Suosin vain oikeasti suomalaisia tuotteita

suosisinäkin

Aina kun ostan vaikka porkkanoita tai tomaatteja, varmistan että niitä ei ole valmistettu missään hurrikylässä.

17

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nurkan-takuisia

Sama juttu. En koskaan osta ulkomaisia banaaneja, appelsiineja, sitruunoita, viinirypäleitä, kiiviä, persimonia enkä granaattiomenoita. Joku tolkku pitää olla!

• babaneras

Ostatko kotimaisia banaaneja?

• Miksi? Eikö kotimaiset maataloustuotteet sinulle kelpaa?
      Vai etkö ymmärrä mitä porkkanat ja tomaatit puhuvat?

• Fennot eivät ole isänmaallisia. He eivät halua ostaa suomalalaisia tuotteita, he tukevat mieluummin virolaisia varustamoja kuin suomalaisia. He haluavat että Suomella menee huonosti, jotta sitten voivat syyttää siitä suomenruotsalaisia tai ruotsin kileen myönteisesti suhtautuvia suomenkielisiä (sellaisia kuin minä).

• ahvennainen kirjoitti:

Fennot eivät ole isänmaallisia. He eivät halua ostaa suomalalaisia tuotteita, he tukevat mieluummin virolaisia varustamoja kuin suomalaisia. He haluavat että Suomella menee huonosti, jotta sitten voivat syyttää siitä suomenruotsalaisia tai ruotsin kileen myönteisesti suhtautuvia suomenkielisiä (sellaisia kuin minä).

Juuri niin, ja heistä on myös isänmaallisempaa maata kotona Suomessa nostamassa työttömyyskorvausta y.m. yhteiskunnan tukia kuin lähteä naapurimaahan tekemään duunia ja tienaamaan rahaa.

• Mikä siinä on isänmaallista että kieltäytyy ostamasta kotimaisia vihanneksia?

• vastakysymys
        Ankdam kirjoitti:

Mikä siinä on isänmaallista että kieltäytyy ostamasta kotimaisia vihanneksia?

Mikä siinä on väärin, että aitosuomalainen kehottaa ostamaan aitosuomalaisten tuotteita?

• Näinhän

Aivan, suurin liike korjata kauppatasetta on ostaa suomalaista. Hyllyt pursuaa ulkomailta tuotuja elintarvikkeita, aivan samoja mitä kotimaakin tuottaa ja valmistaa, järjetöntä ostaa ulkolaista.

Tavisihmisen suurin mahdollisuus vaikuttaa kauppataseeseen vastuullisesti on valita suomalaista.

• joonröyhkeet
        ahvennainen kirjoitti:

Fennot eivät ole isänmaallisia. He eivät halua ostaa suomalalaisia tuotteita, he tukevat mieluummin virolaisia varustamoja kuin suomalaisia. He haluavat että Suomella menee huonosti, jotta sitten voivat syyttää siitä suomenruotsalaisia tai ruotsin kileen myönteisesti suhtautuvia suomenkielisiä (sellaisia kuin minä).

Eli siis sinä olet oikeutettu saamaan tukea toisin kuin virolaiset jotka eivät suomen kieltä syrji.

• eiyhtäänmitään
        Ankdam kirjoitti:

Juuri niin, ja heistä on myös isänmaallisempaa maata kotona Suomessa nostamassa työttömyyskorvausta y.m. yhteiskunnan tukia kuin lähteä naapurimaahan tekemään duunia ja tienaamaan rahaa.

Mitä eroa on närpiöläisen tomaattitarhurin katovuotena saamassa 'korvauksessa' ja sossutuissa. Enemmistö tämän maan viennistä ja täten verotuloista tulee metsä ja metalliteollisuudesta, 99 prosenttia noiden alojen työntekijöistä on suomenkielisiä.

• fenno_x
        ahvennainen kirjoitti:

Juurihan todettiin, että halutaan ostaa suomalaista, pelkkä kotimaisuus ei riitä.

• Kaupunkilaisneffelle tiedoksi, porkkanoita ja tomaatteja viljellään / kasvatetaan niitä ei VALMISTETA!

Oi aikoja, oi tapoja!

• Mirrimurri

Minulla on aina ollut periaatteena, että en osta kuin suomalaisia tomaatteja (voi olla Närpiöstäkin, naurattaa vaan niiden kasvihuoneyrittäjien aksentti, mutta sama se), porkkanoita ja kurkkuja jne . En vaikka talvella kotimaisten tomaattien hinta on 5-7 e/kg. Nyt olen pakastanut kotimaisia tomaattisiivuja talvea varten. Lisäksi poimin aina itse marjat pensaistani (n. 70 kpl pensaita) ja metsästä mm. mustikoita. Pakastan myös pihlajanmarja- ja ruusunmarjamössöjä. Syön joka päivä noin 0,5-1 litraa marjoja, myös talvella. Olo on energinen ja herättää jopa kummastusta ehkä kateuttakin muissa. Kaura- ja ohrahiutale(luomu-)puuro kuuluu aamuisin ruokavalion. Ja rokki maistuu farkut jalassa. Säästyy myös rahaa, ja nyt lähdenkin Berliiniin taidetta katsomaan niillä rahoilla, Jep-jep.

• Alennustarjous

Minua kyllä alkaa ällöttää jo ihan kaikkien hurrrien aksentit, sinunkin. Näet muuten ihan turhaa vaivaa noilla marjoillasi. Otat vain tupla-annoksen kaikkien hurrien ikiomaa vitaplussaa, ja kyllä toimii!

• emme_luota

Ei yllätä. Netifenno on kaikkein epäisänmaallisin henkilö Suomessa. Hän on valmis vaikka myymään äitinsä Venäjälle päästäkseen ruotsinkielisistä eroon. Hänellä on totaalisen vääristynyt kuva Suomen historian kehityksestä. Jos sota tulisi, nettifenno pettäisi isänmaan ensimmäisten joukossa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      178
      10276
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3495
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3233
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2855
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      204
      2207
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2193
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2013
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1628
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1426
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1376
    Aihe