Näky - Pyhittäkää itsenne ...

sinettisormus1

Tämän aamuisessa näyssä; näin käden joka lasiselta lautaselta söi leivän paloja. Sitten kuulin äänen sanovan: - "Pyhittäkää itsenne, puolustakaa toisianne ja totuutta!"

Herra auta meitä näkemään sinun totuutesi, joka on sinun sanasi, auta meitä ymmärtämään sinun sanasi totuus, auta meitä olemaan hyvät lähimmäisillemme, ettemme toisiamme sortaisi, vaan jakaisimme sinulta tulevaa rakkautta. Ja opeta meitä niin, ettei mikään mene sinun totuutesi, sanasi edelle, ravitkoon se meitä ja tehköön meidät vahvoiksi, että pyhittyisimme sinun nimeesi, Jeesus Kristus, Herramme!
Aamen.

77

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1

      3.Mooseksen kirja:
      20:7 Pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

      • sinettisormus1

        Ensimmäinen Pietarin kirje 3
        1. Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2. kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
        3. Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4. vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5. Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6. niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.
        7. Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.
        8. Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.
        9. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
        10. Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
        11. kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.
        12. Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
        13. Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?
        14. Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
        15. vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16. pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
        17. Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
        18. Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.


      • tyryrt

        yrtyrt


      • tyrtr

        tyrtyr


    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

      • yututy

        utyuyt


      • 8ööllkk
        yututy kirjoitti:

        utyuyt

        iåpoiåo


    • sinettisormus1

      Evankeliumi Johanneksen mukaan 14
      1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
      2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
      3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
      4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
      5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
      6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
      8. Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
      9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
      12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
      13. ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
      14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
      15. Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
      16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
      18. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
      19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
      20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
      21. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
      22. Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
      23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
      24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      25. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
      26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
      27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
      28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
      29. Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
      30. En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
      31. Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."

    • sinettisormus1

      LAINAUS:
      Haluatko tulla pyhäksi
      Valmistautuessani kerran pitämään juhlien raamattutuntia yksi työtovereistani kysyi: "Mistä aiot puhua?" Vastasin: "Pyhityksestä." Hän sanoi: "Ihminen puhuu yleensä siitä, mistä hänellä on suurin puute." Ystäväni puolileikillinen sana on arkitodellisuutta, jonka varsinkin toiset, mutta joskus myös itse huomaamme. Puute tuntuu kipeältä. Haluamme olla parempia. Yritämme ja epäonnistumme. Tällöin on vaara harhautua niille poluille, joilla koko kristillisyys alkaa tuntua raskaalta.

      Luonnostaan emme ole pyhiä, vaan kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet (Room. 12). Edes uskovaisinakaan emme ole itsessämme tarpeeksi pyhiä. Kuitenkin Raamattu korostaa pyhitystä mm. näin: Ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa (Hebr. 12:14). Tämä on sekä teologinen että käytännöllinen asia, mutta mistä on kysymys?
      Uskova on Kristuksessa pyhä

      Käytännön pyhityksen lähtökohta on Kristuksen pyhittävä työ puolestamme. Ilman sitä ei kukaan voi kohdata kerran Jumalaa tulematta kadotetuksi.

      Raamattu sanoo: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi" (Hebr. 10:9). Kristus täytti kaikessa Jumalan tahdon. Hän täytti kaikki Jumalan pyhyyden vaatimukset. Täydellisen elämän lisäksi hän kuoli Jumalan tahdon mukaan. Siksi Raamattu sanoo: "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan" (Hebr. 10:10).

      Kristuksen kertakaikkinen uhri on pyhyytemme Jumalan edessä. Kristus otti vastattavakseen meidän lain täyttämättömyytemme. Kun Kristus oli ristillä, hän otti omakseen meidän saastaisimmat ajatuksemme, meidän murhaavimman vihamme, ahneutemme, kunnianhimomme ja ylpeytemme. Hän otti päälleen niiden tuomion ja samalla kuoli niiden kanssa. Raamattu ilmoittaa: "Minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä" (Room. 6:10). Kristus vei meidän vanhan ihmisemme hautaan ja toi ylösnousemuksessa esiin uuden, josta Raamattu sanoo: "Mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle." Näin Kristus erottautui ristin kautta Jumalaa varten.

      Pyhityksen pohja on: me Kristuksessa. Me kuolimme ja ylösnousimme hänen kanssaan. Tämä oli mahdollista siten, että Henki, joka uudestisyntymisessä tulee uskovaan, oli Kristuksessa ristillä ja ylösnousemuksessa. Nyt Jumala näkee uskovan vanhasta pois kuolleena, ylösnousseena ja Kristuksen kaltaisena. Hän on Kristuksessa kertakaikkisesti pyhä. Kristus on hänen pyhyytensä (1. Kor. 1:30). Jokainen uskova saa tämän aseman. Sinua kutsutaan lepäämään Kristuksen pyhyydessä.

      Vanha legenda kertoo miehestä, joka löysi ristin juurelta vanhurskauden. Iloissaan hän lähti etsimään pyhitystä, mutta sitä löytämättä hän väsyi. Kun hän viimein uupuneena palasi ristin luo ja istahti sen juurelle, hän kuuli äänen, joka kysyi:

      - Mitä etsit?

      Mies vastasi:
      - Etsin pyhitystä, mutta sitä etsiessäni kadotin vanhurskaudenkin.

      Ääni vastasi:
      - Minä olen pyhitys ja olen koko ajan odottanut sinua täällä.
      Tulkaa tekin kaikessa vaelluksessa pyhiksi

      Pietari (1. Piet. 1:15) kutsuu uskovia vaelluksen pyhittämiseen. Uskova voi tulla vaelluksessaan pyhäksi sen perusteella, että Kristus on hänen jatkuva pyhityksensä. Kristus on kristityn pyhyys Isän edessä ja maan päällä Kristus asuu Pyhän Hengen kautta uskovassa (Kol. 1:27). Vaelluksen pyhyys on myös Kristuksen teko, hänen vaikutustaan. Kristus meissä on käytännön pyhityksen avain.

      Kristuksen työ uskovassa on ainoa kestävä pyhitys, kaikki muu on ihmistekoista, pois rapisevaa kiiltopyhyyttä. Vaelluksen pyhyys on jatkuva prosessi, ei hetkessä tapahtuva hyppäys, vaikka siinä voi olla hyppäyksellisiä kokemuksiakin välillä.
      Pyhittää-sanan neljä merkitystä

      Verbi `pyhittää` merkitsee Raamatun kielenkäytössä ensiksi tiedostaa jonkun pyhyys. Tässä mielessä Jeesus rukoili: "Isä meidän, joka olet taivaassa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi" (Matt. 6:9). Käytännössä Jumalan nimen pyhittäminen onkin tärkeä, sillä Vanhan testamentin aikana taivaassa huudettiin: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot!" (Jes. 6:3) ja Uuden testamentin aikana: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias!" (Ilm. 4:8). Taivaassa on rakastava ja pyhä Isä. Meidän tulee tiedostaa myös Jumalan pyhyys (1. Piet. 1:14-19).

      Toiseksi `pyhittää` merkitsee: erottaa ja pyhittää Jumalaa varten. Jeesus sanoi itsestään: Minä pyhitän itseni heidän tähtensä (Joh. 17:19). Jeesus ei tullut laadullisesti sen pyhemmäksi kuin mitä oli, mutta hän erotti itsensä Jumalan käyttöön ja Jumalan tahdon toteuttamiseen lähestyvässä ristin kuolemassakin. "Hän oli kuuliainen ...hamaan ristin kuolemaan asti" (Fil. 2:8).

      Kolmanneksi `pyhittää` merkitsee puhdistamista. Jeesus puhdistaa seurakunnan vedellä pesten Sanan kautta (Ef. 5:26).
      Oikea pyhitys on eheyttävää

      Jatkuu.....

      • sinettisormus1

        Oikea pyhitys on eheyttävää

        Neljänneksi `pyhittää` merkitsee eheyttämistä. 1. Tess. 5:23:n sana `koko` on kreikaksi holoklros, joka merkitsee eheää, tervettä ja moitteetonta. Kun rauhan Jumala pyhittää, hän eheyttää. Lainalainen kiristäminen ei eheytä, vaan vie elämän voiman. Pyhittäessään Jeesus korjaa niin, että hän saa särkyneen ruokohuilun soimaan ja hiipuvan kynttilänsydämen liekehtimään (Matt. 12:20).

        Jeesuksen eheyttämistyöhön liittyvät rakkaus ja kärsimykset. Jeesus itse oli eheä (Jes. 42:4). Sen vertauskuvana hänen luitansa ei saanut rikkoa eikä ihokasta leikata. Hän oli niin rakkauden täyttämä, että rukoili ristiinnaulittaessa vihamiestensä puolesta. Samalla rakkaudella hän täytti Stefanuksen, joka rukoili: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" (Ap. t. 7:60).

        Jumalan rakkauden kokeminen parantaa. Rakkauden velka tekee ihmisen tyytymättömäksi, nujerrettu itsetunto panee jatkuvasti pätemään väärin ja hyljätty ei luota keneenkään. Vihollinen käyttää näitä puutteita hyväkseen. Jumalan rakkaus eheyttää. Pyhitys ei ole kylmää nuhteettomuutta, vaan Hengen elämänmakuisen hedelmän kasvamista meissä.

        Jaakob opettaa kärsivällisyyden kiusauksissa tekevän eheäksi. Kärsivällisyys merkitsee hiljaa jonkin alla olemista. Kun uskova kiusauksissa turvautuu Jumalaan ja odottaa hiljaa hänen apuaan, hän eheytyy. Psyykkisestikin rentoutuessaan ihminen eheytyy. Hengellisesti nojatessaan Herraan hänen sisäinen ihmisensä tervehtyy. Myös tähän pyhitykseen meitä kutsutaan.

        Juhani Kuosmanen


      • 4325

        435


    • sinettisormus1

      Ensimmäinen Pietarin kirje 1
      1. Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
      2. ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
      3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
      4. turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
      5. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
      6. Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
      7. että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
      8. Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
      9. sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
      10. Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
      11. ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
      12. Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
      13. Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
      14. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
      15. vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
      16. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
      17. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
      18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
      19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
      20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
      21. jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
      22. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
      23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
      24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
      25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.

    • sinettisormus1

      Näin olen teille Herralta tulleen tahdon, teille eläväksi saattanut.....
      ja tuo totuus teissä eläväksi pyhittyköön.
      Aamen.

    • sinettisormus1

      Rukoillaan vielä niinkuin Isä on meitä opettanut:

      Isä meidän

      Isä meidän, joka olet taivaissa.
      Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
      Tulkoon sinun valtakuntasi.
      Tapahtukoon sinun tahtosi,
      myös maan päällä niin kuin taivaassa.
      Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
      Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
      niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
      jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
      Äläkä saata meitä kiusaukseen,
      vaan päästä meidät pahasta.
      Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.

    • Sanassatotuus
      • sinettisormus1

        Aamen. Siunausta sinulle, Sanassatotuus."


    • näkymätön-ninni

      Aamen! Tärkeää sanomaa!

      • sinettisormus1

        Siunausta sinulle, ninni-sisko.


      • kiitosvirsi

        Laitan sananpaikan jonka sain n. viikko sitten. Se oli niin selkeä ilmoitus,että sanoin sen ääneen 3 kertaa:hebrealais kirje 4:12. Tuttu raamatunkohta,joka annettiin minulle rohkaisuksi omien taisteluitteni keskelle.Ja Se kuuluu näin: Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse kunnes Se erottaa sielun ja hengen,nivelet sekä ytimet,ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija. Totuuden sana on meille Kristuksen omille ase jolla saamme taistella kaikkea eksytystä ja pimeyden voimia vastaan. Laitan tähän vielä toisen Raamatun kohdan joka aina riemastuttaa minua 2.Sam.23:9-10 Hänen jälkeensä Eleasar,Doodin poika,joka oli erään ahohilaisen poika.Hän oli yksi niistä kolmesta urhosta,jotka olivat Daavidin kanssa silloin,kun he häpäisivät filistealaisia,jotka olivat kokoontuneet sinne sotimaan.Israelin miehet vetäytyivät silloin takaisin,mutta hän jäi paikalleen ja surmasi filistealaisia,kunnes hänen kätensä uupui niin ,että Se kouristui kiinni miekkaan. Ja Herra antoi suuren voiton sinä päivänä,väki kääntyi vain hänen jälkeensä ryöstämään. Tässä on lueteltu Daavidin sotasankareita.Eleasar ei kääntynyt vihollisen edessä,vaan taisteli miekallaan niin että käsi kouristui kahvaan kiinni. Ja Jumala antoi suuren voiton.Meidän Herramme ja Vapahtajamme sai golgatalla suuren voiton. Viekäämme sitä voitonsanomaa eteenpäin.


      • sinettisormus1
        kiitosvirsi kirjoitti:

        Laitan sananpaikan jonka sain n. viikko sitten. Se oli niin selkeä ilmoitus,että sanoin sen ääneen 3 kertaa:hebrealais kirje 4:12. Tuttu raamatunkohta,joka annettiin minulle rohkaisuksi omien taisteluitteni keskelle.Ja Se kuuluu näin: Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse kunnes Se erottaa sielun ja hengen,nivelet sekä ytimet,ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija. Totuuden sana on meille Kristuksen omille ase jolla saamme taistella kaikkea eksytystä ja pimeyden voimia vastaan. Laitan tähän vielä toisen Raamatun kohdan joka aina riemastuttaa minua 2.Sam.23:9-10 Hänen jälkeensä Eleasar,Doodin poika,joka oli erään ahohilaisen poika.Hän oli yksi niistä kolmesta urhosta,jotka olivat Daavidin kanssa silloin,kun he häpäisivät filistealaisia,jotka olivat kokoontuneet sinne sotimaan.Israelin miehet vetäytyivät silloin takaisin,mutta hän jäi paikalleen ja surmasi filistealaisia,kunnes hänen kätensä uupui niin ,että Se kouristui kiinni miekkaan. Ja Herra antoi suuren voiton sinä päivänä,väki kääntyi vain hänen jälkeensä ryöstämään. Tässä on lueteltu Daavidin sotasankareita.Eleasar ei kääntynyt vihollisen edessä,vaan taisteli miekallaan niin että käsi kouristui kahvaan kiinni. Ja Jumala antoi suuren voiton.Meidän Herramme ja Vapahtajamme sai golgatalla suuren voiton. Viekäämme sitä voitonsanomaa eteenpäin.

        Kiitos sinulle, kiitosvirsi, tuomastasi ilmoituksesta ja vahvaa ilmoitusta olikin. Minäkin luin sen kolmeen kertaan ääneen. Ajattelin tuota Eleasarin taistelua, koin että hän oli taistellut Jumalan voimalla ja siksi tuo käsi ei kirvonnut kahvasta, vaan Jumala piteli hänen apunaan kahvasta kiinni ja tuo voima oli niin suuri, että käsi kouristui kahvaan kiinni, tämä oli sitä, mitä itse tuosta koin ...
        Kiitos ja Kunnia Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle, Hän on meidän voittosanomamme. Siunausta sinulle, kiitosvirsi.


      • sinettisormus1

      • sinettisormus1

        Lainaus; Esa-Pekka Mattilan tekstistä:

        Jumalan sanan miekka

        ”Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija…”
        (Hepr. 4:12)

        Jumalan sana on elävä ja voimallinen. Se on niin terävä, että se pistää meidän sydämiimme, paljastaa synnin, saa aikaan parannusta, tuo totuuden ja valon – ja samalla myös elämän – meidän sisimpäämme. Jumalan miekassa on aina nämä molemmat puolet. Hän ei jätä sanallansa syntistä rauhaan, vaan tulee ja pistää suoraan syntiin, jotta voisimme tehdä parannuksen.

        Me emme lue vain jotain kuollutta kirjainta, mustetta Raamatun lehdillä tai kirjoitusta kivessä, vaan sanaa, joka mullistaa elämämme. Se tulee uudestisynnyttämään meidät, tekemään meistä uusia luomuksia Kristuksessa, pyhittämään ja puhdistamaan meidät. Tätä tekee elävä ja terävä sana.

        Kun Jeesus kohtasi ihmisiä, hän toi esiin nämä molemmat puolet. Hyvä esimerkki on samarialainen nainen Sykarin kaivolla. Naisella oli ollut monta miestä ja hän koki todennäköisesti elämänsä syntiseksi ja epäonnistuneeksi. Kun Jeesus tuli naisen luo, hän käytti sanan kaksiteräistä miekkaa. Hän välitti naiselle Jumalan rakkautta ja hyväksyntää, mutta hän myös paljasti naisen synnin ja antoi tälle muuttavan voiman.

        Naisesta tuli väkevä evankelista ihan muutamassa hetkessä, eikä siihen tarvittu kuin Jeesuksen osoittamaa rakkautta ja sanan miekkaa, jonka terä osui naisen sisimpään. Ja äkkiä nainen huomasi, että kaikki oli alastonta ja paljastettua Jumalan edessä.

        Monet ihmiset toimivat ikään kuin Jumala ei näkisi heidän syntejään ja ongelmiaan. Mutta meidän Jumalamme ei nuku koskaan, hän tietää kaiken. Hän tietää jopa enemmän elämästäsi kuin sinä itse. Onneksi hän on rakastava ja armollinen Jumala, joka haluaa antaa meille anteeksi. Mutta ennen kuin hän pystyy antamaan anteeksi, hän ottaa esiin miekan terävän puolen ja paljastaa syntimme. Silloin voimme tehdä parannusta, avautua hänen edessään ja sanoa: ”Ihan totta, Herra, sinä tiedät minusta kaiken.”

        Näin kävi samarialaisen naisen kohdalla. Hänen elämänsä oli alastonta ja paljastettua Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, elävän sanan edessä, mutta se vapautus, joka tämän kautta tuli, oli valtava. Nainen ryntäsi kaupunkiin ja toi kaikki mukanansa Jeesuksen luo. Kun Jumala ensin saa puhdistaa meidät, hän pääsee myös tekemään meidät todella vapaiksi.

        Sellainen ihminen, jonka synnit on paljastettu ja Jeesuksen verellä puhdistettu, ei tunne pelkoa. Hänen ei tarvitse enää hävetä, mitä kaapista löytyy. Jeesus Kristus haluaa tuoda meidät tällaiseen tilaan. Jos haluat olla vapaa kristitty, tule kaikkine synteinesi elävän sanan luokse ja anna hänen tehdä tehtävänsä sinun sydämessäsi. Hän haluaa tänäkin päivänä antaa syntejä anteeksi, pelastaa ja puhdistaa, vapauttaa taakoista ja siitä häpeästä, jonka synti saa aikaan.

        Sielunvihollinen valehtelee ihmiskunnalle, että te olette vapaita, kun teette, mitä haluatte, toteutatte itseänne ja elätte itsellenne. Mutta Jeesus sanoo, että jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Jumalan poika Jeesus Kristus tuli tekemään synnin orjat vapaiksi, tämä on meidän evankeliumimme.


      • MiekkaOnMiekka
        kiitosvirsi kirjoitti:

        Laitan sananpaikan jonka sain n. viikko sitten. Se oli niin selkeä ilmoitus,että sanoin sen ääneen 3 kertaa:hebrealais kirje 4:12. Tuttu raamatunkohta,joka annettiin minulle rohkaisuksi omien taisteluitteni keskelle.Ja Se kuuluu näin: Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse kunnes Se erottaa sielun ja hengen,nivelet sekä ytimet,ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija. Totuuden sana on meille Kristuksen omille ase jolla saamme taistella kaikkea eksytystä ja pimeyden voimia vastaan. Laitan tähän vielä toisen Raamatun kohdan joka aina riemastuttaa minua 2.Sam.23:9-10 Hänen jälkeensä Eleasar,Doodin poika,joka oli erään ahohilaisen poika.Hän oli yksi niistä kolmesta urhosta,jotka olivat Daavidin kanssa silloin,kun he häpäisivät filistealaisia,jotka olivat kokoontuneet sinne sotimaan.Israelin miehet vetäytyivät silloin takaisin,mutta hän jäi paikalleen ja surmasi filistealaisia,kunnes hänen kätensä uupui niin ,että Se kouristui kiinni miekkaan. Ja Herra antoi suuren voiton sinä päivänä,väki kääntyi vain hänen jälkeensä ryöstämään. Tässä on lueteltu Daavidin sotasankareita.Eleasar ei kääntynyt vihollisen edessä,vaan taisteli miekallaan niin että käsi kouristui kahvaan kiinni. Ja Jumala antoi suuren voiton.Meidän Herramme ja Vapahtajamme sai golgatalla suuren voiton. Viekäämme sitä voitonsanomaa eteenpäin.

        Tuosta Daavidin (rauha hänelle) miekkasankaruudesta Jumalan vihollisisa vastaan nousee väkisinkin mieleen, että miksi muslimi, joka toimii samoin, ei jonkun mielestä mitenkään voi olla Jumalan asialla!!?????
        Itse asiassa islam on nimenomaan evankeliumin täyttymys.


      • väärävastaus
        MiekkaOnMiekka kirjoitti:

        Tuosta Daavidin (rauha hänelle) miekkasankaruudesta Jumalan vihollisisa vastaan nousee väkisinkin mieleen, että miksi muslimi, joka toimii samoin, ei jonkun mielestä mitenkään voi olla Jumalan asialla!!?????
        Itse asiassa islam on nimenomaan evankeliumin täyttymys.

        Väärin.


    • sinettisormus1
    • Westsider-

      Erittäin harvinaisen hyvä opetus pyhityksestä. Kiitos tästä Jumalalle ja teille siskot ja veljet jotka olette antaneet aikaanne, tämän keskustelun rakentamiseen.
      Teitä sunaten Westsider

    • PasiToivonen

      >>Haluatko tulla pyhäksi...>>

      Puoli vuotta Uudessa Valamossa, keittiössä sipuleita kuorimassa, niin eiköhän siinä vähitellen ala pyhittymään, kyyneleiden kera.

      (Ei ole vitsi, olen itse tehnyt aikoinani sitä hommaa.)

      • Pyhitys

        Herra varoittaa tulevista ajoista ja antaa näkyjä sekä ilmestyksiä omilleen.
        Mitä tekee kansa?


      • sinettisormus1
        Pyhitys kirjoitti:

        Herra varoittaa tulevista ajoista ja antaa näkyjä sekä ilmestyksiä omilleen.
        Mitä tekee kansa?

        ... mitäkö tekee kansa? Se on uppiniskainen, mistään välinpitämätön, joka kääntää Jumalalleen selkänsä, huutaen: "ketä kiinnostaa....?"


      • sinettisormus1

        Jumala on puhunut ja puhuu meille, mutta kuka haluaa kuulla? Kuka haluaa tuntea ja tustua Jumalaamme. Pian on aikaraja täynnä ja Herra on ilmoittanut, että silloin hän ei enää tunne niitä, eikä kuule niitä, jotka häntä eivät ole tunnustaneet, ei kuulleet, vain pilkka nauru on kaikunut, mutta tulee aika, jolloin asiat kääntyy toisin päin, kuka kuulee silloin hätämme ja surumme, onko missään auttajaa, tulisiko apu sieltä pullon pohjalta, viikonloppu risteilyiltä ja niistä himoista ja synneistä, jotka nyt on meidät vietelleet, jotka anataa hetkellisesti hyvää oloa ja nostaa ehkä egoammekin, mutta onko niistä sitten apu, kun Herran mitta ja aika tulee täyteen. Hän on meitä varoittanut niin hyvällä kuin pahalla, mutta olemmeko kuulleet sittenkään, eli onko mitään mikä saisi meidät kääntymään ja puhdistautumaan synnin teiltämme, niin ovat ne juurtuneet sisimpäämme, kuin kavalat käärmeet, jotka hiljaa myrkyttävät meidät totuudesta, eikä totuutta kohta meissä ole.
        HERRA, ARMAHDA MEITÄ!


      • sinettisormus1

        32. Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        Matt.10.


      • sinettisormus1

        Keskiviikko aamuna, 26.8. sain tämän näyn, jossa myös ääni puhui; näin valkoiselle paperille painettua tekstiä, ja samalla aloin kuulla äänen puhuvan, mutta sain selvän vain äänen lopusta: - ".... älkää päästäkö tätä ohitse!"


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Keskiviikko aamuna, 26.8. sain tämän näyn, jossa myös ääni puhui; näin valkoiselle paperille painettua tekstiä, ja samalla aloin kuulla äänen puhuvan, mutta sain selvän vain äänen lopusta: - ".... älkää päästäkö tätä ohitse!"

        ... totisesti, me huudamme ja väittelemme täällä jos jonkinlaisista asioista ja aikaa kuluu eteenpäin, huomaamattamme, mutta olemmeko tämän kaiken keskellä muistaneet pyhittäytyä ja puhdistautua, Herramme mielen mukaiseksi, nöyryydessä ja rakkaudessa auttaa lähimmäistämme ja levittää samalla totuuden sanaa eteenpäin... kaikki tuo käy kohta tyhjiin ja saamme huomata etemme olekkaan niin valmiita kuin luulimme, älkäämme siis päästäkö tätä aikaa ohi, aikaa joka on tarkoitettu pyhitykselle ja puhdistumiselle.


      • sinettisormus1

      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Keskiviikko aamuna, 26.8. sain tämän näyn, jossa myös ääni puhui; näin valkoiselle paperille painettua tekstiä, ja samalla aloin kuulla äänen puhuvan, mutta sain selvän vain äänen lopusta: - ".... älkää päästäkö tätä ohitse!"

        Tuli mieleen tuosta näystäsi, että eduskuntaan tulee nyt syksyllä se äänestys tuosta avioliittolaista. Voisiko tuo näky liittyä siihen ? Rukoilemiseen laittomuuden estämiseksi ...?


      • sinettisormus1

        .... varmasti myös siihen, uskon sen olevan kaikkee mikä vaatii puhdistusta ja pyhitystä, se on nyt erityisen tärkeää, niin koen, Siunausta sinulle AO.....


    • sinettisormus1

      JESAJA 1

      1. Jesajan, Aamoksen pojan, näky, jonka hän näki Juudasta ja Jerusalemista Ussian, Jootamin, Aahaan ja Hiskian, Juudan kuningasten, päivinä.
      2. Kuulkaa, taivaat, ota korviisi, maa, sillä Herra puhuu: Minä kasvatin lapsia, sain heidät suuriksi, mutta he luopuivat minusta.
      3. Härkä tuntee omistajansa ja aasi isäntänsä seimen; mutta Israel ei tunne, minun kansani ei ymmärrä.
      4. Voi syntistä sukua, raskaasti rikkonutta kansaa, pahantekijäin siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois.
      5. Mihin pitäisi teitä vielä lyödä, kun yhä jatkatte luopumustanne? Koko pää on kipeä, koko sydän sairas.
      6. Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa, ainoastaan haavoja, mustelmia ja vereksiä lyömiä, joita ei ole puserrettu, ei sidottu eikä öljyllä pehmitetty.
      7. Teidän maanne on autiona, teidän kaupunkinne ovat tulella poltetut; teidän peltojanne syövät muukalaiset silmäinne edessä; ne ovat autioina niinkuin ainakin muukalaisten hävittämät.
      8. Jäljellä on tytär Siion yksinänsä niinkuin maja viinitarhassa, niinkuin lehvämaja kurkkumaassa, niinkuin saarrettu kaupunki.
      9. Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meistä jäännöstä, olisi meidän käynyt pian kuin Sodoman, olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi.
      10. Kuulkaa Herran sana, te Sodoman päämiehet, ota korviisi meidän Jumalamme opetus, sinä Gomorran kansa.
      11. Mitä ovat minulle teidän paljot teurasuhrinne? sanoo Herra. Minä olen kyllästynyt oinas-polttouhreihin ja juottovasikkain rasvaan. Mullikkain, karitsain ja kauristen vereen minä en mielisty.
      12. Kun te tulette minun kasvojeni eteen, kuka sitä teiltä vaatii - minun esikartanoitteni tallaamista?
      13. Älkää enää tuoko minulle turhaa ruokauhria; suitsutus on minulle kauhistus. En kärsi uuttakuuta enkä sapattia, en kokouksen kuuluttamista, en vääryyttä ynnä juhlakokousta.
      14. Minun sieluni vihaa teidän uusiakuitanne ja juhla-aikojanne; ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt.
      15. Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä.
      16. Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.
      17. Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
      18. Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
      19. Jos suostutte ja olette kuuliaiset, niin te saatte syödä maan hyvyyttä;
      20. mutta jos vastustatte ja niskoittelette, niin miekka syö teidät. Sillä Herran suu on puhunut.
      21. Voi, kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki! Se oli täynnä oikeutta, siellä asui vanhurskaus, mutta nyt murhamiehet.
      22. Sinun hopeasi on kuonaksi käynyt, jaloviinisi vedellä laimennettu.
      23. Sinun päämiehesi ovat niskureita ja varkaiden tovereita; kaikki he lahjuksia rakastavat ja palkkoja tavoittelevat; eivät he hanki orvolle oikeutta, lesken asia ei pääse heidän eteensä.
      24. Sentähden sanoo Herra, Herra Sebaot, Israelin Väkevä: Voi! Minä viihdytän vihani vastustajissani, minä kostan vihollisilleni;
      25. minä käännän käteni sinua vastaan ja puhdistan sinusta kuonan niinkuin lipeällä ja poistan sinusta kaiken lyijyn.
      26. Ja minä palautan sinun tuomarisi muinaiselleen ja sinun neuvonantajasi sellaisiksi, kuin alkuaan olivat. Sitten sinua kutsutaan "vanhurskauden linnaksi", "uskolliseksi kaupungiksi".
      27. Siion lunastetaan oikeudella ja sen kääntyneet vanhurskaudella.
      28. Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion, ja ne, jotka hylkäävät Herran, hukkuvat.
      29. Sillä he saavat häpeän niistä tammista, joita te himoitsitte, ja pettymyksen puutarhoista, jotka te valitsitte.
      30. Sillä teidän käy kuin tammen, jonka lehdet lakastuvat, ja kuin puutarhan, joka on vailla vettä.
      31. Ja mahtaja tulee rohtimeksi ja hänen tekonsa kipinäksi, ja molemmat palavat yhdessä, eikä ole sammuttajaa.

    • sinettisormus1

      LAINAUS:
      Pyhä palveleminen
      Jumala ei tarvitse tukeamme eikä meillä ole mitään asiaa kiiruhtaa Hänen edelleen.

      Tämän puhuvat liitonarkun kantamiseen liittyvät tapahtumat 1. Aikakirjassa, luvut 13 ja 15. Se, että Ussa kädellään tuki arkkua ja sen tähden kuoli kertoo ensinnäkin siitä, ettei Jumala tarvitse meiltä minkäänlaista tukea eikä meidän ideoitamme, toteuttaakseen tahtonsa. Toiseksi, Ussa ei olisi kuollut jos arkkua olisivat kantaneet miehet, joilla olisi ollut tieto siitä, miten Jumalaa pitää lähestyä.

      'Ja (Daavid) sanoi heille: 'Leeviläisten sukujen päämiehet! Puhdistautukaa ja pyhittäkää itsenne ja veljenne ja tuokaa sitten Herran, Israelin Jumalan, liitonarkku paikkaan, jonka olen sitä varten valmistanut. Koska te ette viime kerralla olleet mukanamme, niin Herra, meidän Jumalamme, löi meitä. Emme osanneet lähestyä häntä oikealla tavalla.' 1.Aik. 15:12-13

      Jumala on kuitenkin uudessa liitossa kutsunut jokaisen papiksi, eri tehtävin. Daavidkin halusi ottaa arkunhakumatkalle mukaan koko kansan ja sen lisäksi leeviläiset (1Aik. 15:2-3). Koko Jumalan kansa on kutsuttu kaikkeinpyhimpään asti kohtamaan Hänet ja palvelemaan Häntä. Me kaikki voimme profetoida (1Kor. 14:31) eli Jumala puhuu kaikille Hänen omilleen, jotka tahtovat kuulla Hänen ääntään.

      Mutta miten Häntä tulee palvella? Hän ei tarvitse neuvojamme, Hän ei tarvitse sitä, että päätämme itse, mitä tulee tehdä, jotta temppeli (eli Jumalan valtakunta maan päällä) rakennetaan.

      Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan. Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää. Kaikki, joita Jumalan Henki johtaa, ovat Jumalan lapsia. Room. 8:12-14
      'Syntiset teot' tässä tarkoittaa siis kaikkia omia tekojamme, joilla yritämme miellyttää Jumalaa tai joiden motiivina on ylpeys, sillä meidän ei pidä elää oman luontomme mukaan. Kaikki omavanhurskaus on Herran edessä kuin saastainen vaate (Jes. 64:6).

      On siis huomattava, että kiellettyjä eivät ole vain selkeästi synnilliset teot, vaan myös hyviltä näyttävät, omaan viisauteemme liittyvät teot ja sanat, silloin kun motiivimme on neuvoa ja 'tukea' Herraa. Tarkataan siis motiivejamme ja pysytään Hänessä ihan kiinni, kuunnellen hetkestä hetkeen Hänen ääntään. Nöyrtyen. Hiljentyen Hänen edessään ja hidastaen matkaa aina kun omat tekomme yrittävät päästä vallalle. Meidät on annettu Jeesuksen kuolemaan ja haudattu Jeesuksen kanssa, jotta alkaisimme elää uutta elämää, sitä jota johtaa Isän kirkkauden voima. Vanha minämme siis on ristiinnaulittu, jotta syntinen ruumis menettäisi valtansa. Nyt meidän täytyy antaa itsemme Jumalalle ja ruumiimme Hänelle vanhurskauden aseeksi (Room. 6:4,6,11). Hän todellakin puhuu jatkuvasti sille, joka Häntä jatkuvasti kuuntelee!!

      Jumala kysyy nyt meiltä: 'Kumpi on tärkeämpää:
      -sinun mielipiteesi vai Minun mielipiteeni?'
      -se, että sinä saat teoillasi ihmisiltä kiitosta, vai se, että Minä ilmestyn?'

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      JEREMIA 7
      1. Tämä on sana, joka tuli Jeremialle Herralta:

      2. "Asetu Herran huoneen portille ja julista siellä tämä sana ja sano: Kuulkaa Herran sana, koko Juuda, te jotka tulette näistä porteista kumartaen rukoilemaan Herraa.
      3. Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin minä annan teidän asua tässä paikassa.
      4. Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'
      5. Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin,
      6. ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ette vuodata viatonta verta tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne,
      7. niin minä annan teidän asua tässä paikassa, maassa, jonka minä olen antanut teidän isillenne, iankaikkisesta iankaikkiseen.
      8. Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.
      9. Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne.
      10. Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja sanotte: 'Me kyllä pelastumme' - tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia!
      11. Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.
      12. Menkääpä minun asuinpaikkaani, joka oli Siilossa, jossa minä ensin annoin nimeni asua, ja katsokaa, mitä minä olen sille tehnyt kansani Israelin pahuuden tähden!
      13. Ja koska te nyt olette kaikkia näitä tekoja tehneet, sanoo Herra, ettekä ole kuulleet, vaikka minä varhaisesta alkaen olen teille puhunut, koska ette vastanneet, vaikka minä teille huusin,
      14. niin minä teen tälle huoneelle, joka on otettu minun nimiini, johon te luotatte, ja tälle paikalle, jonka minä olen antanut teille ja teidän isillenne, samoin kuin olen tehnyt Siilolle,
      15. ja heitän teidät pois kasvojeni edestä, niinkuin olen heittänyt pois kaikki teidän veljenne, kaikki Efraimin jälkeläiset.
      16. Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta äläkä niillä minua ahdista; sillä en minä sinua kuule.
      17. Etkö näe, mitä he tekevät Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla?
      18. Lapset kokoavat puita, isät sytyttävät tulen, ja vaimot sotkevat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja taivaan kuningattarelle, ja he vuodattavat juomauhreja muille jumalille, minulle mielikarvaudeksi.
      19. Minulleko he tuottavat mielikarvautta, sanoo Herra, eivätkö pikemmin itselleen, omaksi häpeäksensä?
      20. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minun vihani ja kiivauteni on vuotava tämän paikan ylitse, ihmisten, eläinten, kedon puitten ja maan hedelmän ylitse, ja se palaa sammumatta."
      21. Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa.
      22. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta,
      23. vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.
      24. Mutta he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa.
      25. Siitä päivästä, jona teidän isänne lähtivät Egyptin maasta, aina tähän päivään asti olen minä lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, profeetat - lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä.
      26. Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä.
      27. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa.
      28. Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa.
      29. Leikkaa hiuksesi ja heitä ne pois ja viritä kalliokukkuloilla itkuvirsi, sillä Herra on hyljännyt ja sysännyt pois vihansa alaisen sukupolven.
      30. Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.
      31. Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.
      32. Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota 'Toofet' ja 'Ben-Hinnomin laakso', vaan 'Murha-laakso', ja Toofetiin haudataan, kun ei ole muualla tilaa.
      33. Ja tämän kansan ruumiit joutuvat taivaan lintujen ja maan eläinten ruuaksi, eikä näitä kukaan karkoita.
      34. Ja minä lopetan Juudan kaupungeista ja Jerusalemin kaduilta riemun ja ilon huudon, huudon yljälle ja huudon morsiamelle, sillä maa on tuleva raunioiksi."

      • sinettisormus1

        Tätäkö me odotamme, että tämä toteutuu myös Suomen kansan kohtaloksi?


      • sinettisormus1

        Siis vielä kerran..... - "Pyhittäkää itsenne, puolustakaa toisianne ja totuutta!"
        ".... älkää päästäkö tätä ohitse!"


      • AjatMuuttuivat

        Tuossahan se on kaikki, turmion perikuvan, nykyisen Israelin valtion puolustelijoille. Valtion, jolla ei ole nykymuodossaan mitään tekemistä Jumalallisuuden kanssa!


      • sinettisormus1

        Toinen kirje korinttilaisille 3
        1. Alammeko taas suositella itseämme? Vai tarvinnemmeko, niinkuin muutamat, suosituskirjeitä teille tai teiltä?
        2. Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat.
        3. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        4. Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
        5. ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        6. joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
        7. Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
        8. kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
        9. Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
        10. Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
        11. Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.
        12. Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
        13. emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
        14. Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      osia Jukka Rokan 5.6.2002 saamasta profetiasta. Sen Suomea koskevat osat julkaistaan tässä:

      ”Ennenkuin syyssateet alkavat, tapahtuu jotakin, joka järkyttää koko maailmaa.

      Sanoma oli seuraava: ”Voi Israelia! Voi Jerusalemia! Mikä koettelemus sitä kohtaakaan!” ja näytti kuin koko maailma olisi yhtäkkiä noussut Israelia vastaan. Sitten kajahti Herran ääni: ”Voi Viro, Latvia, Liettua! Voi Suomi! Tuntui kuin koko maailma olisi riitautunut itsensä kanssa.

      Sitten seurasi jotakin, joka koski kansamme hengellistä työkenttää:

      Kaikki maassanne vierailleet Herran lähettiläät ovat profetoineet kansallemme suurta herätystä – herätystä ihmein ja merkein, ja sen kaltaista ei ole vielä maassamme koettu. Mutta te, Herran palvelijat, olette nousseet toinen toistanne vastaan. Te kadehditte, puhutte pahaa toisistanne, riitelette opista, lyötte ja ruoskitte toinen toistanne.

      Eteeni ilmestyi kaksi kaunista suorakaiteen muotoista levyä, joissa luki ”paasto” ja ”rukous”. Mutta rukous-sanan päällä oli likainen, haiseva kulho; paasto-sanan päälle oli kahlehdittu vellikauha. Rukous ja paasto – kaiken muun kiireen vuoksi – oli täydellisesti laiminlyöty.

      Teille luvattua ”suurta herätystä” ei näyttänyt ilmestyvän. Seurakunnat pikemminkin menettivät jatkuvasti kuulijoitaan. Tehkää parannus! Minä annan teidän vielä kokea kaiken, mistä profeetat ovat julistaneet. Minä annan herätyksen. Jos te yhdessä paneudutte rukoukseen ja paastoon, teidän kansanne tulee kokemaan herätyksen, jonka kaltaista ei ole maassanne vielä koskaan ollut.

      Juuri tämänkaltaisen herätyksen haluaisin Suomen kansalle antaa, sanoo Herra. Jos minun kansani parannusta tehden nöyrtyy; jos te annatte toisillenne anteeksi ja sovitte riitaisuutenne, niin Minä annan teille kaiken anteeksi, sanoo Herra. Ja te tulette kokemaan, että sokea näkee, kuuro kuulee, rampa lähtee kävelemään, halvaantunut nousee ja jopa kuollut herää.

      Aika on paha. Tehkää parannus. Etsikää kukin toinen toistenne parasta ja te tulette kokemaan kaiken tämän, sanoo Herra…”

    • näkymätön-ninni

      sinettisormus1 kirjoitti:



      Keskiviikko aamuna, 26.8. sain tämän näyn, jossa myös ääni puhui; näin valkoiselle paperille painettua tekstiä, ja samalla aloin kuulla äänen puhuvan, mutta sain selvän vain äänen lopusta: - ".... älkää päästäkö tätä ohitse!"

      ... totisesti, me huudamme ja väittelemme täällä jos jonkinlaisista asioista ja aikaa kuluu eteenpäin, huomaamattamme, mutta olemmeko tämän kaiken keskellä muistaneet pyhittäytyä ja puhdistautua, Herramme mielen mukaiseksi, nöyryydessä ja rakkaudessa auttaa lähimmäistämme ja levittää samalla totuuden sanaa eteenpäin... kaikki tuo käy kohta tyhjiin ja saamme huomata etemme olekkaan niin valmiita kuin luulimme, älkäämme siis päästäkö tätä aikaa ohi, aikaa joka on tarkoitettu pyhitykselle ja puhdistumiselle.

      Aamen!!!

      • raamatusta

        tämä on viel sanottava sitten en sano mitään...

        voi voi kuulkaa olemme jo pidemmällä ku luulette ja mihkä tää muuttuu ei tämä ole muutunut kolmessa vuodessa mihkään ja sama meno jatkuu ja tulee jatkumaan...

        suurin osa tällekin kejulle viitta kädellään eikä välitä...

        eipä uskovia tuolla teillä ja aitavierillä näkynyt todistamassa ja saarnaamassa kun olin ton 3 vuotta pelaa, dokaa ja narkkaa...

        kenet täällä netissä luulette saavuttavanne?

        kenet seurakunnat luulee saavuttavansa kun vaan aina omissa kokouksissa pääasiassa istutaan? ja kadulla evankelioidaan lähinnä päivällä pari tuntia ja todella harvoin...

        miten luuleette että uskosta osasottamat tulevat seurakunnan kokuoksiin?

        ei niitä kiinosta sen sijaan kyllä nämä paljon jaksavat pilkata ja puhu pahaa Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta ja tehdän syntiä ja pahaa...

        miten luulette että nämä eksyvät johku uskovaisten seuraan?

        miten uskovat edes saavutta jotkut underground piirit?

        eikö uskovien pitäisi mennä saarnaamaan rohkeammin teille ja aitoi vierille ja jättä se seurakunnassa istuminen ja netissä oleminen vähemmälle?

        voi voi tuolla kentällä on niin paljon työ sarkaa ettette uskokkaan sen sijaan kyllä netissä jaksetaan roikkua 24/7 ja väitellä aisoista ja istua seurakunnan kokuoksissa mutta mihin jää evankelioiminen...?

        hyväää jatkoa kaikille meikäläinen lähtee täältä menenmään...

        ehkäpä tapaamme joskus? ;)


      • raamattusta

        tämä vielä unohtu sanoa...

        https://www.youtube.com/watch?v=9R2PrjeaQg4

        Paavo Järvinen - Näky pettyneistä ihmisistä

        niin menee tämäkin profetia kuuroille korville ei kukaan tee mitään ei des paavo itse, vaan mitä tehdään no rukoilaan tähän tehtävään muita ihmisiä kun ei viitsitä itse tehdä niin kuin näyssä sanotaan ja vielä puhuu että haluaisi kertoa kaikille mutta eipä paavoakaa tuolla teillä ja aitavierillä näy, sen sijaan kyllä puhutaan että parannus pitää tehdä mutta kenet tämäkin saavuttaa?

        kuinka moni uskosta osaton katsoo tv7 ja kenet tv 7 uskostaosttoman se tavottaa?

        todella harva ja ne ketkä katsoo ni ne katsoo vaan sen takia että saa naureskella uskovien höpinöille itse olen tänäm nähnyt ja kuullut...

        entä nuoret uskovat nykyään?

        ei niitä kiinosta paastot ja laki ja vanhoolinen elämä...

        kaikki matkitaan maailamasta mutta puhutaan taivaallisesta tässä hyviä esimerrkejä onko vähän sanoma ja videot ristiriidassa keskenään?

        nuoret heiluu tuolla ku jossain maaillisessa festari tapahtumassa tai samalla laill kuin cheekin olymppia stadion keikalla ihmiset hyppivät ja heiluvat...

        kuunelkaapa biisien sanat ja kattokaa videoita niin on matkittu isojen uskostaosattomien starojen räppi videoista...

        Immanuel - Armo

        https://www.youtube.com/watch?v=WIBTdNp2qFc

        PSRT feat. Immanuel - Meit ei kiinnosta

        https://www.youtube.com/watch?v=iAK7gHiMa8s

        PSRT - Boomshakalaka

        https://www.youtube.com/watch?v=onJu7ruqksg

        PSRT ft Jage - Bring It On

        https://www.youtube.com/watch?v=FYoohKAoBvI

        Immanuel - Matkalla ft. Brädi

        https://www.youtube.com/watch?v=xoMpI2XlHOQ

        Immanuel - King of the Jungle

        https://www.youtube.com/watch?v=4LUzR7h6-bw

        HB - Perkeleitä

        https://www.youtube.com/watch?v=UCftlq8CH1s

        koittakaahan pärjätä... :)


      • näkymätön-ninni

        Hei!
        Kuuntelin ja katselin tuon ensimmäisen videon Immanuel - Armo. Sanat vaikuttivat hyviltä. Hyvin tuotu esille Jeesuksen tekemä syntien sovitustyö ristillä. Jäi tosin mietityttämään tuo videon visuaalinen puoli...

        Totesitkin tuolla ylempänä näin ja samoin fiiliksin täälläkin...

        "kaikki matkitaan maailamasta mutta puhutaan taivaallisesta tässä hyviä esimerrkejä onko vähän sanoma ja videot ristiriidassa keskenään?"


      • näkymätön-ninni

        Toisesta videosta en saanut mitään irti... :(


      • näkymätön-ninni

        Kolmannenkin kuuntelin loppuun ahdistuneena... nyt saa riittää... :(


      • raamatusta

        nämä on vielä laitettaava...

        30.8.2015

        Shoshannahin uni 30.8.2015

        Näin tänään 30.8.2015 aamulla unessa Ilmestyskirjan mustan hevosen. Tapahtumat sijoittuivat Suomeen, ja vuodenaika oli talvi. Musta hevonen oli hyvin, hyvin suuri, sanoisin että jopa noin luhtitalon korkuinen. Hevosella oli valtava voima, selässä oli ratsastaja. Se kulki hyvin raivoisasti tehden paljon tuhoa ihmisten keskellä.

        Tällä hevosella EI ollut voimaa uskoviin, vaan uskovien rukoukset olivat suojamme tätä mustaa hevosta vastaan. Sen turpa lähes kosketti minua, mutta alkaessani rukoilla se menetti voimansa rukouksen edessä.

        Uskovienkaan ihmisten elämä ei ollut helppoa, vaan meidän on vietävä evankeliumia ja valoa ihmisten elämään. Meitä tullaan vainoamaan ja koemme uupumista tämän tähden. Näin tämän kaiken selvästi.

        Ilmestyskirja 6: 5-6:

        Kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Samassa minä näin mustan hevosen. Sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. (Hes. 4:16)

        Minä kuulin, aivan kuin ääni olisi sanonut niiden neljän olennon keskeltä: "Koiniks-mitta vehnää yhdellä dinaarilla ja kolme koiniksia ohraa yhdellä dinaarilla. Öljyä ja viiniä älä turmele.”

        30.8.2015

        Seijan 23.8.2015 saama sanoma

        Hengen sade on tuleva. Ihmiset kokevat taivaallisen Jumalan voiman niin voimakkaana, että epäusko väistyy. Entiset pilkkaajatkin tulevat tuntemaan, että on elävä Jumala, joka tekee turhaksi Perkeleen teot poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.

        Ihmiset vapautuvat epäuskon teoista. Suomen kansa puhdistetaan kärsimysten ja kipujen kautta. Moni joutuu näkemään nälkää, toiset kokevat väkivaltaa, rikkaat menettävät rahansa ja omaisuutensa. Elämässä tulee myllerrykset, mitkä laittavat elämänarvot tärkeysjärjestykseen.

        Taivaallinen Isä on kuitenkin armahtavainen. Nämä ajat menevät nopeasti ohi. Tämä on kutsu Suomen kansalle tehdä parannus.


      • raamatusta

        Shoshannahin uni 30.8.2015

        Näin tänään 30.8.2015 aamulla unessa Ilmestyskirjan mustan hevosen. Tapahtumat sijoittuivat Suomeen, ja vuodenaika oli talvi. Musta hevonen oli hyvin, hyvin suuri, sanoisin että jopa noin luhtitalon korkuinen. Hevosella oli valtava voima, selässä oli ratsastaja. Se kulki hyvin raivoisasti tehden paljon tuhoa ihmisten keskellä.

        Tällä hevosella EI ollut voimaa uskoviin, vaan uskovien rukoukset olivat suojamme tätä mustaa hevosta vastaan. Sen turpa lähes kosketti minua, mutta alkaessani rukoilla se menetti voimansa rukouksen edessä.

        Uskovienkaan ihmisten elämä ei ollut helppoa, vaan meidän on vietävä evankeliumia ja valoa ihmisten elämään. Meitä tullaan vainoamaan ja koemme uupumista tämän tähden. Näin tämän kaiken selvästi.

        Ilmestyskirja 6: 5-6:

        Kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Samassa minä näin mustan hevosen. Sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. (Hes. 4:16)

        Minä kuulin, aivan kuin ääni olisi sanonut niiden neljän olennon keskeltä: "Koiniks-mitta vehnää yhdellä dinaarilla ja kolme koiniksia ohraa yhdellä dinaarilla. Öljyä ja viiniä älä turmele.”

        30.8.2015

        Seijan 23.8.2015 saama sanoma

        Hengen sade on tuleva. Ihmiset kokevat taivaallisen Jumalan voiman niin voimakkaana, että epäusko väistyy. Entiset pilkkaajatkin tulevat tuntemaan, että on elävä Jumala, joka tekee turhaksi Perkeleen teot poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.

        Ihmiset vapautuvat epäuskon teoista. Suomen kansa puhdistetaan kärsimysten ja kipujen kautta. Moni joutuu näkemään nälkää, toiset kokevat väkivaltaa, rikkaat menettävät rahansa ja omaisuutensa. Elämässä tulee myllerrykset, mitkä laittavat elämänarvot tärkeysjärjestykseen.

        Taivaallinen Isä on kuitenkin armahtavainen. Nämä ajat menevät nopeasti ohi. Tämä on kutsu Suomen kansalle tehdä parannus.


      • Hieman.Cheekistä
        raamattusta kirjoitti:

        tämä vielä unohtu sanoa...

        https://www.youtube.com/watch?v=9R2PrjeaQg4

        Paavo Järvinen - Näky pettyneistä ihmisistä

        niin menee tämäkin profetia kuuroille korville ei kukaan tee mitään ei des paavo itse, vaan mitä tehdään no rukoilaan tähän tehtävään muita ihmisiä kun ei viitsitä itse tehdä niin kuin näyssä sanotaan ja vielä puhuu että haluaisi kertoa kaikille mutta eipä paavoakaa tuolla teillä ja aitavierillä näy, sen sijaan kyllä puhutaan että parannus pitää tehdä mutta kenet tämäkin saavuttaa?

        kuinka moni uskosta osaton katsoo tv7 ja kenet tv 7 uskostaosttoman se tavottaa?

        todella harva ja ne ketkä katsoo ni ne katsoo vaan sen takia että saa naureskella uskovien höpinöille itse olen tänäm nähnyt ja kuullut...

        entä nuoret uskovat nykyään?

        ei niitä kiinosta paastot ja laki ja vanhoolinen elämä...

        kaikki matkitaan maailamasta mutta puhutaan taivaallisesta tässä hyviä esimerrkejä onko vähän sanoma ja videot ristiriidassa keskenään?

        nuoret heiluu tuolla ku jossain maaillisessa festari tapahtumassa tai samalla laill kuin cheekin olymppia stadion keikalla ihmiset hyppivät ja heiluvat...

        kuunelkaapa biisien sanat ja kattokaa videoita niin on matkittu isojen uskostaosattomien starojen räppi videoista...

        Immanuel - Armo

        https://www.youtube.com/watch?v=WIBTdNp2qFc

        PSRT feat. Immanuel - Meit ei kiinnosta

        https://www.youtube.com/watch?v=iAK7gHiMa8s

        PSRT - Boomshakalaka

        https://www.youtube.com/watch?v=onJu7ruqksg

        PSRT ft Jage - Bring It On

        https://www.youtube.com/watch?v=FYoohKAoBvI

        Immanuel - Matkalla ft. Brädi

        https://www.youtube.com/watch?v=xoMpI2XlHOQ

        Immanuel - King of the Jungle

        https://www.youtube.com/watch?v=4LUzR7h6-bw

        HB - Perkeleitä

        https://www.youtube.com/watch?v=UCftlq8CH1s

        koittakaahan pärjätä... :)

        Hieman Cheekistä... Olen ollut hänen konserteissaan ja niissä on ollut erittäin mukavat tunnelmat. Ja tuntuu oikeasti hyvältä, että yleisö kokonaisuudessaan on ollut täysillä mukana. Maallisia tilaisuuksiahan ne ovat, mutta tasokkaita.


    • Seurailija1

      Tämä on ihan vanha ketju mutta kun en löytänyt uudempaa. Onkohan "sinettisormus1" vielä täällä?.. Auran kärki(Facebook yhteisön jäsen A.K on laittanut eilen 8.11-15 seuraavan näyn ja siitä tuli niin voimallisesti sinetti mieleen että laitan näyn tähän, se tarkoittaa jollain lailla juuri sinettisormusta, siitä olen varma!

      "Suuri kirjakäärö avattiin maanpäälle, se laskeutui vasten maan pintaa.
      Koko oli suuri, kuuset näyttivät pieniltä, samoin maan pinta.
      Sanottiin kuuluvasti "SINETTI". Rukoilin selitystä, ja sain ymmärryksen
      että ilmestyskirjan sinetin avautuminen."

      • 7sinettisormus

        Seurailija onpa ihanaa ja helpotusta tuovaa taas nähdä sinua. Kyllä täällä vielä ollaan, mutta nyt nimimerkillä "7sinettisormus". Tääl on ollu sellaisia nimi kaappauksia, et on joutunut keksii kokoajan uutta, Tekstieni alkuun pyynnöstä olen pyrkinyt laittamaan (sinetti) että ne löydettäisiin paremmin, tosin samanmoinen aloitus kolmesta kuninkaasta ei ole minun, vaan joku haluaa tehdä noilla törky kirjoituksillaan kiusaa, kuka lie mutta likasta mielikuvitusta häneltä osoittaa ja on osuva sananlasku jossa sanotaan: siitä puhe mistä puute."
        Toivottavasti et taas häviä sieltä pilven toisesta päästä. Kiitos tuosta näystä jonka toit, se alkoi puhuttaa kovin minua, ja pyysin Herralta että hän avaisi ja vahvistaisi sitä minulle ja tunsin kuinka Henki kyllä alkoi vaikuttaa, eli jotain vahvaa siinä on. Pystytkö avaamaan sitä enempää? Herran Rauhaa ja Siunausta sinulle ja perheellesi ja toivottavasti pysyt maisemissa... :) jäänpä kuulolle ..... eilen olin töissä, joten en kerinny vastailee.

        Ex: sinettisormus1


      • 7sinettisormus

        ps. esim. tuo Näky "Esterin Aika". on minun ja sitäkin joku on yrittänyt muka nimissäni törkyillä, mutta kyllähän te minut tunnette, mutta tuo väärentäjä ei tunne minua, sillä hän toistaa kokoajan oleellista virhettä ja te minut tuntevat kyllä sen tunnistatte, mutta enpä anna sille tuon enempää arvoa siis kiusaamiselle.... laitoinpa ylläpidolle ilmiantoakin, mutta ketä kiinnostaa ....


      • 7sinettisormus

        Avasin ilmestyskirjan ja luin sitä tuon näyn mukaan ja tämä luku alkoi puhuttaa vahvasti juuri näyn mukaan:

        Johanneksen ilmestys 7
        1. Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
        2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
        3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
        4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
        9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
        11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
        17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."


      • 7sinettisormus

      • Seurailija1
        7sinettisormus kirjoitti:

        Seurailija onpa ihanaa ja helpotusta tuovaa taas nähdä sinua. Kyllä täällä vielä ollaan, mutta nyt nimimerkillä "7sinettisormus". Tääl on ollu sellaisia nimi kaappauksia, et on joutunut keksii kokoajan uutta, Tekstieni alkuun pyynnöstä olen pyrkinyt laittamaan (sinetti) että ne löydettäisiin paremmin, tosin samanmoinen aloitus kolmesta kuninkaasta ei ole minun, vaan joku haluaa tehdä noilla törky kirjoituksillaan kiusaa, kuka lie mutta likasta mielikuvitusta häneltä osoittaa ja on osuva sananlasku jossa sanotaan: siitä puhe mistä puute."
        Toivottavasti et taas häviä sieltä pilven toisesta päästä. Kiitos tuosta näystä jonka toit, se alkoi puhuttaa kovin minua, ja pyysin Herralta että hän avaisi ja vahvistaisi sitä minulle ja tunsin kuinka Henki kyllä alkoi vaikuttaa, eli jotain vahvaa siinä on. Pystytkö avaamaan sitä enempää? Herran Rauhaa ja Siunausta sinulle ja perheellesi ja toivottavasti pysyt maisemissa... :) jäänpä kuulolle ..... eilen olin töissä, joten en kerinny vastailee.

        Ex: sinettisormus1

        Joo o.. minä pöhölö etsin vain vanhaa sinettiä, en uskonut tuohon 7:kaan koska yhdessä lukemassani oli kakkaa.. Kyllä täällä pilven reunalla pysytellään. Sinä tuon näyn avaat paremmin kuin minä, toin sen sinun käsittelyysi.. Olet ollut mielessäni ja mäen toiselle puolellekkin terveisiä.. Muuttunut huonompaan suuntaan tämä profetia osasto, paholainen yrittää kampittaa mutta sinetti on ihana ja sitkeä Herran oma sanansaattaja..


      • Seurailija1

        Siis en tarkoittanut että sinä sinetti olisit vanha vaan etsin sitä vanhaa rakasta sinetti1 nimpparia..


      • 7sinettisormus

        JOOO-O! TOTISESTI! Siellä se rakas veljeni seurailija viimeinkin on! Luulin että olin menettänyt sinut, niin kuin yksin armosta aikanaan lähti. Ihanaa että olet nyt siellä". Ystäväni kanssa jo hermoilimme, kun tiesimme sinun sairaudestakin, ettei olisi tullut mitään pahempaa ja oletkin ollut edelleen rukouksissani, niin hyvä ystävä sinusta on muodostunut. Joko luit tuota Ilm.7. se jotenkin vastaa tuohon näkyyn. Sinetti avataan tuosta kääröstä ja sen sanoma on niin suuri että kaikki maallinen on hyvin pientä sen rinnalla ja erikseen mainittu tuo sana: SINETTI".
        Ehkä se tarkoittaa juuri sitä mitä tuossa luvussa sanotaan, että meidät uskovat tullaan merkitsemään sinetillä .... olikohan ymmärettävää .... joo-o, ihana että olet siellä ja nyt saat luvan siellä pysyä, ettei täällä meidän tarvitse hermoilla mitä kuuluu? :)


      • 7sinettisormus
        Seurailija1 kirjoitti:

        Siis en tarkoittanut että sinä sinetti olisit vanha vaan etsin sitä vanhaa rakasta sinetti1 nimpparia..

