Tärkeämmästä - ja päivänpolitiikastakin

Kun edellisellä avauksellani puhuin ensiksi päivänpolitiikasta, sen sanottiin olleen vain pakkopullaa päästäkseni sitten puhumaan itsestäni. Teen nyt toisinpäin. Aloitan itsestäni, eli lupaukseni mukaan kerron hieman jälkijättöisistä 80-vuotispäivistäni, jotka pidin lauantain 22.08. läheisilleni:

Mustion Linna, Svartå Slott oli juhlapaikkana. Keskeinen paikka tilaisuudelle, johon osanottajia tuli Turusta, Salosta, Karjaalta ja Helsingistä. Vinkin paikasta sain pojaltani, joka on käyttänyt siellä mm. firmansa ulkomaisia vieraita. Mustion Linna on Suomen vanhimpia ja hienoimpia kartanoita, ollut saman suvun hallussa jo 1700-luvulta. Netistä löydätte tietoja paikan historiasta ja nykyisyydestä. Tässä respasta saamani alueen kartta:

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11907182_10153594408679182_5080871993403712745_n.jpg?oh=8b0ad6a88bbe0dc5cfb2c439c9db8ba9&oe=563976ED

Synttärieni osanottajia oli 11 aikuista ja 4 lasta. Päivällisen nautimme Ravintola Linnankrouvissa. Ennalta tilattu ruokalista oli seuraava:

Kylmäsavustettua haukea, pikkelöityä kurkkua ja mallasta
Kotimaista härän sisäfilettä, kateenkorvaa, kesäkaalia ja varhaisperunaa
Valkosuklaata, mustikkaa ja vadelmaa
Juomat valitaan paikan päällä.
Illallisen jälkeen kakkukahvit sekä mahdollisesti avec.
Kuohujuomalla toki aloitimme, lapsille oli omat ”kuoharinsa”. Kahdelle pienimmälle lapsenlapsenlapselleni oli myös oma ruokalistansa.

Osa meistä jäi vielä istumaan iltaa terassille. Ystävättäreni kanssa myös yövyimme siellä Hotelli Edelfeltissa. Aamiaisen jälkeen vielä viipyilimme ihanassa rantapuistomaisemassa ennen kuin ajelimme kotiini.

Alla linkkejä muutamiin kuviini, joista en voi näyttää parhaita (esim. päivällispöydästämme), kun ei ole sopivaa tuoda tänne kuvia sivullisista:

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfl1/v/t1.0-9/11951942_10153594408559182_8283855544652421001_n.jpg?oh=2a166f8b04df9b8deb14d2bfef9ac141&oe=56842EBC
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11933486_10153594408609182_4652056377245013033_n.jpg?oh=28dd1e0840a04515d1e6b6f10090302d&oe=567AA862
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11781684_10153594408764182_6711436087632326606_n.jpg?oh=1eff241e7f20d94191c52cd91881f8e0&oe=5671BA9C
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11887955_10153594408989182_1256951577278409635_n.jpg?oh=1591fbf4e76473856fd504c56b9b4b78&oe=56783024
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/11949322_10153594409124182_2598795470306344170_n.jpg?oh=0701a5199ef8b92677e1081ec40cd586&oe=567637BA
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11217956_10153594408919182_1188721800128525291_n.jpg?oh=d408b2b825e4608b2c4dcacc4e382da6&oe=56392E94
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11887961_10153594409164182_6652738966202630048_n.jpg?oh=44bdec7d8d4655668ae79cc6c8f99d9d&oe=56825EF4

Joo, melkoisen taipaleen on kulkenut Rautavaaran äpärä, kun tuollaisessa paikassa nyt synttäreitään vietti. Juhla ei ollut ihan halpa, mutta oli hintansa arvoinen.

Lopuksi sitä pakkopullaa: Yhteiskuntasopimusta ei syntynyt. Niin epäilinkin käyvän, vaikka toista toivoin. Nyt hallitus pääsee näyttämään, miten se saa velkaantumisemme pienenemään, työllisyytemme paranemaan, suomalaisen työn tulokset paremmin kaupaksi maailmalla jne. Eli että alettaisiin päästä ahdingosta, joka alkoi toisen kepujohtoisen hallituksen aikana. Sipiläkin joutuu nyt myös tekemään jotakin, eikä vain vatuloimaan ja iteroimaan.

Käyköhän vielä yhtä huonosti muissakin edellisessä avauksessani esille ottamissani avoimissa kysymyksissä? Niin luulen käyvän. Kestääköhän siinä menossa kepun ja persujen kannatus? Pysyvätkö persut koossa? Ja pysyyköhän politiikassa untuvikoksi osoittautunut Sipilä pallillaan? Mielenkiintoista seurata!

26

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PoikasiSiivellä

”Vinkin paikasta sain pojaltani, joka on käyttänyt siellä mm. firmansa ulkomaisia vieraita”.
      Sisu-mies isälleen juhlapaikan järjesti. Porvari poika varmaan maksoi viulutkin.

• Tapana on, että päivänsankari maksaa juhlansa kulut. Minun juhlieni kuluja ei tarvitse muiden maksaa.

Kyllä ne kulut ihan hyvän etelän matkan hinta olivat, mutta jälleen olen taas suunnittelemassa uutta myöhäissyksyn tai talven matkaa jonnekin lämpimään, jossa on mielenkiintoista nähtävää ja koettavaa.

• kapi_ kirjoitti:

Tapana on, että päivänsankari maksaa juhlansa kulut. Minun juhlieni kuluja ei tarvitse muiden maksaa.

Kyllä ne kulut ihan hyvän etelän matkan hinta olivat, mutta jälleen olen taas suunnittelemassa uutta myöhäissyksyn tai talven matkaa jonnekin lämpimään, jossa on mielenkiintoista nähtävää ja koettavaa.

Minkä kuun lapsi mahdat olla? Jos olet syntynyt elokuussa, niin se ehkä selittää osan siitä, miksi olemme joissakin - tai ehkä jopa useimmissa - asioissa samalla kannalla. Kyllähän sinussa on myös aika paljon meidän Leijonien luonteenpiirteitä. Eli niitähän ovat älykkyys, johtajuus, muiden ihailemaksi joutuminen ja niiden kääntöpuolena taipumus itsekkyyteen, jopa narsistisuuteen.

• kapo_vaari
        Mielipidepankki kirjoitti:

Minkä kuun lapsi mahdat olla? Jos olet syntynyt elokuussa, niin se ehkä selittää osan siitä, miksi olemme joissakin - tai ehkä jopa useimmissa - asioissa samalla kannalla. Kyllähän sinussa on myös aika paljon meidän Leijonien luonteenpiirteitä. Eli niitähän ovat älykkyys, johtajuus, muiden ihailemaksi joutuminen ja niiden kääntöpuolena taipumus itsekkyyteen, jopa narsistisuuteen.

Minä aina hieman "profiloin" kirjoittajia, että kuka siellä voisi olla asialla.
        Tuo vahvistaa aikaisempaa käsitystäni, että olet nainen (niille on tärkeitä horoskooppimerkit)
        Voit olla itse Ritva Sontatunkio! ? :))

• MPPlle
        Mielipidepankki kirjoitti:

"...älykkyys, johtajuus, muiden ihailemaksi joutuminen ja niiden kääntöpuolena taipumus itsekkyyteen, jopa narsistisuuteen."

Sen verran joutuu tarkentamaan, että teidän molempien kohdalla osaksenne on jäänyt vain tuo kääntöpuoli.

• Kaapovaari
        kapo_vaari kirjoitti:

Minä aina hieman "profiloin" kirjoittajia, että kuka siellä voisi olla asialla.
        Tuo vahvistaa aikaisempaa käsitystäni, että olet nainen (niille on tärkeitä horoskooppimerkit)
        Voit olla itse Ritva Sontatunkio! ? :))

Nainen tai naisellinen mies, mene ja tiedä.

