sanoin miehelle että haluan olla pelkkä kaveri

imissyousomuch

Elikkäs tästä tapauksesta on pari vuotta mutta asia häiritsee edelleen. Oltiin miehen kanssa tapailtu n. Puoli vuotta ja hän ehti sanoa tunteet minua kohtaan. Minä sitten yksi ilta sanoin hälle että ollaan pelkkiä kavereita. Hän sanoi siihen että tuo on niin klisee lause ja ei sen jälkeen enää laittanut viestiä jne. Mutta jos laitoin viestiä vastasi kyllä. Miksi mies lopetti yhteydenpidon vaikka sovittiin että ollaan kavereita?

18

1346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imissyousomuch

Ja mies oli suhteessa se aktiivisempi osapuoli. Ei keretty harrastaa seksiäkään koska en halunnut kiirehtiä ja se sopi hänelle Eli ei ollut sen perään.

• imissyousomuch

Niin ja onko tyhmää vai voinko vielä ottaa häneen yhteyttä näiden vuosien jälkeen ihan vain haluisin tietää mitä hänelle kuuluu. Tiedän omaa typeeryyttäni menetin elämäni miehen.

• josolisinsinä

Ei todellakaan ole tyhmää. Ota toki yhteyttä jos tuntuu siltä, se on sitten eri asia miten se mies reagoi.

Luulen, että mies lopetti yhteydenpidon, koska halusi olla paaljon enemmän kuin pelkkä kaveri, kenties loukkaantui sanoistaisi jatai ei kykene olemaan pelkkä kaveri kanssasi, jos tuntee sen verran kovasti sinua kohtaan vetoa. Voi toki olla, että hän ymmärtää sinua ja jos otat yhteyttä niin voi olla, että saat sen elämäsi miehen tai sitten et. Riippuu miehestä miten hän reagoi sinuun, mikä on elämäntilanne jne. Se on kuitenkin selvää, että jos et koskaan ota yhteyttä, et voi tietää etukäteen miten siinä kävisi. Ilman yrittämistä et voi voittaakaan. Jos olisin sinä, ottaisin yhteyttä ja yrittäisin saada tuon miehen. Jos en saisi, en voisi ainakaan moittia itseäni etten yrittänyt tarpeeksi tai vanhempana katuisi ja surisi katkerasti kun en ottanutkaan yhteyttä.

• imissyousomuch

Kiitos kommentistasi on kiva kuulla ulkopuolisen asiallinen mielipide juttuun.

• kliseistäklisein

Koska jotkut tuon kliseen sanomisella yleisesti tarkoittavat, että eivät halua olla ollenkaan väleissä, ehkä jotenkin helpompi sanoa, että "ollaan kavereita" kuin että ahdistun ja haluan eroon. Tuollaisen kliseen jälkeen monet voivat kokea yhteydenotot ahdisteluna tai häiritsevinä. Mies ei voinut tietää, mitä todella ajattelit, koska kyllä laukaisit vahingossa tai tarkoituksella kliseen, joilla lopetellaan suhteita kokonaan. Jos haluaa olla kaveri, kannattaa asia muilla sanoilla ilmaista tai muuten selkeästi. Olla kaveri- on kliseistä klisein, pahimmallekin vihamiehelle voi "olla kaveri", eikä sekään tarkoita mitään. Mahdoton asia tulkita ja juuri tuon vaikean tulkittavuuden vuoksi voi olla jopa negatiivisuutta herättävää. Voi tulla tunne, että toinen ei arvosta niin paljoa ihmisenä, että ilmaisisi asian, oli se mitä hyvänsä, selkeästi, eikä jollain kuluneella kliseellä.

• su-tus

Tuo kuulostaa hieman julmalta, että puolenvuoden säätö, ja sitten "ollaan kavereita". Eiköhän mies ole ajatellut, että niinkin pitkään jo toisianne tunnusteltu, että hyvin menee, ja paremmaksi päätyy. Saattanut sattua pahastikin.

Toisaalta kahdessa vuodessa ehtinee jo pahimmat negat haihtua mielestä ja ajatukset kirkastuneet. Ehkä kaveruus olisikin jo ihan hyvä juttu?

Toki aina löytyy niiitäkin, jotka vihaavat maailman tappiin. Kepillä jäätä jne.

• eivainkuulosta

Puolen vuoden säädön jälkeen "ollaan kavereita" on julmaa ja loukkaavaa miestä kohtaan. Tunteilla leikkimistä.

• monenmoisiatilanteita

Sehän voi tuntua tosi pahalta, jos toinen haluaisi enemmän, mutta toinen ei noin tunne. Moni enemmän haluavakin saattaa tuollaisessa tilanteessa ehdottaa kaveruutta. Tilanteita on varmaan yhtä paljon kuin on ihmisiäkin. Tärkeintä olisi olla toiselle ihmiselle siltikin arvostava ja hyvä.
        Kaveruus ei oikein taida onnistua, jos yksi haluaa yhtä asiaa ja toinen toista, mutta muutoinhan ystävyys on hyvä pohja rakkaudenkin kehittymiselle. Rakkaushan kypsyy ja kehittyykin ihmisillä eri tavoin, elämäntilanteet voivat muuttua tms.

• julmaaon

Olen samaa mieltä, todella julmalta kuulostaa. Itselleni on käynyt noin ja todellakin se on julmaa ja loukkaa tosi paljon tunteita.

Toisaalta olen itse ollut erään henkilön pitkäaikainen ystävä (mies) yli parikytä vuotta, hän olisi halunnut enemmän, minä en. Ystävinä oltiin nuo pitkät vuodet ja yhtä riitaa lukuunottamatta meni hienosti, kunnes hänen terveytensä romahdettua (ei paljoa elinaikaa) hän katkeroitui siitä, että olin hänet ikään kuin jättänyt ja huolinut vaan ystävänä. Kun hän pyysi kahville ja kieltäydyin ystävällisesti kun oli kiirettä (siis en sen takia etten halunnut nähdä, vaan oikeasti oli todella kiire), hän musertui täysin ja itki kun en halunnut häntä tavata (näinhän ei ollut). Nyt välimme ovat sitten poikki.

Toinen pitkäaikainen ystävä (mies myöskin, olen nainen), jonka kanssa kävi samaten eli minä olin se, joka halusi pelkkää ystävyyttä, hän enemmän, on aina ajoittain salaa piilomustis minun nykyisistä ja entisistä ihastuksita ja heiloista. Senpä takia ei oikeastaan pysty luottamaan tai puhumaan hänelle niistä asioista.

• Pelkuriolen

Mäkin sanoin tässä taannoin ihastukselleni, että pidän sitä mun ystävänä. Harmittaa näin jälkikäteen, kun alunperin tarkoituksenani oli tunnustaa pitkään jatkunnut ihastus kyseistä miestä kohtaan. Ja tuskin kyseinen mies nyt uskaltaa tehdä aloitetta, kun minä sanon, että hän on minulle "mukava kaveri". Miten voinkaan olla näin ääliö?

• imissyousomuch

Ovatko miehet yleensä ottaen pitkä vihaisia kuten naiset jätettyinä? Ja voiko mies olla vielä ihastunut/rakastunut näiden vuosien jälkeen jos ei ole ollut uusissa suhteissa.. En yhtään osannut itse ajatella miten loukkaava olen ollut häntä kohtaan vasta nyt kun luin näitä kommentteja. :(

• josolisinsinä

Voi olla ja voi olla, että ei. Riippuu paljolti siitä miehestä ja hänen luonteestaan. Voihan olla, että on ollut suhteita siinä välissä, mutta silti ottaisi mieluiten sinut jos sinut saisi. Voihan olla, että eniten hänellä on ollut tunteita sinua kohtaan, mutta sinä jätit hänet,joten hänen oli pakko siirtyä seuraaviin tai sitten valita yksinolo.

• imissyousomuch

Onko kellään kokemusta tälläisestä että ensiksi ei halua suhteeseen eli antaa pakit mutta päätyy sitten suhteeseen myöhemmin ?

• Itte pariin kertaan lähtenyt tuohon "ollaan kavereita" leikkiin mukaan, vaikka itselläni on ollut syvempiä tunteita naista kohtaan.
      Mikä tuosta tekee pirullisen on se että joko sitä yrittää kääntää toisen mielipiteen taikka joutuu tukahduttamaan ja taistelemaan omia tunteita vastaan. Molemmat aika pitkälti ittensä kiduttamista.

Mitä vimosimpaan kysymykseesi "voiko mies olla vielä ihastunut/rakastunut näiden vuosien jälkeen jos ei ole ollut uusissa suhteissa" voihan tuo olla mahdollista. Mutta oletettavasti sie ko torppasit syvemmän suhteen, niin sinun pitää tehdä se sitten selväkis toiselle mitä haluat. Ja ei mitään "hienovaraista vihjailua". Ja Torpatun puolesta Kiitos ole tosissasi eläkä ala leikkimään toisen tunteilla, jotka on jo kertaalleen haudattu.

• imissyousomuch

Jälkeenpäin tajuttuna nytten tajuan vasta miten väärin olen tehnyt jotenkin siinä tilanteessa se meni niin sitten kuin meni eli ei kovin hyvin.

• miäs.s

Ystävyyttä ei voi mitenkään olla eikä tulla jos olet hylännyt ihmisen joka on rakastunut sinuun. Ja asiaa ei voi korjata mitenkään, joten lepo vaan. Niin siinä vaan joskus käy. Jos on jotain - muka- ystävyyttä niin se vaan sattuu toista osapuolta enemmän.

Voit kyllä ottaa yhteyttä, mutta vain siinä tapauksessa, että haluat itse nyt varmasti jotain enemmän kuin ystävyyttä. Ja ole suora ja rehellinen, älä pelaa mitään pelejä. Jos haluat ystävyyttä niin älä missään tapauksessa ota yhteyttä. Etsi joku muu ystävä.

• mielenkiintoist

Kuka on hylännyt ja kenen?

• Elokuunajatuks1a

Mulla on kokemusta tilanteesta, jossa halusin olla vaan kavereita. Kuitenkin päädyttiin pitämään tiiviisti yhteyttä ja sen jälkeen suhteeseen. Nyt jo useita vuosia seurusteltu. Kuitenkin tasaisin väliajoin nostaa päätään ajatus, olisiko sittenkin pitänyt pysyä vaan kavereina. Alussa kun tuntui, ettei kemiat samantien natsannut fyysisesti. Ja nytkin mietin aina välillä, onko tuo minulle sittenkään sopiva. Henkisesti kyllä synkkasi heti. Nyttemmin arjessa ei ajatukset aina kohtaa, mutta se on kai elämää? Tai sitten olen väärän kanssa.... Ehken alkaisi suhteeseen enää, jos ei tunnu heti oikealta. Ihmisellä on tapana haaveilla saavuttamattomasta ja miettiä valintojaan. Onnellinen voi olla vaan hyväksymällä valintansa, tai jos valitsi väärin, niin sitten pitää valita uudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe