Nyt jännittää....meinaan s-cdt arvo

Huolestunuthjuomisesta

Olen ollut tipattomalla nyt 4 viikkoa. S-CDT arvon pitäisi kait nyt olla normaali kun menen huomenna labraan? Oli koholla 4 viikkoa sitten. Normiarvot alle 2,5% ja mun oli 4,2%. Silti jännittää, koska joissain sivustoilla lukee että arvo normalisoituu 2-3 viikossa jossakin taas 2-4 viikossa :S Eli rajoilla ollaan.....vaikeuttaa huomattavasti elämää jos ei arvo ole normaali. Onko kokemuksia kellään että miten nopsaa on laskenut?

26

13148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raittiina-tiia

      Ota vaan lisää, miksi lopetit? Kyllä se kuolema sit korjaa

    • Minulla kesti kuukauden että oli normissa,,, se oli kyllä stoli-kuuri aikoinaan,,, tosin kaljallakin ne nousee. Uskallan sanoa että varmasti ainakin paremmat tulokset saat jos et sitten sairasta jotain,,, että tulokset heittelee,,,
      Olen utelias millä tavalla vaikeuttaa elämää jos ei ole normaali? Enkä pilkkaa olen vaan utelias,,,ei ole pakko kertoa.

      • Huolestunuthjuomisesta

        Kela vaatii maksakokeet....Onneksi oli aikaa varautua, koska yksityinen lääkärini oli lomalla ja eilen vasta palasi! Toivotaan että toi 4 viikkoa tipatonta nyt sitten riittää....Noi edelliset huonot tulokset on vaan mulla ja arvauskeskuksen lääkärin tiedossa , kävin katsomassa alkutilanteen kun aloin tipattomalle.


      • Huolestunuthjuomisesta kirjoitti:

        Kela vaatii maksakokeet....Onneksi oli aikaa varautua, koska yksityinen lääkärini oli lomalla ja eilen vasta palasi! Toivotaan että toi 4 viikkoa tipatonta nyt sitten riittää....Noi edelliset huonot tulokset on vaan mulla ja arvauskeskuksen lääkärin tiedossa , kävin katsomassa alkutilanteen kun aloin tipattomalle.

        Viittasit varmaan aiemmin http://vita.fi/laboratoriokasikirja/tutkimus/295
        "Päivittäinen 50-80 g ylittävä alkoholinkäyttö yli 2-3 viikon ajan voi nostaa S -CDT-arvoja. Kohonneet S -CDT-arvot pysyvät viitearvojen yläpuolella 2-4 viikkoa alkoholinkäytön lopettamisen jälkeen."
        Täytyyhän ne ainakin olla paremmat tulokset tuon mukaan,,,
        Anyway,,, en ihan heti kävis ikinä maksa-arvoja mittauttamassa arvauskeskuksessa kun se yksityisyys sitte on mitä on,,, potilastiedoissahan ne näkyy jatkossa,,, menee oikeastaan silleen että jos murrat polven ja menet arvauskeskukseen alkavat tivaamaan alkon käytöstä mikä on aika huvittavaa,,,


      • Huolestunuthjuomisesta

        Laitoin kanta.fi sivulla niin että niitä tuloksia ei näy kun siinä arvauskeskuksessa missä kävin. Jos siis oikein ymmärsin sen systeemin siellä :o Ei ollu varaa käydä yksityisellä sillon.


      • Huolestunuthjuomisesta kirjoitti:

        Laitoin kanta.fi sivulla niin että niitä tuloksia ei näy kun siinä arvauskeskuksessa missä kävin. Jos siis oikein ymmärsin sen systeemin siellä :o Ei ollu varaa käydä yksityisellä sillon.

        Juuh,,, olen kuullut että vähän update ongelmia kanta.fi:llä tiedä sitten,,,?
        No niin katto nyt mitä sait aikaan :"Huolestunuthjuomisesta" minun on nyt pakko kirjautua kantaan vaikken ole arvauskeskuksessa aikoihin käynytkään,,, :)
        Viddu sinunki kanssa,,, :)
        Yksityiselläkin sitä aina haluaa käydä sen omalääkärin luona joten ymmärrän,,,ja onhan ne kalliita mutta siihen on hyvä syy koska ovat niin perusteellisia toisin kuin arvauskeskus ja siellä ei ole pelkoa että tiedot leviää,,,


      • Anonyymi
        EXsTISSU kirjoitti:

        Viittasit varmaan aiemmin http://vita.fi/laboratoriokasikirja/tutkimus/295
        "Päivittäinen 50-80 g ylittävä alkoholinkäyttö yli 2-3 viikon ajan voi nostaa S -CDT-arvoja. Kohonneet S -CDT-arvot pysyvät viitearvojen yläpuolella 2-4 viikkoa alkoholinkäytön lopettamisen jälkeen."
        Täytyyhän ne ainakin olla paremmat tulokset tuon mukaan,,,
        Anyway,,, en ihan heti kävis ikinä maksa-arvoja mittauttamassa arvauskeskuksessa kun se yksityisyys sitte on mitä on,,, potilastiedoissahan ne näkyy jatkossa,,, menee oikeastaan silleen että jos murrat polven ja menet arvauskeskukseen alkavat tivaamaan alkon käytöstä mikä on aika huvittavaa,,,

        Arvauskeskuksia puolustaen totean, että kyllähän ihminen päissään teloo tai telotuttaa itseään. Päissään ihminen luulee olevansa vahingoittumaton ja Maailman vahvin mies. Se on vain tunne, joka ei pidä paikkaansa. Sitten krapulassa nuollaan haavoja, kun keho niin täynnä mustelmia, ettei sängystä pääse ylös.

        Riitaa haastetaan ja turpaan saadaan. Jos et saa, se johtuu vastapuolen säälistä.

        -Alkoholismi on Helvettiä.


    • rännääjä

      Kunnossa ne arvot varmaan oli. Nyt ei kun perseet olalle ja taudit leviämään!

      • Monta_jaksat

        Monta persettä ajattelit ottaa olallesi?


      • rännääjä
        Monta_jaksat kirjoitti:

        Monta persettä ajattelit ottaa olallesi?

        Kyseessä on varttuneempien alan miesten käyttämä sanonta. Olla "perseet olalla" tarkoittaa ankaraa humalatilaa.


      • Anonyymi
        rännääjä kirjoitti:

        Kyseessä on varttuneempien alan miesten käyttämä sanonta. Olla "perseet olalla" tarkoittaa ankaraa humalatilaa.

        Törmäsin samaan ongelmaan, että sukupolvien väliset sanankäytöt eivät täsmää yhteen.

        Esim. kun repesin, tyyppi luuli, että hajosin, ja hajoamista tarkoitetaankin nykyään repeämisenä, ja repeämistä hajoamisena. Olen aivan sekaisin.

        Selkeästi, vielä 2000 alussa hajoaminen tarkoitti henkistä romahtamista ja repeäminen ääneen nauramista, josta lyhenne LOL. Kaikki on mullin mallin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törmäsin samaan ongelmaan, että sukupolvien väliset sanankäytöt eivät täsmää yhteen.

        Esim. kun repesin, tyyppi luuli, että hajosin, ja hajoamista tarkoitetaankin nykyään repeämisenä, ja repeämistä hajoamisena. Olen aivan sekaisin.

        Selkeästi, vielä 2000 alussa hajoaminen tarkoitti henkistä romahtamista ja repeäminen ääneen nauramista, josta lyhenne LOL. Kaikki on mullin mallin.

        Sukupolvien välille tarvitaan sovittelija, joka tuntee kaikki uudet sanojen vääntämiset ja nykynuorison kielen.

        -Vaahtokassi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukupolvien välille tarvitaan sovittelija, joka tuntee kaikki uudet sanojen vääntämiset ja nykynuorison kielen.

        -Vaahtokassi

        Ei kukaan uskalla lähestyä nuorisoa, koska ne leimataan välittömästi pedofiileiksi ja se leima ei lähde tiedoistasi ikinä.

        https://www.youtube.com/watch?v=vCHREyE5GzQ


    • Hmmmmm

      Jos puoliintumisaika on noin 2viikkoa, tarkoittaako se sitä että jos arvo on ollut esim. 3, kahden viikon päästä se on 1.5 ja siitä kahden viikon päästä 0.75?

      • Anonyymi

        Nää cdt arvot on kyllä naurettavat.Viitearvot laskee kokoajan.1.2 on viitearvo ja 1.3-1.6 on harmaa alue.Itse en juo kun kerran kuukaudessa tai harvemmin.Keskiolutta 6-8 annosta ja cdt on 1.4.Noin 3vko ennen testiä join viimeeksi.


    • Per.Versaukoton

      Millä alkaa yhdeksäs vuosi spsototalirismia. Kuinka näkyy päällepäin olemuksessa?

      Oon voimissain

      Virve Posti

    • Anonyymi

      1234 tulta munille kohta 10 vuotta tipattomalla. ei vain enää kiinnosta paka loppu.

      Hyvä ja onnellinen loppu tähän.

    • Anonyymi

      Tärkeintähän onkin saada se arvo näyttämään jotakin muuta kuin mitä se oikeasti on.

    • Anonyymi

      Huoraa turpaan

    • Anonyymi

      Minusta tipattomalla olo on homojen hommaa. Viinaa saatana!!!!

      • Anonyymi

        Ugh


      • Anonyymi

        !!!!!


    • Anonyymi

      Elämässä riittää jännittämistä ilman alkoholiakin. Ei kannata ottaa lisäarvoa alkoholilla.

    • Anonyymi

      Lopeta alkoholin käyttö. Älä pilaa terveyttäsi sen kanssa.

    • Anonyymi

      Cdt arvo 2,0 ja viitearvot oli 0-2,5 ja olen juonut viimeisen 6vk aikana aikana 5 pientä olutta(3vk ennen testiä). Sitä ennen 2 viikon välein alkoa 1 iltana, harvoin yli 4 annosta per kerta.

      Aika tiukka on tuo raja.

    • Anonyymi

      Itse jouduin näihin kokeisiin, kun psykiatrinen poli niitä vaatii psykoterapiaa varten. Edellisistä alkoholiannoksista aikaa 4 päivää ja juon vain muutaman kerran vuodessa merkkipäivinä.

      Saa nähä, että miten tulkitsevat arvoni ja alkoholin käytön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe