dna hidas ja sanovat toimivan, oikeuteen?

Kuluttaja

Dna mobiililaajakaistan pitäisi olla yhtä nopea kuin sen mitä siitä maksaa, mutta se on paljon hitaampi ja asiakas palvelu sanoo että kaikki kunnossa. Ei sitä vaikuta alkaa möyhemmin myöntelemään virheitä jatkuvasti. Tämän pitäisi käydä oikeudessa läpi, hoitaa kuntoon ja korvata kaikki. Tietääkseni kuluttaja laki kieltää tämmöisen ja asiakkaan vaadittaessaan korvaukset pitäisi saada.

15

3421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei "Kuluttaja"!

Mobiililaajakaistat toimivat sopimusehdoissa ilmoitetulla nopeuden vaihteluvälillä, esim. 3G verkossa 0,4-15 Mbit/s ja 4G LTE verkossa 5-80 Mbit/s, maksiminopeudet riippuvat valitusta liittymätyypistä.

Kyseessä ei ole kiinteä laajakaista ja mobiililaajakaistan ilmoitettu teoreettinen maksiminopeus voidaan saavuttaa vain hyvällä kuuluvuusalueella ja tätä tukevalla päätelaitteella.

Hyvä kuitenkin kuulla että olet jo ollut asiasta yhteydessä asiakaspalveluun ja yhteyttä on tutkittu että se toimii normaalisti, harmi vain ettei nopeus vastaa odotuksia.

Iiro / DNA Palvelu
      https://tuki.dna.fi

• nopeapa

Täällä toimii lähes aina maksimi nopeudella kun olen testannut, liittymä 0,5M ja speedtest 0,6M.
      4G liittymässäkään ei ongelmia.

• tuomo801

Hei Dna mobiililaajakaistani ei toimi lähellekään sopimusehdoilla toimivalla vaihteluvälillä! iltaisin speedtest antaa parhaimmillaan lataus 3mb/s lähetys 10mb/s. Tänään latausnopeus näköjään 2,6mb/s
      Eikös nuo luvut pitäisi mennä toisinpäin.

Sanovat vain että näyttää toimivan kun on kuukauden aikana ladattu yli 15gb kun soitin Dna asiakaspalveluun. Sen nyt lataa puolen megan yhteydelläkin jos haluaa alle viikossa.

Laitteena kuitenkin Asus RT-AC68U Dual-band ‐WiFI-reititin jossa kone johdolla kiinni.

Menee muuten itsellä Dna samantien poikottiin kun sopimuskausi loppuu.

• kuidussa_kiinni

Mitä nopeustestiä käytät?

• tuomo801

Ja liittymäni on DNA Rajaton 4G Teho eli 50mb ja vaihteluväli on 5-40mb. Muttakun ei päästä edes siihen 4mb.

Modeemissa täydet "kuuluvuus" palkit 4g verkkoon.

• PPAP22

taitaa tukiasema olla kauempana? itselläni tuo tuo sama liittymä ja lukemat juuri nyt 36ms/44mbs/37mbs signaalivoimakkuus 64%. laite: Microsoft Lumia 640 LTE.

• myösirtisanonut

Määräaikaisen sopimuksen voi irtisanoa jos palvekuvauksessa mainittu vähimmäis nopeus ei toteudu. Koskee kaikkia operaattoreita.

• kinattu_on

Kun DNA:lla on tiedossa laskutusosoite, ei asiakas enää paljoakaan kiinnosta.

• hiiiidaaastaon

Mä olen jo vuoden ajan valittanut ja aina vastaus sama, kaikilla muilla käyttäjillä nopeudet on normaalit ja meidän tukiasemassa ei ole mitään vikaa.
      Download on kyllä luvatuissa nopeuksissa, mutta upload on yleensä 0.01 tasoa ja tällä upload nopeudella netti on täysin jumissa.
      DNA tutkitusti Suomen hitain.

http://www.speedtest.net/my-result/5188436959

• Oke

0.8 download on myös hidas

• ggggg12345

Onko tuo ongelma jo ratkennut ja missä oli vika? Onko DNA:n mobiililinkkiaseman kanavat tukossa, eikö se ole niin että puhelut ovat priorisoitu ja dataliikenne kärsii? Joskus ainakin oli näin, mutta tieto voi olla hyvin vanhaa.

• otathan_huomioon

Onhan kaikilla kirkkaasti tiedossa että MOI on DNA:n (joskus toimivassa) verkossa.
      Keravan keskustassa DNA toimi niin sattumanvaraisesti että irtisanoin v. 2016

MOI vastenmielisesti vaatii vapaan pääsyn maksukortillesi

• fast-on-parempi

Asenna android app. Netradar.fi
        Saadaan todisteita.

Kokeile myös fast.com
        tai speedtest by ookla

• Anonyymi

On paljolti paikasta kiinni. Itsellä Elisan 4G toimii nopeudella 100-140M ja meinasin vaihtaa tarjoushinnan takia DNA:lle, mutta DNA toimii vain nopeudella 25-40M. Molemmissa samat myyntispeksit.

Saa nähdä pääsenkö DNA:sta eroon, kun sain siihen ilmaisen 1 kk kokeilujakson. Jos en pääse, niin joudun jatkamaan paskalla 24kk.

Ikinä en tilaa enää mitään DNA:lta.

• Anonyymi

Hidas hidalgo ei vie mua mihinkään, eikö paskaan saada potkua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin kyllä

pyytää anteeksi. Sinä et varmaan enää juuri ajattele asiaa. Kuljet ylpeänä eteenpäin. Olit mulle se.
      Ikävä
      53
      1883
    2. Kappas! Jaajo Linnonmaa viestitteli näin nuorelle Janni Hussille: "Sulla oli siellä ihan..."

Jaajo Linnonmaa on tehnyt pitkän uran Radio Suomipopin Aamulypsy-ohjelmassa. Mies jättää aamushown joulukuun lopulla ja samalla katkeaa hedelmällinen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1788
    3. Sä oot nainen ihan hullu.

Anna mun rakastaa sua. Anna mun himoita sua! Anna mun tulla sun päällesi ja sano mulle että sä rakastat mua. Mun päivä on muuten ihan pilalla
      Ikävä
      77
      1592
    4. Minkä biisin antaisit kaivatullesi?

Jos voisit antaa kaivatullesi yhden biisin niin mikä se olisi? 🎶
      Ikävä
      112
      1330
    5. Mikäs muutos Marttiinalla nyt tuli

On niin salaperäknen päivitys et enteileekö muuttoa johkin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      179
      1125
    6. Tykkäisitpä minusta

Edes ihmisenä. Kun minä tykkään niin paljon sinusta.
      Ikävä
      50
      1086
    7. Ymmärrän jos tää oli nyt tässä

Mä mokasin ja toivon sulle pelkkää hyvää.
      Ikävä
      81
      1050
    8. Mitähän mietit mies

Jäitkö minua kaipaamaan siitä ajasta kun vielä nähtiin? Nähdäänkö me enää koskaan?
      Ikävä
      67
      1023
    9. Etkai sää vaan puhu minusta

sun tuttujen ja kaverien kans?
      Ikävä
      85
      896
    10. Veikkaus: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? Julia, Tommi vai Sami?

Selviytyjät-finaali on sunnuntaina. Nyt voi veikata voittajaa: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? -Julia -Tommi -Sami Lue lisää finalisteista: https:
      Tv-sarjat
      44
      870
    Aihe