• Mielipidepankki kirjoitti:

Heh heh! Heinäkuun lapsi minä olen, syntynyt 01.07., profiilini kuvista viimeinen on 80-vuotispäivältäni Kroatian Dubrovnikista. Rapu siis olen tähtimerkiltäni. Mutta en silti kulje ravun lailla takaperin, pyrkien jonnekin taaksepäin. Enhän ole kepulainen.

Ja kyllä noita mainitsemiasi luonteenpiirteitä on kertynyt tälle ravullekin. Ainakin täällä olen saanut osakseni myös ihailua - sellaiseksi tietysti on ymmärrettävä puheet noilta, jotka yleensäkin puhuvat aina tarkoittamalleen päinvastaista. Johtajaksi en ole nikilläni ilmoittautunut kuten tuo eräs, jonka johtajuus lienee vain sairaan pään tuottamaa harhaa, kuten unelmansa olla minun HV:ni ja kepua lähellä;))

• H-linnasta
      • Taidan saada Sinulta jo toiset onnittelut? Oikein mukavaa, sillä olivathan nämä jo toiset 80-vuotispäivänikin. Ensimmäisiä vietin varsinaisen syntymäpäiväni aikaan Kroatian Dubrovnikissa, jonne lähdin karkuun. Ei auttanut, vuodet tulivat täyteen sielläkin. Joten nyt pidin synttärini läheisilleni. Oikein kivat juhlat olivat, ja juhlapaikka oli korkeiden vuosieni mukainen, pari sataa vuotta minua vanhempikin:))

• JombenrakasHVkapt

Vähän käy surku kun näytät noin pohjattoman onnettomalta noissa kuvissasi. Dynaamisuus ja elämänilo loistavat täydellisellä poissaolollaan.
      Liha ja mieli ovat hapoilla koko ajan. Siihen ei Väyrynen tai muut Keskustan ihmiset voi auttaa vaikka haluaisivatkin.

• Sipilän imago alkaa vähin erin karista. Hän on hakannut jo kahdesti päätää seinään laihoin tuloksin. Ei siinä paljon lohduta se, että kannatti kuitenkin yrittää. Ja enpä tiedä, että kannattiko edes, kun siinä on vaarana asenteiden kärjistyminen tästä edelleen.

Varsin omituinen veto oli ilmoittaa, että leikkauksista ja veronkrotuksista pyritään luopumaan, vaikka niillä vasta muutama päivä edellä vielä uhattiin. Tämä vaan osoittaa, että hallitus tosiaan pyrki kiristämään ja uhkailemaan sopimuspuolia, vaikka toista väitti. Tällainen tuskin antaa kovin mairittelevaa kuvaa hallituksen politikaan ennustettavuudesta.

Taloustilanne on muuttumassa entistäkin kehnommaksi. Syynä eivät ole hallituksen toimet eikä toimettomuus. Ulkoiset tekijät menevät huonompaan suuntaan eli Kiinan talous on alkanut sakata kuten osasin odottaa jo alkuvuodesta niin käyvän. Sillä voi olla Suomenkin talouteen vähintään suuria välillisiä vaikutuksia, jos ollaan menossa globaalisti päin prinkkalaa.

Kaiken uhallakin minusta tuntuu, että nyt pitäisi kuitenkin suunnata katse kohden tulevaa. Jos nimittäin talous alkaa yksiä pahasti joka puolella maailmaa, siitä tulee paljon konkursseja ja masentuneisuutta. Voittajat tulevat niistä, jotka näkevät lamojen yli ja varustautuvat uuteen nousukauteen hyvissä ajoin. Sen vuoksi voisi velkatilanteesta huolimatta olla viisasta satsata tulevaisuuteen koulutusta ja tutkimusta lisäämällä ja panemalla infrastruktuuria ehommaksi. Tällainen elvytys pitäisi kuitenkin ihmisiä työn siivussa kiinni ja velkarahahan on nyt ilmaista ja pitkiin lainasopimuksiin lienee lainoittajilla halua.

Olen ollut näitä eläkeikien laskemisia vastaan tässä ajassa, kun on työttömyyttä ihan tarpeeksi. Nyt kuitenkin tulee mieleen, että pitäisikön meidän suurten ikäluokkien porukka panna taas töihin ja nostamaan Suomea ylös niin kuin ennen vanhaan, kun näistä nuoremmista ei siihen oikein ole.

• MPPlle

"pitäisikön meidän suurten ikäluokkien porukka panna taas töihin ja nostamaan Suomea ylös niin kuin ennen vanhaan, kun näistä nuoremmista ei siihen oikein ole."

Hohhohohooooo

Loiseläjä laukoo taas.

Koko ikänsä muiden kustantamana elänyt MPP on osaltaan ollut aikaansaamassa sitä turhaa byrokraattista taakkaa joka on yksi syy kansakuntamme talouden heikkouteen.

• Kaikesta politiikan osalta sanomastasi olen jokseenkin samaa mieltä kanssasi. Erityisen varauksettomasti tästä:

>>Varsin omituinen veto oli ilmoittaa, että leikkauksista ja veronkrotuksista pyritään luopumaan, vaikka niillä vasta muutama päivä edellä vielä uhattiin. Tämä vaan osoittaa, että hallitus tosiaan pyrki kiristämään ja uhkailemaan sopimuspuolia, vaikka toista väitti. Tällainen tuskin antaa kovin mairittelevaa kuvaa hallituksen politikaan ennustettavuudesta.<<

Olikohan se yritys yhteiskuntasopimukseen pelkkää bluffia? Niin ainakin on arveltu, mm. tässä:

http://www.iltalehti.fi/talous/2015082120213362_ta.shtml

Mutta tähän ajatukseesi en yhdy:

>>Nyt kuitenkin tulee mieleen, että pitäisikön meidän suurten ikäluokkien porukka panna taas töihin ja nostamaan Suomea ylös niin kuin ennen vanhaan, kun näistä nuoremmista ei siihen oikein ole.<<

Minä ainakin olen jo osuuteni tehnyt. Rautavaaran syrjäseuduilta tänne Stadin humuun 16-vuotiaana tultuani siitä saakka työlläni itseäni elätin, jo ennen sotaväki-ikääni Lapin suurilla savotoillakin, sitten fyysisesti kevyemmissä hommissa. Ja vaikka olen jo tullut eläkeläisenä kalliiksi valtiolle ja kohta Valiollekin, käteni ei vapise nostaessani eläkkeitäni, joilla voin reissata maailmalla ja myös pitää tuollaisia juhlia läheisilleni.

• kapi_ kirjoitti:

Kaikesta politiikan osalta sanomastasi olen jokseenkin samaa mieltä kanssasi. Erityisen varauksettomasti tästä:

>>Varsin omituinen veto oli ilmoittaa, että leikkauksista ja veronkrotuksista pyritään luopumaan, vaikka niillä vasta muutama päivä edellä vielä uhattiin. Tämä vaan osoittaa, että hallitus tosiaan pyrki kiristämään ja uhkailemaan sopimuspuolia, vaikka toista väitti. Tällainen tuskin antaa kovin mairittelevaa kuvaa hallituksen politikaan ennustettavuudesta.<<

Olikohan se yritys yhteiskuntasopimukseen pelkkää bluffia? Niin ainakin on arveltu, mm. tässä:

http://www.iltalehti.fi/talous/2015082120213362_ta.shtml

Mutta tähän ajatukseesi en yhdy:

>>Nyt kuitenkin tulee mieleen, että pitäisikön meidän suurten ikäluokkien porukka panna taas töihin ja nostamaan Suomea ylös niin kuin ennen vanhaan, kun näistä nuoremmista ei siihen oikein ole.<<

Minä ainakin olen jo osuuteni tehnyt. Rautavaaran syrjäseuduilta tänne Stadin humuun 16-vuotiaana tultuani siitä saakka työlläni itseäni elätin, jo ennen sotaväki-ikääni Lapin suurilla savotoillakin, sitten fyysisesti kevyemmissä hommissa. Ja vaikka olen jo tullut eläkeläisenä kalliiksi valtiolle ja kohta Valiollekin, käteni ei vapise nostaessani eläkkeitäni, joilla voin reissata maailmalla ja myös pitää tuollaisia juhlia läheisilleni.

Ei ollut bluffia, vaan toivotuin laatikko Sipilän prosessikaaviossa. Tuollaiset kaaviot eivät nimestään huolimatta ole insinööritiedettä, vaan yhteiskuntatieteissä ja niihin liittyvissä käytännöissä yleisesti käytetty havaintomallinne tähän tyyliin:

https://confluence.csc.fi/download/attachments/8127562/ongelman_kasittely_JIRA_1.1.jpg?version=2&modificationDate=1317213358279&api=v2

http://docs.jhs-suositukset.fi/jhs-suositukset/JHS152/Pictures/100000000000041D000003AE259F3B6E.jpg

Esimerkkikuvani eivät liity aiheeseen, mutta ovat melko havainnollisia. Nyt siis edetään vastauksen "EI" kautta toista ja pitempää reittiä samaan päämäärään kuin tuossa ylemmän linkin kuvassa. Mikä se on, oli varmasti merkitty Sipilän kaavioon jo ennalta, mutta sitä ei paljastettu medialla ja kansalaisille vielä.

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Ei ollut bluffia, vaan toivotuin laatikko Sipilän prosessikaaviossa. Tuollaiset kaaviot eivät nimestään huolimatta ole insinööritiedettä, vaan yhteiskuntatieteissä ja niihin liittyvissä käytännöissä yleisesti käytetty havaintomallinne tähän tyyliin:

https://confluence.csc.fi/download/attachments/8127562/ongelman_kasittely_JIRA_1.1.jpg?version=2&modificationDate=1317213358279&api=v2

http://docs.jhs-suositukset.fi/jhs-suositukset/JHS152/Pictures/100000000000041D000003AE259F3B6E.jpg

Esimerkkikuvani eivät liity aiheeseen, mutta ovat melko havainnollisia. Nyt siis edetään vastauksen "EI" kautta toista ja pitempää reittiä samaan päämäärään kuin tuossa ylemmän linkin kuvassa. Mikä se on, oli varmasti merkitty Sipilän kaavioon jo ennalta, mutta sitä ei paljastettu medialla ja kansalaisille vielä.

Jasså. Ai, että tuollaisia prosessikaavioita Sipilä käyttää yhteiskuntasopimustakin värkätessään. Minulle noista kaavioista ei tule selville muuta kuin se, että paljon vaatii työtä ja varsinkin aikaa, jos noita reittejä noudattaen aikoo jotakin valmiiksi saada.

No, Sipilällähän on se kakkara; ehkä hän sillä pystyy nopeuttamaan prosessia. Luulen kyllä, että sittenkään ei riitä se vajaat neljä vuotta, jotka Sipilällä näillä näkymin vielä on aikaa.

Ymmärrän hyvin, että Sipilä ei paljasta sitä reittiä. Kun ei tiedä sitä itsekään, sillä eihän se sittenkään ole vain hänen vallassaan. Vitsailuksi kai tuon sanomasi tarkoitat, sillä ethän liian hyväuskoinen ole, vaikka oletkin kai kepuun päin kallellaan.

• Pystyyn_kuollut
        kapi_ kirjoitti:

Jasså. Ai, että tuollaisia prosessikaavioita Sipilä käyttää yhteiskuntasopimustakin värkätessään. Minulle noista kaavioista ei tule selville muuta kuin se, että paljon vaatii työtä ja varsinkin aikaa, jos noita reittejä noudattaen aikoo jotakin valmiiksi saada.

No, Sipilällähän on se kakkara; ehkä hän sillä pystyy nopeuttamaan prosessia. Luulen kyllä, että sittenkään ei riitä se vajaat neljä vuotta, jotka Sipilällä näillä näkymin vielä on aikaa.

Ymmärrän hyvin, että Sipilä ei paljasta sitä reittiä. Kun ei tiedä sitä itsekään, sillä eihän se sittenkään ole vain hänen vallassaan. Vitsailuksi kai tuon sanomasi tarkoitat, sillä ethän liian hyväuskoinen ole, vaikka oletkin kai kepuun päin kallellaan.

Kyllä tuollaisia reittipiirroksia eri vaihtoehdoille sen mukaan, mikä on toteutettavissa ja mikä ei, on käytetty yhteiskunnallisessa päätöksenteossa jo vuosikymmeniä. Ne piirretään tietysti etukäteen, muutenhan niistä ei olisi mitään hyötyä.

• kapi_ kirjoitti:

Kyllä tuollaisia reittipiirroksia eri vaihtoehdoille sen mukaan, mikä on toteutettavissa ja mikä ei, on käytetty yhteiskunnallisessa päätöksenteossa jo vuosikymmeniä. Ne piirretään tietysti etukäteen, muutenhan niistä ei olisi mitään hyötyä.

• Muutama asiallinen vastine on tullut, ja niihin olen pyrkinyt vastailemaan. En jää nyt päivystämään mahdollisesti tulevien asiallistenkaan vastineiden vuoksi niihin vastatakseni. Kun tällainen kesä vielä jatkuu tällä Suomen eteläisellä palmurannikolla, lähden tästä pyöräilemään tarkoituksenani tehdä ainakin 15 km:n lenkki Vantaan rantoja seuraten. Ja iltanikin ratoksi minulla on muuta. Mm. pojanpojaltani synttärilahjaksi saamani todella mielenkiintoinen historian kirja.

Mutta eihän minun poissaoloni estä ainakaan tuota erästä ”näkemästä” minua täällä. Monessa näkyy minut tänäänkin nähneen. Ja kun katselin enemmän palstaa taaksepäin, näin, että joka päivä hän on minut täällä ”nähnyt”, jopa silloinkin, kun olin viettämässä noita synttäreitäni! No, ehkä minä kesken päivällistä täällä pistäydyin, alkuruoan ja pääruoan välissä;))

Pitkämäki ja Ruuskanen pääsivät sentään keihäsfinaaliin, vaikka eivät kovin vakuuttaneetkaan. Santahaminan urheilukomppanian kersantti Mannio ei päässyt. Ei ole urheilukomppanian aliupseerien taso enää sellainen kuin oli joskus ennen. Kersantti Tapio Kantanen toi Münchenin olympialaisista v. 1972 sentään pronssimitalin estejuoksusta.

Järjestimme Tapsalle tulojuhlan kerhollamme ja minä silloisena puheenjohtajana lausuin hänelle onnittelumme ja ojensin kerhomme lahjan. Silloin Tapsa kysyi: ”Miksi sinä et ollut vastassa lentokentällä, kuten poikasi oli?”. Poikani - tuo nykyinen ”Sisu-mies” - juoksi nimittäin silloin Viipurin urheilijoiden junioreissa, ihan edustusjoukkueessa, ja sehän oli myös Tapsan seura.

• Kovinpa turhamaisia näkyvät olleen kaikki entisajan aliupseerit. ;-)

• Kovinpa turhamaisia näkyvät olleen kaikki entisajan aliupseerit. ;-)

• Illan lopuksi vielä lisäys synttärijuhlapaikkani Mustion Linnan historiaan. Tähänastisesta historiasta kerrottaessa todetaan, että siellä on vierailleet (ilmeisesti yöpyneetkin) mm. kuningas Kustaa III sekä tsaarit Aleksanteri I ja Aleksanteri II, Jean Sibelius ja Louis Sparre:

http://www.visitraseborg.com/fi/nahtavyydet/mustion-linna
      http://www.mustionlinna.fi/fi/museo-a-puisto/museo-a-puisto/mustion-linnan-historia

Nyt Mustion Linnan historian esittelyissä täytyy kertoa, että siellä on juhlinut ja yöpynyt myös Kapi. Kyllä kai Kapin täytyy olla vähintään noihin edellä mainittuihin verrattava suuruus. Enemmän tällä palstalla puhutaan Kapista kuin noista muista. Eikä voine olla tätä arvovaltaisempaa foorumia, kun täällä pystytään asiantuntevasti arvioimaan lähes kaikkia asioita, kuten esim. sitä, mitkä toiminnot ja tehtävät ovat tärkeimpiä ja arvostetuimpia työelämässäkin, eritoten puolustusvoimissa;))

Näissä mukavissa tunnelmissa on kiva toivotella Hyvää Yötä!

• Surkuhupaisaa

Tulithan vielä naamallasikin esiin. Huvittaviahan nuo olivatkin nuo puskasta heittelemäsi "viisaat" viestit.

• HuHuuHuHuu

Hohhohhohooooo

Mustion Linnaan tunnetaan kummituksistaan. Kyllä sinua voi paremmin aaveisiin kuin kuninkaallisiin verrata. Heikkohermoisimmat säikkyy noin ruman ilmestyksen nähdessään.

• Tein tämän avaukseni melkoisella sarkasmilla. Asetin tässä asiat tärkeysjärjestykseen sen perusteella, millainen se avauksilleni vastanneiden enemmistön mielestä ilmeisesti on. Silti muutama vastaaja on lipsahtanut puhumaan toisarvoisista asioista;)) No, niihin olen vastaillut.

Mutta en toki voi jättää huomiotta niitäkään, jotka ovat pysyneet asioiden tärkeysjärjestyksessä. Ehdottomasti minun täytyy huomioida tuo, joka jatkuvasti etsii kaivattuaan puskista, kun itse ei voi niistä koskaan poistua - syistä, jotka ymmärrämme - ja kun se kaivattu ei ole siellä puskissa, hänen silmänsä kääntyvät nurin niin, että hän alkaa nähdä niillä silmiensä takaa.

Tuo kiihkein kaipailijani, rakkaaksenikin tyrkyttäytyvä näkyy olevan huolissaan minusta siksi, kun noissa esittämissäni kuvissa minulla sattuu olemaan 80-vuotiaan arvolle sopiva vakava ilme. Voin vakuuttaa, että huolensa on aiheeton, eli don't worry be happy! Vakuudeksi laitan vielä yhden kuvan, jossa ilmeeni on iloisempi ja iloinen näkyy olevan vierustoverinikin:

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/v/t1.0-9/11951900_10153597203059182_6562055257549705132_n.jpg?oh=06840034738045161f0a9ba92422911a&oe=566FE92A

Nyt avaukseni on puoleltani loppuun käsitelty. Näkemiin!

• Terveiset_täältä

Nurmeksesta. Kyllä sinä olet yksi pölvästi tuon luulottelusi ja herkkänahkaisuutesi kanssa, todellinen neiti. Ensin esittelee olemattomia yksityisasioitaan ja sitten raivoaa?!

Kas kun ei henkiystäväksesi mainostamasi Tellervo osallistunut mahtaville juhlillesi.

• Rantapyssynmies

Onko entisellä puskajussilla nyt mukavaa olla taas puskassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      7715
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5758
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      79
      3268
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2863
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1668
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1580
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      322
      1293
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1159
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1061
    Aihe