        Persut toimii vain leimasimena. Valta on käytännössä porvareilla. Ilman persuja sinne olisi ollut otettava puolue, joka olisi halunnut vaikuttaa asioihin.

        Niinkuin edellisessäkin, ja karanneet sopivasti ennen vaaleja, vaiko demarit, jotka ovat . . . . niin, kukaan ei enää oikein edes tiedä mitä, edes demarit itse !


      • Krataa
        pepep kirjoitti:

        Persut toimii vain leimasimena. Valta on käytännössä porvareilla. Ilman persuja sinne olisi ollut otettava puolue, joka olisi halunnut vaikuttaa asioihin.

        Soini on unohtanut, että tarkoituksena politiikassa ei ole oman puolueen vieminen hallitukseen, vaan kansan palveleminen. Siten hänen on ollut mahdollista syödä lupauksensa mm olla hyväksymättä Kreikka-tukia.


    • mustahevonen

      Autoilijoiden sakotus on piiloveroa , koska se on niin yleistä , sekä on valmiiksi pudjetoitu nuo sakkotulot ja nyt on lipsahtanut nolla vahingossa ja sen vuoksi pitää korottaa sakkojen rahasummia.

      • AikaHölmöä

        Tuollainen kaksinkertainen korotus lisää oikeudellista eriarvoisuutta, koska rikkailla tietenkin on varaa maksaa paljon enemmän sakkoja kuin muilla.


      • KuinkaSaatananTyhmäJoku
        AikaHölmöä kirjoitti:

        Tuollainen kaksinkertainen korotus lisää oikeudellista eriarvoisuutta, koska rikkailla tietenkin on varaa maksaa paljon enemmän sakkoja kuin muilla.

        Omituista höpinää !!! Jumalauta, sakot ovat vapaaehtoisesti hankittuja !!!


      • Krataa

        Ne on tietenkin hankittu "vapaaehtoisesti" siinä mielessä, että niitä ei tarvitse maksaa jos ei riko lakia. Paitsi tietenkin oikeusmurhatapauksissa, joita Suomessa on ollut ihan riittämiin (Suomi on EU-huippua Ihmisoikeustuomioistuimen huomautuksilla mitattuna).

        Mikko Niskasaaren taannoisen kirjoituksen mukaan hallitus muutenkin leikkaa ihmisoikeuksista. Oikeusoppineet ovat arvostelleet sitä, että hallitus on myös esittänyt tuntuvia korotuksia oikeuslaitoksen maksuihin. Tämä tekisi oikeuden hakemisesta varallisuuskysymyksen, mitä sen ei pitäisi olla.

        Mutta olen myös sitä mieltä, että on halveksittava tapa käyttää sakkoja rahan keräämiseen valtiolle. Niiden pitäisi olla rikosoikeudellinen rangaistuskeino eikä rahankeruumekanismi. Rikesakko tuomitaan lisäksi nimenomaan pienehköistä rikoksista (max 6kk). Ei sillä, että se tekisi tuollaisen korotuksen hyväksyttävämmäksi.


    • eroarahasta.fi

      Vaikka kellä olisi kaikki tieto katsomusaineista tai ymmärrys supistustaidosta, eivät ne häntä mitään hyödyttäisi.

    • Krataa

      Uusi rikesakon määrä näyttää olevan 230 eikä 345 euroa. Näyttää vähän siltä, että avaaja onnistui laskemaan vanhan sakon ja uuden yhteen.

      Silti korotus on todella huomattava ja pidän sitä itse kuten toinen nimimerkki tässä jo totesi, piiloverona.

    • Sakot on aina oma valinta.

    • RahatPoisKöyhiltä
      • kjjbiöi

        Jatkuvasti ja tarkoituksella, osittain epäoätevyyttään.


      • Krataa

        Aivan. Tuossa uutisessa muuten on mielenkiintoista se, että rikesakon korotus uutisoidaan osana säästöpakettia. Tällainen maksunkorotus ei ole mikään säästö.


      • Krataa

    • Taasmenipieleen

      Jälleeään palstapölhö väärässä hhhe

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe