Kiinnostaisi tietää miten on käytössä kestäneet nuo pienimmät ja halvimmat pikkuautot, VW Up! ja kumppanit, Toyota Aygo ja kumppanit, Renault Twingo, Ford Ka, Suzuki Alto ja mitä niitä nyt vielä onkaan.
Käyttökokemuksia cityautoista, kestävyys?
15
60
Vastaukset
- Silmäänkus
Ei kestä. Osta sinäkin ja pääset kusetettujen joukoon!
- kestävyysgalluppi
Mikä noista, vuosimalli ja kilometrit?
- kestävyysgalluppi
Bump. Anyone?
- Heppoisetosat
Ainakin Aygossa vaihteisto- ja kytkinmurheita.
Miten lie nykyautoissa, minä toisaalta ihmettelen ainakin vanhoissa pikkuautoissa sitä, että miten joku on niistä saanut kytkimen hajalle? En minä saa mistään autosta kytkintä hajalle.
Vedättävätköhän isolla vaihteella kävelyvauhtia vai mistä lienee kyse?- fghgfhgfhfgh
Aygossa ei sitten muuta pohjassa kuin pohjamaali kun täälläkin on tarkoitus pitää rippikouluikään kuin muualla Euroopassa.Kestävät sen 150000 ja sen jälkeen voi äkkiromahdus tulla tekniikassa.Jarruissa myös säästetty ja hantaakeja voi jäädä käteen.
- pommeja
Ostan ennen vuosilipun, kuin noita riesaksi!
Mikäs pikkuautosta sen enempää pommia tekee kuin saman valmistajan isommat mallit? Jos laatu on huono, automerkin laatu on silloin huono eikä vain pienen mallin.
- no_siksi
M1978 kirjoitti:
Mikäs pikkuautosta sen enempää pommia tekee kuin saman valmistajan isommat mallit? Jos laatu on huono, automerkin laatu on silloin huono eikä vain pienen mallin.
Se on se hinta. Jos pieni auto maksaisi melkein saman, kuin isompi, kävisi kauppa paljon huonommin. Siksi pieni auto tehdään usein paljon halvemmalla paljon vähäisempään käyttöön.
- Kestävyysgalluppi
no_siksi kirjoitti:
Se on se hinta. Jos pieni auto maksaisi melkein saman, kuin isompi, kävisi kauppa paljon huonommin. Siksi pieni auto tehdään usein paljon halvemmalla paljon vähäisempään käyttöön.
Sitä minä juuri arvelinkin että nämä pienimmät ja halvimmat cityautot on varmaan tehty aika halvalla ja kestävyyteen tai osien mitoitukseen rasitusten kannalta ei välttämättä ole panostettu samalla lailla kuin isommissa malleissa.
no_siksi kirjoitti:
Se on se hinta. Jos pieni auto maksaisi melkein saman, kuin isompi, kävisi kauppa paljon huonommin. Siksi pieni auto tehdään usein paljon halvemmalla paljon vähäisempään käyttöön.
Ei ne hintaerot muualla samanlaisia ole kuin suomessa. Kyllä ne viat tahtoo kasaantua niihin isompiin perhemalleihin tyyppivikaisissa automerkeissä.
- 58525454
raaka voima repii vetarit solmuun
- kynttilät_vetarina
Niinpä, tuossa on esim. muutama vetoakseli punaiseksi maalattuna 10.000km ajon jälkeen:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/61dDiXL1QXL._SY355_.jpg
Poorit kulahtaneet ihan sileäksi ja akseli vääntynyt kierteille. On ne kolmisylinteriset 1,0 vaparit uskomattoman voimakkaita!
- Teknari
Kyllä kestävät,jos et revittele.Muistat huoltaa,niin ei ongelmia.
- auto.vai.helistin
Ka on onneton helistin ja onkin saavuttanut lukuisia katsastustilaston jumbosijoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437