Haluaisin kuulla teidän muiden ujojen kokemuksia ja miten on kartoittanut ujouttaan sosiaalisten tilanteiden myötä. Siinä toivossa että saisin jotenkin rohkeutta tilanteeseeni.
Itse olen 21v nainen ja lisäksi että olen ujo ja hiljainen niin mulla on myös tosi huono itsetunto ja ahdistusta jota ilmenee erityisesti sosiaalisissa tilanteissa ja joka rajoittaa sosiaalista elämääni todella pahasti.
Olen nyt ollut puolitoista vuotta samassa työpaikassa enkä ole kovin hirveästi tullut tutuksi kenenkään kanssa työn parissa enkä sen ulkopuolella. Vain koska pelkään ahdistuneisuutta, punastumista ja sitä mitä minusta sen jälkeen ajatellaan ja että en ole tarpeeksi jotain..
Se myös harmittaa kun kukaan ei ole pyytänyt kahvillekaan (työpaikallani enemmistö miehiä) tai ottanut mitään kontaktia facebookissa vaikka olen huomannut että jotkut ovat olleet jollakin tapaa kiinnostuneita kun ovat vinkkailleet silmää ja muuten flirttailleet. Tai sitten olen vain luullut liikoja. Jos olen oikeasti vastenmielinen ja mulle hymyillään ja tervehditään vain ollakseen ystävällisiä.
Olisi ihana päästä elämässä vihdoin oikeasti johonkin "uudelle tasolle" eikä aina vain unelmoida ja haaveilla niin että elämä junnaa paikallaan. Mutta olen kuin yksinäinen kala kuivalla maalla. :(
Ujous ja sosiaalinen elämä
4
115
Vastaukset
- TunnistinSinut
Hei,
Punastuvatko perseposkesi myös? Läiskytellessä?
Olet todella onnekas, sillä nyt on Suomeenkin rantautunut seksuaalikontriktio-terapia avaamaan aukot.
Tervetuloa vastaanotolle - ensimmäinen kondomi on ilmainen! - kahvillee
Oletko mistä päin Suomea?
Itse koen olevani luonteeltani ujo mikä näkyy siinä, että en oikein uskalla ottaa kontaktia ensin. Olin todella epävarma itsestäni ja kehostani joitakin vuosia sitten. Siihen päälle myös huono itsetunto, mutta liikunnan ja urheilun kautta sitä sai voitettua joitakin osapuolia.
Nykyään tulee liikuntaa harrastettua jo lähes päivittäin ja itsevarmuus kasvaa pikkuhiljaa, mutta olen todella huono näkemään sen, ollaanko minusta kiinnostuneita vai ollaanko minulle vain ystävällisiä. Pitkiä katseita tulee naisilta aina silloin tällöin kaupassa ja lenkillä, mutta vieläkin kuitenkin vaivaa se pieni epävarmuuden kummitus takaraivossa.
On tässä lähistöllä muutamakin kiinnosta nainen, mutta en ujoudeltani vain yksinkertaisesti kehtaa tehdä aloitetta ja kuten sinä, minäkin punastelen todella helposti.
Työpaikalla on helppo olla sosiaalinen ja usein tykkäänkin rupatella työkavereiden kanssa, mutta ei heistä ole kuitenkaan saanut varsinaisia "kavereita".- Bsygiatri
PANE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802025
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1611758Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461696- 1231473
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561248Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia541155Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581010- 70929
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26907- 15899