        No, eipä tässä enää mitään teinejäkään olla .... :)


      • 7sinettisormus

        ... yritän tässä vielä availla näkyä näin: "Suuri kirjakäärö avattiin maanpäälle, se laskeutui vasten maan pintaa. Jae 15: 15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä."
        Tuo kirjakäärö siis avttiin vasten maan pintaa ja kaikki oli pientä sen rinnalla, aivan kuin tuossa jakeessa Jumala levittää telttamajansa omiensa ylitse.
        Sitten kuului sanat: SINETTI"
        Jae 2: 2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,"
        Tuolla enkelillä oli SINETTI. ja tuolla sinetillä meidät Jumalan omat tullaan merkitsemään ....


      • 7sinettisormus

        .... tärkeä huomio, mikä ei varmaankaan ollut sattumaa, on tuo, että seurailija toi tämän näyn juuri tähän ketjuun, vaikka minulla tuolla muutakin on tarjolla. Tuo pointti on tämä, että meidän tulee todellakin ja totisesti itsemme pyhittää, mikäli mielimme tuota SINETTIÄ otsaamme, olemmeko Kristuksen ruumiiseen kelvollisia? Onko jotain himoja ja haluja joista tulisi päästä eroon, sillä eihän sellainen sovi Kristus ruumiiseen, pois se meistä!


      • 7sinettisormus

      • 7sinettisormus

        Kirje efesolaisille 4
        1. Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2. kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3. ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        4. yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        7. Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
        8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
        9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
        10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
        11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
        17. Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
        18. nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,
        19. ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
        20. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        21. jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        22. että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23. ja uudistua mielenne hengeltä
        24. ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25. Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26. "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        27. älkääkä antako perkeleelle sijaa.
        28. Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
        29. Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
        30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
        31. Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        32. Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.


      • 7sinettisormus

        PYHÄ HENKI ON MEIDÄN SINETTIMME!
        30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.


      • kiitosvirsi1

        Tuossa vanhassa viestiketjussa oli Sinetille anettu Raamatusta 2Tim.2:19. Voisiko se olla näyn sinetti.En tiedä tutkikaa itsekkin.Herra sen tietää varmasti.Ainiin se viestiketju oli:Puhu Herra,palvelijasi kuulee.


      • 7sinettisormus

        Kiitos sinulle, kiitosvirsi tuosta muistuksesta, sitä pitkään vielä pähkäilin kun kävin nukkumaan illalla ja rukoilin että Herra avaisi tämän asian että hän antaisi ymmärryksen. Tuo ketju oli ihanaa lukea uudelleen ja muistella asioita, näin tuossa 2Tim.2:19 samaa kuin tuossa kirjeessä efosolaisille 4. Se vain kerrottiin hieman toisesta näkökulmasta. Jumala kyllä tunnistaa omansa ja Hän on meille merkiksi lähettänyt (vain omilleen) Pyhän Hengen sinetin. Siunausta sinulle tähänkin päivään.
        Tänään herätessäni hiljaa rukoilin. Mietin ettei näkyä tänään taida tullakkaan ja samassa ilmestyi eteeni kuva jossa oli keskellä suora tie minua kohti ja näin kun kaksi naista peräkkäin tulivat minua kohti, molemmilla oli samanlaiset mustat pitkät juhlapuvut yllään ja kun he lähestyivät minua, toinen kääntyi vasemmalle ja toinen oikealle. Heidän perässään tuli vielä kolmas nainen, samanlainen puku yllään, mutta se oli puhtaan valkoinen ja tämä tuli minua kohti ....
        Sitten kuva katosi, enkä nähnyt enää muuta, nousin ylös kiittäen Herraa ja pyysin että hän avaisi tämän näyn, jos se sitä olisi ja myös vahvistaisi sitä, siksi toin tämän nyt tässä, koska se ei ole vielä täysin avautnut, joten en halunnut vielä tehdä siitä omaa aloitustaan, ehkä se herättää joissakin teissä ajatuksia?
        Herran Rauhaa ja Siunausta teille kaikille, jotka näitä luette.


      • Seurailija1
        7sinettisormus kirjoitti:

        JOOO-O! TOTISESTI! Siellä se rakas veljeni seurailija viimeinkin on! Luulin että olin menettänyt sinut, niin kuin yksin armosta aikanaan lähti. Ihanaa että olet nyt siellä". Ystäväni kanssa jo hermoilimme, kun tiesimme sinun sairaudestakin, ettei olisi tullut mitään pahempaa ja oletkin ollut edelleen rukouksissani, niin hyvä ystävä sinusta on muodostunut. Joko luit tuota Ilm.7. se jotenkin vastaa tuohon näkyyn. Sinetti avataan tuosta kääröstä ja sen sanoma on niin suuri että kaikki maallinen on hyvin pientä sen rinnalla ja erikseen mainittu tuo sana: SINETTI".
        Ehkä se tarkoittaa juuri sitä mitä tuossa luvussa sanotaan, että meidät uskovat tullaan merkitsemään sinetillä .... olikohan ymmärettävää .... joo-o, ihana että olet siellä ja nyt saat luvan siellä pysyä, ettei täällä meidän tarvitse hermoilla mitä kuuluu? :)

        Sen sairauden oireet ovat häipyneet mutta Oulun reissu on vajaan parin viikon päästä eli 24 tätä kuuta. Tutkivat siellä pitääkö aivoverisuonen kyhmy poistaa, löysivät sellaisen selaillessaa kuvia, vahingossa..
        Sinetin työtä pitää kunnioittaa, teet paljon Jumalan valtakuunan työtä, jaksat. Kiitos Jumalalle sinusta.. Vai olette ystäväsi kanssa hermoilleet mihin katosin, olen otettu noista sanoista!, tässä olen ottakaa ja pitäkää Aamen..


      • Uskokaamme
        7sinettisormus kirjoitti:

        Kiitos sinulle, kiitosvirsi tuosta muistuksesta, sitä pitkään vielä pähkäilin kun kävin nukkumaan illalla ja rukoilin että Herra avaisi tämän asian että hän antaisi ymmärryksen. Tuo ketju oli ihanaa lukea uudelleen ja muistella asioita, näin tuossa 2Tim.2:19 samaa kuin tuossa kirjeessä efosolaisille 4. Se vain kerrottiin hieman toisesta näkökulmasta. Jumala kyllä tunnistaa omansa ja Hän on meille merkiksi lähettänyt (vain omilleen) Pyhän Hengen sinetin. Siunausta sinulle tähänkin päivään.
        Tänään herätessäni hiljaa rukoilin. Mietin ettei näkyä tänään taida tullakkaan ja samassa ilmestyi eteeni kuva jossa oli keskellä suora tie minua kohti ja näin kun kaksi naista peräkkäin tulivat minua kohti, molemmilla oli samanlaiset mustat pitkät juhlapuvut yllään ja kun he lähestyivät minua, toinen kääntyi vasemmalle ja toinen oikealle. Heidän perässään tuli vielä kolmas nainen, samanlainen puku yllään, mutta se oli puhtaan valkoinen ja tämä tuli minua kohti ....
        Sitten kuva katosi, enkä nähnyt enää muuta, nousin ylös kiittäen Herraa ja pyysin että hän avaisi tämän näyn, jos se sitä olisi ja myös vahvistaisi sitä, siksi toin tämän nyt tässä, koska se ei ole vielä täysin avautnut, joten en halunnut vielä tehdä siitä omaa aloitustaan, ehkä se herättää joissakin teissä ajatuksia?
        Herran Rauhaa ja Siunausta teille kaikille, jotka näitä luette.

        Mielenkiintoista, että eilen opastin aikuista tytärtäni (on uskossa), että uravalintaa on suunniteltava ja sitten pidettävä siitä kiinni, kulkea suoraan eikä poikkeilla oikealle eikä vasemmalle. Myös toisella tyttärellä monenlaista hapuilua, mutta tärkeintä opiskeluelämässään oli uskon löytäminen. Kaiketi tiedämme, että johdatuksessa etenemme, emmekä aina ymmärrä "koulutuksemme" perimmäistä tarkoitusta. Kuitenkin on hyvä aina muistaa suora tie poikkeilematta Jeesuksen perässä kulkien, niin välttyy pahalta. Jeesus on ainoa Tie Totuus ja Elämä. Jumalan tahto on aina hyvä, niin ettei yksikään hukkuisi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe