Hidradenitis suppurativa eli hikirauhastulehdus

Avunsaanut

Tästä samasta aiheesta on kyllä useampikin keskustelu jo tehty, mutta ajattelin nyt luoda ihan uuden, kun näyttää olevan nuo muut jo melko vanhoja. Toivottavasti joku tästä sairaudesta kärsivä tänne eksyisikin :)
Täytin juuri vähän aikaa sitten 18 vuotta ja kyseistä sairautta on tullut kannettua noin 5-6 vuotta. Omaksi onneksi koko elämän pysynyt tuo sairaus 1 tasolla ja toistaiseksi sairaus on ollut melko hyvin kurissakin. Vaikka ei sairaus ole horjuttanut elämää radikaalisti, ei voi sanoa, etteikö se vaikuttaisi elämänlaatuun.
Kyllästyin jatkuviin paiseisiin. Näitä paiseita esiintyi nivusissa sekä pakaroiden alla. Kipeyden lisäksi pateista jäi rumia arpia ja pahimmassa tapauksessa iho kuoriutui paiseen päältä pois jättäen paiseen ja siinä olevan ihon paljaaksi. Ne olivat kaikista kipeimpiä. Saan olla onnekas, että vain kerran on täytynyt käydä sairaalassa avaamassa yksi paise. Se ei kuitenkaan koskaan ole täysin parantunut, jolloin paise on pysyvästi siinä tummineen arpineen ja nahka keriytyy paiseen päältä pois tietyin väliajoin.
Paiseiden lisäksi ihossa oli punaisia pilkkuja, ei iha kuten finnejä, muttei ihottumaakaan. Näissä näppylöissä kipeys ei ollut ongelma, vaan kutina ja harvinaisen hirveä ulkonäkö. Myös liikahikoilua esiintyi juurikin nivusissa ja pakaroiden alla.
Saatuani tarpeeksi päätin rueta etsimään tietoa jokaisen ihmisen 24/7 lääkäriltä, googlesta. Suomenkieliset sivustot olivat melko nopeasti käyty läpi, joten eksyin englanninkielisille sivuille. Löysin blogikirjoituksen, jota olen näin jälkikäteenkin yrittänyt etsiä, mutta en ole sitä enää löytänyt. Blogiteksissä kirjoittaja kertoi sairastavansa tätä sairautta ja listasi 17 eri keinoa, joita oli kokeillut taudin selättämiseksi, ja yhden oli nostanut ylitse muiden.
Näin pohjustaakseni mainitsen niille jotka eivät sitä tiedä, HS on autoimmuuni sairaus, eli käytännössä melko mahdoton selättää, ainankin nykyisillä hoitomenetelmillä. Itselleni on kokeiltu ruokavaliomuutosta, antibioottikuuria sekä erilaisia puhdistusaineita ja rasvoja. Mikään ei ole auttanut.
Kyseisen blogin kirjoittaja oli kokeillut kaikki keinot lähtien antibiooteista teepuu öljyyn jne., mutta mikään ei ollut toiminut niinkuin tämä.
T-Cell Therapy. Tämä taisi olla termi jota kirjottaja käytti tekstissä. Käytännössä kyse on tuotteesta, joka vahvistaa immuunijärjestelmää. Tätä on käytetty mm. syöpähoitojen rinnalla, jos olen ymmärtänyt oikein. Itse en tästä sen tarkemmin osaa selittää, tai miten valmiste oikeasti toimii/parantaa, mutta jaan vain kokemukseni :)
Itse olin aluksi hieman epävarma tuotteesta, mutta ajatus "mitä voin tässä hävitä" kävi mielessä, ja päädyin selailemaan valmisteita. En ole varma, mitä tuotetta blogikirjoittaja tarkalleen käytti, mutta itse päädyin tilaamaan iherbistä Enzymatic Therapy Cell Forte Max3 valmisteen. Se sisältää ainostaan erinäisiä luonnon ainesosia, eli kemiallisia lääkeaineita siinä ei ole. Kapseleita pitäisi syödä 2 kpl kaksi kertaa päivässä, vaikkakin maksimaalisen tuloksen saamiseksi niitä voisi purkin kyljen mukaan syödä jopa 16 päivässä (ihmettelen vieläkin). Aloin syömään vain puolet tuosta, eli 2 tablettia päivässä, ja hämmästyin miten nopeasti tuloksia tuli.
Tällä hetkellä olen kokonaa vapaa mistään ihon alaisista paiseista. Uusia ei ole tullut sen jälkeen kun aloin syömään valmistetta, ja silloin olemassa olevat hävisivät. Paise, joka sairaalassa avattiin, vieläkin oireilee, mutta on jo hieman parantumaan päin. Myös punaiset pisteet ihossa ovat hieman helpottaneet ja kokoajan parempaan suuntaan mennään.
Haluan vielä loppuun sanoa, että teksti on 18 vuotiaan tytön juttu, joka on kirjoitettu täysin omasta näkökulmasta. Tietysti tätä ei ole virallisesti testattu, eikä itsellä tietenkään ole tietoa, toimisiko tämä kaikilla. En ole paasamaassa "ihmelääkkeestä", koska tätä ei juuri ole mitenkään todistettu, vain oman kokemuksen kautta. Kuitenkin haluan jakaa tietoni, ja hyvässä lykyssä joku voisi saada avun hätään :)

4

2280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijtskia

Ohhoh, taidanpa tilata ja testata ! Paiseiden kanssa (intiimialueella) elämä on helvettiä, joten menetettävää ei ole..

• Avunsaanut

Toivottavasti auttaisi! Kenenkään muun en ole kuullut kokeilleen tätä, itseni ja blogikirjoittajan lisäksi, joten olis kiva tietää, toimiiko :)

• Hss

Onko tämä valmiste tosiaan auttanut? Itsellä 2 asteen taudinkuva ja kokeilussa seuraavaksi humira. Onko kellään kokemuksia siitä?

• HSliki10v

Haluaisin myös kovasti tietää ennen Humiraa, onko joku kokeillut ja onko auttanut..? Olen itsekin kokeillut yhtä sun toista enkä jaksaisi enää kokeilulinjalle itse lähteä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      125
      4054
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      319
      2081
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1821
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1760
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1740
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1681
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      448
      1532
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1282
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      450
      1251
    Aihe