Positiivinen pysäköintiratkaisu

P.e.n.t.t.i

En ymmärrä kuinka firmat edelleenkin edes harkitsevat näiden sakkofirmojen käyttöä alueillaan. Luulisi palveluyritysten nimenomaan ymmärtävän, että hyvän asiakaskokemuksen antaminen on se kaikkein tärkein anti. Mutta se vain näyttää olevan valitettavan harvinainen taito Suomessa vieläkin. Mikä järki yritykselle on siinä, että asiakkaita karkotetaan oikein aktiivisesti palkkaamalla yllätysmaksuja kalasteleva "pysäköintipalvelija" tuottamaan harmia.

Jos parkkeerausta on tarpeen säännellä, niin minun mielestäni paras ratkaisu on laittaa puomit ja ensimmäiset 2 h tarjotaan ilmaista parkkiaikaa ja sitten sen jälkeen voi olla maksullista. Voittajia ovat kauppias ja asiakkaat:
-Normaali asiakkaat eivät maksa pysäköinnistä ja ovat tyytyväisiä
-Jokainen tietää jo ETUKÄTEEN mahdollisen pysäköintimaksun suuruuden
-Pitkäaikaisparkkeeraajat poistuvat ja paikat riittää.
-Kyltit ja sakkomaksuilla uhkailu poistuu mikä on asiakkaasta erittäin positiivinen kokemus
-Vältetään tekaistut syyt ja pilkunnussintayritykset kiekoista ja maalausviivoista -Vältetään perintäuhkailut

Ainoa häviäjä tässä on parkkifirma, jota ei enää tarvita korppina haaskalle.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YksPysValv

      Erittäin hyvä ratkaisu turvautua laadukkaaseen yksityisvalvontaan. Sekä kauppias että asiakkaat tietävät että "väärinpysäköijä syö pöydässäsi". Puomiratkaisut ovat tietenkin hyviä mutta myös erittäin kalliita rakentaa, ylläpitää ja valvoa. Kaiken sen maksaa viimekädessä rehellinen, tarjottavaa pysäköintimahdollisuutta oikein käyttävä asiakas. Sensijaan yksityisen valvonnan maksaa vain ja ainoastaan väärinpysäköijä ja hänelläkin on sataprosenttinen mahdollisuus vaikuttaa tähän kustannukseen siirtymällä toimimaan sääntöjen mukaan kuten muutkin.
      Reilua, eikö olekin?

      • SeEntAsiakas

        On se sen verran reilua, että minä en sinne autoani pysäköi, vaan valitsen toisen asiointipaikan. Kerran olen unohtanut laittaa kiekon , kun pistäydyin muutaman minuutin ostamaan unohtunutta tuotetta, ja johan oli lappu lasissa. Kyse ei ollut pysäköintiajan ylityksestä, vaan muka sopimuksesta. Toiste en ota riskiä sopimuksen synnystä. Vaihdoin kilpailijalle.


      • YksPysValvValehtelee

        Mihin perustuu harhaluulo, että vain väärinpysäköijä joutuu maksamaan yksityisille firmoille? Erään firman mielestä minun pitää maksaa heille pysäköinnistä, joka tapahtui minun ollessani noin 2000 kilometrin päässä kyseiseltä parkkipaikalta. En maksanut, ja toisin kuin firma valehteli, niin en ole myöskään menettänyt luottotietojani tai joutunut maksamaan suuria korvauksia ja oikeudenkäyntikuluja.

        Yksityisen firman "ehtokyltti" on yhtäkuin pyyntö mennä muualle.


      • KaksPysValv

        Kulahtanut tornihuhu. Pätevä yksityinen valvoja kyllä osaa kirjoittaa rekisteritunnuksen oikein.


      • Taruolentoko
        KaksPysValv kirjoitti:

        Kulahtanut tornihuhu. Pätevä yksityinen valvoja kyllä osaa kirjoittaa rekisteritunnuksen oikein.

        Onko tuo joku mystinen taruolento? Pätevä yksityinen valvoja? Noita ei ole todistettavasti nähty oikeassa elämässä.


      • novoikyynel
        SeEntAsiakas kirjoitti:

        On se sen verran reilua, että minä en sinne autoani pysäköi, vaan valitsen toisen asiointipaikan. Kerran olen unohtanut laittaa kiekon , kun pistäydyin muutaman minuutin ostamaan unohtunutta tuotetta, ja johan oli lappu lasissa. Kyse ei ollut pysäköintiajan ylityksestä, vaan muka sopimuksesta. Toiste en ota riskiä sopimuksen synnystä. Vaihdoin kilpailijalle.

        Yhteiskunnassa on monenmoisia velvoitteita aikuisille. Kerran minäkin unohdin maksaa ajoneuvoveron ja viestiä tuli ulosottovirastosta. Ei kannata unohdella.


      • SeEntAsiakas

        Voin taata, etten unohda. Asiakassuhteeni on katkolla kaikkiin paikkoihin, joiden parkkipaikoilla vaanii yksityinen pysäköinninvallvonta. Kerran koettu vääryys ei unohdu.


      • Huiiii
        SeEntAsiakas kirjoitti:

        Voin taata, etten unohda. Asiakassuhteeni on katkolla kaikkiin paikkoihin, joiden parkkipaikoilla vaanii yksityinen pysäköinninvallvonta. Kerran koettu vääryys ei unohdu.

        Luikurin kauhea kosto!


      • YksPysValvValehtelee
        KaksPysValv kirjoitti:

        Kulahtanut tornihuhu. Pätevä yksityinen valvoja kyllä osaa kirjoittaa rekisteritunnuksen oikein.

        Jos viittaat tapaukseeni, niin tunnus oli kirjoitettu oikein ja autoni oli pysäköity kyseiselle alueelle. Pysäköinti oli ehtojen mukainen ja minä tilanteessa täysin osaton, mutta silti olisi pitänyt maksaa. No, valehtelijat jäivät ilman rahojaan.


      • SeEntAsiakas
        Huiiii kirjoitti:

        Luikurin kauhea kosto!

        Voit kutsua minua vaikka luikuriksi, kun äänestän rahoillani kauppiasta, joka ei anna yksityisten pysäköinnin"valvojien" vaania parkkipaikoillaan. Nykyisessä vakipaikassani kauppias on järjestänyt parkkipaikan valvonnan normaalin vartiofirman kanssa muun järjestyksenpidon yhteyteen. Järjestys on hyvä, ja asiakkat tyytyväisiä. Sopimusmaksut täysin tuntemattomia.


    • Seuraava toimisi myös hyvin:

      - Valvontamaksu olisi esim 15€... Tapreeksi iso pelote että ei pysäköitäsi tahallaan väärin

      - Maksu vähennettäisi tilitettäisi asiakkaalle joka on tilannut valvonnan (hehän siinä kärsii väärästä pysäköinnistä

      - Kauppa maksaisi valvonnasta kiiinteän kk hinnan johon olisi sovittavissa esim. valvontakäyntien määrä... vaikkapa 2h välein

      - Mikäli kuski ei maksaisi maksua, koitettaisi selvittää omistaja ja lähettää hänelle kysely kuka ajoi tai mahdollisuus maksaa maksu itse. Jos ei maksa tai kerro kuskai kerrottaisi että kuski selvitetään omin keinoin

      - SOpimus olisi voimassa 24h kerrallaan... Nyt kun voi viedä auton talvisäilöön 50€ maksua vastaan monen kaupan halliin jne

    • INTERNET_EI_UNOHDA

      EI TARVITSE YMMÄRTÄÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe