Näky - Älä syö pahansuovan leipää

sinettisormus1

18.8. näin kaksi aamuista näky kuvaa; näin miehen, jonka yllä oli lierihattu ja cowboy tyyliset vaatteet ja hän söi kuvassa leipää. Kohta näytettiin toinen kuva, jossa oli suklainen, sydänkeksi...
Kyselin Herralta selitystä sanastaan, että nuo kuvat näkyisi summamutikassa avatussa tekstissäni ja niinhän siinä taas kävi, että Herra tuollaisen tekstin avasi eteeni, meille kaikille ohjenuoraksi:

SANANLASKUT 23
1. Kun istut aterialle hallitsijan seurassa, niin pidä tarkoin mielessä,
kuka edessäsi on,
2. ja pane veitsi kurkullesi, jos olet kovin nälkäinen.
3. Älä himoitse hänen herkkujansa, sillä ne ovat petollisia ruokia.
4. Älä näe vaivaa rikastuaksesi, lakkaa käyttämästä ymmärrystäsi siihen.
5. Kun silmäsi siihen lentävät, on rikkaus mennyttä; sillä se saa siivet kuin kotka, joka lentää taivaalle.
6. Älä syö pahansuovan leipää äläkä himoitse hänen herkkujansa.
7. Sillä niinkuin hän mielessään laskee, niin hän menettelee: hän sanoo sinulle: "Syö ja juo", mutta hänen sydämensä ei ole sinun puolellasi.
8. Syömäsi palan sinä olet oksentava, ja suloiset sanasi sinä tuhlasit turhaan.
9. Älä puhu tyhmän kuullen, sillä hän katsoo ymmärtäväiset sanasi ylen.
10. Älä siirrä ikivanhaa rajaa äläkä mene orpojen pelloille.
11. Sillä heidän sukulunastajansa on väkevä, ja hän ajaa heidän asiansa sinua vastaan.
12. Tuo sydämesi kuritettavaksi ja korvasi taidon sanojen ääreen.
13. Älä kiellä poikaselta kuritusta, sillä jos lyöt häntä vitsalla, säästyy hän kuolemasta.
14. Vitsalla sinä häntä lyöt, tuonelasta hänen sielunsa pelastat.
15. Poikani, jos sinun sydämesi viisastuu, niin minunkin sydämeni iloitsee;
16. ja sisimpäni riemuitsee, jos sinun huulesi puhuvat sitä, mikä oikein on.
17. Älköön sydämesi kadehtiko jumalattomia, mutta kiivaile aina Jumalan pelon puolesta,
18. niin sinulla totisesti on tulevaisuus, ja toivosi ei mene turhaan.
19. Kuule, poikani, ja viisastu, ja ohjaa sydämesi oikealle tielle.
20. Älä oleskele viininjuomarien parissa äläkä lihansyömärien.
21. Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus puettaa ryysyihin.
22. Kuule isääsi, joka on sinut siittänyt, äläkä äitiäsi halveksi, kun hän on vanhennut.
23. Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.
24. Ääneen saa riemuita vanhurskaan isä; joka viisaan on siittänyt, sillä on ilo hänestä.
25. Olkoon sinun isälläsi ja äidilläsi ilo, sinun synnyttäjäsi riemuitkoon.
26. Anna sydämesi, poikani, minulle, ja olkoot minun tieni sinun silmissäsi mieluiset.
27. Sillä portto on syvä kuoppa, ja vieras vaimo on ahdas kaivo.
28. Vieläpä hän väijyy kuin rosvo, ja hän kartuttaa uskottomia ihmisten seassa.
29. Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät?
30. Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan.
31. Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas.
32. Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko.
33. Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia.
34. Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit.
35. "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa."

Olkaa Siunattuja Jeesuksessa Kristuksessa.

64

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1
      • weee75

reyt

• sinettisormus1

LAINAUS:
      Kysymys
      "Olen miettinyt lähipäivinä meidän rappeutunutta yhteiskuntaa ja siksi kysynkin, mitä vaikutuksia myönteisiä tai kielteisiä raamatun aikana oli alkoholilla? Vastauksia löytyy runsaasti. Raamatun kohdat mukaan."

Vastausehdotus
      "Viini on ollut juomauhrina - 4 Moos. 15:7 ja juomauhriksi tuo kolmannes hiin-mittaa viiniä suloiseksi tuoksuksi Herralle.

Yhteysateria - Nehemia 8:10 Ja hän sanoi vielä heille: "Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna, sillä tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme. Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne."

Ehtoollinen - 1.Kor. 11:25,26 - Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni". Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

Juhlajuoma - Jesaja 25:6 - Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä.(matt 22:1-14)

Lääke - Luuk. 10:34 - Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
      1.Tim 5:23 Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.
      Mark 15:22-24 Ja he veivät hänet paikalle, jonka nimi on Golgata, se on käännettynä: pääkallonpaikka. Ja he tarjosivat hänelle mirhalla sekoitettua viiniä, mutta hän ei sitä ottanut. Ja he ristiinnaulitsivat hänet ja jakoivat keskenään hänen vaatteensa heittäen niistä arpaa, mitä kukin oli saava.

Juopuminen ja seurauksista varoitetaaan - San 23:29-> Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät? Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan. Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas. Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko. Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia. Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit. "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa."
      Hoos 4:11 - Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen.
      Luuk 21:34,35 - Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
      Room 13:13,14 - Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa, vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.
      Ef 5:18 - Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä

Juoppous on pakanallinen elämäntapa 1. Piet.4:1-3 - Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan. Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.

Seurakunnan kaitsija ei saa olla viinamiehiä - 1.Tim.3:2,3 - Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,

Juomarit erotettava srksta
      1.Kor.5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.

Tässä vastauksessa tuli käsiteltyä kaikki se mitä odotinkin ja jopa enemmän. Maailma vaan on sellainen, että harva ottaa käteensä raamatun söipä ja joipa sitten mitä tahansa. Siksi meidän tuleekin olla uskollisia rukouksessa ja luottaa siihen, että Herra vastaa ajallaan, vaikka emme sitä heti näe. Runsasta siunausta uuteen viikkoon Jeesuksen veren alla."

• sinettisormus1

• 756

765

• fsdfsda
        756 kirjoitti:

765

fasdsd

• åpiåp
        fsdfsda kirjoitti:

fasdsd

puopou

• sinettisormus1

Tämä olkoon teille otollista ja pelastavaa sanaa:

JESAJA 55
      1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
      ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
      2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
      3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
      4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
      5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
      6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
      7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
      8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
      9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
      10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
      11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
      12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
      13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

• Jeesusyksin

Totisesti. Jumala puhuu sanansa kautta.

• sinettisormus1

Ole Siunattu Jeesuksen Kristuksen nimeen, Jeesusyksin".

• sinettisormus1
        Jeesusyksin kirjoitti:

Totisesti. Jumala puhuu sanansa kautta.

Jeesusyksin, tiedätkös, minun täytyy tunnustaa, että olin eilen aamuna päättänyt, että jos ei yksikään vastaa aloitukseeni, annan sen painua unholaan ja väistyn täältä kokonaan pois. Sinä olit se "yksi" ja ensimmäinen, Jeesusyksin, joka vastasit aloitukseen, ja samalla Jumala puhui minulle sinun kauttasi, ettei yksikään, joka eksyy, joutusi kadotukseen ...
        Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, Herrallemme, ei ole muita jumalia!

• sinettisormus1

Joh. 6:24-35

Nähtyään nyt, ettei Jeesus ollut siellä eivätkä hänen opetuslapsensakaan, ihmiset nousivat veneisiin ja lähtivät Kapernaumiin etsimään Jeesusta.
      He löysivät Jeesuksen järven toiselta puolelta ja kysyivät häneltä: "Rabbi, milloin sinä olet tullut tänne?" 26 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: ette te minua sen tähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan siksi, että saitte leipää ja söitte itsenne kylläisiksi. Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa, vaan katoamatonta, sitä, joka antaa ikuisen elämän. Sitä teille antaa Ihmisen Poika, sillä Isä, Jumala itse, on merkinnyt hänet sinetillään." He kysyivät: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?" Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko."

He sanoivat Jeesukselle: "Minkä tunnusteon teet, että me sen nähtyämme uskomme sinuun? Mitä sinä teet? Meidän isämme söivät autiomaassa mannaa, niin kuin kirjoituksissa sanotaan: 'Hän antoi taivaasta leipää heille syötäväksi.'" Tähän Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: ei Mooses teille antanut taivaasta leipää, vaan todellista taivaan leipää teille antaa minun Isäni. Jumalan leipä on se, joka tulee taivaasta ja antaa maailmalle elämän."

He sanoivat: "Anna meille aina sitä leipää." 35 Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan.

• näkymätön-ninni

Aamen!

• sinettisormus1

Siunattu olet myös sinä, siskoni ninni, Jeesuksen Kristuksen nimeen.

• sinettisormus1

Katsoin viikonlopulla tämän Helena Penttilän ohjelman: Elämän muuttuva voima. Olin rukoillut juuri ohjelman esittämiä asioita, että Herra toisi muutosta elämääni, hänen vahvuudellaan ja rohkeudellaan, että pääsisin ulos tästä oravan pyörästä ja saisin tehdä vain Jumalalle työtä. Annoin Herralle sanat jotka haluan kuulla jonkun suusta, kun Herran suunnittelema muutos on tulossa ja tämä ohjelma oli kymppi vastaus Herralta, nyt vain avoimena odotan sen täytäntöön panoa. Suosittelen muillekkin katsottavaksi:
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40999

• näkymätön-ninni

Rakas sinetti sisareni Jeesuksessa Kristuksessa!

Sinä olet jo tehnytkin valtavasti Jumalan tahdon mukaista työtä tällä palstalla. Uskollisesti olet tuonut Herralta saamiasi näkyjä ja vahvistanut niitä Jumalan Sanalla. Sinussa vaikuttaa vahva Rakkauden Henki, joka on Jumalasta lähtöisin. Koen että olet jo vahvasti Herran käytössä.

Onko tämä muutos jota elämääsi haet Herralta lähtöisin? Näissä asioissa kannattaa aina olla varovainen, ettei lähde omassa/väärässä hengessä muutosta hakemaan. Tapahtukoon Taivaan Isän tahto tässäkin asiassa! Siunausta ja varjelusta sinulle rakas sisareni sinetti Jeesuksen Kristuksen nimessä!

• näkymätön-ninni

Roomalaiskirje 12

1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.

2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.

4 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,

5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;

6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;

7 Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;

8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.

9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.

10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.

11 Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.

12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.

13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.

14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.

16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.

18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".

21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

• Tuulah

olisi ihanne tehdä vain herralle työtä. sitä itsekin olen haaveillut. nyt vain tällähetkellä teen tätä hoitotyötä, mutta haluaisin tästä oravan pyörästä poissa ihan muuhun. siunausta sinulle sinetti sisar.

• sinettisormus1

Siunattu olet siskoni Tuula, Jeesuksen Kristuksen nimeen.
        Tuohon yritän pyrkiä. Pyysin Herralta että hän poistaisi kaikki esteet, jotka on esteenä Hänen työlleen.

• Aamen

Amen.

• sinettisormus1

Siunausta sinullekkin, Aamen.

• SinaustaSinetille

Kiitos asiallisesta ketjusta. Aloituksen otsikointi jo kehoittaa sanomaan amenen.
        Olet varmaan saanut Herralta sanan.

• a---a

Pakolaisten vastaanottokeskukset tarvitsevat paljon väkeä. Sinä Tuula kun tunnetusti kovasti pidät ihonväriltäänitsestäsi eroavista ihmisistä, hae niihin töihin. Lisäksi käännytettävää riittäisi.

• Abhaasia

Oravanpyörä on yhdyssana (käsite "oravanpyörä"). Ei ole esim. oravan omistama polkupyörä = oravan pyörä.

• Eisinnepäinkään

Väärin, väärin.
        Oravalla on pyörä. Se on juuri se pyörä, joka pyörittää sekä oravia, että kiireisiä ihmisiä.

• Niinjustiinsa

Just niin.

• sinettisormus1

• Tuulah

kuules a---a. minulla ei ole mustia vastaan mitään. islamin uskoisia kyllä he eivät sovellu kristillisiin maihin. heillä kun on lupa tappaa vääräuskoisia jne.

• näkymätön-ninni

Tämän päivän teksti kirjasta Lupaus kantaa:

Herra, Sinä kuulet, mitä köyhät kaipaavat. Sinä kuuntelet tarkoin, sinä rohkaiset heitä. Ps. 10:17

Köyhää ja Sanan alla arkaa Sinä, Jumala, erityisesti siunaat. Se siunaus ei useinkaan näy tämän maailman menestyksenä tai omaisuutena, vaan se näkyy sielun tyytyväisyytenä ja levollisena mielenä. Kun omatunto on rauhoittunut ja sielu tullut köyhäksi, ei odota itselleen enää mitään erityistä. Köyhä ei rakenna elämäänsä itsensä varaan, vaan ottaa kaiken vastaan Jumalan kädestä. Köyhä sielu on oppinut, että Jumala tietää, mitä ihminen kaipaa ja tarvitsee. Jumala kuuntelee tarkoin jokaisen sydämenlyönnin ja osaa vastata jo ennen pyyntöä. Ajoittain Jumala rohkaisee köyhää sielua antamalla armonsa yllättää. Suurin ilo tulee kuitenkin aina siitä, että suuri Jumala kumartuu pienen ja mitättömän ihmisen puoleen. Mitä muuta parempaa voisi enää kaivata? (Juha Vähäsarja)

Siunausta ja varjelusta jokaisen päivään!

• sinettisormus1

Shalom!
      Kiitos rakkaat sisaret ihanista ja vahvistavista vastauksistanne. Ninni, olet niin oikeassa, noissa vastauksissasi ja kiitos tuomastasi Herran sanasta. Omaa maailman väsymystäni minä Herralle huutelen, mutta on oikein anoa lisää armolahjoja, vahvistusta ja rohkeutta Herran työhön. Tämän lisäksi haluaisin että päiväni olisi Herran työlle täyteiset, ettei enää määrättäisi, mitä joutuu tekemään, näissä maallisissa töissä, tosin Herra voi käyttää senkin kautta ja olenkin aina sanonut, mitä olenkaan pyytänyt, että tapahtukoon sinun tahtosi", ja sanonut että ; ummista Herra korvasi jos höpötän omiani, enkä sinun tahtoasi. En vain halua enää allekirjoittaa tätä, mitä täällä maailmassa tapahtuu, siksi haluan kääntää sille selkäni ja tehdä asioita, niinkuin Herra tahtoo. Poistakoon hän kaikki esteet siltä. Eilen illalla olin pitkästä aikaa hengellisessä kokouksessa ja Henki oli vahvaa. Olin Pyhästä Henkestä pökerryksissä, kun menin rukoiltavaksi, näistä samaisista asioista, ja minulle vastattiin vähän samoin kuin ninni; koen että sinä teet jo Jumalan työtä... Minulle nähtiin myös kaksi ovea, toinen punainen ja toinen vihreä ja tuo vihreä oli se avoin ovi. VIHREÄ on profetaalisissa väreissä seuraavaa = Jumalan kirkkaus. Menestys, uusi elämä, ikuinen elämä, raikkaus, voima, varallisuus, herätys, hengellinen kasvu. (ehkäpä tässä on aineksia selitykseen aamullisesta näystäni)
      Tänä aamuna näin näyn jota tässä olen mutustellut, mitä Herra tällä tahtoo sanoa:

Näin VIHREÄÄN tookaan pukeutuneen miehen, tuo puku oli polviin asti, en tiedä oliko tämä enkeli, mutta niin koen ja hänen sylissään oli kuin rypistetty kirjekäärö......

Yritän tätä nyt avata ja tulkinnat muiltakin ovat suotavia, jos asiallisessa ymmärryksessä tulevat. Olkaa Siunattuja Jeesuksen Kristuksen nimeen, te kaikki, älkäät toisianne kirotko vaan siunatkaa, pahimmat vihamiehennekin, kyllä Jumala itse hoitaa tuomitsemisen.
      Aamen.

• sinettisormus1

.. niin, ja tämä kokouksen vetäjä osoittautui asuvansa aika lähellä minua ja ystävääni, joten siinä jo vähä suunniteltiin pitävämme lähitulevaisuudessa kotikokouksia, tämän vetäjän johdolla....

• sinettisormus1

• sinettisormus1

• sinettisormus1

... niin, sainhan jättää myös illalla olevaan kokukseen, noita ompelemiani ja täyttämiäni, "Se On Täytetty" ristejä kassillisen, ja illan kuluessa, ystäväni kanssa huomasimme, kuinka rukouksissakin esiintyivät nuo sanat: "Se on täytetty".
        Siis johdatusta kaikki ....

• näkymätön-ninni

Aamen!

• sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

... niin, sainhan jättää myös illalla olevaan kokukseen, noita ompelemiani ja täyttämiäni, "Se On Täytetty" ristejä kassillisen, ja illan kuluessa, ystäväni kanssa huomasimme, kuinka rukouksissakin esiintyivät nuo sanat: "Se on täytetty".
        Siis johdatusta kaikki ....

... ja kokouksen vetäjäkin, illan päätteeksi, kun juttelimme vielä kirkon ulkorappusilla, sanoi, että tässä illassa oli valtava johdatus, se kaikki oli tarkoituksen mukaista, ja minä säestin vierellä; ei mikään ole sattumaa ... :)

• sinettisormus1

• Myösopetusta
      • sinettisormus1

Aamen! Niin osuvaa asiaa puhuivat. Kiitos linkistä, olkoon se meille siunaukseksi.

• Myösopetusta

Kiitos sinulle tästäkin ketjusta. Siunausta.

• sinettisormus1
        Myösopetusta kirjoitti:

Kiitos sinulle tästäkin ketjusta. Siunausta.

Ole Siunattu myös, sinä Herran oma,"Myösopetusta".

• Opetustakinmyös
        sinettisormus1 kirjoitti:

Aamen! Niin osuvaa asiaa puhuivat. Kiitos linkistä, olkoon se meille siunaukseksi.

Siunausta sinulle Sinetti. Kiitos kirjoituksistasi.

• sinettisormus1

Siunattu olet "Opetustamyös", Jeesuksen Kristuksen nimeen, sillä meillä ei ole muita jumalia.
        Aamen.

• sinettisormus1

PSALMIT 1

1. Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
      2. vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
      3. Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
      4. Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
      5. Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
      6. Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.

• näkymätön-ninni

Muutama ajatus nousi tuohon aloituksesi näkyyn liittyen, kun samoilin taas koirani kanssa lenkillä metsässä...

18.8. näin kaksi aamuista näky kuvaa; näin miehen, jonka yllä oli lierihattu ja cowboy tyyliset vaatteet ja hän söi kuvassa leipää. Kohta näytettiin toinen kuva, jossa oli suklainen, sydänkeksi...

Miehen yllä oli karjapaimenen vaatetus. Tulee mieleen hyvä paimen Jeesus Kristus. Leipä kuvastaa Jumalan Sanaa! Tätä totista leipää meidän tulee syödä. Suklainen sydänkeksi edustaa vihollisesta lähtöisin olevaa heppoista ravintoa. Vaikuttaa päältä kauniilta ja maistuu herkulliselta, mutta ei todellisuudessa ravitse vaan jättää jälkeensä ainaisen nälän ja rauhattomuuden...

• sinettisormus1

Aamen ninni, aamen. Voi sen noinkin ajatella, minulla tuli mieleeni tuosta "länkkäristä", nuo ampuilevat ja pahat miehet... ja nälkäisenä hän ahmi tuota leipää, sanoma osoittautui kuitenkin samaksi ja siksi minkä Herra avasi myös sanansa kautta.....

• sinettisormus1

• sinettisormus1

Franciscus Assisilaisen rukous

Vapahtaja, tee minusta rauhasi välikappale,
      niin että sinne, missä on vihaa,
      toisin rakkauden,
      missä loukkausta, toisin anteeksiannon,
      missä epäsopua, toisin yksimielisyyden,
      missä erehdystä, osoittaisin totuuden,
      missä epäilystä, auttaisin uskoon,
      missä epätoivoa, nostaisin luottamukseen,
      missä pimeyttä, loisin sinun valoasi,
      missä surua, virittäisin ilon ja lohdutuksen.

Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon
      etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita,
      hakea ymmärtämystä kuin ymmärtää toisia,
      pyytää rakkautta kuin rakastaa muita,

sillä antaessaan saa,
      kadottaessaan löytää,
      unohtaessaan saa anteeksi,
      kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään.

• sinettisormus1

AAMEN!

• näkymätön-ninni

Aamen!

• sinettisormus1

... minä niin RAKASTAN tuota rukousta, tuollaisia meidän ihmisten tulisi olla....

• näkymätön-ninni

Hyvää huomenta!

Päivän aloitukseksi toivoa ja uskoa vahvistavaa tekstiä kirjasta Lupaus kantaa:

Johannes 16:

22 Niin on myös teillä nyt murhe; mutta minä olen taas näkevä teidät, ja teidän sydämenne on iloitseva, eikä kukaan ota teiltä pois teidän iloanne.

Jeesus kehotti katselemaan tämän elämän ahdinkoja tulevaisuudesta taaksepäin. Jos me kykenemme näkemään vain nykyisen ahdingon ja sydän on kiinnittynyt vain tähän hetkeen, loppuu elämänrohkeus nopeasti. Kun katselemme elämää taivaasta käsin, ahdingot asettuvat oikeisiin mittasuhteisiin.

Sillä jo nyt on totta, vaikka ei ihan vielä, että elämämme tulee täyttämään käsittämätön ilo ja täydellinen onni ja rauha.

Jo nyt on totta, vaikka ei ihan vielä, että Jeesus ottaa kaikki yksinäiset, masentuneet ja elämän kipujen koettelemat syliinsä ja pyyhkii pois sydämistä kaiken surun.

Jo nyt on totta, vaikka ei ihan vielä, että me saamme nauttia taivaan rauhaa ja päättymätöntä, kohtuutonta iloa. Sillä Jeesus on taivaassa ja Hän on valmistanut sinne kodin, jonka osoitteessa on meidän nimemme. Se on varmasti totta jo nyt, vaikka ei ihan vielä nähtävissä.

Älköön kukaan viekö meiltä tätä todellista toivoamme!
      (kirjoittaja: Juha Vähäsarja)

• näkymätön-ninni

Efesolaiskirje 6:

10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,

17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,

Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta-katoamattomuudessa.

• HerranKädessä

Amen! Pysytään vahvana Herrasssa Jeesuksessa loppuun asti. Siunausta jokaisen päivään.

• Siunaten

Herra siunatkoon lukijoiden päivää.

• Myösopetusta

Puhuttelevaa myös:
      Jeesus varoittaa tekopyhyydestä
      1 Väkeä oli tällä välin kokoontunut tuhatmäärin, niin että ihmiset jo tallasivat toisiaan. Jeesus rupesi ensin puhumaan opetuslapsilleen: "Varokaa fariseusten hapatetta, tekopyhyyttä. [Matt. 16:6; Mark. 8:15]
      2 Ei ole kätköä, joka ei paljastu, eikä salaisuutta, joka ei tule ilmi. [Matt. 10:26-33 : Matt. 12:2,3: Mark. 4:22; Luuk. 8:17]
      3 Niinpä se, mitä te sanotte pimeässä, kuullaan päivänvalossa, ja mitä te neljän seinän sisällä kuiskaatte toisen korvaan, se kuulutetaan julki katoilta.

Peloton tunnustautuminen Kristuksen omaksi
      4 "Minä sanon teille, ystävilleni: Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta joiden valta ei ulotu sen pitemmälle. [2. Makk. 6:26; Jaak. 4:12]
      5 Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.
      6 Varpusia saa kahdella kolikolla viisi, eikö niin? Silti Jumala ei unohda yhtäkään niistä.
      7 Teidän jokainen hiuskarvannekin on laskettu. Älkää siis pelätkö. Olettehan te arvokkaampia kuin kaikki varpuset. [Luuk. 21:18; Ap. t. 27:34]
      8 "Minä sanon teille: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen on Ihmisen Poika tunnustava omakseen Jumalan enkelien edessä.
      9 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, se tullaan kieltämään Jumalan enkelien edessä. [Mark. 8:38; Luuk. 9:26; 2. Tim. 2:12]
      10 Ja jokaiselle, joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka herjaa Pyhää Henkeä, ei anteeksi anneta. [Matt. 12:32]
      11 "Kun teitä kuljetetaan synagogiin ja viranomaisten ja esivallan eteen, älkää olko huolissanne siitä, mitä puhutte ja miten puolustatte itseänne. [Matt. 10:19,20; Mark. 13:11; Luuk. 21:14,15]
      12 Kun se hetki tulee, Pyhä Henki neuvoo, mitä teidän on sanottava."

• Myösopetusta

jatkuu:Elämää ei voi rakentaa omaisuuden varaan
      13 Muuan mies väkijoukosta sanoi Jeesukselle: "Opettaja, sano veljelleni, että hän suostuisi perinnönjakoon."
      14 "Mitä?" kysyi Jeesus. "Onko minut pantu teidän tuomariksenne tai jakomieheksenne?"
      15 Hän sanoi heille kaikille: "Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa." [Job 27:19; Ps. 62:11; 1. Tim. 6:9,10]
      16 Ja hän esitti heille vertauksen: "Oli rikas mies, joka sai maastaan hyvän sadon.
      17 Hän mietti itsekseen: 'Mitä tekisin? Minun satoni ei mahdu enää mihinkään.'
      18 Hän päätti: 'Minäpä teen näin: puran aittani ja rakennan isommat niiden sijaan. Niihin minä kerään koko satoni ja kaiken muun, mitä omistan.
      19 Sitten sanon itselleni: Kelpaa sinun elää! Sinulla on kaikkea hyvää varastossa moneksi vuodeksi. Lepää nyt, syö, juo ja nauti elämästä!' [Jes. 22:13; Sir. 5:1; 1. Kor. 15:32; Jaak. 5:5]
      20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuu?' [Ps. 39:7]
      21 "Näin käy sen, joka kerää rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona." [Matt. 6:20]

