Rupesin monen vuoden jälkeen uskomaan politiikkaan ja poliitkkoihin. Se oli Perusuomalaisten ansiota.
Kaksissa eduskuntavaaleissa äänestin Jussi Niinistöä ja Perussuomalaisia. Niinistöä, kun Vantaalta olen ja hän vaikutti asialliselta ja luotettavalta.
Nyt, kun Perussuomalaiset ovat menneet ihan omaan ulottuvuuteensa valehtelemisessa, niin ei tule päivää minun marssiessa enään äänestyskoppiin. Ei vaalia ole jossa politiikkoa minä äänestän, eikä puoluetta johon tulen koskaan enään luottamaan.
Toivottavasti Jussi Niinistä, Soini ja muuta Perussuomalaiset poltiikot voivat päivänsä jälkeen katsoa peiliin säilyttäen itsekunniotuksensa.
Minä en vosi noiden takinkääntöjen jälkeen.
Perussuomalaiset eivät tuoneet hallitukseen yhtään ajamaansa asiaa. Ilmeisesti ministeriauton takapenkillä istuminen laittoi myymään kaikki arvonsa jos nyt niitä edes oli minkäänlaisia. Minä uskon mielummin tuohon, ettei heillä mitään arvoja ollutkaan.
En tule tästä tämän enempää koskaan kirjoittamaan mihinkään, enkä puhumaan politiikkojen kanssa. Niinistön kanssa puhuin ennen vaaleja ja luotin häneen. En enään halua edes kommentoida jatkossa noiden valehtelijoiden klubilaisten toimia edes ystävieni kanssa.
Kaikki on näköjään kaupan.
Minun uskoni politiikkaan on täysin kadonnut.
21
<50
Vastaukset
- Uskoonmennyt
Sama täällä!
- jörgens
Hieno kirjoitus.
- eienääpersu
Hyvä avaus. Varmasti myrkkyä soiniuskovaisille, mutta silti totta ja moni muukin persujen vaalipetoksen kohteeksi joutunut tuntee samoin.
- mustahevonen
Aikoinaan juuri yhtä perinpohjaisesti petyin Kristinuskoon ja Jeesususkoviin , ajattelin etten ota mitään kantaa uskonasioihin , en keskustele niistä sanon vaan ettei minulle kuulu , aikojen kuluessa on kuitenkin tieni muodostunut toisenlaiseksi olen ottanut asioista selvää, olen oppinut ymmärtämään monia asioita, myöskin monia tapoja ajatella ongelmien ratkaisemiseksi.
Mutta en pidä tätä perussuomalaisten vaali petosta valheista suurimpina koska poliitikkohan valehtelee aina , oman etunsa saavuttamisen toivossa , ja Suomen suurin teatteri on tuo eduskunta , roolit jaetaan hallitusneuvotteluissa ja ohjelmalehtiset ja käsikirjoitukset ovat puolesta ja vastaan selvät ja teatteri jatkuu ,- katso eduskunnankysekytunita niin ymmärrät tämän.
Pettymykseni Kristinuskoon oli varmaankin vielä suurempi kuin sinun kokemasi petos perussuomalaisten taholta , - tai sitten se oli yhtä suuuri, koska katsoin silloin jotta pettymyksen suuruus tuosta kokemastani ei voi enää nousta.
Näissä vaaleissa kaksi Jeesus uskoista löi kättä päälle , jotta piikki on kiinni Kreikka lainasopimuksissa ja Suomen osuuksia ei kasvateta, - he olivat Timo Soini ja Juha Sipilä , he pettivät kansaa monikulttuurisen kansan monikultuurillisuuden vahvimman uskon eri uskonliikkeitten ja Jeesuksen Jumalansa palvelijoina .
Sipilällä on vahva Laestadiuslaisuus monikuttuuri tausta ja Timo Soini on oikein uudestisyntynyt Kristitty Katolliseen kirkkoon.
Se on aamen ! aamenen paikka.
Itse en usko laisinkaan koko Kristinuskoon enkä Jeesukseen Jumalan, minulle papin puhe on yhtä valhetta kuin noitten hallitusherrojen "piikki kiinni".
Mutta hehän ovat kansamme johtajia ainoastaa arvoasteikossa Eduskunnan "puhemies" on korkeammalla !
Kyllähän heidän sanansa on vähän ja ei vähääkää laki ,- vaan sitä se on , valehtelu ei muuta yhteiskunnassamme toteutettavaa järjestystä, ei epäoikeudenmukaisuus vähene valehdeltaessa , mutta ei se siitä minnekkään häviä.
Sanoinko jotta papin puhe on valhe ,- sanoin. sanoinko jotta papin puhe on ala-arvoinen ,- en sanonut, en niin sillä hänen puheessa on mukana vuosituhantisista viisautta , elämän ohjetta monikulttuurillisuutta uskonnossa , siinä on paljon muutakin hyvää , mutta osa on siitäkin valhetta se on tuo Jeesus usko , ja näillä hallitusherroilla on vain osa puheesta totta toinen puoli valhetta ja heidän uskonsa on myös minun mielestäni valhetta vaikka heidän mielestään se on joko valhetta tai hyvä lisä menestyksen saavuttamiseksi tai jopa kulttuuriperintö jota ei ole tullut tarpeeksi hyvin selvitettyä.- Timosöine
Ihmiset pettävät kyllä, uskovaisetkin, jalovaarat ja koivistot.Jumala ei kuitenkaan ole pettänyt koskaan ketään.Jumala ei osaa valehdella, persut osaa.
- pERSUpETTI
Aloittajan kirjoitukseen on TODELLA helppo yhtyä. Minäkin äänestin persuja, MUTTA pettymys on ollut suuri . Todella suuri. Kreikka, Pakkoruotsi (syvä hiljaisuus) Kaikki unohtui... mutta vaalit ovat tulossa, ja aika kuluu pian. Silloin katsotaan.... mutta vakavasti tuossa mietin että vaalit taitaa jäädä minun osaltani jatkossa. Demokratiaa EI OLE! Ehkä anarkistit ovat osaltaan sittenkin oikeassa...
- Varmastihaastavaa
Aloittaja kommentoi omia aloituksiaan ,eikö itsensä kanssa keskustelemien joskus kyllästytä -
- perseShop.persut
Kun persut kommenotivat täällä tunnetusti omia juttujaan (muita ne eivät kiinnosta), niin he luulevat muidenkin toimivan samoin. Järjetöntä.
- zorbass
Perseet pettää aina.
- valepukkikuvassa
Kuvassa Suomen poliittisen historian pahin petturi ja vaalivalehtelija.
http://hs11.snstatic.fi/webkuva/taysi/960/1374549465047?ts=1071
- tekstiävaan
Älkää nyt itkemään ryhtykö..
Kirjoittakaa vaan reippaasti omia .."himmelikäsityksiänne " ihan mistä vaan.
Niitä on kivaa lukea. - soskapaini
Kyllä Soinin ryöpytykset edelliselle hallitukselle Kreikka rahoituk-
sista ja vaalien alla alle 1000 euron tuloihin ei leikkauksia ja kun vaa-
lien tulos selvisi kaikki lupaukset oli peruttu.Eihän kukaan sinisil-
mäinen äänestäjä uskonut että näin voi tehdä. Kyllä Soini viisi vuot-
ta karjui eduskunnassa että Kreikkaan ei pidä lapioida senttiäkään
ja kun pääsi Audin takapenkille antoi tuosta vaan 89 miljardia ja to-
tesi että piikki on auki. Kyllä Soinin toiminta on niin härskiä että ei
ole vastaavaa nähty Suomen historiassa. - sääs-nähä_kuinka_käy
Kreikassa Tripras teki mahtavan takinkäännön. Oma puolue on hajoamassa. Onko Soini Suomen Tsipras? Hajoaako persut?
- perseethajoaa
Tsipras sentään yritti, järjesti jopa kansanäänestyksen.Kreikan kortit vaan olivat niin huonot, euromaat olivat saletissa.Oishan Tsipras voinut tietysti erota.Minusta tuo ei ollut kuitenkaan takinkääntö.
- Sekoaakopää
Koko ketju palstapölhöltä hhheeh
- soskapaini
Persut yrittää uskotella että rahat oli jo aikaisemmin myönnetty
Kreikalle puuttuu enää että UKK ne jo myönsi aikanaan. Ei myön-
netä suoraan että takki käännettiin ja rahat myönnettiin. Voiko
enään yksinkertaisempaa porukkaa olemassa kyllä Soini on vuo-
sien saatossa joutunut pyörtämään kaikki aiemmat puheensa.Kyl-
lähän moni muukin on joutunut peruuman lupauksiaan mutta Soini
on puheillaan saanut vaalijytkyt ja kun pääsi hallitukseen unohti kaikki
entiset puheensa ja oli samaa mieltä kuin kepun ja kokoomuksen
edustajat että köyhiltä otetaan ja rikkaille annetaan.- lisää_säästöä
.
Voitais lopettaa myös oopu akademi sehän ei edes ole suomalaisia varten vaan ex_MiehitysWaltoja
Ja tältä pölhökustaalta menisi veronmaksajien kustama netti alta - hänkränä
Eikö persujen pitänyt lopettaa mamutus? mutta hupsista niitä otetaan
lissä,että sellainen maahanmuutto on meillä nyt päällämme.
Ei lapioida veronmaksajien rahoja Kreikkaan,piikki kiinni,Soini öyhötti
oppositiossa. Soini lupasi poistaa köyhyyden,alentaa vuokria ym. mutta
unohti kertoa että tarkoitti Kreikkaa.
- waesrthyjudhg
Edellisten hallitusten mokia ei PS pystynyt paikkaamaan. Harmi.
Mutta miettikää mikä olisi meno, jos punavihreät olisivat vallassa?
Yksikään puolue ei ole täydellinen, mutta kyllä meillä tällä hetkellä on huonoista vaihtoehdoista ehdottomasti paras hallitus.
Aion äänestää jatkossakin PerusSuomalaisia.- äänipersuille
Näin se menee. Huonoista vaihtoehdoistakin löytyy se paras.
Onhan se demokratia aivan perseestä! Soini kun saataisiin diktaattoriksi niin Suomihan muuttuisi kertaheitolla. Ei enää rahaa Kreikalle jne. No, Perussuomalaiset ei siis sittenkään tuoneet mitään uutta politiikkaan, ainoastaan uusia tapoja toimia, edelleenkin tehdään päätökset ja ajetaan asioita ryhmänä. Lisäksi hallitukseen menon seurauksena tuo "ryhmä" on suurempi eli täytyy toimia Keskustan ja Kokoomuksen kanssa yhteistyössä. Yhteisestä linjasta lipeäminen voisi kaataa hallituksen ja olisiko siitä Perussuomalaisille jotain hyötyä? Ei tietysti myöskään kepulaisille ja kokkareillekaan, mutta monessa asiassa on kaksi vastaan yksi eikä vaikea arvata kuka voittaa... Kysymys siis onkin pitäisikö ottaa riski hallituksen hajoamisesta vai pelatako peliä pitemmälle ja katsoa kenellä hermot pettävät ensimmäisenä ja kuka antaa periksi! Toinen vaihtoehto on järjestää kunnon teatteriesitys, kuten tuon Kreikka-paketin alkumetreillä tehtiin. Siihenhän saatiin Stubbkin mukaan. Kuten nähdään tämänkin ketjun perusteella, ei riitä - kunnon persuille riittää vain hallituksen hajoittaminen ja pitää päästä taas oppositioon ruikuttamaan saamatta mitään konkreettista aikaan. Ugh. Olen puhunut! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja15214476Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant398320Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va486072SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1685670Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3124447HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.674308Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm454049Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot243960"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1153730Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan293627