Dna mobiililaajakaistan pitäisi olla yhtä nopea kuin sen mitä siitä maksaa, mutta se on paljon hitaampi ja asiakas palvelu sanoo että kaikki kunnossa. Ei sitä vaikuta alkaa möyhemmin myöntelemään virheitä jatkuvasti. Tämän pitäisi käydä oikeudessa läpi, hoitaa kuntoon ja korvata kaikki. Tietääkseni kuluttaja laki kieltää tämmöisen ja asiakkaan vaadittaessaan korvaukset pitäisi saada.
dna hidas ja sanovat toimivan, oikeuteen?
15
5952
Vastaukset
Hei "Kuluttaja"!
Mobiililaajakaistat toimivat sopimusehdoissa ilmoitetulla nopeuden vaihteluvälillä, esim. 3G verkossa 0,4-15 Mbit/s ja 4G LTE verkossa 5-80 Mbit/s, maksiminopeudet riippuvat valitusta liittymätyypistä.
Kyseessä ei ole kiinteä laajakaista ja mobiililaajakaistan ilmoitettu teoreettinen maksiminopeus voidaan saavuttaa vain hyvällä kuuluvuusalueella ja tätä tukevalla päätelaitteella.
Hyvä kuitenkin kuulla että olet jo ollut asiasta yhteydessä asiakaspalveluun ja yhteyttä on tutkittu että se toimii normaalisti, harmi vain ettei nopeus vastaa odotuksia.
Iiro / DNA Palvelu
https://tuki.dna.fi- nopeapa
Täällä toimii lähes aina maksimi nopeudella kun olen testannut, liittymä 0,5M ja speedtest 0,6M.
4G liittymässäkään ei ongelmia. - tuomo801
Hei Dna mobiililaajakaistani ei toimi lähellekään sopimusehdoilla toimivalla vaihteluvälillä! iltaisin speedtest antaa parhaimmillaan lataus 3mb/s lähetys 10mb/s. Tänään latausnopeus näköjään 2,6mb/s
Eikös nuo luvut pitäisi mennä toisinpäin.
Sanovat vain että näyttää toimivan kun on kuukauden aikana ladattu yli 15gb kun soitin Dna asiakaspalveluun. Sen nyt lataa puolen megan yhteydelläkin jos haluaa alle viikossa.
Laitteena kuitenkin Asus RT-AC68U Dual-band ‐WiFI-reititin jossa kone johdolla kiinni.
Menee muuten itsellä Dna samantien poikottiin kun sopimuskausi loppuu.- kuidussa_kiinni
Mitä nopeustestiä käytät?
- tuomo801
Ja liittymäni on DNA Rajaton 4G Teho eli 50mb ja vaihteluväli on 5-40mb. Muttakun ei päästä edes siihen 4mb.
Modeemissa täydet "kuuluvuus" palkit 4g verkkoon.- PPAP22
taitaa tukiasema olla kauempana? itselläni tuo tuo sama liittymä ja lukemat juuri nyt 36ms/44mbs/37mbs signaalivoimakkuus 64%. laite: Microsoft Lumia 640 LTE.
- myösirtisanonut
Määräaikaisen sopimuksen voi irtisanoa jos palvekuvauksessa mainittu vähimmäis nopeus ei toteudu. Koskee kaikkia operaattoreita.
- kinattu_on
Kun DNA:lla on tiedossa laskutusosoite, ei asiakas enää paljoakaan kiinnosta.
- hiiiidaaastaon
Mä olen jo vuoden ajan valittanut ja aina vastaus sama, kaikilla muilla käyttäjillä nopeudet on normaalit ja meidän tukiasemassa ei ole mitään vikaa.
Download on kyllä luvatuissa nopeuksissa, mutta upload on yleensä 0.01 tasoa ja tällä upload nopeudella netti on täysin jumissa.
DNA tutkitusti Suomen hitain.
http://www.speedtest.net/my-result/5188436959- Oke
0.8 download on myös hidas
- ggggg12345
Onko tuo ongelma jo ratkennut ja missä oli vika? Onko DNA:n mobiililinkkiaseman kanavat tukossa, eikö se ole niin että puhelut ovat priorisoitu ja dataliikenne kärsii? Joskus ainakin oli näin, mutta tieto voi olla hyvin vanhaa.
- otathan_huomioon
Onhan kaikilla kirkkaasti tiedossa että MOI on DNA:n (joskus toimivassa) verkossa.
Keravan keskustassa DNA toimi niin sattumanvaraisesti että irtisanoin v. 2016
MOI vastenmielisesti vaatii vapaan pääsyn maksukortillesi- fast-on-parempi
Asenna android app. Netradar.fi
Saadaan todisteita.
Kokeile myös fast.com
tai speedtest by ookla
- Anonyymi
On paljolti paikasta kiinni. Itsellä Elisan 4G toimii nopeudella 100-140M ja meinasin vaihtaa tarjoushinnan takia DNA:lle, mutta DNA toimii vain nopeudella 25-40M. Molemmissa samat myyntispeksit.
Saa nähdä pääsenkö DNA:sta eroon, kun sain siihen ilmaisen 1 kk kokeilujakson. Jos en pääse, niin joudun jatkamaan paskalla 24kk.
Ikinä en tilaa enää mitään DNA:lta. - Anonyymi
Hidas hidalgo ei vie mua mihinkään, eikö paskaan saada potkua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701644Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631174
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862