Kun mikään ei liiku

Pertti Kurikan nimipäiville vinkiksi otsikon mukainen punkviritys hallituksen toiminnasta. Jospa sillä sitten irtoaisi paikka jossain viisujen finaalissa.

Juha Sipilä lähti soitelleen sotaan. Soteuudistus aioittiin saada maaliin tämän vuoden aikana. Yhteiskuntasopimuksella haettiin jonkinlaista kolmiloikkaa hallituksen uskottavuuteen. Rakenneuudistuksia piti tekemän ja Suomi aioittiin laittaa kuntoon. Koko homma oli tarkoitus panna vireille avokonttorissa toisilleen huudelleen.

Ja mitä on tapahtunut. Eipä paljon mitään. Sote on edelleen lähes lähtökuopissaan ja hyvä on jos valmista tulee edes tulevan neljän vuoden aikana. Yhteiskuntasopimuksessa Sipilä on takonut päätään seinään jo kahdesti. Jokainen ministeri on vatuloinut koko ajan ihan ikiomassa korissaan ja Soini on kysyttäessä lomalla. Vauhti on olevinaan kovaa, mutta näitä tuloksia voi kadehtia vain tosilaihduttaja.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>hyvä on jos valmista tulee edes tulevan neljän vuoden aikana<<

      Odotellaan siis rauhassa. Kyllä tästä se hyvä tulee, koska aikaa on. Kesälomatkin ovat vasta lopuillaan.

      • Tällainen hyvän odottelu ja asioidenhoidon vitkuttelu oli muistaakseni se, mikä koitui jo edellisen hallituksen tuhoksi. Kun hallituksen piiristä on tähän asti kitisti sitä, että on jo liiaksikin menetety aikaa, tyynnyttelisi on sitä taustaa vasten väistämättömässä ristiriidassa.

        Hallituksen alkutaival ei ole mennyt ihan putkeen. Lähinnä hallitus on keskittynyt Kreikka-asioihin ja maahanmuutto-ongelmiin. Niissä taas viesti on ollut erityisesti perussuomalaisten osalta se, että päätöksiä on tehty pakolla ja vastentahtoisesti. Jos niitä on tehty pakolla, olisi hyvä kai kertoa, kuka on hallitusta ja perussuomalaisia näissä kohdin pakottanut. Hallitus on siis saanut ratkaisuja aikaan vain niissä asioissa, joissa se ei olisi halunnut saada päätöksiä aikaan. Joku psykiatri voisi sanoa, että aika jakomielitautista menoa.


      • Tehdään_oikeita_asioita
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Tällainen hyvän odottelu ja asioidenhoidon vitkuttelu oli muistaakseni se, mikä koitui jo edellisen hallituksen tuhoksi. Kun hallituksen piiristä on tähän asti kitisti sitä, että on jo liiaksikin menetety aikaa, tyynnyttelisi on sitä taustaa vasten väistämättömässä ristiriidassa.

        Hallituksen alkutaival ei ole mennyt ihan putkeen. Lähinnä hallitus on keskittynyt Kreikka-asioihin ja maahanmuutto-ongelmiin. Niissä taas viesti on ollut erityisesti perussuomalaisten osalta se, että päätöksiä on tehty pakolla ja vastentahtoisesti. Jos niitä on tehty pakolla, olisi hyvä kai kertoa, kuka on hallitusta ja perussuomalaisia näissä kohdin pakottanut. Hallitus on siis saanut ratkaisuja aikaan vain niissä asioissa, joissa se ei olisi halunnut saada päätöksiä aikaan. Joku psykiatri voisi sanoa, että aika jakomielitautista menoa.

        http://alueviesti.fi/2015/07/22/hukkasen-kaupat-kiinaan-odottavat-suomesta-vientilupaa/

        Voikin olla hankalaa harjoittaa vientiä Suomesta.? Näille asioille pitäisi ensin hallituksen tehdä jotain, että työpaikat lisääntyy ja vienti lähtee vauhdilla käyntiin. Taitaa ollakin niin, että yritys on ilman viranomaisten leimoja lähtenyt tekemään vientiponnisteluja.


      • Mielipidepankki kirjoitti:

        Tällainen hyvän odottelu ja asioidenhoidon vitkuttelu oli muistaakseni se, mikä koitui jo edellisen hallituksen tuhoksi. Kun hallituksen piiristä on tähän asti kitisti sitä, että on jo liiaksikin menetety aikaa, tyynnyttelisi on sitä taustaa vasten väistämättömässä ristiriidassa.

        Hallituksen alkutaival ei ole mennyt ihan putkeen. Lähinnä hallitus on keskittynyt Kreikka-asioihin ja maahanmuutto-ongelmiin. Niissä taas viesti on ollut erityisesti perussuomalaisten osalta se, että päätöksiä on tehty pakolla ja vastentahtoisesti. Jos niitä on tehty pakolla, olisi hyvä kai kertoa, kuka on hallitusta ja perussuomalaisia näissä kohdin pakottanut. Hallitus on siis saanut ratkaisuja aikaan vain niissä asioissa, joissa se ei olisi halunnut saada päätöksiä aikaan. Joku psykiatri voisi sanoa, että aika jakomielitautista menoa.

        Itsehän totesit, että sote-uudistus on tarkoitus saattaa maaliin tämän vuoden aikana. Tätä vuotta on vielä kolmannes jäljellä ja kaksi kolmannesta hallituksen tähänastisesta istumisajasta.

        Yhteiskuntasopimus kariutui, mikä oli odotettavissakin, joten nyt vain otetaan käyttöön prosessikaavion vaihtoehtoinen neliö. Taisi olla puhetta, että se julkistetaan parin viikon sisällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe