http://www.iltalehti.fi/digi/2014021618044368_du.shtml
Tutkimus väittää: Nettitrollit ovat narsistisia, häikäilemättömiä ja sadistisia
Sunnuntai 16.2.2014 klo 15.57
Uusi tutkimus kertoo sen, minkä moni osasi jo arvata: internetin keskustelupalstoilla rellestävät häiriköt eli trollit ovat muita narsistisempia ja häikäilemättömämpiä ihmisiä.
Kanadalaisessa Manitoban yliopistossa tehty ja helmikuun alussa julkaistu tutkimus pyrki selvittämään suoraan, ovatko trollailuun eli keskustelupalstojen häirintään taipuvat ihmiset muita manipuloivampia, narsistisempia, psykopaattisempia ja sadistisempia.
Tuloksia on vaikea vähätellä. Tutkimus paljasti useita yhteyksiä, välillä hyvin selviäkin, näiden ominaisuuksien ja verkkohäiritsijöiden väliltä.
Verkkotrollit määritettiin tutkimuksessa usealla eri tavalla. Yksinkertaisin keino oli kysyä, mistä ihminen nauttii eniten verkossa: itselleen tärkeistä asioista väittelemisestä, muiden kanssa keskustelemisesta, uusien ystävien hankkimisesta, trollaamisesta vai muista asioista.
Vain 5,6 prosenttia vastanneista sanoi pitävänsä eniten trollaamisesta. Vaihtoehdon valinneet vastaajat olivat kuitenkin selvästi muita manipuloivampia ja itsekeskeisempiä. Heidän kykynsä tuntea katumusta oli muita heikompia ja he saattoivat nauttia toisten kärsimyksestä. Tutkimukseen osallistui yhteensä 1215 ihmistiä.
Aloittaja: Koska ateisteilla ei ole mitään annettavaa palstalle, katson heidän harjoittavan trollausta. Siis pääasiassa. Havaintoni mukaan valitettavan harvoin ateistit ovat kiinnostuneita pelastuksesta. Oikeastaan en muista yhtään tapausta. Tosin olen itsekin melko uusi näillä forumeilla.
Iltalehti kirjoittaa nettitrolleista
45
<50
Vastaukset
- iloinen_naurajaa
Ateistit puhuvat täällä TOTUUDEN ja sekös sinua harmittaa!!!!! :-):-):-)
IN. Olet innoittava persoona. Innoitat innovoimaan. Innoitit eräänkin tyypin ilmiömäiseen suoritukseen :D
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51vYsycaQsL._SY300_.jpg
Tabby
https://www.youtube.com/watch?v=-5HtQh-kjjU- pyhpyh
Olet tyypillinen nettitrolli.
- Lanttulaatikko
Luit siis jutun mutta et osannut yhdistää sitä itseesi, olipa iso yllätys!
- tottahan.tuo
Jyrkin osalta tutkimus pitää täysin paikkansa. Kotimaiset julkkisjuorut palstalla ei muuta olekaan kuin trolleja, vanhoja katkeria ämmiä ja läskejä nörttiluusereita syytämässä loputonta vihasontaansa.
Koko S24 on uskomaton kokoelma henkisiä kummajaisia.Tottahan.tuo. Niinpä. Mistä moiset hullutukset kertovat? Eikö siitä, että paha aikamme on vaihtumassa 1000-vuotiseen rauhaan?
- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Tottahan.tuo. Niinpä. Mistä moiset hullutukset kertovat? Eikö siitä, että paha aikamme on vaihtumassa 1000-vuotiseen rauhaan?
1000-vuotinen rauha koittaa silloin kun kaikki jumalattomat ovat kuolleina ja paholainen sidottuna. Jumalan pyhät ovat rauhassa taivaassa sen 1000-vuotta.
1234567--- kirjoitti:
1000-vuotinen rauha koittaa silloin kun kaikki jumalattomat ovat kuolleina ja paholainen sidottuna. Jumalan pyhät ovat rauhassa taivaassa sen 1000-vuotta.
1234567...
Kuiteski Jumalan sana toteutuu. "Jumalan valtakunta maan päällä." Ihmiset elää vanhoiks ja entiset petoeläimet pureksii nurtsii. Zekkaa Pyhistä Kirjoituksista. Vihdoin rauha saapuu jopa LÄHI-ITÄÄN:)
> Abraham’s Territory…but not yet! Egypt, Assyria, Israel
Isaiah 19:25 prophesies of this trio saying, “Whom the LORD of hosts shall bless, saying, Blessed be Egypt my people, and Assyria the work of my hands, and Israel mine inheritance.” Here we see the descendants of the 3 wives of Abraham linked together. Assyria is located in the north by the Euphrates, Egypt is located in the south by the Nile and Israel lies smack dab between them, with a road that will connect the three in the future.
This alliance of Abraham’s descendents does not exist yet, but will be established in the Kingdom of God, as shown by Isaiah 19:23. “In that day there will be a highway from Egypt to Assyria. The Assyrians will go to Egypt and the Egyptians to Assyria. The Egyptians and Assyrians will worship together. In that day Israel will be the third, along with Egypt and Assyria, a blessing on the earth. <
http://www.thechurchesofgod.com/ABRAHAM FATHER OF MANY NATIONS.htm1234567--- kirjoitti:
>Jumalan pyhät ovat rauhassa taivaassa sen 1000-vuotta.
Onpa siinä aikaa kulutettavaksi. Vakava pitkästymisvaroitus.- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
1234567...
Kuiteski Jumalan sana toteutuu. "Jumalan valtakunta maan päällä." Ihmiset elää vanhoiks ja entiset petoeläimet pureksii nurtsii. Zekkaa Pyhistä Kirjoituksista. Vihdoin rauha saapuu jopa LÄHI-ITÄÄN:)
> Abraham’s Territory…but not yet! Egypt, Assyria, Israel
Isaiah 19:25 prophesies of this trio saying, “Whom the LORD of hosts shall bless, saying, Blessed be Egypt my people, and Assyria the work of my hands, and Israel mine inheritance.” Here we see the descendants of the 3 wives of Abraham linked together. Assyria is located in the north by the Euphrates, Egypt is located in the south by the Nile and Israel lies smack dab between them, with a road that will connect the three in the future.
This alliance of Abraham’s descendents does not exist yet, but will be established in the Kingdom of God, as shown by Isaiah 19:23. “In that day there will be a highway from Egypt to Assyria. The Assyrians will go to Egypt and the Egyptians to Assyria. The Egyptians and Assyrians will worship together. In that day Israel will be the third, along with Egypt and Assyria, a blessing on the earth. <
http://www.thechurchesofgod.com/ABRAHAM FATHER OF MANY NATIONS.htm1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty ja tulella tuhottu, luodaan uusi taivas ja uusi maa Jumalan omille, jossa vanhurskaus asuu.
1234567--- kirjoitti:
1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty ja tulella tuhottu, luodaan uusi taivas ja uusi maa Jumalan omille, jossa vanhurskaus asuu.
aha
Mielipide ei tee trollia.
- kuinkatuodaan
Riippuu siitä miten mielipide tuodaan esille, sen voi tuoda esiin hyvin tai huonosti.
kuinkatuodaan kirjoitti:
Riippuu siitä miten mielipide tuodaan esille, sen voi tuoda esiin hyvin tai huonosti.
Avaaja esitti, että tällä palstalla kaikki ateistit ovat trolleja.
- pyhpyh
Niin ovat. Tämä ei ole ateistien palsta.
v.aari kirjoitti:
Avaaja esitti, että tällä palstalla kaikki ateistit ovat trolleja.
"Aloittaja: Koska ateisteilla ei ole mitään annettavaa palstalle, katson heidän harjoittavan trollausta. Siis pääasiassa."
Edelleen. Ateisteilla ei ole, eikä voi olla, mitään annettavaa entisille ateisteille. Neuvoni. Kysykää pelastuksesta tai vaietkaa. No 'fence:)- pyhpyh
Sinulla ei ole hajuakaan siitä millainen Jumala on. Sinä et voi laittaa Jumalaa koetukselle mitenkään.
yurki1000js kirjoitti:
"Aloittaja: Koska ateisteilla ei ole mitään annettavaa palstalle, katson heidän harjoittavan trollausta. Siis pääasiassa."
Edelleen. Ateisteilla ei ole, eikä voi olla, mitään annettavaa entisille ateisteille. Neuvoni. Kysykää pelastuksesta tai vaietkaa. No 'fence:)«Neuvoni. Kysykää pelastuksesta tai vaietkaa. No 'fence:)»
Kiitollisena tästä arvokkaasta neuvosta annan vastapalvelukseksi myös hyvän neuvon:
Lakkaa jankuttamasta samoja asioita ja lauseita. Ne on jo kuultu ja ne, jotka pitävät niitä hölynpölynä, eivät käsitystään toisteleamalla muuta.
Keksi siis jotakin uutta sanottavaa tai vaikene.pyhpyh kirjoitti:
Sinulla ei ole hajuakaan siitä millainen Jumala on. Sinä et voi laittaa Jumalaa koetukselle mitenkään.
Mitenkäs Gideon, Hiskia, Elia…
Raamattu kertoo monta tapausta, joissa Jumala on laitettu koetukselle ja näyttänyt voimansa ihmeellä.pyhpyh kirjoitti:
>Sinulla ei ole hajuakaan siitä millainen Jumala on.
...tai sitten sinulla ei ole.pyhpyh kirjoitti:
Niin ovat. Tämä ei ole ateistien palsta.
Eikä kenenkään muunkaan, vaan adventismista keskustelun palsta.
Jumala tarjoaa rauhaansa levottomiin sydämiimme.
Fil:
4:1 Sentähden, rakkaat ja ikävöidyt veljeni, te minun iloni ja kruununi, seisokaa näin Herrassa lujina, rakkaat!
4:2 Euodiaa minä kehoitan ja Syntykeä minä kehoitan olemaan yksimielisiä Herrassa.
4:3 Myös sinua, sinä minun oikea Synsygukseni, minä pyydän: ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kanssani evankeliumin hyväksi, yhdessä sekä Klemensin että muiden työtoverieni kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
4:8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
4:9 mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
4:10 Minä ihastuin suuresti Herrassa, että te jo vihdoinkin olitte elpyneet pitämään minusta huolta, johon teillä ennenkin oli ollut halua, vaikka ei tilaisuutta.
4:11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
4:12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
4:13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
Ja vielä.
Matt:
4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
4:2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
4:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."
4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
4:5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
4:11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.
Siis:
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Biblia (1776) Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
Kuten tunnettua. Kenkään ei voisi kiinnostua pelastuksesta, ellei Jumala kutsuisi ensin. Hän saattaa kutsua jopa kolme kertaa.
Job:
33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'
33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
Voimme havaita, että kova aika on tarpeen, jotta ihmiset voisivat nöyrtyä pelastavan armon alle.
> Kansa oli langennut pois Jumalasta palvelemaan vieraita epäjumalia. Nyt kun heidän kimppuunsa oli hyökännyt ylivoimainen vihollinen, he olivat heränneet näkemään syntinsä Herraa vastaan. Kansa tahtoi tulla takaisin Herran luo. He kokoontuivat yhteen tunnustamaan syntinsä Herran edessä. <
http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2002-02-18v.aari kirjoitti:
«Neuvoni. Kysykää pelastuksesta tai vaietkaa. No 'fence:)»
Kiitollisena tästä arvokkaasta neuvosta annan vastapalvelukseksi myös hyvän neuvon:
Lakkaa jankuttamasta samoja asioita ja lauseita. Ne on jo kuultu ja ne, jotka pitävät niitä hölynpölynä, eivät käsitystään toisteleamalla muuta.
Keksi siis jotakin uutta sanottavaa tai vaikene.Vaarille ja epäilijöille ja vahvistusta kaipaaville.
5Moos:
8:1 "Pitäkää tarkoin kaikki käskyt, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, että eläisitte ja lisääntyisitte ja pääsisitte ottamaan omaksenne sen maan, jonka Herra valalla vannoen on luvannut teidän isillenne.
8:2 Ja muista kaikki, mitä on tapahtunut sillä tiellä, jota Herra, sinun Jumalasi, näinä neljänäkymmenenä vuotena on sinua kuljettanut erämaassa nöyryyttääksensä sinua ja koetellaksensa sinua ja tietääksensä, mitä sinun sydämessäsi on: tahdotko noudattaa hänen käskyjänsä vai etkö.
8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
8:4 Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.
8:5 Tiedä siis sydämessäsi, että Herra, sinun Jumalasi, kasvattaa sinua, niinkuin isä kasvattaa poikaansa.
8:6 Ja noudata Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, vaella hänen teitänsä ja pelkää häntä.
8:7 Sillä Herra, sinun Jumalasi, vie sinut hyvään maahan, laaksoissa ja vuorilla vuotavien purojen, lähteiden ja syvien vesien maahan,
8:8 nisun ja ohran, viiniköynnöksen, viikunapuun ja granaattiomenapuun maahan, jalostetun öljypuun ja hunajan maahan,
8:9 maahan, jossa sinun ei tarvitse puutteessa leipääsi syödä eikä mitään puutetta nähdä, maahan, jonka kivet ovat rautaa ja jonka vuorista voit louhia vaskea.
8:10 Kun sinä syöt ja tulet ravituksi, niin ylistä Herraa, sinun Jumalaasi, siitä hyvästä maasta, jonka hän on antanut sinulle.pyhpyh kirjoitti:
Ei ole kyse julman koettelusta, vaan rukouksen voiman todistamisesta!
Haluan nimenomaan todistaa lopullisesti jumalan ja rukouksen voiman!
Et muuten pyhpyh ole ilmoittautunut, joten pelkään kuolemattoman sielusi puolesta, koska ilmoittautumatta jättäneet ovat selvästi epäjumalan palvojia tai ainakin uskossaan heikkoja!yurki1000js kirjoitti:
Vaarille ja epäilijöille ja vahvistusta kaipaaville.
5Moos:
8:1 "Pitäkää tarkoin kaikki käskyt, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, että eläisitte ja lisääntyisitte ja pääsisitte ottamaan omaksenne sen maan, jonka Herra valalla vannoen on luvannut teidän isillenne.
8:2 Ja muista kaikki, mitä on tapahtunut sillä tiellä, jota Herra, sinun Jumalasi, näinä neljänäkymmenenä vuotena on sinua kuljettanut erämaassa nöyryyttääksensä sinua ja koetellaksensa sinua ja tietääksensä, mitä sinun sydämessäsi on: tahdotko noudattaa hänen käskyjänsä vai etkö.
8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
8:4 Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.
8:5 Tiedä siis sydämessäsi, että Herra, sinun Jumalasi, kasvattaa sinua, niinkuin isä kasvattaa poikaansa.
8:6 Ja noudata Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, vaella hänen teitänsä ja pelkää häntä.
8:7 Sillä Herra, sinun Jumalasi, vie sinut hyvään maahan, laaksoissa ja vuorilla vuotavien purojen, lähteiden ja syvien vesien maahan,
8:8 nisun ja ohran, viiniköynnöksen, viikunapuun ja granaattiomenapuun maahan, jalostetun öljypuun ja hunajan maahan,
8:9 maahan, jossa sinun ei tarvitse puutteessa leipääsi syödä eikä mitään puutetta nähdä, maahan, jonka kivet ovat rautaa ja jonka vuorista voit louhia vaskea.
8:10 Kun sinä syöt ja tulet ravituksi, niin ylistä Herraa, sinun Jumalaasi, siitä hyvästä maasta, jonka hän on antanut sinulle.Jyrbäkään ei ole ilmoittautunut, eikös me olla sovittu, että epäjumalan palvaajiksi paljastuneet lopettavat satukirjan kopioimisen ja menevät takaisin sen kiven alle, josta kiemurtelivat esiin?
he-ma kirjoitti:
Jyrbäkään ei ole ilmoittautunut, eikös me olla sovittu, että epäjumalan palvaajiksi paljastuneet lopettavat satukirjan kopioimisen ja menevät takaisin sen kiven alle, josta kiemurtelivat esiin?
Heman. Milloin avaat korvasi?
Matt 4:1-11 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi. Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä. Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi." Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'" Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'" Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'" Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua." Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'" Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.yurki1000js kirjoitti:
Heman. Milloin avaat korvasi?
Matt 4:1-11 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi. Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä. Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi." Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'" Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'" Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'" Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua." Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'" Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.Etkö sinä vajakki ymmärrä? Rukoustapahtumani ei ole herrasi kiusaamista, vaan vakavasti ja vakaasti yritän näyttää toteen rukouksen voiman sekä jumalan mahdin!
Sinä uskossasi vajavainen vajakki et vain usko tarpeeksi jumalaasi, vaan luulet tietäväsi tuloksen ennalta. Jos jumalasi on olemassa, on sielusi tuomittu alimpaan helvettiin uskonpuutteen takia!Maailma pysyy sokeana, ellei Jeesus auta.
Joh 9:1-7 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?" Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki. Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä. Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus." Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" - se on käännettynä: lähetetty. - Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä.
Huomioitavaa.
Luuk 24:1-7 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit. Ja he havaitsivat kiven vieritetyksi pois haudalta. Niin he menivät sisään, mutta eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista. Ja kun he olivat tästä ymmällä, niin katso, kaksi miestä seisoi heidän edessään säteilevissä vaatteissa. Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: "Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta? Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa, sanoen: 'Ihmisen Poika pitää annettaman syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulittaman, ja hänen pitää kolmantena päivänä nouseman ylös.'"
https://www.youtube.com/watch?v=DIiQZGuXY8s
Tyhjää hautaa vastustetaan. Turhaan.
http://saarna.1g.fi/saarnat//Kalevi_Lehtinen_18.mp3
Ps. Näky pettyneistä.
https://www.youtube.com/watch?v=9R2PrjeaQg4
>Havaintoni mukaan valitettavan harvoin ateistit ovat kiinnostuneita pelastuksesta.
Olisi todella paradoksaalista, jos ateistit olisivat kiinnostuneita ilmiöstä joka edellyttää jonkin sellaisen olemassaoloa jota kukaan ei ole havainnut ja johon ateisti ei siis voi näytön puutteessa uskoa.Repe. Milloin avaat korvasi? Miten entisistä ateisteista on tullut Kristukseen luottavia ihmisiä?
Samaa mieltä olen tästä Jyrkin kanssa:"Ateisteilla ei ole, eikä voi olla, mitään annettavaa entisille ateisteille".
Kyllä se on jo nähty näiden jumalankieltäjien "anti", mitä se on. He eivät rakenna, joten he hajottavat. Kristus sanoikin, että joka ei Hänen kanssaan kokoa, se hajottaa. Ja joka ei ole Hänen kanssaan on Häntä vastaan.>Ja joka ei ole Hänen kanssaan on Häntä vastaan.
Juuri tämä ruma dualismi on niitä juttuja jotka jyrkemmissä kristinuskon tulkinnoissa tökkivät monelle (kuten minulle) toivottoman pahasti. Maailmahan on täynnä harmaan sävyjä eikä se ole suinkaan mitenkään mustavalkoinen. Asioitten ja ilmiöitten näkeminen järkiään joko ehdottomasti hyvinä tai pahoina johtaa kieroon, denialistiseen maailmankuvaan.- tasan.ei.näy.väritkään
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Ja joka ei ole Hänen kanssaan on Häntä vastaan.
Juuri tämä ruma dualismi on niitä juttuja jotka jyrkemmissä kristinuskon tulkinnoissa tökkivät monelle (kuten minulle) toivottoman pahasti. Maailmahan on täynnä harmaan sävyjä eikä se ole suinkaan mitenkään mustavalkoinen. Asioitten ja ilmiöitten näkeminen järkiään joko ehdottomasti hyvinä tai pahoina johtaa kieroon, denialistiseen maailmankuvaan.Toisille se on harmaansävyjä, toisille sateenkaari.
>Ja joka ei ole Hänen kanssaan on Häntä vastaan.
Juuri tämä ruma dualismi on niitä juttuja jotka jyrkemmissä kristinuskon tulkinnoissa tökkivät monelle (kuten minulle) toivottoman pahasti. Maailmahan on täynnä harmaan sävyjä eikä se ole suinkaan mitenkään mustavalkoinen. Asioitten ja ilmiöitten näkeminen järkiään joko ehdottomasti hyvinä tai pahoina johtaa kieroon, denialistiseen maailmankuvaan.Uskovaa sopii moittia, jos hän on jyrkempi kuin Kristus. Mutta jos uskova on niin sanotusti samaa mieltä Jeesuksen kanssa ja niin uskoo kuin Jeesus sanoo, ei pitäisi olla moitittavaa.
Vielä kerran:Kristus sanoikin, että joka ei Hänen kanssaan kokoa, se hajottaa. Ja joka ei ole Hänen kanssaan on Häntä vastaan.
Jeesus ei jättänyt siinä kohtaa mitään kolmansia teitä, kukaan ei voi väittää olevansa vaan ns. puolueeton ja kantaa ottamaton.totuusfriikki7678 kirjoitti:
Uskovaa sopii moittia, jos hän on jyrkempi kuin Kristus. Mutta jos uskova on niin sanotusti samaa mieltä Jeesuksen kanssa ja niin uskoo kuin Jeesus sanoo, ei pitäisi olla moitittavaa.
Vielä kerran:Kristus sanoikin, että joka ei Hänen kanssaan kokoa, se hajottaa. Ja joka ei ole Hänen kanssaan on Häntä vastaan.
Jeesus ei jättänyt siinä kohtaa mitään kolmansia teitä, kukaan ei voi väittää olevansa vaan ns. puolueeton ja kantaa ottamaton.Aivan aivan. Ja tuo on yksi syy siihen, että en ole Jeesus-uskovainen dualisti eikä minusta sellaista koskaan tule.
Aivan aivan. Ja tuo on yksi syy siihen, että en ole Jeesus-uskovainen dualisti eikä minusta sellaista koskaan tule.
Repe. Milloin avaat korvasi? Pelastava usko annetaan ylhäältä.
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Kutsu on tarpeen. Uskoni mukaan maailmanlaajuinen kutsu alkaa, kun morsian on temmattu Karitsan häihin. Kutsu = kova aika.
Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.Jumalan kutsua todellakin ihminen tarvii, etsikonaikaa. Minäkin sellaisia olen elämäni aikana saanut.
Näetkö sinä Jyrki Ilmestyskirjan perusteella, että ajan lopulla olisi tulossa vielä maailmanlaaja suuri herätys? Ilmestyskirjassahan toisaalta ilmenee, että vitsauksista huolimatta ihmiset eivät taipuneet antamaan kunniaa Jumalalle. Mutta toisaalta on se kolmen enkelin sanoma luvussa 14, joka viitannee siihen, että maailmanlaajasti Jumalan sanansaattajat - uskovat ihmiset - julistavat sanaa ihmiskunnalle. Mutta kuinkahan moni sen mahtaa ottaa vastaan...RepeRuutikallo kirjoitti:
Aivan aivan. Ja tuo on yksi syy siihen, että en ole Jeesus-uskovainen dualisti eikä minusta sellaista koskaan tule.
Vapaa maa ja uskonnonvapaus kaikille annettu, niin teistille, agnostikolle kuin ateistille - ja panteistille. Jokainen tyylillään.
totuusfriikki7678 kirjoitti:
Jumalan kutsua todellakin ihminen tarvii, etsikonaikaa. Minäkin sellaisia olen elämäni aikana saanut.
Näetkö sinä Jyrki Ilmestyskirjan perusteella, että ajan lopulla olisi tulossa vielä maailmanlaaja suuri herätys? Ilmestyskirjassahan toisaalta ilmenee, että vitsauksista huolimatta ihmiset eivät taipuneet antamaan kunniaa Jumalalle. Mutta toisaalta on se kolmen enkelin sanoma luvussa 14, joka viitannee siihen, että maailmanlaajasti Jumalan sanansaattajat - uskovat ihmiset - julistavat sanaa ihmiskunnalle. Mutta kuinkahan moni sen mahtaa ottaa vastaan...Näen: Jumala korjaa satoa par'aikaa pakanamaissa. Niissä maissa Saatanalla on kiire tappaa ihmisiä ennen kuin he ehtivät kääntyä ja pelastua. Saatana käyttää mm. ISISIÄ.
https://www.google.fi/#tbm=vid&q=muslims turn to jesus
Uskon: Jälkikristillinen maailma eksyy edelleen, kunnes morsian temmataan ja alkaa vaivanaika, joka saa suuren määrän ihmisiä kääntymään ja pesemään vaatteensa. Heistä tulee marttyyreja. Heitä tullaan mestaamaan. Lopulta he virkoavat eloon ja hallitsevat kansoja Jeesuksen kanssa 1000 vuotta.
Ilm 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."
7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Opetusvideo. On vain yksi tie.
https://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAYKiitokset vastauksestasi, Jyrki.
Niin, Ilm.7:14 "Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."
Tämä Ilmestyskirjan kohta näyttäisi todellakin antavan tukea sille uskolle, että uskovien seurakunta olisi tosiaan temmattu/ylösotettu pois siitä suuresta ahdingosta taivaaseen turvaan. Ja sen jälkeen Jumalan vihan vitsaukset kohtaisivat maanpiiriä.- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Näen: Jumala korjaa satoa par'aikaa pakanamaissa. Niissä maissa Saatanalla on kiire tappaa ihmisiä ennen kuin he ehtivät kääntyä ja pelastua. Saatana käyttää mm. ISISIÄ.
https://www.google.fi/#tbm=vid&q=muslims turn to jesus
Uskon: Jälkikristillinen maailma eksyy edelleen, kunnes morsian temmataan ja alkaa vaivanaika, joka saa suuren määrän ihmisiä kääntymään ja pesemään vaatteensa. Heistä tulee marttyyreja. Heitä tullaan mestaamaan. Lopulta he virkoavat eloon ja hallitsevat kansoja Jeesuksen kanssa 1000 vuotta.
Ilm 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."
7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Opetusvideo. On vain yksi tie.
https://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAYKyllä olet pahasti harhassa ! Ei täältä ketään temmata, ennen Jeesuksen toista tulemista. Kaikki vaivanajat ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista, eikä Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen. Myöskin marttyyrit tulevat viimeisissä vainoissa, ennen Jeesuksen toista tulemista. Heitä pois peite silmiltäsi ja näe.
- Oulusta_kotoisin
Noh, kyllä, niitä trolleja löytyy runsaasti. Porukka alkaa uhkailla heti, jos kirjoitetaan venäjästä väärällä tavalla, eli siis huonosti. Lista on muuten voi olla aika pitkä. Monet ovat venäjän kansalaisia ja sillä tavalla näköjään maksavat ne omaa olemista tässä Suomessa. Eräs kaveri on vaatinut puhelinnumeroni, että voisi jutella kanssani. Ei onnistunut saada mitään. Asuu, jos uskoa sen facebook-profiilia Tampereella. On se kirjoittanut vielä semmoista, että sitä inhottaa, etten tue putleria. Toinen pelle wallu gorbachov (edelleenkin) ilmestyy IL-kommenteissa myös tykkää trollauksen harrastamisesta. Sen mielestä putler on jumala ja kaikki ovat eri mieltä on tapettava. Noh kaveri näköjään maksaa sillä tavalla sen olemista Suomessa. Siinä oli vielä joku Stas HokkO(a)nen. Tämä kaveri tykkää uhkailemisesta myös.
Onhan myös Supo, joka tietää niistä kavereista paljon enemmän kuin minä.
Mutta hyvä, että ne itse ns tulevat "kaapista ulos".
Muistahan, aihen aloittaja: Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa ;)"Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa."
Tuon vahvistaa itse orava :D
https://www.youtube.com/watch?v=mKKrz6bwIEg&feature=youtu.be&t=55s
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77881EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101828Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684