Nostan hattua sivareille.

PasiFisTI

Olin armeijassa 9kk, tein kokoajan passiiviista vastarinta ison osan ajasta makasin sairastuvalla. Enkä osallistunut sotilas pelleilyyn.

Sivariin en halunut mennä koska se oli pitempi kuin intti,

Totaaliksi en halunnut mennä, koska olisin joutunut avovankilaan.

"Hullunpapereita" yritin, mutta en onnistunut. Tarjosivat minulle vain lykkäystä se olisi ollut typerää ottaa vastaan.

Epäoikeuden mukainen järjestelmä. Haluan pois reservistä. Menettää "sotilasarvoni" ja olla pelkka siviili.

Armeijasta oli minulle psyykkistä haittaa. Sain siellä masennus lääkityksen ja kävin intin jälkeen psykoterapiassa keskustelemassa armeija traumoistani.

MInulla on kaksi pientä poikaa. Haluan heistä sivareita totaaleja tai vapautettuja sitten kun se aika koittaa.

Olen naimisissa ja töissä. Elän tod.näk keskiluokkaista elämää. Jos minut olisi vapautettu armeijasta olisin ollut jo vuoden pidempää työelämässä ja maksanut valtiolle enemmän verotuloja.

Armeija ei sovi kaikille. Eikä se sopinut minulle.

Jos tästä irtoaa keskustelua, niin voin perustella syitä; miksi ei armeijalle.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luutnanttionilkeä

      Jatkan vielä:

      Armeija ei ollut minuavarten, eikä ollut "hyvinvointivaltiolla" tarjota vaihtoehtoa, että"jää vaan siviliin"

      Itse 19-vuotiaana jouduin vastointahtoisesti menemään armeijaan. En uskaltanut kieltäytyäkkään, koska asuin silloin vielä kotona. Sivarrinkaan en uskaltanut mennä kotona olleen ilmapiirin vuoksi.

      Uskoin, että pääseen armeijas 6kk, mutta ei ne pakottivat minut olemaan 9kk. Miksi?

      Se oli minulle likaa. Minä vemppasin, makasin sairastuvalla. Olin jostain syystä usein kovassa kumeessa ja minut siirrettiin roiseen varuskuntaan sotilassairaalaan sairastamaan.

      Sain myös armeijasta masennuslääkityksen. Tapasin lääkäriä 2vk välein. Siellä jotkut ylemmät pamput meinasivat pistää minut kahdeksi vuodeksi pois "palveluksesta" en suostunut, koska kotona minut oltaisiin ammuttu.

      Armeijan jälkeen olen joutunut mm. psykoterapeutilla keskustelemaan armeijasta saaduista traumoista. Harkitsin armeijassa jopa itsemuraa. Meillä oli siellä eräs korkea rakennus, jonka päälle kiipesin ja mietin hyppäänkö?

      No jostain syystä en hypännyt mutta se oli myös lähellä.

      Armeijassa en ollut yksilö, juuri se ketä oikasti olen olin vain tykkimies NN. Ja minut pakotettiin tekemään valtiolle työtä ilman palkkaa 9kk ajan.

      Nyt olen töissä käyvä perheellinen. Minula on kaksi poikaa, tulen kasvattamaan heidät siten, että he valitsevat joko sivarin tai vapautuksen.

      Armeija kävi psyykkeni päälle. Se ei todellakaan ollut sen arvoista.

      Asevelvollisuusikäinen, jos hiemankin epäilet onko armeija sinun paikkasi, mene sivariin.

      Itselleni armeijasta ei seurannut kuin murhetta.

      Älkää nuoret menkö se tuhoaa osan nuoruudestanne. Ihan kuten minunkin.

    • Faktatietoa

      Vuodatuksesi tulee huomattavasti uskottavammaksi jos opettelisit kirjoittamaan.

    • kulttuurikeskus

      "Nostan hattua sivareille."

      Näyttää siltä, että hatunnostelusi tapahtui alun alkaen Lapinjärvellä.

      • tutummatlävet

        joo se on sille tutumpi osoite


    • sivarit_on_paskaa

      Jos valmistautuminen Suomen ja sen kansalaisten puolustamiseen aiheuttaa sinulle masennusta yms. kyseessä on mielenvikaisuus.
      Minkälainen nainen on viitsinyt tehdä kanssasi lapsia? Tietääkö hän, ettet ole valmis puolustamaan häntä, isänmaatasi tai lapsiasi mahdollista ulkopuolista hyökkääjää vastaan? Toivottavasti pojistasi tulee vastuuntuntoisempia ja terveempiä kansalaisia kuin sinusta.

      • Olet_häviäjä

        Sinä olet sönkkölän huoravuohi ja pidät turpasi kiinni.


      • sivarit_on_vuohen_paskaa
        Olet_häviäjä kirjoitti:

        Sinä olet sönkkölän huoravuohi ja pidät turpasi kiinni.

        Kirjoituksestasi näkee heti, että olet pelkkä sivaripaska jolle kukaan nainen ei antaisi edes unissaan. Senpä takia sinulle sönkkölän huoravuohet onkin ainut ratkaisu. Sitä se sukunne sisäsiittoisuus tekee.


    • KimPihl

      Olet "hieno" mies? Mitäs sitten kun valtio ei enää pysty maksamaan vastikkeettomia tulonsiirtoja lainkaan etkä sinä pysty olemaan töissä ja toimimaan tulokseen tähtäävässä ryhmässä tai yhteisössä koska et ole käynyt armeijan ? Varusmiespalveluksen suorittamatta jättäneet elävät harhaluuloissa siitä mitä asepalvelus todellakin tarkoittaa. Oppimista tappamaan on tarkoituksella paisutettu käsittämään koko varusmiespalvelun tarkoitusta. Väärin: Varusmiespalvelu on kansalaisen tärkeimpiä "kouluja" jossa opitaan toimimaan niin että sotia ei enää tulisi sekä kasvamaan yksilönä itsenäiseksi mutta myös toimimaan tehokkaasti osana ryhmää. Yleisessä sotaan täysin liittymättömässä hätätitilanteessa tämä taito pelastaa henkiä, myös oman ! Varmasti onnistuisi myös aseeton varusmiespalvelu kun taas kokonaan poisjääminen on petos sitä maata vastaan jolle et juuri maksa veroja mutta joka maksaa sinulle tulonsiirrot ! P.S Kirjoituksesi perusteella olisi oikea sijoituspaikka sinulle ollut Varuskunnan Päävartion putka !

      • pihli-ihli-haista-vittu

        Kimppilimppipaskaimppi. Ime tulostähtäyspaskaa, saatanan kokoomuskyrpä. Sijoituspaikkasi on kyrpälän perseviemäri.


      • Miksieioletoisin

        Peruskoulun jälkeen ei ole pakko tehdä mitään, jos ei halua. Miesten pitää kuitenkin hoitaa "asevelvollisuus" pois alta 18-30 ikävuoden välillä. Miksi?


    • JosefNasr

      Sivarit ajattelevat omilla aivoillaan, totaalit ovat sankareita.

      • hehhehheheesivarinaivot

        Paha vaan, että ne ns. sivarin aivot ovat rusinan kokoiset. Totaalit ovat sankareita vain sivareitten keskuudessa samalla viivalla pedofiilien kanssa.


      • ImeSikaMunMunaa
        hehhehheheesivarinaivot kirjoitti:

        Paha vaan, että ne ns. sivarin aivot ovat rusinan kokoiset. Totaalit ovat sankareita vain sivareitten keskuudessa samalla viivalla pedofiilien kanssa.

        Sivarien vihaajat hakataan ja tapetaan. Kivat sulle kullinaama.


      • ore

        onkos pojulla kaikki inkkarit kanootissa tarkista myös lääkityksesi


    • esko1956

      ammu ittes sivari ei olis miesten toimiin

      • ettäjäissinne

        Semmottelle hatun vimpparille Lapinjärvi oikee osote. ihan pysyvästikin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe