Kestää vain 22tkm. Jossain tälläinen väite.
Ilmankos TSI VW koneet sippaa jos näin on.
LL öljyn ominaisuudet
35
1649
Vastaukset
- ossss_multipersoona
multipersoona ossss, voi kertoa sinulle, että todella usein tuo kilometrimäärä toteutuu.
Vai todella paljon ajavat pääsevät tuohon 30tkm kilometrin huoltoväleihin ja paljon ajavalle se on oikein hyvä huoltoväli. Monet muutkin merkit käyttävät samaa huoltojärjestelmää joka on muuttuva mm. ajomäärien, ajotavan ja käynnistysten määrien mukaan.- seataudiskodaVWsama
Taitaa väitteessä olla totuuden siemen kun muut valmistajat on siirtyneet lyhyisiin vaihtoväleihin jos tullut jakopääongelmia.
- siemeniäKortsuun
Kerro mikä valmistaja on vaihtanut takaisin lyhyisiin huoltoväleihin. Yleensä nykyautoissa on huoltoilmaisin joka kertoo huollon tarpeesta ja vain todella paljon ajaville mahdollistuu tuo 30tkm huoltoväli, eli käytännössä tuo röllin lanseeraama 22tkm toteutuu tavallisella dallaajalla joka ei työkseen aja.
- öljyn_ominaisuudet
Normaalikäytössä tosiaan long-life öljyn ominaisuudet kestävät vain tuon noin 20tkm.
-Jos on kohdalle saatunut hyvä yksilö, jonka öljynkulutus on alle 0,3l/1000km kannattaa öljyt vaihtaa vähintään 20tkm välein, sillä moottoriin jää vielä useampi desi tuota yli 20tkm ajettua öljyä.
-Käytettyä ostaessä tällä ei kuitenkaan ole merkitystä, sillä vaikka moottori veisi vain 0,2l/1000km öljyä tekee se 30tkm 6l lisäysöljyä. Ja tämän takia moni omistaja käyttää lisäysöljynä halvinta mahdollista, ja niiden ominaisuudet loppuvat jo 8000km jälkeen, eivätkä ole alunperinkään kovin hyviä.- ossssOnPalannut
Ja kun osssskin huomio, että vain murto-osa autoista kuluttaa noin paljon öljyä.
- 2012elegance
skoda 170hv huijausdiesel o hyvin toiminu sen reilu 190tkm 30-32 tkm huoltoväleillä.ainoastaan ekat öljy sai lähtee 3000km kohdil.Öljyä pääsee lisää n 25-27 tkm kohdil n 4dl.sit o taas max tasos.Erikoista täs et kylmänä tai semi kylmänä nostajat ääntelee.ihan uudesta asti.Mut kun komeesta pakkasesta ilman lämmitystä lyö tulille niin ei naputa.Kohta tää löytyy nettiautosta ku en tota 210 tkm huoltoa tee.o hihna huolto.Toki 180tkm oli kallis ku dsg haldex normi huollon lisäks
- FUCHS-OIL
Hyvin moni LL mineraaliöljyyn perustuva öljy väsyy. Loppukilometrit on moottorille tuskaa.
SIKSI pitää käyttää aitoa TÄYSIN SYNTEETTISTÄ moottoriöljyä. Suomessa niitä on vaikea saada. Tämä öljy on vaihtoehto.
http://www.fuchs-oil.fi/TITAN-SUPERSYN-LONGLIFE-PLUS-SAE-0W-30
Ja tämä.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/fi_1150.html?OpenDocument&land=SE
Saksan eniten myyty öljy! Ylipitkillä öljyvaihdoilla ei kannata laittaa kuraa moottoriin, vaikka ÖLJYPURKKI väittää sen siihen soveltuvan.
Öljysekoittamot on rahastajia. TUTKIMUSTULOS !- ProOil
Väittämäsi ei pidä paikkaansa. Öljyn "väsymisellä" ei ole mitään tekemistä sen perus laadun kanssa, onko mineraali, osa- vai täys synteettinen. Kysymys on ainoastaan lisäaine paketista ja paljonko paketin varaus sisältää TBN lisäaineita.
TBN lisäaineiden määrä vaikuttaa öljyn käyttöaikaan, ei perus öljyn laatu.
On olemassa todellisia LL öljyjä esim laivakäytössä. Perusöljy on mineraali öljyä, sama öljy on koneessa vuosia. Öljy analysoidaan säännöllisesti ja tarvittaessa lisäaineistetaan, kun esim. öljyn Ph laskenut TBN lisäaineiden haihduttua/palettua koneen käydessä, siis öljyä ei vaihdeta vaan uusitaan lisäaineistamalla vanhaa öljyä.
Tässä määräys erään ajoneuvo valmistajan öljyistä liittyen tähän
Synthetic oils do not allow further extension of oil drain intervals.
It is the contamination rate (i.e.,soot and,the depletion of additives
rather than base oil quality that determines theuse ful engine oil life and there fore the oil change intervals.
Ja öljyn vaihto väli näissä rekoissa voi olla yli 100 000km mineraali öljyillä.
Summa summarum.
Öljyn "väsymisellä" ei ole tekemistä sen kanssa onko öljy synteettinen, osa synteettinen vai mineraali öljy. - diipadaiiiiiiiii
Tässä Satakunnan Liikenteen korjaamopäällikön turinoita:
- Meillä on öljynvaihtoväli 50 000 kilometriä, mutta muutama vuosi sitten uskalsimme tehdä testin, jossa samalla öljyllä ajettiin 200 000 kilometriä.
Siitä otettiin välillä näytteitä ja niiden perusteella uskallettiin aina jatkaa
eteenpäin, Kangasjärvi kertoo. Öljytesti kertoo paljon moottori- ja voiteluainetekniikan kehityksestä.
- Noin 40 vuotta sitten öljyt vaihdettiin 5000-8000 kilometrin välein.
Itselleni eräs alan ammattilainen kertoi erään autonvalmistajan koemielessä ajaneen 90 000 km:n vaihtovälein, ja tuloksena oli, että öljy kestää, mutta suodatin ei. - ProOil
diipadaiiiiiiiii kirjoitti:
Tässä Satakunnan Liikenteen korjaamopäällikön turinoita:
- Meillä on öljynvaihtoväli 50 000 kilometriä, mutta muutama vuosi sitten uskalsimme tehdä testin, jossa samalla öljyllä ajettiin 200 000 kilometriä.
Siitä otettiin välillä näytteitä ja niiden perusteella uskallettiin aina jatkaa
eteenpäin, Kangasjärvi kertoo. Öljytesti kertoo paljon moottori- ja voiteluainetekniikan kehityksestä.
- Noin 40 vuotta sitten öljyt vaihdettiin 5000-8000 kilometrin välein.
Itselleni eräs alan ammattilainen kertoi erään autonvalmistajan koemielessä ajaneen 90 000 km:n vaihtovälein, ja tuloksena oli, että öljy kestää, mutta suodatin ei.Ajelitteko mineraaleilla vai synteettisillä?
- dumpperikuski
ProOil kirjoitti:
Ajelitteko mineraaleilla vai synteettisillä?
Ne ajoi CAT--PAO-öljyillä.
https://catoilandgas.cat.com/cda/files/1578178/7/PEHJ0220.pdf
https://catoilandgas.cat.com/cda/files/760521/7/PEHP7062-04.pdf
Noita öljyjä käytti Perän Catepillaritkin 24/7 ajolla Talvivaarasssa.
- Haminan-SEKOITTAMOT
Väität, että MINERAALIÖLJYT kestää, kuten OIKEA täyssynteettinen. SE ON VALE.
PERUSÖLJY on moottoriöljyn sydän.
PAO öljyt kestää kirkkaasti 3 kertaa pitempään vaihteistoissa. Lisäksi kuluminen on 5 kertaa pienempi. Kitka on ratkaisevasti alhaisempi. Lämpöä syntyy vähemmän.
PAO:n käyttö lisääntyy jatkuvast, koska KRAKATTUJEN MINERAALIÖLJYJEN ominaisuudet loppuu kesken.
Krakattu mineraaliöljy maksaa dollarin kilo. PAO maksaa 3 dollaria kilo.
Vaativat teollisuusvaihteet vaatii PAO perustaista voitelua. Samoin volkkarin vaihteisto.
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIINDMOMobilgear_SHC_XMP.aspx
http://onninen.procus.fi/documents/original/12725/6/1/ex124392.pdf
Öljy-yhtiöt ja sekoittamot tekee voittoja !
http://www.rpsgroup.com/Energy/Services/Advisory/Downstream/pdf/GTLs.aspx- ProOil
Taidat olla sekaisin...
TBN lisäaineet ne tekevät sinun pao ja esteri öljyistäsi sellaisia, kun ne ovat...
Siinä ole oikeassa, että ovat parempia lämmönsiirtäjiä, tosin tämä voi olla ongelma tiukasti viritetyssä opelukoneessa jossa öljytilavuus rajallinen tai haettu painosäästöä. Ei normaali autoissa ja käytössä tai muissa koneratkaisuissa.
Kitkan pienennys taasen on taas lisäaineistuksesta kiinni...
Höpö höpö teollisuuden öljyistä, teollisuudessa kuten laivoissakin mineraaleilla mennään ja kunnossapito tarkistavat tietokoneelta lämpöjä ja kenttäkokeilla öljyistä analyysit paikan päällä (TAN JA TBN) ja näiden perusteella päätetään joko lisäaineistamaan tai vaihtamaan. TBN luku on yleensä öljyissä 10 paikkeilla ja öljy on "väsynnyttä" kun luku rupeaa olemaan 3. Joissain huippu kisa öljyissä taitaa TBN olla 14-15 hujakoilla (ei fakta, hatara muisti) TBN lisäaineistusta ei voi ladata tämän enempää öljyyn tekee huonoa koneelle.
Noita TBN/TAN analyysejä voi itsekin hankkia ja testailla, jos kiinnostaa, ei ole mitään avaruustiedettä. googlettele....
Luepa mitä satakunnan liikenteen korjaamo päällikkö kirjoitteli paria kirjoitusta ylempänä
Miksi sinun suosittelema PAO LL öljyilllä voi ajella vain 30000km kevyttä kesä ajelua ja mineraali öljyillä normaali öljynvaihona 100 000km ja jopa kuten korjaamo päällikkö kirjoitteli 200 000km ja epäilen heillä olleen mineraali pohjaisia öljyjä...
USKO NYT kysymys on TBN lisäaineistuksesta kaikissa öljy laaduissa, mitä sitten on haluttu öljyn toimivan.
- PAO-GTL-molemmat-johtaa
KRAKATUT mineraaliöljyt on epäpuhtaita. Nesteen GRPII ja GRPIII perusöljyistäkin löytyy epäpuhtauksia.
Shell GTL III PurePlus vastaa lähes täyssynteetistä öljyä. GTL hakkaa kaikki GRPIII mineraaliöljyt.
http://shell.univarlubricants.se/fi/2015/09/09/uusi-oljy-pienentaa-muuntajien-korroosioriskia/
http://shell.jungent.fi/fi/shell-on-bmw-suosittelema-oljymerkki/- ProOil
Paras perus mineraali öjyn raaka-aine tulee Pennsylvania maaperästä.
Suurin osa täälläpäin liikuvasta öljystä on ryssä öljyä.
Shellin raaka öljy tulee taas barentsin mereltä ja on kaikkein huonoimman laatuista ja toden näköisesti näistä myös krakataan heidän voitelu aineensa?
Ja halutessaan kaikki öljy yritykset kyllä voivat suodattaa epäpuhtauksia pois.
- MasterOil
PAO-peelo karannut jälleen suljetulta osastolta. Kenenkään ei kannata uskoa sen sanomisia. Jokainen sen naurettava väite on kumottu faktoilla, näytöillä ja testituloksilla. PAO-GTL-Peelo puhuu paskaa eikä tiedä öljyistä tai niiden valmistamisesta yhtään mitään saatikka omaa heenk.koht kokemusta kummastakaan.
Sitten asiaan. Laivaöljyissä TBN on luokkaa 50 tai yli. Rikkipitoisen polttoöljyn polttaminen muodostaa paljon happoja ja epäpuhtauksia, jotka öljyn täytyy pystyä neutralisoimaan. Öljy pystyy neutralisoimaan happoja niin kauan kun TBN on >1 ja TAN < TBN.- ProOil
Täytyy kaivella jostain faktaa, muistaisin, että jos TBN nousee liian korkeaksi se alkaa syövyttämään vaikka on emäspitoinen? En ole mitenkä varma.
Tiedätkö MasteOil tästä, vai vaivaako senilisyys jo itseäni?
Tuo on totta, että kun kuumalla bitumilla ajellaan, niin rikkiä on ja öljy joutuu koville...ai niin jos se olisi PAO öljyä niin mailma pelastuisi : ) - ProOil
ProOil kirjoitti:
Täytyy kaivella jostain faktaa, muistaisin, että jos TBN nousee liian korkeaksi se alkaa syövyttämään vaikka on emäspitoinen? En ole mitenkä varma.
Tiedätkö MasteOil tästä, vai vaivaako senilisyys jo itseäni?
Tuo on totta, että kun kuumalla bitumilla ajellaan, niin rikkiä on ja öljy joutuu koville...ai niin jos se olisi PAO öljyä niin mailma pelastuisi : )Joo, löysin hakemani eli raskasta rikkipitoista polttoainetta käyttävä koneen lisäaineistus TBN voi olla jopa 70.
Huonoimmissa auto öljyissä TBN lisäaineistus 7-9, ja paremmissa 10-15
Erään tietolähteen mukaan. - MasterOil
Hyvä myös tiedostaa, että TBN:ää mitataan kahdella eri ASTM-standardilla, D2896 ja D4739. Näistä saadut luvut eivät ole vertailukelpoiset, koska ensimmäisessä käytetään perkloorihappoa ja jälkimmäisessä suolahappoa titraattina. Lisäksi eri titraattiliuottimet. D4739 ei pysty kaikkia heikoimpia emäspareja havaitsemaan joten tämä ei sovellu uuden öljyn tutkimiseen. Lisäksi hyvä tiedostaa, että jotkin uudentyyppiset orgaaniset lisäaineet eivät näy TBN:ssä (LL-öljyt). Niillä saattaa olla matalampi TBN, mutta se kuluu hitaamin.
- ProOil
MasterOil kirjoitti:
Hyvä myös tiedostaa, että TBN:ää mitataan kahdella eri ASTM-standardilla, D2896 ja D4739. Näistä saadut luvut eivät ole vertailukelpoiset, koska ensimmäisessä käytetään perkloorihappoa ja jälkimmäisessä suolahappoa titraattina. Lisäksi eri titraattiliuottimet. D4739 ei pysty kaikkia heikoimpia emäspareja havaitsemaan joten tämä ei sovellu uuden öljyn tutkimiseen. Lisäksi hyvä tiedostaa, että jotkin uudentyyppiset orgaaniset lisäaineet eivät näy TBN:ssä (LL-öljyt). Niillä saattaa olla matalampi TBN, mutta se kuluu hitaamin.
Kiitos asiallisesta tiedostasi : )
Ja PAO pelle älä pilaa 4/5 luokan öljyn mainetta tyhmyydelläsi, tämä oli ystävällinen vinkki... - PAO-peelo
Laivadieselessä joudutaan käyttäämään erittäin rikkipitosta polttoainetta. Siksi TBN on jopa vastaa 70mg kaliumhydroksidia. Laivoissa TBN joudutaan tekemään viikottain.
Ph määritys-- Oikeat suhteet--- näyte tolueeni isopropanoli vesi. Sitten ph mittaus jälkitöineen.
Karboksyylihapot ei iske, mutta rikki ja typpihapot iskee. Mustaliete ja korroosio.
Nopea tapa...
http://www.spectrosci.com/product/q1100/
https://www.youtube.com/watch?v=sux4sT24aF8
Laivadieselien rakenne on kaukana suuritehoisesta ja kevyestä auton moottorista
Pistekuormat ja lämmöt on autossa paljon korkeammat.
Siksi PAO ja GTL on JÄRKEVIÄ henkilöautojen moottoreissa. Nykyiset moottori VAATII niitä. Uudet Hondat ja Toyotat ei toimi ilman niitä.
OW-20 ja 0W-16 sekä OW-8 perustuu niihin öljyihin. - ProOil
PAO-peelo kirjoitti:
Laivadieselessä joudutaan käyttäämään erittäin rikkipitosta polttoainetta. Siksi TBN on jopa vastaa 70mg kaliumhydroksidia. Laivoissa TBN joudutaan tekemään viikottain.
Ph määritys-- Oikeat suhteet--- näyte tolueeni isopropanoli vesi. Sitten ph mittaus jälkitöineen.
Karboksyylihapot ei iske, mutta rikki ja typpihapot iskee. Mustaliete ja korroosio.
Nopea tapa...
http://www.spectrosci.com/product/q1100/
https://www.youtube.com/watch?v=sux4sT24aF8
Laivadieselien rakenne on kaukana suuritehoisesta ja kevyestä auton moottorista
Pistekuormat ja lämmöt on autossa paljon korkeammat.
Siksi PAO ja GTL on JÄRKEVIÄ henkilöautojen moottoreissa. Nykyiset moottori VAATII niitä. Uudet Hondat ja Toyotat ei toimi ilman niitä.
OW-20 ja 0W-16 sekä OW-8 perustuu niihin öljyihin.Voi PAO-pelle, mietippä hieman vielä, kumpi mahtaa olla kovemmilla. Merikoneet mitoitetaan usein 75-85% jatkuvalle kuormitukselle joskus on tarvetta kuormittaa konetta 125%...siis kyllä koneista voidaan joutua ottamaan enemmän mihin ne on suunniteltu, mutta se on jo toinen juttu.
Autoja kuormitetaan normaali ajossa tuskin ikinä 75%, maantie ajossa luokkaa 30%, kisa koneet sitten erikseen tai karvanoppa honda mies joka liikennevaloissa lähdössä kuormittaa pao öljyjään 100%.
Piste kuormista ja lämmöistä, et vissiin tiennyt, että isommassa laivakoneessa seurataan sylinterikohtaisesti useita parametreja esim lämpöä ja kuormitusta, niin asiaa voidaan hallita esim. Vähentämällä polttoaine suihkua sylinterikohtaisesti... - näin
Suomen vanha autokanta toimii vaikka kusella.
- PAO-GTL-molemmat-johtaa
Muistisi virkistykseksi.
HS teki PÄÄTÖKSEN, että tämä artikkeli otettiin arkistosta esille ! HYVÄ HS !
http://www.hs.fi/autot/a1371451261918
Kuvaa ÖLJYTEOLLISUUDEN moraalia ! Sama juttu autoteollisuudessa. - PAO-GTL-molemmat-johtaa
SYNTEETTINEN öljy on EI_RAAKAÖLJYPOHJAINEN_ÖLJY !
https://fi.wikipedia.org/wiki/Synteettinen_öljy
Auto ei ole laiva. Nykyaikainen moottori vaatii ÄÄRIMMÄISEN korkealaatuisia moottoriöljyjä.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1150.html?OpenDocument&land=GB - PAO-GTL-johtaa
Öljyteollisuus TIETÄÄ, että KRAKATTUJA MINERAALIÖLJYJÄ GRPIII valmistetaan aivan liikaan.
PAO:n kysyntä kasvaa. PAO-pohjaisessa moottoriöljyssä on ylivoimaiset ominaisuudet.
http://www.infineuminsight.com/insight/sep-2014/uncertainty-ahead-for-base-stocks
Chevron kehuu PAO:n ominaisuuksia ! Ostivat PAO tehtaan Nesteeltä ja möivät GRPIII krakkausöljyn valmistuslisenssin NESTEELLE ! ! - PAO-GTL-molemmat-johtaa
NESTE teki EMÄMUNAUKSEN !
http://www.reuters.com/article/2011/09/16/idUS61739 16-Sep-2011 HUG20110916
https://www.neste.com/fi/en/companies/solutions/base-oils/newsroom/pao-best-possible-base-oil-0 - PAO-GTL-molemmat-johtaa
CHEVRON ja PAO.
http://www.essenscia.be/nl/Document/Download/15238 - ossssVoiMiksiOletD
Julkinen tieto on se, että VW:n TSI autoilla huoltoväli muodostuu monen asian summana ja se on peruskäyttäjällä 20-25 tkm. Joten tuo ossssin salainen tieto ja huoli on turhaa.
- öljyroope
Höpöhöpö Peelo.
Mineraaliöljylle on kovaa kysyntää ja 99% teollisuuden öljyistä on mineraalipohjaisia mm. laivaöljyt, paperikoneöljyt, turbiiniöljyt.. list goes on.
Ja LL-huoltoväli tulee tosiaan monen asian summana. Öljy, auton tietokone (laskee kulutusta, käynnistyskertoja, öljyn lämpötilaa), suodatin (ll-suodattimessa pinta-alaa enemmän) jne.- ossssVoiOllaHuoleti
ja lisäyksenä tuohon, ne jotka pääsevät 30tkm huoltoväleihin, niin hänen täytyy ajaa huomattavan paljon pidempää matka-ajoa ja sellainen ei ole öljylle kovinkaan rasittavaa.
- PAO-GTL-johtaa
PAO:n sisäinen kitka on ALHAINEN. Siksi niiden kysyntä on alhainen. Niillä on myös ylivoimainen kestävyys.
https://www.neste.com/fi/en/companies/solutions/base-oils/newsroom/pao-best-possible-base-oil-0
Tämä oli NESTEEN näkemys tammikuussa 2015 ! GRP III ylituotanto ajanut hinnat alas!
CHEVRON VOITTI ! He sai halvalla Nesteen Belgian PAO tehtaan !
Chevron 2015 ! PAO menee kiivaasti kaupaksi.
http://www.essenscia.be/nl/Document/Download/15238 - PAO-on-the-rise
Päästöjen minimointi vaatii PARHAITA öljyjä.
http://www.infineuminsight.com/insight/sept-2015/pao-on-the-radar - PAO-GTL-molemmat-johtaa
Kenttäanalysaattori on kätevä.
https://www.youtube.com/watch?v=UWSyvgnRMRA
https://www.youtube.com/watch?v=3GeOnGea8h8
Jos epäilee vettä tai haluaa karkeaa öljytietoa. Mihinkään syvälliseen se ei pysty. IR-rajoittaa. Voidaan verrata datakirjastoon ja tehdä päätelmät siitä. - egrtukittusanojokuVW
VW hajottaa isse omat autot?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959