Suosin vain oikeasti suomalaisia tuotteita

suosisinäkin

Aina kun ostan vaikka porkkanoita tai tomaatteja, varmistan että niitä ei ole valmistettu missään hurrikylässä.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nurkan-takuisia

      Sama juttu. En koskaan osta ulkomaisia banaaneja, appelsiineja, sitruunoita, viinirypäleitä, kiiviä, persimonia enkä granaattiomenoita. Joku tolkku pitää olla!

      • babaneras

        Ostatko kotimaisia banaaneja?


    • Miksi? Eikö kotimaiset maataloustuotteet sinulle kelpaa?
      Vai etkö ymmärrä mitä porkkanat ja tomaatit puhuvat?

      • Fennot eivät ole isänmaallisia. He eivät halua ostaa suomalalaisia tuotteita, he tukevat mieluummin virolaisia varustamoja kuin suomalaisia. He haluavat että Suomella menee huonosti, jotta sitten voivat syyttää siitä suomenruotsalaisia tai ruotsin kileen myönteisesti suhtautuvia suomenkielisiä (sellaisia kuin minä).


      • ahvennainen kirjoitti:

        Fennot eivät ole isänmaallisia. He eivät halua ostaa suomalalaisia tuotteita, he tukevat mieluummin virolaisia varustamoja kuin suomalaisia. He haluavat että Suomella menee huonosti, jotta sitten voivat syyttää siitä suomenruotsalaisia tai ruotsin kileen myönteisesti suhtautuvia suomenkielisiä (sellaisia kuin minä).

        Juuri niin, ja heistä on myös isänmaallisempaa maata kotona Suomessa nostamassa työttömyyskorvausta y.m. yhteiskunnan tukia kuin lähteä naapurimaahan tekemään duunia ja tienaamaan rahaa.


      • Ankdam

        Mikä siinä on isänmaallista että kieltäytyy ostamasta kotimaisia vihanneksia?


      • vastakysymys
        Ankdam kirjoitti:

        Mikä siinä on isänmaallista että kieltäytyy ostamasta kotimaisia vihanneksia?

        Mikä siinä on väärin, että aitosuomalainen kehottaa ostamaan aitosuomalaisten tuotteita?


      • Näinhän

        Aivan, suurin liike korjata kauppatasetta on ostaa suomalaista. Hyllyt pursuaa ulkomailta tuotuja elintarvikkeita, aivan samoja mitä kotimaakin tuottaa ja valmistaa, järjetöntä ostaa ulkolaista.

        Tavisihmisen suurin mahdollisuus vaikuttaa kauppataseeseen vastuullisesti on valita suomalaista.


      • joonröyhkeet
        ahvennainen kirjoitti:

        Fennot eivät ole isänmaallisia. He eivät halua ostaa suomalalaisia tuotteita, he tukevat mieluummin virolaisia varustamoja kuin suomalaisia. He haluavat että Suomella menee huonosti, jotta sitten voivat syyttää siitä suomenruotsalaisia tai ruotsin kileen myönteisesti suhtautuvia suomenkielisiä (sellaisia kuin minä).

        Eli siis sinä olet oikeutettu saamaan tukea toisin kuin virolaiset jotka eivät suomen kieltä syrji.


      • eiyhtäänmitään
        Ankdam kirjoitti:

        Juuri niin, ja heistä on myös isänmaallisempaa maata kotona Suomessa nostamassa työttömyyskorvausta y.m. yhteiskunnan tukia kuin lähteä naapurimaahan tekemään duunia ja tienaamaan rahaa.

        Mitä eroa on närpiöläisen tomaattitarhurin katovuotena saamassa 'korvauksessa' ja sossutuissa. Enemmistö tämän maan viennistä ja täten verotuloista tulee metsä ja metalliteollisuudesta, 99 prosenttia noiden alojen työntekijöistä on suomenkielisiä.


      • fenno_x
        ahvennainen kirjoitti:

        Fennot eivät ole isänmaallisia. He eivät halua ostaa suomalalaisia tuotteita, he tukevat mieluummin virolaisia varustamoja kuin suomalaisia. He haluavat että Suomella menee huonosti, jotta sitten voivat syyttää siitä suomenruotsalaisia tai ruotsin kileen myönteisesti suhtautuvia suomenkielisiä (sellaisia kuin minä).

        Juurihan todettiin, että halutaan ostaa suomalaista, pelkkä kotimaisuus ei riitä.


    • Kaupunkilaisneffelle tiedoksi, porkkanoita ja tomaatteja viljellään / kasvatetaan niitä ei VALMISTETA!

      Oi aikoja, oi tapoja!

    • Mirrimurri

      Minulla on aina ollut periaatteena, että en osta kuin suomalaisia tomaatteja (voi olla Närpiöstäkin, naurattaa vaan niiden kasvihuoneyrittäjien aksentti, mutta sama se), porkkanoita ja kurkkuja jne . En vaikka talvella kotimaisten tomaattien hinta on 5-7 e/kg. Nyt olen pakastanut kotimaisia tomaattisiivuja talvea varten. Lisäksi poimin aina itse marjat pensaistani (n. 70 kpl pensaita) ja metsästä mm. mustikoita. Pakastan myös pihlajanmarja- ja ruusunmarjamössöjä. Syön joka päivä noin 0,5-1 litraa marjoja, myös talvella. Olo on energinen ja herättää jopa kummastusta ehkä kateuttakin muissa. Kaura- ja ohrahiutale(luomu-)puuro kuuluu aamuisin ruokavalion. Ja rokki maistuu farkut jalassa. Säästyy myös rahaa, ja nyt lähdenkin Berliiniin taidetta katsomaan niillä rahoilla, Jep-jep.

      • Alennustarjous

        Minua kyllä alkaa ällöttää jo ihan kaikkien hurrrien aksentit, sinunkin. Näet muuten ihan turhaa vaivaa noilla marjoillasi. Otat vain tupla-annoksen kaikkien hurrien ikiomaa vitaplussaa, ja kyllä toimii!


    • emme_luota

      Ei yllätä. Netifenno on kaikkein epäisänmaallisin henkilö Suomessa. Hän on valmis vaikka myymään äitinsä Venäjälle päästäkseen ruotsinkielisistä eroon. Hänellä on totaalisen vääristynyt kuva Suomen historian kehityksestä. Jos sota tulisi, nettifenno pettäisi isänmaan ensimmäisten joukossa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .

      Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      2030
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      159
      1965
    3. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

      on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
      Maanpuolustus
      37
      1700
    4. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      122
      1626
    5. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      93
      1463
    6. Kenen kanssa haluat rakastella??

      Siitä galluppia, vastatkaa vaan rohkeasti! SANNA! 😚😘, on aapeen vastaus. Ja se ei selittelyjä kaipaa! Mieheltä
      Ikävä
      49
      1211
    7. Mitä haluaisit sanoa ikäväsi kohteelle

      juuri nyt? Aloittaja: Olisit tarjonnut vaan!! 😛
      Ikävä
      73
      1195
    8. Olen koittanut

      Suhtautua sinuun joka päivä kuin keneenkä tahansa muuhun ihmiseen. Mutta kun jostain ihmisestä tulee tärkeä, hänestä väl
      Ikävä
      54
      999
    9. Hiljaisuus särkee sydämeni

      Mutta olen yhä olemassa. Enkö ansaitse totuutta. Emmekö me -sinä ja minä -ansaitse sitä. Emmekö olisi ansainneet yhden
      Ikävä
      65
      985
    10. Uskotko että kaivattusi

      tykkäisi ulkonäöstäsi?
      Ikävä
      81
      974
    Aihe