• Myösopetusta

Vielä jatkuu:Jumalan huolenpito
      22 Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Sen tähden minä sanon teille: älkää kantako huolta hengestänne, siitä mitä söisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. [Matt. 6:25-33 : Fil. 4:6; 1. Piet. 5:7]
      23 Onhan henki enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet.
      24 Katsokaa korppeja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, ei niillä ole vajaa eikä varastoa, ja silti Jumala ruokkii ne. Kuinka paljon arvokkaampia te olettekaan kuin linnut! [Job 38:41; Ps. 147:9 | Matt. 10:31]
      25 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
      26 Jos siis näinkään vähäinen asia ei ole teidän vallassanne, mitä te muusta huolehditte?
      27 "Katsokaa kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. Minä sanon teille: ei edes Salomo kaikessa loistossaan ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. [1. Kun. 10:5,25; 2. Aik. 9:4]
      28 Kun Jumala tuolla tavoin pukee ruohon, joka tänään kasvaa kedolla ja huomenna joutuu uuniin, niin paljon ennemmin hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset! [Ps. 90:5,6]
      29 "Älkää siitä murehtiko, mitä söisitte tai joisitte. Älkää sitä etsikö.
      30 Tätä kaikkea maailman ihmiset tavoittelevat; teidän Isänne tietää kyllä, että te sitä tarvitsette.
      31 Etsikää hänen valtakuntaansa, niin te saatte myös kaiken tämän. [Matt. 6:33 ]
      32 "Älä pelkää, pieni laumani. Teidän Isänne on päättänyt antaa teille valtakunnan. [Jes. 40:11, Jes. 41:14; Luuk. 22:29; Joh. 10:16]
      33 "Myykää, mitä teillä on, ja antakaa köyhille. Hankkikaa kukkarot, jotka eivät tyhjene, kootkaa taivaisiin aarre, joka ei ehdy. Siellä ei varas pääse siihen käsiksi eikä koi tee tuhojaan. [Matt. 6:20,21 : Mark. 10:21; Luuk. 12:21, Luuk. 16:9; 1. Tim. 6:17-19]
      34 Missä on aarteenne, siellä on myös sydämenne.

• Myösopetusta

Näinkin ihanaa saamme kuulla. Mietin, että miten paljon kaunista rikkautta on ihmisillä jo maan päälläkin, kun etsivät totuutta. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

• Myösopetusta

• Mielennostattaja

• Myösopetusta

Raamatun avatessani (v.-38) avautui sanat: "Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "ENNEN KAIKKEA KAVAHTAKAA FARISEUSTEN HAPATUSTA, SE ON: ULKOKULTAISUUTTA.
      Ei ole mitään....

Näin suuri ero on tässä alkulauseessakin vuoden -92 Raamattuun verrattuna. Tämä "ennen kaikkea" on voimallinen sana ja mietityttää, miksi se on nyt jätettykin pois ja samoin selitys "ulkokultaisuutta".
      Nimenomaan juurikin ulkokultaisuuden eri muotoja tämän maailman ruhtinas tarjoaa. Sitä korkeasti ja kalliisti koulutetaan, miten ulkonainen vaikutus vaatetuksesta ja skarpista ulkomuodosta alkaen käytökseen saakka on tavoiteltavinta erilaisissa työksi nimitetyissa elämisen tavoissa. Sinänsähän näiden opetus nielaisee mielettömän valtaisan joukon kansastamme tätä "työtä" tekemään.
      Raamatussa on selkeästi määritelty sanoihin: "äidin opetukset ja isän kuritukset", se kuka vastaa lapsen aikuiseksi kasvattamisesta varsinkin henkisesti. Ja kuritus sinällään on alkukielessä löydetty tarkoittavan myös esim. ohjausta, valvomista. Kun on käännytty jumaloimaan kodin ulkopuolista "hienosto-järkeis"-opetusta, on tilanteen tulos nyt Suomenkin kansassa selkeästi näkyvissä!

• Mielennostattaja

-92 Raamattu on piupali paupali papinkengät käännös. Siinä ei ole Jumalansanan väkevyys läsnä.
      Myösopetusta - kirjoitat asiaa.

• näkymätön-ninni

Samaa mieltä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3306
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe