LL öljyn ominaisuudet

Salainentieto

Kestää vain 22tkm. Jossain tälläinen väite.
Ilmankos TSI VW koneet sippaa jos näin on.

35

1847

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ossss_multipersoona

      multipersoona ossss, voi kertoa sinulle, että todella usein tuo kilometrimäärä toteutuu.
      Vai todella paljon ajavat pääsevät tuohon 30tkm kilometrin huoltoväleihin ja paljon ajavalle se on oikein hyvä huoltoväli. Monet muutkin merkit käyttävät samaa huoltojärjestelmää joka on muuttuva mm. ajomäärien, ajotavan ja käynnistysten määrien mukaan.

      • seataudiskodaVWsama

        Taitaa väitteessä olla totuuden siemen kun muut valmistajat on siirtyneet lyhyisiin vaihtoväleihin jos tullut jakopääongelmia.


      • siemeniäKortsuun

        Kerro mikä valmistaja on vaihtanut takaisin lyhyisiin huoltoväleihin. Yleensä nykyautoissa on huoltoilmaisin joka kertoo huollon tarpeesta ja vain todella paljon ajaville mahdollistuu tuo 30tkm huoltoväli, eli käytännössä tuo röllin lanseeraama 22tkm toteutuu tavallisella dallaajalla joka ei työkseen aja.


    • öljyn_ominaisuudet

      Normaalikäytössä tosiaan long-life öljyn ominaisuudet kestävät vain tuon noin 20tkm.

      -Jos on kohdalle saatunut hyvä yksilö, jonka öljynkulutus on alle 0,3l/1000km kannattaa öljyt vaihtaa vähintään 20tkm välein, sillä moottoriin jää vielä useampi desi tuota yli 20tkm ajettua öljyä.

      -Käytettyä ostaessä tällä ei kuitenkaan ole merkitystä, sillä vaikka moottori veisi vain 0,2l/1000km öljyä tekee se 30tkm 6l lisäysöljyä. Ja tämän takia moni omistaja käyttää lisäysöljynä halvinta mahdollista, ja niiden ominaisuudet loppuvat jo 8000km jälkeen, eivätkä ole alunperinkään kovin hyviä.

      • ossssOnPalannut

        Ja kun osssskin huomio, että vain murto-osa autoista kuluttaa noin paljon öljyä.


    • 2012elegance

      skoda 170hv huijausdiesel o hyvin toiminu sen reilu 190tkm 30-32 tkm huoltoväleillä.ainoastaan ekat öljy sai lähtee 3000km kohdil.Öljyä pääsee lisää n 25-27 tkm kohdil n 4dl.sit o taas max tasos.Erikoista täs et kylmänä tai semi kylmänä nostajat ääntelee.ihan uudesta asti.Mut kun komeesta pakkasesta ilman lämmitystä lyö tulille niin ei naputa.Kohta tää löytyy nettiautosta ku en tota 210 tkm huoltoa tee.o hihna huolto.Toki 180tkm oli kallis ku dsg haldex normi huollon lisäks

    • FUCHS-OIL

      Hyvin moni LL mineraaliöljyyn perustuva öljy väsyy. Loppukilometrit on moottorille tuskaa.
      SIKSI pitää käyttää aitoa TÄYSIN SYNTEETTISTÄ moottoriöljyä. Suomessa niitä on vaikea saada. Tämä öljy on vaihtoehto.

      http://www.fuchs-oil.fi/TITAN-SUPERSYN-LONGLIFE-PLUS-SAE-0W-30

      Ja tämä.

      http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/fi_1150.html?OpenDocument&land=SE

      Saksan eniten myyty öljy! Ylipitkillä öljyvaihdoilla ei kannata laittaa kuraa moottoriin, vaikka ÖLJYPURKKI väittää sen siihen soveltuvan.

      Öljysekoittamot on rahastajia. TUTKIMUSTULOS !

      • ProOil

        Väittämäsi ei pidä paikkaansa. Öljyn "väsymisellä" ei ole mitään tekemistä sen perus laadun kanssa, onko mineraali, osa- vai täys synteettinen. Kysymys on ainoastaan lisäaine paketista ja paljonko paketin varaus sisältää TBN lisäaineita.

        TBN lisäaineiden määrä vaikuttaa öljyn käyttöaikaan, ei perus öljyn laatu.

        On olemassa todellisia LL öljyjä esim laivakäytössä. Perusöljy on mineraali öljyä, sama öljy on koneessa vuosia. Öljy analysoidaan säännöllisesti ja tarvittaessa lisäaineistetaan, kun esim. öljyn Ph laskenut TBN lisäaineiden haihduttua/palettua koneen käydessä, siis öljyä ei vaihdeta vaan uusitaan lisäaineistamalla vanhaa öljyä.

        Tässä määräys erään ajoneuvo valmistajan öljyistä liittyen tähän

        Synthetic oils do not allow further extension of oil drain intervals.
        It is the contamination rate (i.e.,soot and,the depletion of additives
        rather than base oil quality that determines theuse ful engine oil life and there fore the oil change intervals.

        Ja öljyn vaihto väli näissä rekoissa voi olla yli 100 000km mineraali öljyillä.

        Summa summarum.

        Öljyn "väsymisellä" ei ole tekemistä sen kanssa onko öljy synteettinen, osa synteettinen vai mineraali öljy.


      • diipadaiiiiiiiii

        Tässä Satakunnan Liikenteen korjaamopäällikön turinoita:
        - Meillä on öljynvaihtoväli 50 000 kilometriä, mutta muutama vuosi sitten uskalsimme tehdä testin, jossa samalla öljyllä ajettiin 200 000 kilometriä.
        Siitä otettiin välillä näytteitä ja niiden perusteella uskallettiin aina jatkaa
        eteenpäin, Kangasjärvi kertoo. Öljytesti kertoo paljon moottori- ja voiteluainetekniikan kehityksestä.
        - Noin 40 vuotta sitten öljyt vaihdettiin 5000-8000 kilometrin välein.

        Itselleni eräs alan ammattilainen kertoi erään autonvalmistajan koemielessä ajaneen 90 000 km:n vaihtovälein, ja tuloksena oli, että öljy kestää, mutta suodatin ei.


      • ProOil
        diipadaiiiiiiiii kirjoitti:

        Tässä Satakunnan Liikenteen korjaamopäällikön turinoita:
        - Meillä on öljynvaihtoväli 50 000 kilometriä, mutta muutama vuosi sitten uskalsimme tehdä testin, jossa samalla öljyllä ajettiin 200 000 kilometriä.
        Siitä otettiin välillä näytteitä ja niiden perusteella uskallettiin aina jatkaa
        eteenpäin, Kangasjärvi kertoo. Öljytesti kertoo paljon moottori- ja voiteluainetekniikan kehityksestä.
        - Noin 40 vuotta sitten öljyt vaihdettiin 5000-8000 kilometrin välein.

        Itselleni eräs alan ammattilainen kertoi erään autonvalmistajan koemielessä ajaneen 90 000 km:n vaihtovälein, ja tuloksena oli, että öljy kestää, mutta suodatin ei.

        Ajelitteko mineraaleilla vai synteettisillä?


      • dumpperikuski

    • Haminan-SEKOITTAMOT

      Väität, että MINERAALIÖLJYT kestää, kuten OIKEA täyssynteettinen. SE ON VALE.

      PERUSÖLJY on moottoriöljyn sydän.

      PAO öljyt kestää kirkkaasti 3 kertaa pitempään vaihteistoissa. Lisäksi kuluminen on 5 kertaa pienempi. Kitka on ratkaisevasti alhaisempi. Lämpöä syntyy vähemmän.

      PAO:n käyttö lisääntyy jatkuvast, koska KRAKATTUJEN MINERAALIÖLJYJEN ominaisuudet loppuu kesken.

      Krakattu mineraaliöljy maksaa dollarin kilo. PAO maksaa 3 dollaria kilo.

      Vaativat teollisuusvaihteet vaatii PAO perustaista voitelua. Samoin volkkarin vaihteisto.

      http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIINDMOMobilgear_SHC_XMP.aspx

      http://onninen.procus.fi/documents/original/12725/6/1/ex124392.pdf

      Öljy-yhtiöt ja sekoittamot tekee voittoja !


      http://www.rpsgroup.com/Energy/Services/Advisory/Downstream/pdf/GTLs.aspx

      • ProOil

        Taidat olla sekaisin...

        TBN lisäaineet ne tekevät sinun pao ja esteri öljyistäsi sellaisia, kun ne ovat...

        Siinä ole oikeassa, että ovat parempia lämmönsiirtäjiä, tosin tämä voi olla ongelma tiukasti viritetyssä opelukoneessa jossa öljytilavuus rajallinen tai haettu painosäästöä. Ei normaali autoissa ja käytössä tai muissa koneratkaisuissa.

        Kitkan pienennys taasen on taas lisäaineistuksesta kiinni...

        Höpö höpö teollisuuden öljyistä, teollisuudessa kuten laivoissakin mineraaleilla mennään ja kunnossapito tarkistavat tietokoneelta lämpöjä ja kenttäkokeilla öljyistä analyysit paikan päällä (TAN JA TBN) ja näiden perusteella päätetään joko lisäaineistamaan tai vaihtamaan. TBN luku on yleensä öljyissä 10 paikkeilla ja öljy on "väsynnyttä" kun luku rupeaa olemaan 3. Joissain huippu kisa öljyissä taitaa TBN olla 14-15 hujakoilla (ei fakta, hatara muisti) TBN lisäaineistusta ei voi ladata tämän enempää öljyyn tekee huonoa koneelle.

        Noita TBN/TAN analyysejä voi itsekin hankkia ja testailla, jos kiinnostaa, ei ole mitään avaruustiedettä. googlettele....

        Luepa mitä satakunnan liikenteen korjaamo päällikkö kirjoitteli paria kirjoitusta ylempänä

        Miksi sinun suosittelema PAO LL öljyilllä voi ajella vain 30000km kevyttä kesä ajelua ja mineraali öljyillä normaali öljynvaihona 100 000km ja jopa kuten korjaamo päällikkö kirjoitteli 200 000km ja epäilen heillä olleen mineraali pohjaisia öljyjä...

        USKO NYT kysymys on TBN lisäaineistuksesta kaikissa öljy laaduissa, mitä sitten on haluttu öljyn toimivan.


    • PAO-GTL-molemmat-johtaa
      • ProOil

        Paras perus mineraali öjyn raaka-aine tulee Pennsylvania maaperästä.

        Suurin osa täälläpäin liikuvasta öljystä on ryssä öljyä.

        Shellin raaka öljy tulee taas barentsin mereltä ja on kaikkein huonoimman laatuista ja toden näköisesti näistä myös krakataan heidän voitelu aineensa?

        Ja halutessaan kaikki öljy yritykset kyllä voivat suodattaa epäpuhtauksia pois.


    • MasterOil

      PAO-peelo karannut jälleen suljetulta osastolta. Kenenkään ei kannata uskoa sen sanomisia. Jokainen sen naurettava väite on kumottu faktoilla, näytöillä ja testituloksilla. PAO-GTL-Peelo puhuu paskaa eikä tiedä öljyistä tai niiden valmistamisesta yhtään mitään saatikka omaa heenk.koht kokemusta kummastakaan.

      Sitten asiaan. Laivaöljyissä TBN on luokkaa 50 tai yli. Rikkipitoisen polttoöljyn polttaminen muodostaa paljon happoja ja epäpuhtauksia, jotka öljyn täytyy pystyä neutralisoimaan. Öljy pystyy neutralisoimaan happoja niin kauan kun TBN on >1 ja TAN < TBN.

      • ProOil

        Täytyy kaivella jostain faktaa, muistaisin, että jos TBN nousee liian korkeaksi se alkaa syövyttämään vaikka on emäspitoinen? En ole mitenkä varma.

        Tiedätkö MasteOil tästä, vai vaivaako senilisyys jo itseäni?

        Tuo on totta, että kun kuumalla bitumilla ajellaan, niin rikkiä on ja öljy joutuu koville...ai niin jos se olisi PAO öljyä niin mailma pelastuisi : )


      • ProOil
        ProOil kirjoitti:

        Täytyy kaivella jostain faktaa, muistaisin, että jos TBN nousee liian korkeaksi se alkaa syövyttämään vaikka on emäspitoinen? En ole mitenkä varma.

        Tiedätkö MasteOil tästä, vai vaivaako senilisyys jo itseäni?

        Tuo on totta, että kun kuumalla bitumilla ajellaan, niin rikkiä on ja öljy joutuu koville...ai niin jos se olisi PAO öljyä niin mailma pelastuisi : )

        Joo, löysin hakemani eli raskasta rikkipitoista polttoainetta käyttävä koneen lisäaineistus TBN voi olla jopa 70.

        Huonoimmissa auto öljyissä TBN lisäaineistus 7-9, ja paremmissa 10-15

        Erään tietolähteen mukaan.


      • MasterOil

        Hyvä myös tiedostaa, että TBN:ää mitataan kahdella eri ASTM-standardilla, D2896 ja D4739. Näistä saadut luvut eivät ole vertailukelpoiset, koska ensimmäisessä käytetään perkloorihappoa ja jälkimmäisessä suolahappoa titraattina. Lisäksi eri titraattiliuottimet. D4739 ei pysty kaikkia heikoimpia emäspareja havaitsemaan joten tämä ei sovellu uuden öljyn tutkimiseen. Lisäksi hyvä tiedostaa, että jotkin uudentyyppiset orgaaniset lisäaineet eivät näy TBN:ssä (LL-öljyt). Niillä saattaa olla matalampi TBN, mutta se kuluu hitaamin.


      • ProOil
        MasterOil kirjoitti:

        Hyvä myös tiedostaa, että TBN:ää mitataan kahdella eri ASTM-standardilla, D2896 ja D4739. Näistä saadut luvut eivät ole vertailukelpoiset, koska ensimmäisessä käytetään perkloorihappoa ja jälkimmäisessä suolahappoa titraattina. Lisäksi eri titraattiliuottimet. D4739 ei pysty kaikkia heikoimpia emäspareja havaitsemaan joten tämä ei sovellu uuden öljyn tutkimiseen. Lisäksi hyvä tiedostaa, että jotkin uudentyyppiset orgaaniset lisäaineet eivät näy TBN:ssä (LL-öljyt). Niillä saattaa olla matalampi TBN, mutta se kuluu hitaamin.

        Kiitos asiallisesta tiedostasi : )

        Ja PAO pelle älä pilaa 4/5 luokan öljyn mainetta tyhmyydelläsi, tämä oli ystävällinen vinkki...


      • PAO-peelo

        Laivadieselessä joudutaan käyttäämään erittäin rikkipitosta polttoainetta. Siksi TBN on jopa vastaa 70mg kaliumhydroksidia. Laivoissa TBN joudutaan tekemään viikottain.


        Ph määritys-- Oikeat suhteet--- näyte tolueeni isopropanoli vesi. Sitten ph mittaus jälkitöineen.

        Karboksyylihapot ei iske, mutta rikki ja typpihapot iskee. Mustaliete ja korroosio.

        Nopea tapa...

        http://www.spectrosci.com/product/q1100/


        https://www.youtube.com/watch?v=sux4sT24aF8

        Laivadieselien rakenne on kaukana suuritehoisesta ja kevyestä auton moottorista
        Pistekuormat ja lämmöt on autossa paljon korkeammat.

        Siksi PAO ja GTL on JÄRKEVIÄ henkilöautojen moottoreissa. Nykyiset moottori VAATII niitä. Uudet Hondat ja Toyotat ei toimi ilman niitä.

        OW-20 ja 0W-16 sekä OW-8 perustuu niihin öljyihin.


      • ProOil
        PAO-peelo kirjoitti:

        Laivadieselessä joudutaan käyttäämään erittäin rikkipitosta polttoainetta. Siksi TBN on jopa vastaa 70mg kaliumhydroksidia. Laivoissa TBN joudutaan tekemään viikottain.


        Ph määritys-- Oikeat suhteet--- näyte tolueeni isopropanoli vesi. Sitten ph mittaus jälkitöineen.

        Karboksyylihapot ei iske, mutta rikki ja typpihapot iskee. Mustaliete ja korroosio.

        Nopea tapa...

        http://www.spectrosci.com/product/q1100/


        https://www.youtube.com/watch?v=sux4sT24aF8

        Laivadieselien rakenne on kaukana suuritehoisesta ja kevyestä auton moottorista
        Pistekuormat ja lämmöt on autossa paljon korkeammat.

        Siksi PAO ja GTL on JÄRKEVIÄ henkilöautojen moottoreissa. Nykyiset moottori VAATII niitä. Uudet Hondat ja Toyotat ei toimi ilman niitä.

        OW-20 ja 0W-16 sekä OW-8 perustuu niihin öljyihin.

        Voi PAO-pelle, mietippä hieman vielä, kumpi mahtaa olla kovemmilla. Merikoneet mitoitetaan usein 75-85% jatkuvalle kuormitukselle joskus on tarvetta kuormittaa konetta 125%...siis kyllä koneista voidaan joutua ottamaan enemmän mihin ne on suunniteltu, mutta se on jo toinen juttu.

        Autoja kuormitetaan normaali ajossa tuskin ikinä 75%, maantie ajossa luokkaa 30%, kisa koneet sitten erikseen tai karvanoppa honda mies joka liikennevaloissa lähdössä kuormittaa pao öljyjään 100%.

        Piste kuormista ja lämmöistä, et vissiin tiennyt, että isommassa laivakoneessa seurataan sylinterikohtaisesti useita parametreja esim lämpöä ja kuormitusta, niin asiaa voidaan hallita esim. Vähentämällä polttoaine suihkua sylinterikohtaisesti...


      • näin

        Suomen vanha autokanta toimii vaikka kusella.


    • PAO-GTL-molemmat-johtaa

      Muistisi virkistykseksi.
      HS teki PÄÄTÖKSEN, että tämä artikkeli otettiin arkistosta esille ! HYVÄ HS !



      http://www.hs.fi/autot/a1371451261918

      Kuvaa ÖLJYTEOLLISUUDEN moraalia ! Sama juttu autoteollisuudessa.

    • PAO-GTL-molemmat-johtaa
    • PAO-GTL-johtaa
    • PAO-GTL-molemmat-johtaa
    • ossssVoiMiksiOletD

      Julkinen tieto on se, että VW:n TSI autoilla huoltoväli muodostuu monen asian summana ja se on peruskäyttäjällä 20-25 tkm. Joten tuo ossssin salainen tieto ja huoli on turhaa.

    • öljyroope

      Höpöhöpö Peelo.

      Mineraaliöljylle on kovaa kysyntää ja 99% teollisuuden öljyistä on mineraalipohjaisia mm. laivaöljyt, paperikoneöljyt, turbiiniöljyt.. list goes on.

      Ja LL-huoltoväli tulee tosiaan monen asian summana. Öljy, auton tietokone (laskee kulutusta, käynnistyskertoja, öljyn lämpötilaa), suodatin (ll-suodattimessa pinta-alaa enemmän) jne.

      • ossssVoiOllaHuoleti

        ja lisäyksenä tuohon, ne jotka pääsevät 30tkm huoltoväleihin, niin hänen täytyy ajaa huomattavan paljon pidempää matka-ajoa ja sellainen ei ole öljylle kovinkaan rasittavaa.


    • PAO-GTL-johtaa
    • PAO-on-the-rise
    • PAO-GTL-molemmat-johtaa
    • egrtukittusanojokuVW

      VW hajottaa isse omat autot?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3298
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3057
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2333
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      37
      1945
    8. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1509
    Aihe