Autoilijoiden välinpitämättömyys

nnfewäwe

64

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veio1

Tuo johtuu VAIN siitä ettei ole seurauksia.
      Noihin kuskeihin ei valistus tehoa. Ainut konsti on poistaa heidät liikenteestä.
      Olen kuvannut satoja vastaavia pätkiä eri liikennetilanteista.

Liikenteessä ajaa niitä jotka eivät sovi liikenteeseen, joko ajotaidot ei riitä tai sitten on vikaa päässä. Molempien pitää johtaa ajoluvan menetykseen kunnes syy on selvitetty ja oikea lääke löytynyt.

TÄSSÄ ON KOKO ASIAN YDIN jonka olen esittänyt päättäjille mutta he eivät sitä halua ymmärtää.

• veio1

Päättäjät eivät halua sitä ymmärtää, koska liikenteen todellisiin ongelmiin puuttuminen paljastaisi liikaa muitakin valheita maassamme. Se paljastaisi millaiselle vääryyden tukipilareille maamme on rakennettu.

• 15.16
        veio1 kirjoitti:

Päättäjät eivät halua sitä ymmärtää, koska liikenteen todellisiin ongelmiin puuttuminen paljastaisi liikaa muitakin valheita maassamme. Se paljastaisi millaiselle vääryyden tukipilareille maamme on rakennettu.

Kerrotko lisää näistä valheista joista mainitsit. Mitä ne ovat?

• vajakeille.lääkitys

Näin on, kyse ei todellakaan ole välinpitämättömyydestä, vaan kyse on yksinkertaisesti vähä-älyisyydestä. Kortti samantien pois ja kuski mielisairaalaan saamaan hoitoa.

• muista.lääkkeet
        veio1 kirjoitti:

Ahaa.

• tarvetta.olisi
        vajakeille.lääkitys kirjoitti:

Näin on, kyse ei todellakaan ole välinpitämättömyydestä, vaan kyse on yksinkertaisesti vähä-älyisyydestä. Kortti samantien pois ja kuski mielisairaalaan saamaan hoitoa.

Jos tosiaan noin meneteltäisiin , sinä olisit kokoajan siellä mielisairaalassa.

• huonoksi.on.mennyt
        veio1 kirjoitti:

Talipää "veio1" suoltaa taas tyypillistä soperruustaan.
        On se todella ihme, että tämä onneton ei saa kipeästi tarvitsemaansa psykiatrista hoitoa.

• veio1
        15.16 kirjoitti:

Katso
        NUORET -ITSETUNTO -NUORIA SYYTETÄÄN

• veio1
        huonoksi.on.mennyt kirjoitti:

On se todella ihme, että tämä onneton ei saa kipeästi tarvitsemaansa psykiatrista hoitoa.

Sinun psyykkistä vointia selvästi horjuttaa juttuni, koska selvästi vihaat juttujani mutta et pysty kertomaan missä olen sanonut väärin, etkä pysty näköjään sanomaan edes missä olen sinun mielestäsi sanonut väärin.

Kovapäisimmille on pakko toistaa asioita kunnes ymmärtävät ja saattavat huomata pakkomielteiset vankilansa elleivät sitten jo ole toivottomia tapauksia.

Olen perustellut kaiken sanomani. Liikenteessä liikkuu paljonkin niitä joiden mielestä oikein ajavat tarvitsisivat hoitoa ja siksi ovat väärin ajavien vihojen kohteena.

On helppo sieltä nurkan takaa heitellä ala-arvoisia sanoja. Täällä on helppo kirjoittaa nimettömänä, aivan kuten edellisen kaltaiset piiloutuvat raivoineen auton peltikuoren sisään.
        Olen valmis sanomaan kaiken tämän TV lähetyksessä mutta kansan ei haluta heräävän huomaamaan, koska paljastuisi ettei PÄÄTTÄJÄT OTA VASTUUTA laittaa liikenteen ongelmayksilöt vastuuseen, KOSKA se paljastaisi että päättäjät ovat itse saaneet tämän aikaan rakentaessaan maatamme sairaaseen suuntaan, syvälle hyvin koristeltuun sairauteen.

Kerro, pitäisikö mielestäsi säännöt poistaa vai annetaanko sääntöjen olla mutta niitä ei tarvitse noudattaa. ?

• veio1
        huonoksi.on.mennyt kirjoitti:

Jos liikennesäännöistä tehtäisiin yksiselitteisemmät, ei olisi enää mahdollista oikeudessa löytää porsaanreikiä joista pääsee rahalla ja asianajajan avulla.

Toivon, että kirjoittaisit jotain järkevää ja oikeudenmukaisuutta lisäävää.

• vajakeille.lääkitys
        tarvetta.olisi kirjoitti:

Jos tosiaan noin meneteltäisiin , sinä olisit kokoajan siellä mielisairaalassa.

Olet jälleen ymmärtänyt väärin. Minä osaan ajaa autoa ja ymmärrän yksinkertaiset liikennesäännöt.

• tarvetta.olisi
        vajakeille.lääkitys kirjoitti:

Olet jälleen ymmärtänyt väärin. Minä osaan ajaa autoa ja ymmärrän yksinkertaiset liikennesäännöt.

Tyypillinen tapaus, kieltää osaamattomuutensa ja kuvittelee "Minä osaan ajaa autoa ja ymmärrän yksinkertaiset liikennesäännöt."

• katso_ympärillesi
        15.16 kirjoitti:

Niin, jos todella pitää niitä selostaa voi olla ettet silti ymmärrä.

• ammatti-dissi
        tarvetta.olisi kirjoitti:

Tyypillinen tapaus, kieltää osaamattomuutensa ja kuvittelee "Minä osaan ajaa autoa ja ymmärrän yksinkertaiset liikennesäännöt."

Autoa on aika helppo ajaa ja liikennesäännöt voi oppia. Sitä varten kurssitetaankin mistä on päästävä läpi. Tämä kai on uutta. Muttei saa sanoa osaavansa tai oppineensa jotakin (vaikka siis läpäiseekin) koska on joko ylimielinen tai valehtelee.

Joka iikan tulee korostaa osaamattomuuttaan ja kiistää osaavansa ajaa.

• siis.ei.saa

Siis suojatielle ei saa pysähtyä eikä varsinkaan pysköidä, jo noin yksinkertainen asia on hakusalla.

• dwrwrw

Pilkunnussiminen on sitten kivaa

• srht
        dwrwrw kirjoitti:

Pilkunnussiminen on sitten kivaa

Pitääkö tarjota pilkkua nussittavaksi? Vai kannattaisiko miettiä mitä kirjoittaa?

• diipadaii

Paitsi sokeita myös kuuroja on liikenteessä.
      Eilen pasilankatua ajaessani ambulanssi ohitti minut mutta edessäni valoissa seisova autoilija ei sitten millään meinannut hoksata ambulanssia. Torvet soi ja kovaa.
      Tilaa oli kuitenkin siirtyä.

• ddww12
    • Ei toimi täällä keski-pohjanmaallakaan. Suojatiellä kulkeva on täällä käytännössä väistämisvelvollinen. Ja aina kun annan suojatielle tulevalle tietä, tulee hymy ja kädennosto kiitoksena. Senverran harvinaista se täällä on.

• hävettääollasuomalainen

Tuo muuten on aika hupaisa suomalainen ilmiö. Jalankulkija heilauttaa kättä ja hymyilee onnellisena, kun auto pysähtyy suojatien eteen. Näin myös Espoossa.

• hmmmmmn

Kyllä se vaan niin on, että suojatie nimenä on varsin harhaanjohtava. Oikea termi olisi "ylityspaikka". On varsin selvää, että jalankulkija ei sinällään saisi astua varomattomasti suojatielle. Autolla täytyy olla tarpeeksi pitkä välimatka ensiksi. Säädöksissä on velvollisuuksia jokaiselle tienkäyttäjälle.

Kuitenkin jos siellä tienreunassa ennen suojatietä seisoo lapsia, olisi se auto fiksumpaa pysäyttää, koska lapset käyttäytyvät varomattomasti liikenteessä hyvin usein. Aikuisilta odottaisi enemmän harkintaa, mutta kaikki on mahdollista. Muutenki jos ei ota katse kontaktia autoihin päin ja vaan astuu katsomatta suojatielle, niin onnea vaan. Harva autoilija pysähtyy ollenkaan, koska monasti jalankulkija odottaa auton pysähtyvän täysin ennen suojatietä, ennenkuin edes ylittää tien. Se nyt ei ole kovin sujuvaa ajoa. Helpompaa olisi ajaa hiljemmin, että ylittäjä ehtii ylitse hyvin.

• ainakin.kaavaillaan

Suojatielle pysähtyminen lienee rikeskon paikka.

• diipadaii

Pitäisi muuttaa asennetta ja ohjetta siten että suojatien eteen täytyisi jättää vähintään 5 metriä tilaa, kuten on pysäköinnissäkin. Helpottaisi ja antaisi pelivaraa.
      Monet näin tekevätkin mutta liian monet pysähtyvät juuri siihen suojatien eteen joka on oikeastaan vaarallistakin.
      Sujuvan liikenteen kannalta on ehdotttomasti hyvä hiljentää reipaasti jo kaukana suojatiestä, monesti ei sitten tarvitse pysähtyä ollenkaan.

• ja.suma.seisoo

Sehän nyt ei ruuhkaliikenteessä sujuvoita yhtään, päivastoin, sitä kun aletaan korttelin puolessavälin himmailemaan niin tiedätte varmaan mitä tapahtuu, ainakin ne jotka ruuhka-aikaan liikennöivät, enkä todellakaan tarkoita aloittajaa.

• kannattaa_testata_itse
        ja.suma.seisoo kirjoitti:

Sehän nyt ei ruuhkaliikenteessä sujuvoita yhtään, päivastoin, sitä kun aletaan korttelin puolessavälin himmailemaan niin tiedätte varmaan mitä tapahtuu, ainakin ne jotka ruuhka-aikaan liikennöivät, enkä todellakaan tarkoita aloittajaa.

Itse asiassa sujuvoittaa. Kun pääsee jatkamaan matkaa kakkosvaihteella kiihtyy moni auto merkittävästi nopeammin kuin pysähdyksistä. Testaan tätä teoriaa päivittäin liikennevalojen vihreässä allossa, "paalupaikalle" kiirehtinyt jää kauas taakse kunnes taas kiirehtii seuraaviin valoihin odottamaan. Tämä vaikuttaa myös polttoaineen keskikulutuslukemaan.

• niin.sitä.pitää
        kannattaa_testata_itse kirjoitti:

Itse asiassa sujuvoittaa. Kun pääsee jatkamaan matkaa kakkosvaihteella kiihtyy moni auto merkittävästi nopeammin kuin pysähdyksistä. Testaan tätä teoriaa päivittäin liikennevalojen vihreässä allossa, "paalupaikalle" kiirehtinyt jää kauas taakse kunnes taas kiirehtii seuraaviin valoihin odottamaan. Tämä vaikuttaa myös polttoaineen keskikulutuslukemaan.

Itse asiassa harrastamasi kaltainen liruttelu sujuvoittaa ehkä sinua, mutta haitaa ja pahasti takanasi olevia, mutta ethän sinä, tyypillisenä minä minä änkkäpäänä moisesta välitä.

• kannattaa_testata_itse
        niin.sitä.pitää kirjoitti:

Itse asiassa harrastamasi kaltainen liruttelu sujuvoittaa ehkä sinua, mutta haitaa ja pahasti takanasi olevia, mutta ethän sinä, tyypillisenä minä minä änkkäpäänä moisesta välitä.

Ei sen tulisi haitata, koko ajan ajetaan, välillä nopeammin kuin se joka on pysähtymisen jälkeen joutunut aloittamaan liikkeellelähdön ykkösvaihteen kautta. Ei tietenkään tarpettoman hitaasti pidä ajaa (aina ne valot ei vaihdu vihreiksi), muttei myöskään liian nopeasti - niin nopeasti että joutuu pysähtymään. Suojatien osalta se liika nopeus tarkoittaa myös sitä että jalankulkija ei lähde ylittämään tietä ennen kuin pysähdyt.

Kokeile joskus ja vertaa.

Ihmistuntemuksesi on huono, tai sitten kutsut jostakin syystä kaikkia joidenka kanssa vaihdat ajatuksia änkkäpäiksi? Miksi toimit niin, miksi tuputat omaa mielipidettäsi ainoaksi oikeaksi heti keskustelun alkuvaiheessa?

• ja.suma.seisoo

Ei sen tulisi haitata, koko ajan ajetaan, välillä nopeammin kuin se joka on pysähtymisen jälkeen joutunut aloittamaan liikkeellelähdön ykkösvaihteen kautta. Ei tietenkään tarpettoman hitaasti pidä ajaa (aina ne valot ei vaihdu vihreiksi), muttei myöskään liian nopeasti - niin nopeasti että joutuu pysähtymään. Suojatien osalta se liika nopeus tarkoittaa myös sitä että jalankulkija ei lähde ylittämään tietä ennen kuin pysähdyt.

Ihmistuntemuksesi on huono, tai sitten kutsut jostakin syystä kaikkia joidenka kanssa vaihdat ajatuksia änkkäpäiksi? Miksi toimit niin, miksi tuputat omaa mielipidettäsi ainoaksi oikeaksi heti keskustelun alkuvaiheessa?

Valoista lähdetään reippaasti eikä sitten aleta heti himmailemaan korttelin puolessa, takaakin on tulijoita jotka himmailusi johdosta eivät ennätä risteyksen yli, pahimmassa tapauksessa jäävät risteysalueelle jonkun vitun himmailijan takia, eli ajetaan vauhdilla seuraaviin valoihin.

• diipadaii

Ihme vänkääjä tuo suma seisoo, taitaa järki seisoa ennemminkin.
        Onhan se päiväselvää että valoista valoihin täysillä se vasta typerää onkin.

• veio1

Valoista lähdetään reippaasti eikä sitten aleta heti himmailemaan korttelin puolessa, takaakin on tulijoita jotka himmailusi johdosta eivät ennätä risteyksen yli, pahimmassa tapauksessa jäävät risteysalueelle jonkun vitun himmailijan takia, eli ajetaan vauhdilla seuraaviin valoihin.

Väärin.

• ja.suma.seisoo
        veio1 kirjoitti:

Väärin.

On tapahtunut peruuttamattoman suuri vahinko kun on siitetty tuollaiset kusipäät kuin "diipadaii ja veio1", siis todella käsittämätön vahinko.

• diipadaii

Kiitos kiitos. Siis lähtee kuin jänis makuulta mutta ei missään nimessä pysähtyy kuin seinään. Siinä ei todellakaan ole mitään järkeä.
        Itse ainakin jatkan tyyliäni pysähtyä tai hiljentää reilusti ennen suojatietä. Valoista toki lähden ripeästi, se ei tähän asiaan kuulunutkaan.

• ei.mitään.uutta
        diipadaii kirjoitti:

Kiitos kiitos. Siis lähtee kuin jänis makuulta mutta ei missään nimessä pysähtyy kuin seinään. Siinä ei todellakaan ole mitään järkeä.
        Itse ainakin jatkan tyyliäni pysähtyä tai hiljentää reilusti ennen suojatietä. Valoista toki lähden ripeästi, se ei tähän asiaan kuulunutkaan.

Eli et ymmärtänyt pointtia ollenkaan, no sehän ei tietenkään ole mitään uutta.

• veio1

Mitä tarkoittaa 27§
        Pysäyttäminen ja pysäköinti on kielletty;
        1. jalkakäytävällä, suojatiellä ja pyörätiellä sekä viiden metrin matkalla ennen suojatietä tai risteävää pyörätietä.
        ?????????????????????????????????????????????????????????????????????

• veio1

On tapahtunut peruuttamattoman suuri vahinko kun on siitetty tuollaiset kusipäät kuin "diipadaii ja veio1", siis todella käsittämätön vahinko.

Tiedätkö miksi tuollaista kirjoitat.?
        Jos tiedät, voit tehdä jotain asian hyväksi. Jos et tiedä, niin kysy joltain kuka antaa sinulle rehellistä palautetta.

• niin.sitä.pitää

Ei tulisi haitata ei niin mutta kun haittaa.
        Ihannoimasi "liruttelu" on todella inhottavaa takana tuleville. Sillä (liruttelulla) vaikeutat liikennettä enemmän kuin uskotkaan, koska näin toimien "varmistat" sen, että takanasi olevista valoista pääsee mahdollisimman vähän kerrallaan autoja läpi.
        Änkkäpäiksi nimitän änkkäpäitä joihin kirjoituksesi perusteella varmuudella kuulut.

• tiedän.hyvinkin
        veio1 kirjoitti:

Tiedätkö miksi tuollaista kirjoitat.?
        Jos tiedät, voit tehdä jotain asian hyväksi. Jos et tiedä, niin kysy joltain kuka antaa sinulle rehellistä palautetta.

Sinulle on sanottu "sen sata kertaa", että jankkaamisesi "päättäjien kykenemättömyydestä" ja sinun "lääkkeesi" asiaan on mitä suurinta huu haata jota et itse tunnu pystyvän/ haluavan ymmärtää.
        Mistä saisit rehellistä palautetta ongelmaasi? Vapaehtoinen pitkäaikainen psykiatrinen hoito, voisi ehkä tuoda jotain tulosta.

• diipadaii

Ihannoimasi "liruttelu" on todella inhottavaa takana tuleville. Sillä (liruttelulla) vaikeutat liikennettä enemmän kuin uskotkaan, koska näin toimien "varmistat" sen, että takanasi olevista valoista pääsee mahdollisimman vähän kerrallaan autoja läpi.
        Änkkäpäiksi nimitän änkkäpäitä joihin kirjoituksesi perusteella varmuudella kuulut.

Siis uskomatonta. Miten tämä keskustelu muuttui lirutteluksi.
        Valoistakaan ei ollut puhetta.
        Se taas ei vaikuta millään muotoa kuinka monta valoista pääsee läpi miten niihn tullaan.

• veio1

Ajoissa hidastaminen seuraavaan risteykseen ei vaikuta mitenkään edellisen risteyksen tilanteeseen. Katso tilanne helikopteri- perspektiivistä niin näet mistä on kyse.

• veio1
        tiedän.hyvinkin kirjoitti:

Sinulle on sanottu "sen sata kertaa", että jankkaamisesi "päättäjien kykenemättömyydestä" ja sinun "lääkkeesi" asiaan on mitä suurinta huu haata jota et itse tunnu pystyvän/ haluavan ymmärtää.
        Mistä saisit rehellistä palautetta ongelmaasi? Vapaehtoinen pitkäaikainen psykiatrinen hoito, voisi ehkä tuoda jotain tulosta.

Kuka muu joisi vaikuttaa liikenteen toimivuuteen paitsi päättäjien toimet.? Oikein toimivat eivät voi paljoa vaikuttaa ja idiootit taas eivät tavua eivätkä näe, koska ovat väärien periaatteidensa vankeja eivätkä halua hoitoon ja siksi puolustavat vääriä toimiaan.
        Oletko päättäjien mielistelijöitä jotta päättäjät eivät joutuisi vasuuseen ja yrität kerjätä heidän pisteitään. ? Vai pelkäätkö, että he puuttuisivat liikenteen todellisiin ongelmiin ja sen seurauksena sinä joutuisit luopumaan sairaasta liikennekäyttäytymisestäsi.?
        Uskallan kirjoituksesi perusteella sanoa sen olevan sinulle sama asia kuin piikki narkkarille, pidät siitä kiinni ainoana oljenkortena jolla pidät yllä luuloja itsestäsi.

Näytät tietävän hyvin mitä olen kirjoittanut. Kerro siis yksi kertomani asia mikä on huuhaata eikä siten toimisi lääkkeeksi liikenteen korjaamiseen. Jos et pysty sitä sanomaan, ei ehkä kukaan voi ottaa sinua ihmisenä sen vakavammin kuin narkkarin juttuja.

• tiedän.hyvinkin
        veio1 kirjoitti:

Kuka muu joisi vaikuttaa liikenteen toimivuuteen paitsi päättäjien toimet.? Oikein toimivat eivät voi paljoa vaikuttaa ja idiootit taas eivät tavua eivätkä näe, koska ovat väärien periaatteidensa vankeja eivätkä halua hoitoon ja siksi puolustavat vääriä toimiaan.
        Oletko päättäjien mielistelijöitä jotta päättäjät eivät joutuisi vasuuseen ja yrität kerjätä heidän pisteitään. ? Vai pelkäätkö, että he puuttuisivat liikenteen todellisiin ongelmiin ja sen seurauksena sinä joutuisit luopumaan sairaasta liikennekäyttäytymisestäsi.?
        Uskallan kirjoituksesi perusteella sanoa sen olevan sinulle sama asia kuin piikki narkkarille, pidät siitä kiinni ainoana oljenkortena jolla pidät yllä luuloja itsestäsi.

Näytät tietävän hyvin mitä olen kirjoittanut. Kerro siis yksi kertomani asia mikä on huuhaata eikä siten toimisi lääkkeeksi liikenteen korjaamiseen. Jos et pysty sitä sanomaan, ei ehkä kukaan voi ottaa sinua ihmisenä sen vakavammin kuin narkkarin juttuja.

Mistä ihmeestä talipää "veio" voi tietää kenenkään liikennekäyttäytymisestä yhtään mitään? Ei tietenkään mistään, kunhan sopertaa, anteeksi vain, lähinnä mielisairaan tasolla olevaa höpötystään.
        Miksi kertomasi asiat liikenteen "lääkkeiksi" ovat huuhaata?
        Olet tarjoillut niitä, ilmoituksesi mukaan, vähän sinne sun tänne, televisioon, poliisille sekä ties minne.
        Jos hopinöissäsi olisi edes pientä järjen hiventä, mitä tapahtuisi?
        Joku taho, vaikkapa TV, saattaisi kiinostua ja pyytää kertomaan ns. lisää.
        Onko näin tapahtunut? Ei, koska jokainen vähänkään järjissään oleva huomaa, että taas tälläinen ns. "tuulella käypä".
        Suosittelelen edelleen pitkäaikaista psykiatrista hoitoa. Paraneminen noinkin vakavasta "mielenhäiriöstä" on varmasti hidasta mutta mahdollista, tsemppiä!!!

• veio1

Mistä ihmeestä talipää "veio" voi tietää kenenkään liikennekäyttäytymisestä yhtään mitään? Ei tietenkään mistään, kunhan sopertaa, anteeksi vain, lähinnä mielisairaan tasolla olevaa höpötystään.
        Miksi kertomasi asiat liikenteen "lääkkeiksi" ovat huuhaata?
        Olet tarjoillut niitä, ilmoituksesi mukaan, vähän sinne sun tänne, televisioon, poliisille sekä ties minne.
        Jos hopinöissäsi olisi edes pientä järjen hiventä, mitä tapahtuisi?
        Joku taho, vaikkapa TV, saattaisi kiinostua ja pyytää kertomaan ns. lisää.
        Onko näin tapahtunut? Ei, koska jokainen vähänkään järjissään oleva huomaa, että taas tälläinen ns. "tuulella käypä".
        Suosittelelen edelleen pitkäaikaista psykiatrista hoitoa. Paraneminen noinkin vakavasta "mielenhäiriöstä" on varmasti hidasta mutta mahdollista, tsemppiä!!!

Jokainen pitkä-tai lyhytaikainen psykiatrian potilas pystyy kirjoittamaan samaa tasoa kuin sinä MUTTA anna esimerkki mikä sinua ärsyttää kirjoituksissani, kenties olen ehdottanut tietynlaisten kuskien poistamista liikenteestä ja ehkä sinulla sattuu olemaan pakkomielle tehdä juuri sitä, etkä pysty maksamaan enää kalliita hoitoja jotta pääsisit irti pakkomielteestäsi.

Sieltä nurkan takaa on yhtä helppo huudella kuin on näyttää keskisormea auton sisältä liikenteessä oikein toimiville. Tule esiin, tule Espan mielenosoituskeen ja keskustellaan kasvotusten.

• veio1
        veio1 kirjoitti:

Jokainen pitkä-tai lyhytaikainen psykiatrian potilas pystyy kirjoittamaan samaa tasoa kuin sinä MUTTA anna esimerkki mikä sinua ärsyttää kirjoituksissani, kenties olen ehdottanut tietynlaisten kuskien poistamista liikenteestä ja ehkä sinulla sattuu olemaan pakkomielle tehdä juuri sitä, etkä pysty maksamaan enää kalliita hoitoja jotta pääsisit irti pakkomielteestäsi.

Sieltä nurkan takaa on yhtä helppo huudella kuin on näyttää keskisormea auton sisältä liikenteessä oikein toimiville. Tule esiin, tule Espan mielenosoituskeen ja keskustellaan kasvotusten.

Sen verran voin paljastaa, sinunlaisia on ollut hoidossani. Tuollaiset puheet on tuttuja.

• tiedän.hyvinkin
        veio1 kirjoitti:

Sen verran voin paljastaa, sinunlaisia on ollut hoidossani. Tuollaiset puheet on tuttuja.

Yhä hullummaksi menee nimim. "veio1" jutut.
        Vai että höpertelijä on jonkinlainen "hoitaja", voi pyhä jysäys noita älyttömyydessään ylivertaisia kuvitelmia.
        Kerrohan nyt "satuilija", oletko saanut kutsua miltään taholta kertomaan lisää, liikenteen "tervehdyttämis" ideoistasi?
        Et vai?
        Voiko sen selvemmin ilmaista: juttusi ovat pelkästään "tuulella käyvän" höpinöitä, joita mikään tai kukaa ns. täyspäinen ei ota vakavasti.
        Koska on muuten tuo mainitsemasi "Espan mielenosoituskeen" vai onko sekin vain harhaisen mielikuvituksesi tuotetta?
        Ai niin, tsemppiä paranemiseen...

• kuinka.lienee
        veio1 kirjoitti:

"Sieltä nurkan takaa on yhtä helppo huudella kuin on näyttää keskisormea auton sisältä liikenteessä oikein toimiville."

Kuka liikentessä oikein toimivalle keskaria näyttelisi?
        Näin tekeväksi on ilmoittautunut ainoastaan palstapelle "autoilija" arto, ja hänkin vain caravaanareille. ei kai sentään nyt muut.. vai oletko nähnyt?

• veio1

Yhä hullummaksi menee nimim. "veio1" jutut.
        Vai että höpertelijä on jonkinlainen "hoitaja", voi pyhä jysäys noita älyttömyydessään ylivertaisia kuvitelmia.
        Kerrohan nyt "satuilija", oletko saanut kutsua miltään taholta kertomaan lisää, liikenteen "tervehdyttämis" ideoistasi?
        Et vai?
        Voiko sen selvemmin ilmaista: juttusi ovat pelkästään "tuulella käyvän" höpinöitä, joita mikään tai kukaa ns. täyspäinen ei ota vakavasti.
        Koska on muuten tuo mainitsemasi "Espan mielenosoituskeen" vai onko sekin vain harhaisen mielikuvituksesi tuotetta?
        Ai niin, tsemppiä paranemiseen...

Ensin meinasin ehdottaa sinulle tutustumista toisen palstan eli NUORET- ITSETUNTO- NUORIA SYYTETÄÄN mutta kirjoituksestasi päätellen et siitä mitään ymmärtäisi. Voin vain sanoa ettei helmiä sioille kannata heittää.

Olen ollut TV ssä puhumassa psyyken ongelmista ja liikenteen aivottomista ainakin useammin kuin sinä ellet nyt sitten mikään uutisten lukija ole.

• SkeidaaPuhelet
        veio1 kirjoitti:

Ensin meinasin ehdottaa sinulle tutustumista toisen palstan eli NUORET- ITSETUNTO- NUORIA SYYTETÄÄN mutta kirjoituksestasi päätellen et siitä mitään ymmärtäisi. Voin vain sanoa ettei helmiä sioille kannata heittää.

Olen ollut TV ssä puhumassa psyyken ongelmista ja liikenteen aivottomista ainakin useammin kuin sinä ellet nyt sitten mikään uutisten lukija ole.

Kerropa missä tv-ohjelmassa olet ollu puhumassa?

• onko_vaikeaa
        diipadaii kirjoitti:

Ihme vänkääjä tuo suma seisoo, taitaa järki seisoa ennemminkin.
        Onhan se päiväselvää että valoista valoihin täysillä se vasta typerää onkin.

Niinpä, onko kukaan kuullut esim. "vihreistä aalloista"? Koko rytmi menee pilalle jos seassa on yksikin kilpuri hääsäämässä. Kyllä on lyhytnäköistä. Lisäksi, kyllä paitsi polttoainetta koko auto kuluu ihan turhaan kun ajetaan kuin jossain Tallinnassa; jokaiset liikennevalot on kuin varttimailin strippi. Eikös juuri se lisää tarpeetonta stressiä eikä tasan pääse kukaan, ne takana tulevatkaan seuraavista, jo kaukaa näkyvistä valmiiksi punaisista valoista! Niin että ne liikennevalot keräävät sitä sumaa, muutenhan voisin painella läpi. Onko vaikeaa?

Itse harrastan tätä perhanan kuhnaamista, ikävä kyllä minullakin on oikeus tienkäyttöön. "Valuttamalla" autoani tarvitsematta pysähtyä jokaisiin seuraaviin, jo näkyviin punaisiin valoihin säästän käytännössä muidenkin autoja, niskoja ja hermoja jos vaan takanani ajava tajuaa mitä olen tekemässä. Tietenkään se ei ole tarkoitus ja olen pahoillani. Isolla autolla ajavat ammattiautoilijat usein kiitettävästi näyttävät älyävän. Itse arvostan samaa ajaessani manuaalivaihteista isoa kuorma-autoa; ei tarvitse koko ajan käydä koko lootaa läpi.

Lasilastissa ajan sitten taatusti niin rauhallisesti ja liikennevaloja ym. ennakoivasti kuin itse arvioin tarpeelliseksi. Lasia saa kuljettaa liikenteessä, tienkäyttöoikeuteni ja lasin kuljettamisen kieltää viranomainen eikä Suomi24:n tai muut vastaavat kansankäräjät.

• veio1
        SkeidaaPuhelet kirjoitti:

Kerropa missä tv-ohjelmassa olet ollu puhumassa?

Uutisissa, Nova liikenteessä.....

• antti-aapeli

Kyllä uutisointi autoilijoiden suojatiekäyttäytymisestä pitää monilta osin paikkansa, mutta se ei ole koko totuus: monet jalankulkijat ryntäilevät täysin varomattomasti ja ennalta-arvaamattomasti suojateille. Sitten on vielä tämä kovakalloinen pyöräilijäporukka, joka ajaa suojatiellä ja olettaa autojen väistävän heitä ilman muuta, vaikka väistämisvelvollisuus olisikin heillä. Vikaa on siis niin sepissä kuin sysissäkin, joten kaikki tehköön osuutensa turvallisuuden parantamiseksi.

• Suruinen

Olen samaa mieltä kanssasi, että syitä löytyy molemmista. Nämä ovat todella ikäviä ja järkyttäviä tapauksia, jossa ei ole kuin häviäjiä. Tällaiset tapaukset muuttavat ja vaikuttavat monien ihmisten elämään, niin uhrin kuin hänen omaisten, kuin myös yliajajan sekä hänen läheistensä elämään. Tällainen vahinko ei ikinä unohdu ja yliajajakin on tavallaan uhri, hän elää sen asian kanssa loppuelämänsä.

• ei-tule-yllätyksenä

Suojatie on nimenomaan juuri se paikka jossa jalankulkijat ylittävät tien. Se ei voi tulla yhdellekkään autoilijalle yllätyksenä että siinä kohtaa joku voi haluta yli. Pelkkä suojatien olemassa olo on riittävä peruste sille että siinä kohtaa otetaan vähän iisimmin.

• Ainoa toimiva lääke olisi vastaavien kameratolppien laittaminen risteyksiin kuin nopeusvalvonnassa käytetään. Ajatusta ei vain voida toteuttaa, koska sellaiseen kameramäärään uppoaisi valtavasti rahaa ja poliisin pitäisi tarkistaa nopeuskameroiden kuvien lisäksi vielä melkoinen määrä risteyskameroiden kuvia ja lähetellä huomautuksia, rikesakkoja tai aloittaa esitutkinta törkeistä tapauksista.

Sellaiseen ei vain yksinkertaisesti riitä rahaa eikä poliiseja.

• uuno-unto

Miten mielestäsi kameravalvonta toimisi silloin, kun törppöilijä on kävelijä tai pyöräilijä? Pitäisikö pyörät rekisteröidä ja jalankulkijat varustaa mikrosirulla?

• uuno-unto kirjoitti:

Miten mielestäsi kameravalvonta toimisi silloin, kun törppöilijä on kävelijä tai pyöräilijä? Pitäisikö pyörät rekisteröidä ja jalankulkijat varustaa mikrosirulla?

Tuskin sitä saisi toimimaan millään tavalla.

• kaupunkivaunu
        uuno-unto kirjoitti:

Englannissa on jonkun tiedon mukaan eniten valvontakameroita, oliko koko pallolla per asukasluku. Samaan aikaan Sveitsissä taisi olla polkupyörän pakollinen liikennevakuutus. Englantilaisia ja sveitsiläisiä tässä kohtaa arvostelematta Suomessa perinteisesti marginaalinen osa porukkaa pilaa enemmistön haldaaman homman. Niin että se trikoloori spandex-h...o joka kuuluisi Velodromille aikaansaa kai kohta ajokortit ja katsastukset polkupyörille (koskien silloin myös joka mummua rauhallisella sunnuntaiajelullaan koska Suomihan on TASAvalta).

Pyöräilyn ohella ajan sellaisella arvoautolla jolla kiireet lienee joku köyhien ongelma. Ajaminen on nautinto jota voisin pitkittää vaikka kuinka kauan, yhtään ei huvita esim. ulvottaa moottoria tai kumeja. Itse asiassa autoni ulkopuolella sellainen ja liki kaikki muukin on surullista ja niin rahvaanomaista. Rauhassa kun ajan ehdin ennakoida ja mielelläni antaa tietä, samalla kun jossain etuveto-työsuhde-piparisirkkelissä koohaava rahvas moukka vahvistaa alati käsityksiäni. Rahvaan tunnistaa myös siitä että kyllä merkit ja mallit osataan tarkkaan hintoineen.

• Anton_W

Homma rauhoittuisi myös autoilijoiden osalta, jos jalankulkijat ja ennen kaikkea pyöräilijät alkaisivat noudattaa lakia omalta osaltaan. Lisää kevyen liikenteen valvontaa, ilmeisesti mikään muu ei auta.

• JOUSTAVASTI

paskan marjat. tosi itsekäs kommentti sulta ja itsekäs olet auton ratissa. kyllä asenne on korjattava autoilijoiden puolelta eikä kävelijöiden

• kuitenki

toivottavasti autot kehittyvät niin että niihin tulee joku pakollinen hiljentäminen väistäminen mm kun näkel iikettä suojatien reunassa .. noh ymmärrätte yskän

• veio1

Ajokortin saa helposti ja kokeen voi mokata helposti, yksi sulkuviivan ylitys. Miksi ajokortin haltijalta ei liikenteessä vaadita samaa tasoa kuin ajokokeessa.?
      Kortti pois yhtä helposti kuin millä ajokokeen voi tyriä. Miksi kortin saa pitää jos kuski ei pysty tai halua noudattaa samaa tasoa kuin kokeessa. ???

• mobilisti

Kyse voi olla myös kiireestä, kyllä. Todellisesta tai varsinkin kuvitellusta. Kaikenlainen reaaliajassa eläminen informaatiotulvan alla ja (siitäkö seuraava) sadan asian yhtä aikaa yrittäminen, huolehtiminen ja muistaminen käy yli hilseen niin että annetaan palttua jollekin kun kapasiteetti käy kortille. Puhun paitsi perusluonteesta, myös siitä imppauksesta että on pakko olla tehokas tai duuni heti menee ja sitä saa pidettyä vain buukkaamalla itselleen liikaa hoidettavaa kykyihin verrattuna, enemmän kuin olisi sinänsä jo riittänyt. Liikennesääntöihin, nopeusrajoituksiin tai muihin sääntöihin nähden alkaa äly ja moraali käydä vähiin, mutta nehän loppuvatkin aina ensimmäisenä. Kaikesta syntyy turhautumisen ja universaalin vihan kierre jossa alkaa kiinnostamaan vain oma kiire.

Yritän selostaa teoriaani henkisen köyhyyden, itsekkyyden ja lyhytnäköisyyden, ellei silkan tyhmyyden noususta, joka näkyy muuallakin kuin liikenteessä. Entropiaksi sanotaan epäjärjestyksen mittaa, jota sovellan yleisesti hoitamattomien ongelmien lopputulokseen. Esimerkkejä on historiassa siitä, kuinka piittaamattomuus kaikkialla alkaa rehottaa ja miksi ja mihin se voi johtaa. Kyllä täälläkin jo pitää kuolla sen takia.

• veio1

Se on totta, paine on kova, pitäisi juosta jotta jotkut saavat miljoonia tileilleen. Sitä kuitenkin tekee vain itsestään eksynyt ihminen, joita maassamme on paljon. Ihminen joka on sinut itsensä kanssa ja tietää arvonsa ei suostu uhraamaan itseään maamme sairauden alttarilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4352
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      51
      2806
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2491
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2268
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1957
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      33
      1956
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      213
      1653
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1617
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79